Kassan tyhjennys

rahat liiveihin

Omistan pienen osakeyhtiön jonka tilillä on vajaa parisataatuhatta. Toiminta ajettu alas, ei esim työntekijöitä tai toimipaikkaa. Käytännössä pöytälaatikkoyhtiö.

Jos vain nostaisin rahat omaan taskuun. Kuka kyselisi perään ?
ei ainakaan osakkeen omistajat
verottaja voisi kysellä. Jotta joutuisin vastuuseen niin tutkiiko poliisi varatonta konkurssipesää ?

9

1962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • srtfjiyulyuol

      Jos nostat rahat ilman että maksat niistä veroa pitäisi ne kirjanpidossa kirjata kassaan. Kassan määrä ilmoitetaan veroilmoituksella joten ylisuuri kassa saa heti hälytyskellot verotoimistossa soimaan. Jos taas et tee noston vaatimaa kirjausta, teet kirjanpitorikoksen ja varojen kavaltamisen.

      Mikset nosta niitä osinkoina rehellisesti?

      • rahat liiveihin

        "Mikset nosta niitä osinkoina rehellisesti? "

        Eläkeikä painaa päälle, verot em. summasta n. 60 000€. Lisäksi yhtiön alasajokulut n. 3000-6000€ ja se kaikki vaiva.

        Varojen kavaltaminen on puhtaasti yhtiön sisäinen asia.

        Jos nostan rahat käteisenä ja jätän yhtiön oman onnensa nojaan, kestää verottajalta n.1-2v huomata asia. Kun tulee kyselyjä niin nehän lähetetään ensiksi yhtiölle , ei minulle. Taas menee 1-2v ennenkuin verottaja älyää että jotain mätää on. Siinä vaiheessa meikä on jo aika "höpörö"

        "ylisuuri kassa saa heti hälytyskellot verotoimistossa soimaan" tätä en kyllä ymmärrä ??


      • Neuvo 2
        rahat liiveihin kirjoitti:

        "Mikset nosta niitä osinkoina rehellisesti? "

        Eläkeikä painaa päälle, verot em. summasta n. 60 000€. Lisäksi yhtiön alasajokulut n. 3000-6000€ ja se kaikki vaiva.

        Varojen kavaltaminen on puhtaasti yhtiön sisäinen asia.

        Jos nostan rahat käteisenä ja jätän yhtiön oman onnensa nojaan, kestää verottajalta n.1-2v huomata asia. Kun tulee kyselyjä niin nehän lähetetään ensiksi yhtiölle , ei minulle. Taas menee 1-2v ennenkuin verottaja älyää että jotain mätää on. Siinä vaiheessa meikä on jo aika "höpörö"

        "ylisuuri kassa saa heti hälytyskellot verotoimistossa soimaan" tätä en kyllä ymmärrä ??

        Nostat rahat ja saattohoidat. Myyt jollekin virolaiselle yhtiön ja pistät pojan nostamaan rahat pankista.

        Ihan "laillista" tosin kun saat rahat pojalta sun täytys tehdä lahjaveroilmoitus.


      • aseertjyutil
        rahat liiveihin kirjoitti:

        "Mikset nosta niitä osinkoina rehellisesti? "

        Eläkeikä painaa päälle, verot em. summasta n. 60 000€. Lisäksi yhtiön alasajokulut n. 3000-6000€ ja se kaikki vaiva.

        Varojen kavaltaminen on puhtaasti yhtiön sisäinen asia.

        Jos nostan rahat käteisenä ja jätän yhtiön oman onnensa nojaan, kestää verottajalta n.1-2v huomata asia. Kun tulee kyselyjä niin nehän lähetetään ensiksi yhtiölle , ei minulle. Taas menee 1-2v ennenkuin verottaja älyää että jotain mätää on. Siinä vaiheessa meikä on jo aika "höpörö"

        "ylisuuri kassa saa heti hälytyskellot verotoimistossa soimaan" tätä en kyllä ymmärrä ??

        Ylisuuri kassa soittaa kivitalon kelloja siksi etteivät ne usko että rahat todellisuudessa olisi missään kassassa ja oikeassahan he olisivatkin.
        Tiedän vastaavia tapauksia joissa "kassa" on verotettu yrittäjän palkkatulona. Kun kysely aikanaan tulee niin sinulla pitäisi olla se parisataa tonnia käteistä näyttää verottajalle.
        Varsinkin sinun tapauksessasi jossa toimimattoman pöytälaatikkovirman kassassa olisi vajaa parisataatonnia ei usko kukaan.
        Pienemmillä veroilla pääset kun vaan nostat koko paskan osinkona, mutta jos toiminnan rehellisyydellä ja seurauksilla ei ole sinulle mitään väliä niin mitä sitä edes sen enempää kyselemään, fyrkat liiveihin vaan ja ottaa vastaan sen tuomion mitä siitä seuraa.


      • Rahat liiveihin
        aseertjyutil kirjoitti:

        Ylisuuri kassa soittaa kivitalon kelloja siksi etteivät ne usko että rahat todellisuudessa olisi missään kassassa ja oikeassahan he olisivatkin.
        Tiedän vastaavia tapauksia joissa "kassa" on verotettu yrittäjän palkkatulona. Kun kysely aikanaan tulee niin sinulla pitäisi olla se parisataa tonnia käteistä näyttää verottajalle.
        Varsinkin sinun tapauksessasi jossa toimimattoman pöytälaatikkovirman kassassa olisi vajaa parisataatonnia ei usko kukaan.
        Pienemmillä veroilla pääset kun vaan nostat koko paskan osinkona, mutta jos toiminnan rehellisyydellä ja seurauksilla ei ole sinulle mitään väliä niin mitä sitä edes sen enempää kyselemään, fyrkat liiveihin vaan ja ottaa vastaan sen tuomion mitä siitä seuraa.

        Kassalta tarkoitin pankissa olevia varoja, en käteiskassaa. Käteiskassa on 0€.

        MInkä ihmeen tuomion ?

        Voihan yhtiöllä olla esim pankkikortti jolla voi nostaa rahaa automaatista. Kortti on pöytälaatikossa jossa hallituksen jäsenet voi lainata sitä ja nostaa rahaa yhtiön juokseviin menoihin. Nostoja vasta pitää tietenkin tulla kuitit.
        Entä jos hallitusjäseniä on 4kpl, kukaan ei seuraa pankkitiliä ja yhtäkkiä firman tili onkin tyhjä. Kuka oli varas ?
        Kaikki jäsenet ovat olleet nostohetkellä (2000€/pv, kestää 100pv kun kassa on tyhjä) kaukana etelässä lomailemassa. Siinähän poliisi tutkii....

        PS. Vituttaa: Urani aikana yhtiöni on maksanut kaikenlaisia veroja yms. about 10 000 000€ ja minulle jäänyt känsät !!!


      • Hotti Boy
        Rahat liiveihin kirjoitti:

        Kassalta tarkoitin pankissa olevia varoja, en käteiskassaa. Käteiskassa on 0€.

        MInkä ihmeen tuomion ?

        Voihan yhtiöllä olla esim pankkikortti jolla voi nostaa rahaa automaatista. Kortti on pöytälaatikossa jossa hallituksen jäsenet voi lainata sitä ja nostaa rahaa yhtiön juokseviin menoihin. Nostoja vasta pitää tietenkin tulla kuitit.
        Entä jos hallitusjäseniä on 4kpl, kukaan ei seuraa pankkitiliä ja yhtäkkiä firman tili onkin tyhjä. Kuka oli varas ?
        Kaikki jäsenet ovat olleet nostohetkellä (2000€/pv, kestää 100pv kun kassa on tyhjä) kaukana etelässä lomailemassa. Siinähän poliisi tutkii....

        PS. Vituttaa: Urani aikana yhtiöni on maksanut kaikenlaisia veroja yms. about 10 000 000€ ja minulle jäänyt känsät !!!

        Maksan yhtiöstäsi 100.000 jos pankissa on 200.000

        Otanet yhteyttä luottamuksella

        [email protected]


      • 20 %
        Rahat liiveihin kirjoitti:

        Kassalta tarkoitin pankissa olevia varoja, en käteiskassaa. Käteiskassa on 0€.

        MInkä ihmeen tuomion ?

        Voihan yhtiöllä olla esim pankkikortti jolla voi nostaa rahaa automaatista. Kortti on pöytälaatikossa jossa hallituksen jäsenet voi lainata sitä ja nostaa rahaa yhtiön juokseviin menoihin. Nostoja vasta pitää tietenkin tulla kuitit.
        Entä jos hallitusjäseniä on 4kpl, kukaan ei seuraa pankkitiliä ja yhtäkkiä firman tili onkin tyhjä. Kuka oli varas ?
        Kaikki jäsenet ovat olleet nostohetkellä (2000€/pv, kestää 100pv kun kassa on tyhjä) kaukana etelässä lomailemassa. Siinähän poliisi tutkii....

        PS. Vituttaa: Urani aikana yhtiöni on maksanut kaikenlaisia veroja yms. about 10 000 000€ ja minulle jäänyt känsät !!!

        Laita viestiä niin soitan kuinka veroja ei tarvitse maksaa.
        37255905212


    • 5

      Jos oikeasti olet kyennyt maksamaan tuollaiset verot urasi aikana, ihmettelen miten et ole osannut ajaa yhtiötäsi hallitusti alas. Siinäpä itket nyt "kassassa" olevien rahojen perään.
      Laillisesti et saa rahoja näppeihisi muuten kuin maksamalla osingoista verot. Jos kähvellät rahat noin niinku muuten vaan, häkki heilahtaa aika varmasti ja maksat vielä maksamatta jääneet verot lisäksi.

    • 10+13

      Olisi kannattanut nostella vuosittain verovapaat osingot pois niin pitkään kuin mahdollista ja sen jälkeen sitten purkaa yhtiö. Yhtiön purku rinnastetaan kauppaan, eli purussa tulevasta jako-osasta voi vähentää 40 %:n hankintameno-olettaman ja sen jälkeen lopusta menee veroa 30 %. Eli tämänkin osalta olisi kannattanut olla ajoissa liikkeellä koska pääomatulojen verokanta nousi vuoden alusta 28 -> 30 %:iin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe