Kylläpä oikea kahvi maistui hyvältä.

Hyvää kahvia!

Keitinpä juuri oikeaa suodatinkahvia, kyllä oikea kahvi maistui hyvältä. Ei mitään kapselissa olevaa pikakahvia, jota ei voi tehdä kuin 250 maksavalla Zinzinon koneella.

42

862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinä ymmärtämätön!!!

Kahvin todellinen makuhan ei tässä kahvijutskassa ole se pointti ollenkaan. Eikö mieltäsi yhtään kaiherra se, että et voi tienata ylälinjallesi mammonaa trokaamalla "härsk"-makunautintoja pian entisille tutuillesi ja karkuun ehtimättömille sukulaisillesi? Ja ajattele nyt, miten hienoa se olisi, jos maksaisit sumpistasi monikymmenkertaista ylihintaa ja näin tukisit ylälinjan kanssaihmistesi menestystä ja vaurastumista? Sehän olisi jopa kansantaloudellisestikin ansiokasta. Oma taloutesi toki hieman kärsisi, mutta ei saa olla itsekäs näissä kahviasioissa!

Suodatinkahvillasi et kunnolla rikastuta edes K-kauppiasta, jolta tarjouksesta harmittavan laadukkaan kahvisi olet ostanut. Eri juttu olisi soma kupillinen todistetusti laatua "härsk" olevaa kapselipikakahvia omasta, hienosta kahden ja puolen sadan euron Zinzino-turhakkeesta. Tajuatko edes, miten KÖYHÄÄ on makoisan ja laadukkaan ja ennenkaikkea paahtotuoreen markettisuodatinkahvin tiputtelu ja lipittely? Oletko sinä LUUSERI, kun et tajua ylikalliin parkkihappokapselikahvin autuutta ja onnea?

Viddu teitä KÖYHIÄ, jotka ette tajua verkostomarkkinoinnin onnesta ja auvosta mitään. Tukehtukaa rosolatvat laadukkaaseen markettisuodatinkahviinne, tosi ÄIJÄT vetävät Zinzino-kerosiinia ja ovat mukana tosi menestyjien kelkassa - rahoittajina.

• Nomoregoodcafe

Anteeksi, todella anteeksi.
      Enhän minä tajunnut koko sydeemiä ollenkaan. Tottahan minun pitäisi auttaa ylälinjaa myymällä härskiä pikakahvia kavereille. Olen ajatellut vain itseäni ja omaa kahvinautintoa. Uskoisin että pystyisin juomaan 'härsk' -kahvia, jos oikein yrittäisin. Mistähän saisin ihanan Zinzinoa- keittimen ja siihen ainakin kahden vuoden pikakahvi -podit.
      Oi Sinä ZinZino -verkostomarkkinoija, armahda minua ja lähetä yhteystietosi, niin ostan heti koko paketin : [email protected]

• Ihanaa,.

Onko mahdollista saada vaikka maastopyörä palkkioksi jos liittyy mukaan?

• Mukaan vaan

Tai voisko saada 'ilmaiseksi' opetus-dvd:n,asiakaskortistoon sopivan ohjelmiston, web-osoitteen ja mahdollisuuden päästä 'ilmaisiin' eventteihin?

• Konttorirotta

Moikka kaikille!

Ensimmäisenä on pakko huokasta syvään ja todeta että miten voi olla näin suuri määrä ihmisiä jotka kirjoittavat tänne täyttä ****** Zinzinosta.
      Suurimmalla osalla kirjoittelijoista ei ole mitään hajua koko bisneksestä.

Olen työni puolesta seurannut yrittäjiä 12 vuotta ja nähnyt onnistuneita ja epäonnistuneita liiketoimia koko tämän ajan. Minua on pyydetty useita kertoja verkostobisnekseen mukaan, mutta aina olen kieltäytynyt sen takia että en ole uskonut tuotteeseen tai sitten en ole tarpeeksi uskonut itseeni. Kaikki liiketoiminnat vaativat aikaa. Mistään raha ei tule "itsestään". Myöskään Zinzinossa ei luvata sitä että rahaa tulisi ovista ja ikkunoista tekemättä yhtään mitään!

Asiakkaani pyysi minut mukaan Zinzinoon 3 kuukautta sitten ja päätin kokeilla. Tiesin että se tulee vaatimaan aikaa ja vaivaa. Tiesin tämän 12 vuotisen yrittäjyyden kokemuksella.
      Tämän 3 kuukauden aikana olen tavannut mahtavia ihmisiä, ihmisiä jotka tekevät uskomattoman määrän töitä Zinzinon eteen ja tekevät myös tulosta. On hienoa seurata ihmisiä jotka uskovat vahvasti että unelmat voivat toteutua!
      Omasta mielestäni olen jo nyt onnistunut tässä uudessa aluevaltauksessa. Nyt tienaan 300 euroa viikossa ja mikä parasta, olen päässyt työskentelemään näiden huipputyyppien kanssa ja saanut sitä kauan odotettua vaihtelua mitä olen kaivannut jo pitkään. Tämä on ollut poskettoman hauskaa aikaa!

Kaikki ei voi onnistua kaikessa. Te jotka ette pidä minun kirjoituksesta niin toivotan teille kaikkea hyvää oman uran luomisessa. Tehkää lujasti töitä ja menestykää!
      Ja te jotka pidätte kirjoituksestani niin kesäkuussa eventillä nähdään!

• Ihme yrittämistä....

Mitäs tämä konttorirotan "yrittäjyys" onkaan?

Aluksi toteaa konttorirottamme: "Olen työni puolesta seurannut yrittäjiä 12 vuotta ja nähnyt onnistuneita ja epäonnistuneita liiketoimia koko tämän ajan."

OK. Vaan pari kappaletta myöhemmin toteaa sama konttorirotta: "Tiesin tämän 12 vuotisen yrittäjyyden kokemuksella."

Mitä ihmettä, tuleeko yrittäjäksi seuraamalla muiden yrittäjien touhuja 12 vuotta? Ja tämä hurjahan laskee koko 12-vuotisen yrittäjien seuraamisensa siis YRITTÄJYYDEKSI!

Antaapas "yrittäjämme" jatkaa: "Omasta mielestäni olen jo nyt onnistunut tässä uudessa aluevaltauksessa. Nyt tienaan 300 euroa viikossa..."

Vai että olet vallan onnistunut "yrittäjä", kun kynsit kasaan luonnollisesti veroja ja kaikkia mahdollisia yrittämiseen liittyviä yhteiskunnallisia velvollisuukia systemaattisesti kiertäen tai suorastaan pimittäen hikiset 1 200 E kuussa. Totta kai tuo on kiva veroton (=pimeä) palkanlisä konttorirottapalkkasi lisäksi, mutta se ei todellakaan tee sinusta yrittäjää - ellei veronkierto ole sitten sitä "yrittäjyyttä".

Vasta kun saat koko toimeentulosi (luonnollisesti kaikki yhteiskunnalliset velvoitteesi hoitaen) kasaan kahviturhakkeiden trokauksella, voit edes ajatella kutsuvasi itseäsi yrittäjäksi ja voit katsoa yrittäjyyskokemuksen hiljalleen karttuvan.

Vai että on reilun tonnin kuussa työnsä ohessa pimeänä tienaava konttorirotta-laukkuryssä yrittäjä - nauran, vaikket sallisikaan!

Ja tottakai olet sikälikin tyypillinen jantteri, että oletat koko liikevaihtosi olevan tienaamista, jolloin todelliset ansiosi lienevät sen 300 egeä, mutta kuussa.

Ketjuhan muuten käsittelee Zinzino-kerosiinin laatua ja makua, mutta siihenhän et ottanut vähimmässäkään määrin kantaa. Ja sehän onkin näissä tämänkin skämmin vetäjien systeemeissä tyypillistä, että itse tuote on skeidaa, mutta painopiste onkin hypetyksen avulla höynäyttää hölmöiltä ylimääräiset rahat pois. Ei niin tyhmää tolloa olekaan, ettei tämän rahat näille veijareille kelpaisi. Rahat pois, ja unelmia tilalle.

• 300 euroa viikossa

" Omasta mielestäni olen jo nyt onnistunut tässä uudessa aluevaltauksessa. Nyt tienaan 300 euroa viikossa "
        Voi herran jestas, 1200 euroa kuussa, sillähän sinä jo elätätkin itsesi, puolisosi ja lapsesi, appivanhemmista puhumattakaan.
        Oletko muistanut ilmoittaa ylimääräiset tulosi Kelaan ja Työvoimatoimistoon?

• itsenäinen yrittäjä
        300 euroa viikossa kirjoitti:

" Omasta mielestäni olen jo nyt onnistunut tässä uudessa aluevaltauksessa. Nyt tienaan 300 euroa viikossa "
        Voi herran jestas, 1200 euroa kuussa, sillähän sinä jo elätätkin itsesi, puolisosi ja lapsesi, appivanhemmista puhumattakaan.
        Oletko muistanut ilmoittaa ylimääräiset tulosi Kelaan ja Työvoimatoimistoon?

"Konttorirotalle" on kolmen kuukauden Zinzino yrittämisen jälkeen tullut rahaa n. 300,-/vk . Se on ihan hyvä tulos kun puhutaan hänelle uudesta yrittäjyydestä. Ja se summahan ei ole maksimitulo vaan omalla työpanoksella ja alalinjan tsemppaamisella rahaa voi tieneta vaikka kuinka paljon kun on vaan kärsivällinen ja tekee systemaattisesti töitä.

Tällä palstalla on usein puhuttu veronkierrosta. Sitä mä en ymmärrä. Verottajalla on laissaan sellainen pykälä, että kun yritystoiminnan liikevaihto on 8500,-vuodessa, yrittäjä on alv- velvollinen ja kirjanpitovelvollinen. Aivan sama mitä yrittäjyyttä suorittaa, kukkakauppaa, pikaruokalaa, ruokakauppaa, taksia tai vaikka verkostomarkkinointia. Verkostomarkkinoinnin päämies ei tiliotä rahoja jälleenmyyjälle jos hän ei toimita yritystoiminnan ennakkovero-otetta tai vähäisissä summissa verokorttia työsuoritusta vastaa.

Jos "konttorirotta" on itse yrittäjä omalla alallaan tai palkollinen toisessa yrityksessä, hänen ei tarvitse kelaan ja työvoimatoimistooon sen paremmin ilmoittaa mitään ,ennen kuin hänen liikevaihtonsa on 8500,-/vuodessa.

Minulla itselläni on muun alan yritys ja omat verkostomarkkinointituloni menevät yritykseni hyväksi ja maksan niistä alvin aivan normaalisti joka kuukauden 12.pv

Jossain toisessa kommentissa ihmeteltiin, kun zinzino jälleen myyjä maksaa itse koulutuksensa. No niinhän itsenäinen yrittäjä aina tekeekin. Kyseinen kirjoittaja puhui henkilöstön koulutuksesta. Verkostomarkkinoinnin jälleenmyyjät ovat kaikki itsenäisiä jälleen myyjiä eli itse maksetaan koulutus. Äitini oli aikoinaan K-kauppias ja itse maksoi koulutuksensa paitsi, että ne maksoivat yleensä satoja euroja . Verkostomarkkinoinnin koulutukses maksavat yleensä 4,00 -50,00, joten koulutus on verkostomarkkinoinnissa on paljon halvempaa.

• itsenäinen yrittäjä kirjoitti:

"Konttorirotalle" on kolmen kuukauden Zinzino yrittämisen jälkeen tullut rahaa n. 300,-/vk . Se on ihan hyvä tulos kun puhutaan hänelle uudesta yrittäjyydestä. Ja se summahan ei ole maksimitulo vaan omalla työpanoksella ja alalinjan tsemppaamisella rahaa voi tieneta vaikka kuinka paljon kun on vaan kärsivällinen ja tekee systemaattisesti töitä.

Tällä palstalla on usein puhuttu veronkierrosta. Sitä mä en ymmärrä. Verottajalla on laissaan sellainen pykälä, että kun yritystoiminnan liikevaihto on 8500,-vuodessa, yrittäjä on alv- velvollinen ja kirjanpitovelvollinen. Aivan sama mitä yrittäjyyttä suorittaa, kukkakauppaa, pikaruokalaa, ruokakauppaa, taksia tai vaikka verkostomarkkinointia. Verkostomarkkinoinnin päämies ei tiliotä rahoja jälleenmyyjälle jos hän ei toimita yritystoiminnan ennakkovero-otetta tai vähäisissä summissa verokorttia työsuoritusta vastaa.

Jos "konttorirotta" on itse yrittäjä omalla alallaan tai palkollinen toisessa yrityksessä, hänen ei tarvitse kelaan ja työvoimatoimistooon sen paremmin ilmoittaa mitään ,ennen kuin hänen liikevaihtonsa on 8500,-/vuodessa.

Minulla itselläni on muun alan yritys ja omat verkostomarkkinointituloni menevät yritykseni hyväksi ja maksan niistä alvin aivan normaalisti joka kuukauden 12.pv

Jossain toisessa kommentissa ihmeteltiin, kun zinzino jälleen myyjä maksaa itse koulutuksensa. No niinhän itsenäinen yrittäjä aina tekeekin. Kyseinen kirjoittaja puhui henkilöstön koulutuksesta. Verkostomarkkinoinnin jälleenmyyjät ovat kaikki itsenäisiä jälleen myyjiä eli itse maksetaan koulutus. Äitini oli aikoinaan K-kauppias ja itse maksoi koulutuksensa paitsi, että ne maksoivat yleensä satoja euroja . Verkostomarkkinoinnin koulutukses maksavat yleensä 4,00 -50,00, joten koulutus on verkostomarkkinoinnissa on paljon halvempaa.

ihan mielenkiinnosta kysyn - mitä koulutus piti sisällään (mitä asioita käytiin läpi, missä ajassa mitäkin, millä menetelmin) ja kuinka kauan kesti. Ja kuka oli kouluttajataho?

Zinzinolla on ihan kiva idea ja tuote, mutta näin ensimmäisenä ongelmana näen että markkinat ovat kypsät ja hinta siihen nähden on aivan liian kova. Millaisella myynnillä olet saavuttanut tämän 300eur/viikko? Mikä tulee sinun työsi tuntihinnaksi, mikä on alalinjasta virtaamaa?

• itsenäinen yrittäjä
        flamenco kirjoitti:

ihan mielenkiinnosta kysyn - mitä koulutus piti sisällään (mitä asioita käytiin läpi, missä ajassa mitäkin, millä menetelmin) ja kuinka kauan kesti. Ja kuka oli kouluttajataho?

Zinzinolla on ihan kiva idea ja tuote, mutta näin ensimmäisenä ongelmana näen että markkinat ovat kypsät ja hinta siihen nähden on aivan liian kova. Millaisella myynnillä olet saavuttanut tämän 300eur/viikko? Mikä tulee sinun työsi tuntihinnaksi, mikä on alalinjasta virtaamaa?

yleensä koulutuksissa puhutaan esim tuote tietoutta, liiketoiminnan rakentamista, asikaskunnan rakentamista,jälleenmyyjä verkoston rakentamisesta, laskutuksesta/ käteiskuittien kirjoittamisesta esim. Teemat siis vaihtelee ja niistä yleensä puhuu sellainen henkilö, joka parhaiten osaa. Jokaiseen koulutustilaisuuteen pitää kuitenkin valmistautua hyvin, jotta se onnistuisi kunnolla. Samoja asioita käsetellään säännöllisin väliajoin, koska kaikkiin koulutus tilaisuuksiin ei aina porukat pääse.

Markkinat alkavat vasta kypsyä Zinzinon erikoiskahvilaitteille. Itse olet esim. telkkarista nähny kuinka paljon Paulig ja Nespresso hakkaa rahaa mainontaan. Erikoiskahvilaitteiden ja kahvin myynti on hurjaa vauhtia kasvussa.

1996 kun ostin ensimmäisen kännykkäni, joka sanoi minulle, että kännyköillä ei muutaman vbuoden kuluttua ole mitään tekemistä ja markkinatkin ovat täynnä (v 1996). Tänä päivänä kännyköiden myynti kasvaa edelleenkin ja kukaan ei väitä , että markkinatolisivat täynnä.

300,-/ viikossa = pari uutta asiakasta asiakasta viikossa, muutaman vanhan asiakkaan kahvitilaus ja muutamalle alalinjan partnerille muutama uusi asiakas. Toi yhtälö saattaa tehdä jo enemmänkin kuin 300,-

• Toimiva

Älä muuta sano. Mikään toiminta ei tuota rahaa ilmaiseksi ilmantyötä. Veikkaaminenki vaatii sen että liikuttaa käsiään. Nyt kun MMT aloittaa suomessa se tarjoaa mahdollisuuden niille jotka haluaa nousta sängystä aikaisin ja palata väsyneenä iltapäivällä takaisin.

• Kuka_huijaa?

Ketä nyt pitää uskoa?

• dodddiiiiiii

Olen ihmetellyt koko tuotteen ideaa. Jos kaupasta voi ostaa kahvipaketin ja vielä eri makuja, niin mihin koko laitetta tarvitaan? Onko se "pikakeittäminen" vuositasolla sen arvoista, että kannattaa maksaa reilusti enemmän kuin 2 minuutin vaivasta annostella itse vesi ja purut sekä odotella muutama minuutti? Ja mitä se tekee VUOSITASOLLA?

Onko zinzino oikeasti pikakahvia joka on naamioitu "maistuvin mainoksin"? Mitä kapselin sisältä löytyy jos sen avaa? Mikä on sen tekniikka jolla kahvi tulee kuppiin lopulta?

• efoiaujsdas

------Ensimmäisenä on pakko huokasta syvään ja todeta että miten voi olla näin suuri määrä ihmisiä jotka kirjoittavat tänne täyttä ****** Zinzinosta.
      Suurimmalla osalla kirjoittelijoista ei ole mitään hajua koko bisneksestä. ------

Ensimmäisenä on pakko huokaista syvään ja todeta että miten voi olla näin suuri määrä ihmisiä jotka MENEVÄT NÄIHIN V**** KUSETUKSII JOKA KERTA!

ONKS KIVAA MAKSAA "TYÖNANTAJALLE" RAHAA SIITÄ ETTÄ SAAT TEHDÄ "TÖITÄ" SILLE :D :D :D :D

• yfdgsdf

• Tuoksuu kahvilta

• Salaliiittoo

Jälleen kerran....

kun kyselen yksityiskohtia tuotteesta, niin ei haluta vastata. :) Ja kyllähän kaikki rehelliset ihmiset salailevat asioita kun tuote on hyvä, eix je! ;)

• itsenäinen yrittäjä

Kysy multa mitä haluat kahvista tietää. Jos mä en johonkin sun kysymykseen osaa vastata, otan selvää muualta

• Tosi on.
        itsenäinen yrittäjä kirjoitti:

Kysy multa mitä haluat kahvista tietää. Jos mä en johonkin sun kysymykseen osaa vastata, otan selvää muualta

Hei Itsenäinen Yrittäjä ( kuulostaa muuten ihan Herbalifeltä). Missä Zinzinon kahvi paahdetaan? Missä kahvi on kasvatettu? Mitä lajia se on? Millä menetelmällä Zinzinon murukahvi paahdetaan ja höyrytetään? Onko kyseessä kivimyllymenetelmä vai vaaleampi Duacaste-paahto?

• 6+15
        Tosi on. kirjoitti:

Hei Itsenäinen Yrittäjä ( kuulostaa muuten ihan Herbalifeltä). Missä Zinzinon kahvi paahdetaan? Missä kahvi on kasvatettu? Mitä lajia se on? Millä menetelmällä Zinzinon murukahvi paahdetaan ja höyrytetään? Onko kyseessä kivimyllymenetelmä vai vaaleampi Duacaste-paahto?

Kaunakos Itsenäinen Yrittäjä panttaa vastauksiaan?

• Tosi on

Hei itsenäinen yrittäjä. Et viittisi vastata kysymyksiini Zinzinosta, olen odotellut rehellisiä vastauksiasi kohta vuorokauden.

• Itsenäinen yrittäjä
        Tosi on kirjoitti:

Hei itsenäinen yrittäjä. Et viittisi vastata kysymyksiini Zinzinosta, olen odotellut rehellisiä vastauksiasi kohta vuorokauden.

Zinzinolla on kolma paahtimoa,joistas vanhin on Nizzassa. Kahvi on kasvatettu esim Braziliassa, Etiopiassa Jamaikalla, Columbiassa ja muissakin kahvia tuottavissa maissa. Kahvin hedelmät poimitaa käsin ja vain kypsät pääsevät mukaan kahvin jalostukseen. Marketti kahvit poimitaan koneellisesti ja siten joukossa on eri kypsyys astaan hedelmiä ja se vaikuttaa makuun.
        Kahvi papu on pääasiallisesti arabicaa mutta robustan papujakin käytetään jonkin verran.
        Zinzino myy siis italialaisen Malongo/ Romboutsin paahtimon paahtamia kahveita.Papuja paahdetaan n. 20min 200-300 asteen lämmössä. Tavallinen marketti kahvi paahdetaan n. 90-120 s 800-900 asteen lämmössä ja siitä johtuu, että jotkut marketti kahvit maistuvat palaneilta jo heti paketin aukaisermisen jälkeen.
        En ole ikinään kuullut, että Zinzinolla tai Malongo/Romboutsilla olisi muru kahvia, mutta voin kyllä kysellä jos niillä sattuis oleen.

Se miksi en aikaisemmin vastannut, johtuu yksinkertaisesti siitä, että en avaa nettiä joka päivä, on muutakin tekemistä esim liikunta, itsensä kehittäminen, opiskelu ,tuote-esittelyt ja tietenkin kodin hoito.

Terv Itsenäinen Yrittäjä

• itsenäinen yrittäjä
        Itsenäinen yrittäjä kirjoitti:

Zinzinolla on kolma paahtimoa,joistas vanhin on Nizzassa. Kahvi on kasvatettu esim Braziliassa, Etiopiassa Jamaikalla, Columbiassa ja muissakin kahvia tuottavissa maissa. Kahvin hedelmät poimitaa käsin ja vain kypsät pääsevät mukaan kahvin jalostukseen. Marketti kahvit poimitaan koneellisesti ja siten joukossa on eri kypsyys astaan hedelmiä ja se vaikuttaa makuun.
        Kahvi papu on pääasiallisesti arabicaa mutta robustan papujakin käytetään jonkin verran.
        Zinzino myy siis italialaisen Malongo/ Romboutsin paahtimon paahtamia kahveita.Papuja paahdetaan n. 20min 200-300 asteen lämmössä. Tavallinen marketti kahvi paahdetaan n. 90-120 s 800-900 asteen lämmössä ja siitä johtuu, että jotkut marketti kahvit maistuvat palaneilta jo heti paketin aukaisermisen jälkeen.
        En ole ikinään kuullut, että Zinzinolla tai Malongo/Romboutsilla olisi muru kahvia, mutta voin kyllä kysellä jos niillä sattuis oleen.

Se miksi en aikaisemmin vastannut, johtuu yksinkertaisesti siitä, että en avaa nettiä joka päivä, on muutakin tekemistä esim liikunta, itsensä kehittäminen, opiskelu ,tuote-esittelyt ja tietenkin kodin hoito.

Terv Itsenäinen Yrittäjä

PS: Pieni korjaus ylläolevaan viestiin.
        Malongo&Romboutsilla on kole paahtimoa , Nizzassa, Lausannessa ja Antwerpenissa

Zinzino on markkinointi yritys, joka huolehtii Malongo&Romboutsin kahvin myynnin ja jakelun Pohjoismaissa.

Malongo&Rombouts on perustettu 1896 eli tieto-taitoa on hieman kertynyt ja sen on Euroopan suurin reilun kaupan kahvipaahtimo. Löytyy myös Zinzino
        n valikoimista. Samoin kun luomukahvikin.

• Muruton kahvi

PS: Pieni korjaus ylläolevaan viestiin.
        Malongo&Romboutsilla on kole paahtimoa , Nizzassa, Lausannessa ja Antwerpenissa

Zinzino on markkinointi yritys, joka huolehtii Malongo&Romboutsin kahvin myynnin ja jakelun Pohjoismaissa.

Malongo&Rombouts on perustettu 1896 eli tieto-taitoa on hieman kertynyt ja sen on Euroopan suurin reilun kaupan kahvipaahtimo. Löytyy myös Zinzino
        n valikoimista. Samoin kun luomukahvikin.

Olin alkuvuodesta Leppäkoskella Zinzinon esittelyssä, ja kahvi maistui tosi pahalta. Otin yhden kapselin ja avasin, kyllä siellä oli jos ei muru- niin pölykahvia. Miksi pitäisi ostaa kahvikone ja kahvia, jota on paistettu 20 minuuttia, ja joka maistuu pahalta, kun sen sijaan voi keittää ja juoda oikeaa kahvia, pavuista itse jauhaen?

• Paulig valehtelee?

Terv Itsenäinen Yrittäjä

" Kahvin hedelmät poimitaa käsin "

Valehteleeko Paulig:
        " Sadonkorjuu

Maasta ja alueesta riippuen kahvisato korjataan käsin tai puimureilla. Käsinpoiminta on tyypillistä esimerkiksi Kolumbiassa, Keski-Amerikassa ja Afrikassa, jossa kahviviljelmät sijaitsevat jyrkillä vuorenrinteillä ja marjat kypsyvät epätasaisesti.

Koneellinen poiminta on mahdollista Brasilian kaltaisissa paikoissa, joissa kahvi kasvaa tasangoilla ja kahvimarjat kypsyvät yhtaikaa. Silti jopa Brasiliassa iso osa sadosta korjataan käsin"

• Paulig Valehtelee?

Terv Itsenäinen Yrittäjä

" Tavallinen marketti kahvi paahdetaan n. 90-120 s 800-900 asteen lämmössä "

Valehteleeko Paulig :

" Yleensä raakakahvia paahdetaan 5–8 minuuttia, kunnes pavun lämpötila on 180–240 astetta."

• Hyvää kahvia!

Terv Itsenäinen Yrittäjä

Kahvin hedelmät poimitaa käsin ja vain kypsät pääsevät mukaan kahvin jalostukseen.

Eikös se ollut Juan Valdez, joka tv-mainoksen mukaan yksin poimi käsin kaikki TUKO-kahvien pavut?

• 19+13
        Hyvää kahvia! kirjoitti:

Kahvin hedelmät poimitaa käsin ja vain kypsät pääsevät mukaan kahvin jalostukseen.

Eikös se ollut Juan Valdez, joka tv-mainoksen mukaan yksin poimi käsin kaikki TUKO-kahvien pavut?

Juan Valdes valkeassa Panama-hatussaan.

• Toimiva
        Paulig Valehtelee? kirjoitti:

" Tavallinen marketti kahvi paahdetaan n. 90-120 s 800-900 asteen lämmössä "

Valehteleeko Paulig :

" Yleensä raakakahvia paahdetaan 5–8 minuuttia, kunnes pavun lämpötila on 180–240 astetta."

Kannattaa muistaa PAULIG on vanha laatukahvi merkki mistä johtuen ei uusilta paahtimoilta voida vaatia samantasoista kahvia. Onhan Pauligin kahvit kalliimpia kuin Euroshopperit mutta ainakin minä maksan 5e/pkt kahvista jota pystyn juomaan.

• Huijausta!!!!

>>>Kysy multa mitä haluat kahvista tietää. Jos mä en johonkin sun kysymykseen osaa vastata, otan selvää muualta

Onhan tuossa jo lueteltu kysymyksiä. Tärkein kysymys lienee, että jos pikakapselin avaa, niin mitä sen sisältä löytyy? Pikakahvia?

Ja ei mikään ihme ettei kysymyksiin haluta vastata kun silloinhan paljastuu ettei laatu olekkaan sitä mitä mainokset antavat ymmärtää, jolloin tuote muuttuu kuluttajien silmissä kalliiksi huijaukseksi. :)

• itsenäinen yrittäjä

saitko kysymyksiisi vastaukset?
        En määkään osaa auton renkaita vaihtaa, enkä auton moottorista ymmärrä mitään vaikka olen 34 vuoden aikana ajanut 1,8 milj kilometriä. Silti mä en pidä sitä huijauksena.

• minä pidän

En määkään osaa auton renkaita vaihtaa, enkä auton moottorista ymmärrä mitään vaikka olen 34 vuoden aikana ajanut 1,8 milj kilometriä. Silti mä en pidä sitä huijauksena.

Mikset?

• Teenjuoja

Hauskaa keskustelua :) Pikakahvia podissa? Vai miten se nyt menikään?

Katotaas miten saadaan luonto-äidiltä tuo ihana espresso kuppiin, oli käytössä sitten kapseleita tahi perinteisiä menetelmiä:

Pensaasta (toivottavasti) kypsä marja. Marjasta kaksi papua (siementä). Hartaudella paahto tahi kärvennys. Jauhatus, espresson tapauksessa hyvin hienoksi. Annos tätä jauhetta tiukkaan pakettiin, ja masiinaan veden ulostulon tukkeeksi. Vedentulon nopeus/lämpötila paine kahville ja jauhatukselle sopivaksi. Anna sen valahtaa. Kahvinpurut kompostiin ja välineet puhtaaksi. Eliksiiriä suoniin.

Nämä kaikki vaiheet vaikuttavat hurjan paljon loppufiilikseen. Kapselilaitteissa on eroja, mutta niissä kaikissa vaan on automatisoitu nuo vaiheet jauhatuksesta ite kahvin alas valuttamiseen. Ei ole niin romanttista kuin espresson viimeisen päälle askarteleminen, eikä tarjoa tietenkään samoja mahdollisuuksia lähteä kikkailemaan makumaailmassa.

Miksi kukaan sitten käyttäisi podeja? No, juuri samasta syystä kuin kahvinörtti tekee kaiken alusta loppuun. Näissä jokaisessa vaiheessa voi myös kämmätä, ja karu totuus on se, että suurin osa jopa kahvilatyöntekijöistäkään ei osaa tehdä kunnon espressoa. Esim. australialainen espressoguru Instaurator pitää podikahvia paljon parempana kuin keskivertoespressoa; kuinka fuskaamista podien käyttäminen sitten onkaan :D

Entä eikö kerta-annoskahvi tule sitten paljon kalliimmaksi? Kyllä, olisi aivan naurettavaa jos niiden hintoja kysynnän ja tarjonnan laissa voisi edes vertailla bulkkitavaraan. Mutta esim vilkkaassa hotellin ravintolassa aika on rahaa, ja siinä ajassa kun "barista" on sotkenut purujen kanssa palaneen makuisen litkun, olisi kassaan ehtinyt kilistä kiireisen liikemiehen tilaus. Henkilöstökulut ovat todellinen riesa raflabisneksessä. Puhumattakaan jokaisen harjoittelijan kouluttaminen. Yritysmaailmassa podien arvo on helppo osoittaa rahalla. Kotitalouksissa taas ei niinkään, koska kaikki eivät osaa arvostaa aikaa ja selkeyttä asiaankuuluvalla tavalla. Eikä siinä mitään, ollanhan me kaikki aika vajaita. :-)

Ja mitä laatuun tulee vielä, niin moni kahviharrastelija laittaa rahaa roskiin ostaessaan jotain ihan tosi hyvää kahvia papuina, ja olettaa että se on ihan tosi hyvää myös kuukauden päästä. Mutta makuasioitahan nämä ovat, heh.

P.S. Pikakahvihan on valmista nestemäistä suodatinkahvia pakastekuivattuna, eli en suosittelisi tunkemaan sitä espressokoneeseen.

• Teenjuoja
        Teenjuoja kirjoitti:

Katotaas miten saadaan luonto-äidiltä tuo ihana espresso kuppiin, oli käytössä sitten kapseleita tahi perinteisiä menetelmiä:

Pensaasta (toivottavasti) kypsä marja. Marjasta kaksi papua (siementä). Hartaudella paahto tahi kärvennys. Jauhatus, espresson tapauksessa hyvin hienoksi. Annos tätä jauhetta tiukkaan pakettiin, ja masiinaan veden ulostulon tukkeeksi. Vedentulon nopeus/lämpötila paine kahville ja jauhatukselle sopivaksi. Anna sen valahtaa. Kahvinpurut kompostiin ja välineet puhtaaksi. Eliksiiriä suoniin.

Nämä kaikki vaiheet vaikuttavat hurjan paljon loppufiilikseen. Kapselilaitteissa on eroja, mutta niissä kaikissa vaan on automatisoitu nuo vaiheet jauhatuksesta ite kahvin alas valuttamiseen. Ei ole niin romanttista kuin espresson viimeisen päälle askarteleminen, eikä tarjoa tietenkään samoja mahdollisuuksia lähteä kikkailemaan makumaailmassa.

Miksi kukaan sitten käyttäisi podeja? No, juuri samasta syystä kuin kahvinörtti tekee kaiken alusta loppuun. Näissä jokaisessa vaiheessa voi myös kämmätä, ja karu totuus on se, että suurin osa jopa kahvilatyöntekijöistäkään ei osaa tehdä kunnon espressoa. Esim. australialainen espressoguru Instaurator pitää podikahvia paljon parempana kuin keskivertoespressoa; kuinka fuskaamista podien käyttäminen sitten onkaan :D

Entä eikö kerta-annoskahvi tule sitten paljon kalliimmaksi? Kyllä, olisi aivan naurettavaa jos niiden hintoja kysynnän ja tarjonnan laissa voisi edes vertailla bulkkitavaraan. Mutta esim vilkkaassa hotellin ravintolassa aika on rahaa, ja siinä ajassa kun "barista" on sotkenut purujen kanssa palaneen makuisen litkun, olisi kassaan ehtinyt kilistä kiireisen liikemiehen tilaus. Henkilöstökulut ovat todellinen riesa raflabisneksessä. Puhumattakaan jokaisen harjoittelijan kouluttaminen. Yritysmaailmassa podien arvo on helppo osoittaa rahalla. Kotitalouksissa taas ei niinkään, koska kaikki eivät osaa arvostaa aikaa ja selkeyttä asiaankuuluvalla tavalla. Eikä siinä mitään, ollanhan me kaikki aika vajaita. :-)

Ja mitä laatuun tulee vielä, niin moni kahviharrastelija laittaa rahaa roskiin ostaessaan jotain ihan tosi hyvää kahvia papuina, ja olettaa että se on ihan tosi hyvää myös kuukauden päästä. Mutta makuasioitahan nämä ovat, heh.

P.S. Pikakahvihan on valmista nestemäistä suodatinkahvia pakastekuivattuna, eli en suosittelisi tunkemaan sitä espressokoneeseen.

Niin, ja kyllähän joku valmistaja voi podinkin täyttää ihan peruskuralla, ja suurin osa maailman kahvista ikävä kyllä on vaihtelevan laatuista robustaa ja enemmän tai vähemmän nopeasti ja tehokkaasti käristettyä. Kun tämmöistä kahvia käytetään podikonseptissa, on siitä huolimatta kuitenkin lähtökohtaisesti eliminoitu vielä ainakin muutama mahdollinen kompastuskivi. Heti tulee yks nimeltä mainitsematon esimerkki mieleen.

• Kahvin juoja
        Teenjuoja kirjoitti:

Tämä on juuri tätä. Miten saadaan epäilijöille luu kurkkuun? Puhutaan sekavia siten, ettei langan päästä saa kiinni ja heitetään väittämiä pöytään, joiden vedenpitävästi vääräksi toteaminen onkin vähän isomman työn takana. Se ei siis kuitenkaan tarkoita, että väittämät olisivat oikein. Pää pyörälle ja rahat pois.

Mutta mitä tiedän kahvin"keitosta" sen, että kyseessä on uuttoprosessi ja se ei ole kovin kummoista rakettitiedettä. Monet keittimet, etenkin parempilaatuiset antavat juuri oikean lämpöistä vettä ja suodatinpaperi päästää veden läpi oikeassa ajassa. Paperillakin voi vaikuttaa lopputulokseen, haluaako enemmän hautunutta kahvia vai ei.

Paulig on muuten kouluttanut raflapuolen opiskelijoita oikeasta kahvinkeitosta, ainakin jo yli 15 vuotta sitten.

• kummastuttaa..
        Kahvin juoja kirjoitti:

Tämä on juuri tätä. Miten saadaan epäilijöille luu kurkkuun? Puhutaan sekavia siten, ettei langan päästä saa kiinni ja heitetään väittämiä pöytään, joiden vedenpitävästi vääräksi toteaminen onkin vähän isomman työn takana. Se ei siis kuitenkaan tarkoita, että väittämät olisivat oikein. Pää pyörälle ja rahat pois.

Mutta mitä tiedän kahvin"keitosta" sen, että kyseessä on uuttoprosessi ja se ei ole kovin kummoista rakettitiedettä. Monet keittimet, etenkin parempilaatuiset antavat juuri oikean lämpöistä vettä ja suodatinpaperi päästää veden läpi oikeassa ajassa. Paperillakin voi vaikuttaa lopputulokseen, haluaako enemmän hautunutta kahvia vai ei.

Paulig on muuten kouluttanut raflapuolen opiskelijoita oikeasta kahvinkeitosta, ainakin jo yli 15 vuotta sitten.

Mihin tällaista zinzinon ihmelaitetta oikein tarvitsee ???

• Hyvää kahvia!
        kummastuttaa.. kirjoitti:

Mihin tällaista zinzinon ihmelaitetta oikein tarvitsee ???

Sillä saa kerättyä rahaa myyjille. Kahvin ja kahvinjuojien kannalta täysin tarpeeton vaikka vm-uskovaiset niin väittävät.

• Hyvää kahvia
        Hyvää kahvia! kirjoitti:

Sillä saa kerättyä rahaa myyjille. Kahvin ja kahvinjuojien kannalta täysin tarpeeton vaikka vm-uskovaiset niin väittävät.

Miksi muuten Stocka, Sokos, Gigantti tms ei ole ottanut tuotetta myyntiin? Jos sillä saa niin erinomaista kahvia, olisi Stockalla pitempi jono kuin Hulluilla Päivillä.

• verkostomarkkkinoija
        Hyvää kahvia kirjoitti:

Miksi muuten Stocka, Sokos, Gigantti tms ei ole ottanut tuotetta myyntiin? Jos sillä saa niin erinomaista kahvia, olisi Stockalla pitempi jono kuin Hulluilla Päivillä.

parempi se raha on mun taskussani kuin Gigantin taskussa. Saan paremmin asuntolainan maksettua. toiseks , minä osaan esitellä ja maistattaa kahvin ja laitteen varmasti paremmin kuin moni kodinkonemyyjä , osaan myös tehdä erilaisia kahveja ja opettaa myös asikkaan samaan kun hän saa koneen kotiin. harva kodinkoneliike tekee niin. niillä ei yleensä edes maistateta kahvia= asiakas ostaa sian säkissä.

osaan myös kertoa ihmisille, kuinka he saavat lisää rahaa jos nykyinen palkka ei riitä. Gigantin myyjä ei osaa. ainakaan työaikanaan. työajan ulkopuolellakin hän saattaa olla verkostomarkkonoija

• Juhnu vaan

Ja tässä sitten näille kaikille äitin pikku talttahampaille jotka täällä jauhaa paskaa....

http://www.ppvlex.fi/pages/posts/yritysten-kohtaama-loukkaava-nettikirjoittelu-voi-johtaa-vahingonkorvausvastuuseen-22.php

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/24355-nettipalstalla-herjanneille-rapsahti-isot-sakot

miettikääpäs vähän kun kirjottelette...

• Heh heh

Zinzino-jantterille ei tullut uni silmään tuskaisilta mietteiltään. Piti tulla tänne uhoamaan tyhjää.

• Flakvier

Juhmu, tiivistetään asia vielä tähän:
      - Oikeushenkilöillä (yritykset, yhteisöt, säätiöt, valtiot, kunnat ja seurakunnat) ei ole sellaista kunniaa, jota voi loukata
      - Lähtökohtaisesti oikean tiedon esittäminen ei ole kunnianloukkaus. Tätä on korostanut myös Euroopan ihmisoikeustuomioistuin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe