Nordea tilisiirto

huihuihhui

Hei,

Sen verran tiedän, että verkkopankissa tilisiirto tapahtuu välittömästi, mikäli molempien osapuolten tilit sijaitsevat samassa pankissa. Miten on talletusten laita, eli mennään konttoriin ja tiskillä annetaan käteistä, jonka pankki sitten laittaa myyjän tilille? Tässäkin tapauksessa sekä ostajalla että myyjällä on Nordean tili, mutta näkyykö tilisiirto välittömästi vai kestääkö siinä 3 arkipäivää jostain syystä?

Kiitos vastanneille!

8

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hihuihhui

      Ja tuleeko siinä mahdollisesti jotain lisämaksuja? Oletetaanko, että rahojen lähettäjä maksaa kulut vai voiko ne ottaa pois lähetetystä summasta?

      Kiitos jälleen kerran.

      • Tulee maksua

        Kyseessä on kassalla tehtävä tilisiirto, joka ei eroa netissä tehtävästä tilisiirrosta mitenkään rahojen siirtymisen suhteen. Näkyy siis saajalla välittömästi. Menee useampi euro kuluja, koska kyseessä henkilökohtainen asiakaspalvelu. Maksaja hoitaa kulut, tietenkin, jos ei ole muuta sovittu.


      • huihuihhui
        Tulee maksua kirjoitti:

        Kyseessä on kassalla tehtävä tilisiirto, joka ei eroa netissä tehtävästä tilisiirrosta mitenkään rahojen siirtymisen suhteen. Näkyy siis saajalla välittömästi. Menee useampi euro kuluja, koska kyseessä henkilökohtainen asiakaspalvelu. Maksaja hoitaa kulut, tietenkin, jos ei ole muuta sovittu.

        Kiitos vastauksesta. Juuri selvitin, että menee 6€ kuluja, mutta menköön! :)


      • FI90 1469 3500 3708
        Tulee maksua kirjoitti:

        Kyseessä on kassalla tehtävä tilisiirto, joka ei eroa netissä tehtävästä tilisiirrosta mitenkään rahojen siirtymisen suhteen. Näkyy siis saajalla välittömästi. Menee useampi euro kuluja, koska kyseessä henkilökohtainen asiakaspalvelu. Maksaja hoitaa kulut, tietenkin, jos ei ole muuta sovittu.

        Sori, vielä sellaista, että onko kyseessä tilisiirto vai ns. pano/talletus, koska saajan tilille siirrettävä summa maksetaan käteisellä konttorissa? Laittaako pankki tässä tapauksessa rahat ensin lähettäjän tilille, jonka jälkeen ne lähetetään saajalle?

        Kiitos vielä kerran.


      • Kysys Pankistastas?
        FI90 1469 3500 3708 kirjoitti:

        Sori, vielä sellaista, että onko kyseessä tilisiirto vai ns. pano/talletus, koska saajan tilille siirrettävä summa maksetaan käteisellä konttorissa? Laittaako pankki tässä tapauksessa rahat ensin lähettäjän tilille, jonka jälkeen ne lähetetään saajalle?

        Kiitos vielä kerran.

        Se riippuu vähän pankistakin ja summasta, miten ne haluaa menetellä.

        Ja myös siitä miten itse haluatte myyjän/ostajan välillä sopia?


      • Tulee maksua
        FI90 1469 3500 3708 kirjoitti:

        Sori, vielä sellaista, että onko kyseessä tilisiirto vai ns. pano/talletus, koska saajan tilille siirrettävä summa maksetaan käteisellä konttorissa? Laittaako pankki tässä tapauksessa rahat ensin lähettäjän tilille, jonka jälkeen ne lähetetään saajalle?

        Kiitos vielä kerran.

        Ei sinun tarvitse sen enempää tietää mikä se on, tilisiirto vai pano vai mikä.

        Menet pankin tiskille ja sanot: "Päivää, haluaisin laittaa 100 euroa tilille xxxxxxxx-xxxxxxxxxxxx". Pankin virkailija sitten kyllä hoitaa homman ja ottaa sinulta asiaan kuuluvan maksun.

        Takavuosina olisit voinut jopa selvitä ilmaiseksi, mutta pankit ovat viisastuneet ja varmistavat, onko kyseessä sinun oma tilisi (jolloin tilillepano olisi ilmainen) vai jonkun muun tili (jolloin veloittavat sinulta palvelumaksun).


      • huh huh huh!!!-
        Tulee maksua kirjoitti:

        Ei sinun tarvitse sen enempää tietää mikä se on, tilisiirto vai pano vai mikä.

        Menet pankin tiskille ja sanot: "Päivää, haluaisin laittaa 100 euroa tilille xxxxxxxx-xxxxxxxxxxxx". Pankin virkailija sitten kyllä hoitaa homman ja ottaa sinulta asiaan kuuluvan maksun.

        Takavuosina olisit voinut jopa selvitä ilmaiseksi, mutta pankit ovat viisastuneet ja varmistavat, onko kyseessä sinun oma tilisi (jolloin tilillepano olisi ilmainen) vai jonkun muun tili (jolloin veloittavat sinulta palvelumaksun).

        Hirvittää nuo Suomen pankkien hurjat "palvelu"-maksut. Olen muuttamassa Suomeen Australiasta. Täällä minulla on ollut kaksi tiliä, joista toinen liiketili, sekä kolmas tili toisessa pankissa. Kahdesta ensimmäisestä ei ole mennyt mitään kuukausimaksuja ja kolmannestakin vain $6. Jos haluaa maksaa tiskillä jonkun toisen tilille siinä pankissa, se on ilmaista. Itsellä ei tarvitse olla tiliä siinä pankissa. Käteinen näkyy maksunsaajan tilillä heti.

        Ja määräaikaistilien korko on viisi-kuusi prosenttia. On aika totutteleminen Suomen pankkien tapaan rokottaa sinua siitä, että annat heille sinun rahojasi ja saat hyvin pientä korkoa, jos mitään. Olisiko jonkunlaisen protestin paikka? Rahat vähäksi aikaa sukanvarteen ja katsotaan, mitä tapahtuu. Niin, tiedän, ei se ihan niin helposti mene, mutta...


      • Järkeenkäypää
        huh huh huh!!!- kirjoitti:

        Hirvittää nuo Suomen pankkien hurjat "palvelu"-maksut. Olen muuttamassa Suomeen Australiasta. Täällä minulla on ollut kaksi tiliä, joista toinen liiketili, sekä kolmas tili toisessa pankissa. Kahdesta ensimmäisestä ei ole mennyt mitään kuukausimaksuja ja kolmannestakin vain $6. Jos haluaa maksaa tiskillä jonkun toisen tilille siinä pankissa, se on ilmaista. Itsellä ei tarvitse olla tiliä siinä pankissa. Käteinen näkyy maksunsaajan tilillä heti.

        Ja määräaikaistilien korko on viisi-kuusi prosenttia. On aika totutteleminen Suomen pankkien tapaan rokottaa sinua siitä, että annat heille sinun rahojasi ja saat hyvin pientä korkoa, jos mitään. Olisiko jonkunlaisen protestin paikka? Rahat vähäksi aikaa sukanvarteen ja katsotaan, mitä tapahtuu. Niin, tiedän, ei se ihan niin helposti mene, mutta...

        Australiassa on myös eri lainakorot kuin euroalueella... Täällä kun käytetään euriboreja, ei pankit voi antaa juuri suurempaa korkoa määräaikaistalletukselle kuin vastaavan duraation euribor (ei ole kannattavaa, koska euribor on keskimääräinen hinta mitä he maksavat lainatessaan rahaa muilta pankeilta). Täten esimerkiksi 12 kk korko on tällä hetkellä suurella todennäköisyydellä alle 1.41 %.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe