Moi,
Paatissani on tehdasasenteinen noin 100-litrainen jääkaappi, joka on ylhäältä luukku-avattava ja sen BF35 kompressori idioottimaisesti suoraan jääkapin alla. Jääkaappi on huonosti eristetty, kannessa ei juuri mitään eristettä. Sivuista tai pohjasta vaikea sanoa mitään kun kalusteiden läpi ei näe.
Olen jo tehostanut kompressorin jäähdytystä lisältämällä kaksi puhallinta lisää ilmankierron tehostamiseksi. Auttaa vain vähän, tyhmää kun kuuma kompressi lämmittää jääkaapin pohjaa.
Nyt aion lisätä eristeitä. Kun noita Bilteman äänieristelevyjä sattuu olemaan ja niissä on liimapinta ja alumiinifoliopinta niin ainakin se soveltuu jääkapin pohjaan laitettavaksi, siis kompressorin ja jääkaapin väliin lämpöä heijastamaan. Onko muuten Bilteman äänieristelevyillä muuta lämmöneristysvaikutusta kuin mitä Bilteman esite väittää? Jotain rouhepuristeuretaanipalloahan se on.
Mitenkäs ja millä jääkappia voisi eristää sisäpuolelta? Seiniin ja kanteen nyt ainakin lisäeristettä. Kävisikö Bilteman ohuempi levy siihenkin? Vinkkejä ja kokemuksia otetaan mielellään vasaan. Päätavoite on tietenkin pitää makkarat ja oluet kylmässä kesähelteillä, ei sen kummempaa.
Miten parantaa veneen jääkaapin eristystä?
6
1740
Vastaukset 6
- venemies
Vaikka 100 L:n jääkaappi ei ole mikään pieni ei sen sisätilaan kannata alkaa liimailemaan mitään eristyksiä, siittä tulee ruma, bakteeripesä ja hieman tilaakin hukkuu. Puhtaanapidettävyys. Kansi ei voi olla pelkkä läppä vai onko jääkaappi tehty itse - kotona ja vain koneisto on ostettu?? Olen törmännyt sellaiseenkin että pelkkä jääkaappi osio on nostettu altaastaan ja olen poistanut siittä vanhan omituisen eristeen. Mittaillut vähän ja ruiskuttanut uuden aidon uretaanin kauttaaltaan. PS. Se rautakaupan pilliuretaani ei ole aitoa. soitappa: 046597kaksikuusiyksikuusi.
- Jääkaappi kylmäksi
Täällä ois kuvia kyseisestä kaapista, jos innostaa näkemyksiin
- Kohtuudella!
Älä herran jumala sisäpuolelle laita mitään eristeitä, todennäköisesti se huonontaa tilannetta. Ja sitten siitä tulee homekasvattamo.
Onko kaappi kunnossa? Kylmäaineet yms? Ethän käytä sitä liian rajusti, ts lätki koko ajan lämpimiä kaljatölkkejä sisään? - Jääkaappi kylmäksi
Kylmäaineet taitaa olla kunnossa koska kenno jäätyy. Jääkaappi toimii hyvin 2 päivää. Sen jälkeen sisäyksikkö jäätyy, kompressori käy koko ajan, kuumenee kovasti ja sisälämpötila kaapissa nousee.
Tuntuu sitlä että kompura on alimitoitettu, tai loota alieristetty. - Gyeb
Tuttu ongelma, tässä ratkaisu
http://www.bavariayacht.info/forum/index.php?topic=61.0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid138897En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44657Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi21588Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.110573- 36542
Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50535- 62530
Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34488Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää130486Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni25462