Voiko unelmastani tulla vielä totta?

avuton unelmoija

Olen 17-vuotias tyttö Helsingistä ja unelmani on näyttelijän ura. Olen pitkään miettinyt miksi haluan isona ja muutama vuosi sitten kiinnostuin teatterista ja näyttelemisestä. Olen käynyt teatteritaiteen perusopetuksen kursseja 4 kappaletta. Sitten lopetin ne, koska paikka ei tuntunut kovin tasokkaalta, se tuntui enemmänkin koulunäytelmien tasoiselta paikalta.

Sitten alkoi yhteishaku ja hain Kallion ilmaisutaitopainotteiseen lukioon. Jäi muutamia pisteitä vajaaksi, että olisin päässyt sinne, vaikka opettajat antoivat suosituksia ja sain harrastuksistani lausunnot. Pääsin toiseen lukioon, joka on kielipainotteinen. Ensin olin innoissani koulusta, mutta kiinnostus vähiten lopahti, koska en ollut kiinnostunut melkeen mistään aineesta. Tajusin, että haluan todellakin näyttelijäksi. Olen ollut koulussa ilmaisutaidon kursseilla, mutta se ei riitä. Haluaisin pyrkiä johonkin harrastelijateatteriin syksyllä, koska olen kuullut, että se on hyvä tie päästä alkuun. En kuitenkaan tiedä minkälaiset kriteerit siellä on, ketä sinne valitaan ja millä perusteilla? Haluaisin Teatterikorkeakouluun, mutta tiedän, että sinne on hyvin vaikea päästä. Tiedän myös, että kyseiselle alalle on erittäin paljon tunkua. Ja, että suomessa on vaikea menestyä tällä alalla. Haluaisin pyrkiä Lontooseen, mutta olen huolissani kielitaidostani ja siitä, että pärjäänkö yksin. Tiedän, että minun olisi tehtävä hillittömän paljon töitä, jotta pääsisin toteuttamaan unelmani näyttelijänä ulkomailla. Tekisin kuitenkin sen eteen mitä tahansa jos joku vain auttaisi minua.

Haluan tietää onko unelmai vielä saavutettavissa? Mitä minun pitäisi tehdä?

1

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leffaopiskelija

Onhan toi näyttelijäksi ulkomaille pääseminen hieman hankalaa joo, mutta kuitenkin voin sanoa että halulla, oikealla halulla pääsee jo pitkälle tolla alalla. Itse olen 9-vuotiaasta(nyt 18v) halunnut päästä työskentelemään kameran taakse ja tämän halun avulla olen pyrkinyt nyt sitten erilaisiin suomalaisiin kokopitkiin/independent-elokuviin milloin avustajaksi, tuotantoassistentiksi, apulaisohjaajaksi, kuvaajaksi jne. Myös media-alaa nyt 2 vuotta opiskelleena on tullut osaamista ja tuttuja, joiden kanssa luoda, tuloksena jopa televisiolevitykseen päässyt dokumentti. Näiden duunien kautta on tullut suhteita, joiden kautta on kertynyt myös lisää duuneja ja suhteita, joiden avulla olen luonut tietynlaisen verkoston, jonka sisällä on helppo toteuttaa ja saada nimeään ja osaamistaan esille. Näin ollen katson eteneväni alalla jatkuvasti. Tarkoitus olisi Taideteolliseen korkeakouluun hakea ja jos sinne pääsen, katson olevani jo saavuttanut lähes kaiken ja olevani lähellä. Asiat ainakin helpottuisivat.

Ehotan sulle samaa. Ota projekteja ja töitä vastaan, luo verkostoa, suhteita, joiden avulla voit itsekkin nousta tietoisuuteen ja saada näyttelijäosaamistasi esille. Lukion jälkeen hae Teatterikorkeakouluun, onhan sinne vaikea päästä muttei todellakaan mahdotonta. Hyvällä lukiopaperilla ja oikealla asenteella voin luvata että olet jo ainakin puoliksi sisällä. Siellä opiskele kunnolla ja tietenkin kerää suhteita;se lienee alallasi paras paikka siihen opiskeluja katsoen. Tämän jälkeen, kun osaamista ja suhteita on, käy koekuvauksissa, hae mukaan kaikkiin mahdollisiin projekteihin, rekisteröidy roolituspalveluun, luo portfoliota jne. Tällöin olet jo lähellä.

Vastaus kysymykseen: unelmastasi tulee totta vain jos todella haluat sitä. työtä vaatii, mutta jos asenne on kohdallaan, ei näyttelijän duuni mikään mahdottomuus ole.

Toivottavasti viesti auttoi tai ainakin piristi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      106
      2449
    2. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      106
      1912
    3. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      16
      1804
    4. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      99
      1457
    5. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      192
      1432
    6. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      4
      1375
    7. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      133
      975
    8. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      57
      957
    9. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      125
      948
    10. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      946
    Aihe