Tilitoimisto laskuttaa kuukaudessa noin 50 euroa, joka ei tietenkään ole paljon, mutta kun niitä tositteita on alle 10 / kk ja noiden alv-ilmoituksen ja yhteenvetoilmoituksen ei taida mennä kuin 10 minuuttia korkeintaan / kk niin eikös tämä homma kannattaisi tehdä itse?
Vai tekeekö tilitoimisto jotain muutakin kuin lähettää netin kautta nämä yksinkertaiset ilmoitukset kuukausittain (ja tekee sen veroilmoituksen ja tilinpäätöksen kerran vuodessa) ?
Tilitoimiston laskutus
5
394
Vastaukset
- llökökö
Kannattaisiko itsesi keskittyä siihen olennaiseen ennemmin, jotta saisit niitä tositteita kiertymään enemmän ja sitä kautta tuloja?
- fghjkl
Voithan tehdä siten, hoidat itse alvit ja sotumaksut verotilille kuukausittain, jos se on ilmoitusjakso ja viet sitten tarvittaessa, tai tilikauden lopussa kirjanpitäjälle lappusesi.
- dhdtfjygkuflgiuöoäo
Olisko sama juttu kun tilaat sähkömiehen vaihtamaan termostaatin(5min homma) niin lasku oli 150,00€?
Eli kyse on minimiveloituksesta johon usein sisältyy tietty määrä tositteita ja esim ilmaista puhelineuvontaa.
Asiakas saattaa ajatella että eihän se puhelinneuvonta nyt mitään maksa mutta siihen saattaa kulua kirjanpitäjän työstä isokin osa. Itselläni on minimi
veloitus 1 tunti, mutta usein nämä kaikkein pienimmät asiakkaat kuitenkin käyttää aikaa enemmän. En ole kuitenkaan halunnut lähteä sillekään linjalle että kaikesta veloitetaan sekkarin kanssa. Tositteiden järjestäminen, kirjaaminen, ilmoitusten lähettäminen ja siihen päälle puoli tuntia jutustelua esim siitä mikä on vähennyskelpoista ja mikä ei niin äkkiä se tunti onkin jo mennyt. Asiakkaan mielestä jokin simppeli kysymys sähköpostilla saattaa kuitenkin vaatia kirjanpitäjältä asian selvittämistä ennen vastaamista joka syö helposti aikaa paljonkin. - aikaa onkin
Mitä tilitoimisto tekee - ei yhtään mitään! Mutta tlitoimistossa työssä olevat henkilöt sitä vastoin tekevät, tässä esim:
- kuukausikirjanpidot
- kausiveroilmoitukset
- prh-muutosilmoitukset
- yritysneuvontaa tmi/ky/oy/yhdistys/osuuskunta
- arvonlisäverokirjaukset ja jatkuvasti muuttuvat lait ja säädökset ja ohjeet opetellaan ennen lakien voimaantuloa
-ohjelmaa ´tuunataan´kun laki muuttuu- päivitetään ainakin jos nappipäivitys
-oma työaikaseurantaa
-varmuuskopiot/tallennukset /arkistonnit
-palkanlaskenta,verokorttimuutokset,työehtosopimusmuutokset,lakimuutokset, pidätysmuutokset,tilitysohjeet,lomaseurantaa,työaikaseurantaa, poissaoloseurantaa jne
-hommataan tarvittavia työvälineitä,postia,netinkäyttöongelmat selvitetään, atk-koulutukseen yritetään päästä enemmän,
-lähetään sähköpostia ja paljon, jokaisella on kiire
-saadaan luukku-täyteen joka päivä asiakaspostia, luetaan niitä ja älyttömästi poistetaan mainoksia luukusta ja siivotaan samalla sähköpostia
-opetetaan asiakkaita yhteydenpitoon esim. Katso-tunnisteiden kanssa/vak.yhtiöiden/pankin
-kirjoitetaan pöytäkirjoja, liitetietoja, tase-erittelyitä, todistuksia työntekijöille, pankkiin, selvityksiä, autetaan laina-hakemuksissa, tehdään liitetieoja jne.
-laskutetaan omia ja asiakkaiden asiakkaita
-käydään välillä todistajana, neuvotellaan yritysjärjestelyissä, sukupolvenvaihdoksissa, avustetaan tilintarkastajia, neuvotellaan tilinpäätöksestä ja hoidetaan asiakirjoihin allekirjoitukset
- jotain varmaan vielä puuttuu, mutta yritä ihmeellä itse tehdä nämä kaikki itse! Säästöä voit jopa saada, mutta voi olla että aikaa menee, mutta sitähän sinulla onkin!- entäskukas
Entäs kukas laskee?
- yriytksen verot
-yrittäjän verot?
-pääomatuloverot
-luovutusvoittoverot
- ja ennenkaikkea täyttää ne verolomakkeet, montakos kappaletta niitä onkaan ja mistä sitä tietää mitä pitää täyttää...
...voihan se yrittäjä tehdä nekin siinä sivussa....muiden töiden jatkona!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483