Kalaöljystä haittaa vai hyötyä?

måller

Olen täältä lueskellut että Omega 3 kalaöljy kapselit olis hyväksi aknelle ja että finnejä ei enään oikein syntyisi kun alkaa tarpeeksi syömään sitä, mutta jotkut harvat ovat myös väittäneet sen aiheuttavan finnejä/tukkivan ihoa...
Itse olen tässä syönyt noin 3 viikon ajan noita Möllerin Omega 3 kapseleita (joskus aluksi jopa kuusi päivässä niinkuin se Chinese Medicine kehotti, mutta yleensä noin 3 kapselia päivässä) ja jotenkin on tukkeutuneita ihohuokosia tullut ja tuommosia ihonsisäisiä finnejä leukaan ja toiseen poskeen.
Olen myös ruokavaliota muuttanut silleen että sokerit, maito, ja gluteenia sisältävät viljat pois, ja plus sitten vielä alkanut syömään noita valkosipulikapseleita jotka auttavat varmaan ainakin jossakin määrin kaikilla akneen.. Myös paljon eri vitamiineja syön (D,C,B, Sinkki, ja E-vitamiinia myös). Mutta silti on noita tukkeutuneita ihohuokosia alkanut tulemaan ja muutamia ihonalaisia finnejä leukaan. Johtuukohan tämä sitten siitä kalaöljystä..? Muutakaan syytä en keksi, ja tuommoisia ei yleensä ikinä tule tai ennen ole tullut. Kokemuksia? Kiitos vastauksista.

9

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääketied.k

      No aknehan johtuu pääosin siitä talista ja tali taas johtuu rasvasta. Normaalisti talia erittyy sen verran, että entsyymit ehtivät pilkkomaan sen ettei sitä pääse kerääntymään liikaa ja synny finnejä. Tässä tapauksessa luultavasti on käynyt niin, että sulla syntyy enemmän talia johtuen noista omega 3:sta ja syntyy finnejä. Jättäisin omegan pois ja katsoisin mitä tapahtuu.

      • måller

        Jep, jätän omegan pois ja katson miten vaikuttaa. A vitamiinia en ole ikinä käyttänyt mutta luin että se vähentäisi talin eritystä. Onko näin..? Luin myös että se monella auttanut akneen. Vois varmaan sitä koittaa seuraavaksi :P minulla on muutenkin kauhean rasvainen iho


    • måller

      muutama päivä oltu ilman omega kolmosta ja näyttää iho paljon paremmalta. valkosipulikapseleita olen myös käyttänyt ja tuntuu että ne alkavat nyt vasta auttamaan kun jätin omega kolmosen pois, koska se näköjään aiheutti noita tukkeutuneita ihohuokosia ja ihonsisäisiä finnejä. tai sitten tämä on vaan jotain silkkaa tuuria ettei niitä tule enää/vanhat alkavat hävitä heti kun lopetan omega 3:n käytön ;P ja siis tosiaan mulla on rasvainen iho... joskus kauan aikaa sitten luin myös jonkun kommentin että omega 3 rasvainen iho = huono juttu. Näyttää pitävän paikkansa tuo juttu :P

      • Uusi ohjelma löytyy aiemmasta langasta HETKESSÄ TÄYDELLINEN IHO. Siinä otettu huomioon tapaukset ketkä eivät pelkällä rasvojen tasapainottamisella parantuneet.


    • Matti L

      Hei måller!Luitko kiina-/suomilääkärin ohjeet huolimattomasti?Et puhu mitään ve-
      den osuudesta?7000 henkilöä on saanut avun hänen ohjeillaan,silloin 2006v.It-
      se olen e.m. joukossa.Kärsin 55 vuotta aknesta,vaikka käytin erilaisten lääkärien
      aineita/ohjeita.Itsekin olen kokeillut kaikenlaisia konsteja,mutta huonolla menestyk-
      sellä.Kokeilun kohteina on ollut(halvat) omega3:et jne Käyttämäni ohje on:8-12 la-
      sillista vettä(on 1,5-2.0l) vuorokaudessa,aamupäivisin,että saa yöllä nukkua rauhas
      sa.Vettä ei saa "sotkea" ruokailuun,puolituntia toleranssia.Lisäksi E-EPAA 3 ampu-
      lia,voi ottaa kerralla,vahvuus 650 mg/kpl.E-EPA on mielestäni tehokas estämään/
      korjaamaan tulehduksia/patteja.Roskaruokaa on (omega 6:sta) syytä vähentää mi-
      nimiin,koska "länsiruoka" sisältää sitä aivan liikaa(prof.Simopoulos) Näillä ohjeilla olen pärjännyt ilman lääkkeitä

      • Erittäin iloinen olen tämän viestin nähdessäni ja tuon luvun 7000. Ketjua oli luettu 6000 kertaa kun poistuin, 64000 nyt vuosien jälkeen, toivon mukaan avun löytäneiden joukko on vieläkin suurempi. Nyt uusi ohjelma on ulkona jatkettuna aikasempaan lankaan HETKESSÄ TÄYDELLINEN IHO, toivottavasti nämä uudet kokonaisvaltaisemmat ohjeet auttavat vielä monia muita.
        Peace&Love


    • omegaulottuvuus

      Kyllä Omega 3 on hyöydyllistä ja auttaa ihon laatuun. Aivot ja sydän hyötyvät Omegasta eniten.

    • möller.
    • möller.

      "Funktionaalisen lääketieteeseen perehtyneet lääkärit ja asiantuntijat tietävät, että A-vitamiini on merkityksellinen vastustuskyvyn, näön, sukupuoli- ja stressihormonien muodostumisen ja elinvoimaisuuden kannalta. Margariinit heikentävät rasvaliukoisten vitamiinien, kuten A- D- ja E -vitamiinin imeytymistä. Beetakaroteeni on A -vitamiinin esiaste eli ns. pro-vitamiini, jonka teho on n 6 kertaa A-vitamiinia heikompi. Parhaita ja turvallisimpia A-vitamiinin lähteitä ovat rasvainen kala ja voi, sekä kalanmaksaöljy, jossa A-vitamiini on luonnollisessa muodossa.

      Suomalaisissa ravintosuosituksissa kehotetaan käyttämään margariineja. Valitettavasti nämä margariineja suosittavat viralliset ravitsemusohjeet ovat aiheuttaneet monille suomalaisille mm. selvän D-vitamiinin puutostilan, mikä on ollut havaittavissa yli 90 %:lla klinikkamme potilaista. D-vitamiinin puute lisää mm. diabetesriskiä, sekä alttiutta sairastua myös muihin kroonisiin tulehdussairauksiin. Margariinien sijaan suosittelemme suomalaisille voita, josta saadaan näitä tulehdusta vähentäviä rasvaliukoisia vitamiineja. Lisäksi voi parantaa rasvaliukoisten vitamiinien imeytymistä."
      http://www.amplia.fi/blogi/?x119991=143653

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe