Hei,
Sen verran tiedän, että verkkopankissa tilisiirto tapahtuu välittömästi, mikäli molempien osapuolten tilit sijaitsevat samassa pankissa. Miten on talletusten laita, eli mennään konttoriin ja tiskillä annetaan käteistä, jonka pankki sitten laittaa myyjän tilille? Tässäkin tapauksessa sekä ostajalla että myyjällä on Nordean tili, mutta näkyykö tilisiirto välittömästi vai kestääkö siinä 3 arkipäivää jostain syystä?
Kiitos vastanneille!
Nordea tilisiirto
8
695
Vastaukset
- hihuihhui
Ja tuleeko siinä mahdollisesti jotain lisämaksuja? Oletetaanko, että rahojen lähettäjä maksaa kulut vai voiko ne ottaa pois lähetetystä summasta?
Kiitos jälleen kerran.- Tulee maksua
Kyseessä on kassalla tehtävä tilisiirto, joka ei eroa netissä tehtävästä tilisiirrosta mitenkään rahojen siirtymisen suhteen. Näkyy siis saajalla välittömästi. Menee useampi euro kuluja, koska kyseessä henkilökohtainen asiakaspalvelu. Maksaja hoitaa kulut, tietenkin, jos ei ole muuta sovittu.
- huihuihhui
Tulee maksua kirjoitti:
Kyseessä on kassalla tehtävä tilisiirto, joka ei eroa netissä tehtävästä tilisiirrosta mitenkään rahojen siirtymisen suhteen. Näkyy siis saajalla välittömästi. Menee useampi euro kuluja, koska kyseessä henkilökohtainen asiakaspalvelu. Maksaja hoitaa kulut, tietenkin, jos ei ole muuta sovittu.
Kiitos vastauksesta. Juuri selvitin, että menee 6€ kuluja, mutta menköön! :)
- FI90 1469 3500 3708
Tulee maksua kirjoitti:
Kyseessä on kassalla tehtävä tilisiirto, joka ei eroa netissä tehtävästä tilisiirrosta mitenkään rahojen siirtymisen suhteen. Näkyy siis saajalla välittömästi. Menee useampi euro kuluja, koska kyseessä henkilökohtainen asiakaspalvelu. Maksaja hoitaa kulut, tietenkin, jos ei ole muuta sovittu.
Sori, vielä sellaista, että onko kyseessä tilisiirto vai ns. pano/talletus, koska saajan tilille siirrettävä summa maksetaan käteisellä konttorissa? Laittaako pankki tässä tapauksessa rahat ensin lähettäjän tilille, jonka jälkeen ne lähetetään saajalle?
Kiitos vielä kerran. - Kysys Pankistastas?
FI90 1469 3500 3708 kirjoitti:
Sori, vielä sellaista, että onko kyseessä tilisiirto vai ns. pano/talletus, koska saajan tilille siirrettävä summa maksetaan käteisellä konttorissa? Laittaako pankki tässä tapauksessa rahat ensin lähettäjän tilille, jonka jälkeen ne lähetetään saajalle?
Kiitos vielä kerran.Se riippuu vähän pankistakin ja summasta, miten ne haluaa menetellä.
Ja myös siitä miten itse haluatte myyjän/ostajan välillä sopia? - Tulee maksua
FI90 1469 3500 3708 kirjoitti:
Sori, vielä sellaista, että onko kyseessä tilisiirto vai ns. pano/talletus, koska saajan tilille siirrettävä summa maksetaan käteisellä konttorissa? Laittaako pankki tässä tapauksessa rahat ensin lähettäjän tilille, jonka jälkeen ne lähetetään saajalle?
Kiitos vielä kerran.Ei sinun tarvitse sen enempää tietää mikä se on, tilisiirto vai pano vai mikä.
Menet pankin tiskille ja sanot: "Päivää, haluaisin laittaa 100 euroa tilille xxxxxxxx-xxxxxxxxxxxx". Pankin virkailija sitten kyllä hoitaa homman ja ottaa sinulta asiaan kuuluvan maksun.
Takavuosina olisit voinut jopa selvitä ilmaiseksi, mutta pankit ovat viisastuneet ja varmistavat, onko kyseessä sinun oma tilisi (jolloin tilillepano olisi ilmainen) vai jonkun muun tili (jolloin veloittavat sinulta palvelumaksun). - huh huh huh!!!-
Tulee maksua kirjoitti:
Ei sinun tarvitse sen enempää tietää mikä se on, tilisiirto vai pano vai mikä.
Menet pankin tiskille ja sanot: "Päivää, haluaisin laittaa 100 euroa tilille xxxxxxxx-xxxxxxxxxxxx". Pankin virkailija sitten kyllä hoitaa homman ja ottaa sinulta asiaan kuuluvan maksun.
Takavuosina olisit voinut jopa selvitä ilmaiseksi, mutta pankit ovat viisastuneet ja varmistavat, onko kyseessä sinun oma tilisi (jolloin tilillepano olisi ilmainen) vai jonkun muun tili (jolloin veloittavat sinulta palvelumaksun).Hirvittää nuo Suomen pankkien hurjat "palvelu"-maksut. Olen muuttamassa Suomeen Australiasta. Täällä minulla on ollut kaksi tiliä, joista toinen liiketili, sekä kolmas tili toisessa pankissa. Kahdesta ensimmäisestä ei ole mennyt mitään kuukausimaksuja ja kolmannestakin vain $6. Jos haluaa maksaa tiskillä jonkun toisen tilille siinä pankissa, se on ilmaista. Itsellä ei tarvitse olla tiliä siinä pankissa. Käteinen näkyy maksunsaajan tilillä heti.
Ja määräaikaistilien korko on viisi-kuusi prosenttia. On aika totutteleminen Suomen pankkien tapaan rokottaa sinua siitä, että annat heille sinun rahojasi ja saat hyvin pientä korkoa, jos mitään. Olisiko jonkunlaisen protestin paikka? Rahat vähäksi aikaa sukanvarteen ja katsotaan, mitä tapahtuu. Niin, tiedän, ei se ihan niin helposti mene, mutta... - Järkeenkäypää
huh huh huh!!!- kirjoitti:
Hirvittää nuo Suomen pankkien hurjat "palvelu"-maksut. Olen muuttamassa Suomeen Australiasta. Täällä minulla on ollut kaksi tiliä, joista toinen liiketili, sekä kolmas tili toisessa pankissa. Kahdesta ensimmäisestä ei ole mennyt mitään kuukausimaksuja ja kolmannestakin vain $6. Jos haluaa maksaa tiskillä jonkun toisen tilille siinä pankissa, se on ilmaista. Itsellä ei tarvitse olla tiliä siinä pankissa. Käteinen näkyy maksunsaajan tilillä heti.
Ja määräaikaistilien korko on viisi-kuusi prosenttia. On aika totutteleminen Suomen pankkien tapaan rokottaa sinua siitä, että annat heille sinun rahojasi ja saat hyvin pientä korkoa, jos mitään. Olisiko jonkunlaisen protestin paikka? Rahat vähäksi aikaa sukanvarteen ja katsotaan, mitä tapahtuu. Niin, tiedän, ei se ihan niin helposti mene, mutta...Australiassa on myös eri lainakorot kuin euroalueella... Täällä kun käytetään euriboreja, ei pankit voi antaa juuri suurempaa korkoa määräaikaistalletukselle kuin vastaavan duraation euribor (ei ole kannattavaa, koska euribor on keskimääräinen hinta mitä he maksavat lainatessaan rahaa muilta pankeilta). Täten esimerkiksi 12 kk korko on tällä hetkellä suurella todennäköisyydellä alle 1.41 %.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483