Tilitoimiston laskutus

nyt on huhtikuu

Tilitoimisto laskuttaa kuukaudessa noin 50 euroa, joka ei tietenkään ole paljon, mutta kun niitä tositteita on alle 10 / kk ja noiden alv-ilmoituksen ja yhteenvetoilmoituksen ei taida mennä kuin 10 minuuttia korkeintaan / kk niin eikös tämä homma kannattaisi tehdä itse?

Vai tekeekö tilitoimisto jotain muutakin kuin lähettää netin kautta nämä yksinkertaiset ilmoitukset kuukausittain (ja tekee sen veroilmoituksen ja tilinpäätöksen kerran vuodessa) ?

5

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • llökökö

      Kannattaisiko itsesi keskittyä siihen olennaiseen ennemmin, jotta saisit niitä tositteita kiertymään enemmän ja sitä kautta tuloja?

    • fghjkl

      Voithan tehdä siten, hoidat itse alvit ja sotumaksut verotilille kuukausittain, jos se on ilmoitusjakso ja viet sitten tarvittaessa, tai tilikauden lopussa kirjanpitäjälle lappusesi.

    • dhdtfjygkuflgiuöoäo

      Olisko sama juttu kun tilaat sähkömiehen vaihtamaan termostaatin(5min homma) niin lasku oli 150,00€?
      Eli kyse on minimiveloituksesta johon usein sisältyy tietty määrä tositteita ja esim ilmaista puhelineuvontaa.

      Asiakas saattaa ajatella että eihän se puhelinneuvonta nyt mitään maksa mutta siihen saattaa kulua kirjanpitäjän työstä isokin osa. Itselläni on minimi
      veloitus 1 tunti, mutta usein nämä kaikkein pienimmät asiakkaat kuitenkin käyttää aikaa enemmän. En ole kuitenkaan halunnut lähteä sillekään linjalle että kaikesta veloitetaan sekkarin kanssa. Tositteiden järjestäminen, kirjaaminen, ilmoitusten lähettäminen ja siihen päälle puoli tuntia jutustelua esim siitä mikä on vähennyskelpoista ja mikä ei niin äkkiä se tunti onkin jo mennyt. Asiakkaan mielestä jokin simppeli kysymys sähköpostilla saattaa kuitenkin vaatia kirjanpitäjältä asian selvittämistä ennen vastaamista joka syö helposti aikaa paljonkin.

    • aikaa onkin

      Mitä tilitoimisto tekee - ei yhtään mitään! Mutta tlitoimistossa työssä olevat henkilöt sitä vastoin tekevät, tässä esim:
      - kuukausikirjanpidot
      - kausiveroilmoitukset
      - prh-muutosilmoitukset
      - yritysneuvontaa tmi/ky/oy/yhdistys/osuuskunta
      - arvonlisäverokirjaukset ja jatkuvasti muuttuvat lait ja säädökset ja ohjeet opetellaan ennen lakien voimaantuloa
      -ohjelmaa ´tuunataan´kun laki muuttuu- päivitetään ainakin jos nappipäivitys
      -oma työaikaseurantaa
      -varmuuskopiot/tallennukset /arkistonnit
      -palkanlaskenta,verokorttimuutokset,työehtosopimusmuutokset,lakimuutokset, pidätysmuutokset,tilitysohjeet,lomaseurantaa,työaikaseurantaa, poissaoloseurantaa jne
      -hommataan tarvittavia työvälineitä,postia,netinkäyttöongelmat selvitetään, atk-koulutukseen yritetään päästä enemmän,
      -lähetään sähköpostia ja paljon, jokaisella on kiire
      -saadaan luukku-täyteen joka päivä asiakaspostia, luetaan niitä ja älyttömästi poistetaan mainoksia luukusta ja siivotaan samalla sähköpostia
      -opetetaan asiakkaita yhteydenpitoon esim. Katso-tunnisteiden kanssa/vak.yhtiöiden/pankin
      -kirjoitetaan pöytäkirjoja, liitetietoja, tase-erittelyitä, todistuksia työntekijöille, pankkiin, selvityksiä, autetaan laina-hakemuksissa, tehdään liitetieoja jne.
      -laskutetaan omia ja asiakkaiden asiakkaita
      -käydään välillä todistajana, neuvotellaan yritysjärjestelyissä, sukupolvenvaihdoksissa, avustetaan tilintarkastajia, neuvotellaan tilinpäätöksestä ja hoidetaan asiakirjoihin allekirjoitukset
      - jotain varmaan vielä puuttuu, mutta yritä ihmeellä itse tehdä nämä kaikki itse! Säästöä voit jopa saada, mutta voi olla että aikaa menee, mutta sitähän sinulla onkin!

      • entäskukas

        Entäs kukas laskee?

        - yriytksen verot
        -yrittäjän verot?
        -pääomatuloverot
        -luovutusvoittoverot
        - ja ennenkaikkea täyttää ne verolomakkeet, montakos kappaletta niitä onkaan ja mistä sitä tietää mitä pitää täyttää...

        ...voihan se yrittäjä tehdä nekin siinä sivussa....muiden töiden jatkona!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe