Kenen ajatuksia nämä ovat?

Sirpa Lappalainen

Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaakseensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa(JHVH) Isäksensä, tehden itsensä Jumalan(JHVH) vertaiseksi.(Joh.5:18)

13

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hahahahhaa!

Sirpa Lappalaisen ajatuksia.

• ml213.

Jotkut, mieltävät sinut harhaoppiseksi kun uskot nuo sanat Jeesuksen sanoiksi. Erikoisesti harhaollisuudeksi,- koska uskot näköjään sydämessäsi JUMALAN; Jeesuksen Kristuksen Isäksi.
      Usko, joka on jakava ihmisten uskomukset.

PS.
      Tuli vain mieleeni, että mihin asiaan uskoen JUMALA vanhurskauttaa ihmisen.

• %%%

Sinunteksteistä ml213 ei saa koskaan mitään selvää.

"Tuli vain mieleeni, että mihin asiaan uskoen jumala vanhurskauttaa ihmisen."

Ei jumala mihinkään usko, ml213.

• Jospa ongelma on meissä molemmissa. Huolimattomassa kirjoituksessani ja sinun ymmärrystasossasi.
        No, laitan pilkun väliin, jos se auttaa asian ymmärtämistä.

"Tuli vain mieleeni, että mihin asiaan uskoen, JUMALA vanhurskauttaa ihmisen."

• ...
        ml213 kirjoitti:

Jospa ongelma on meissä molemmissa. Huolimattomassa kirjoituksessani ja sinun ymmärrystasossasi.
        No, laitan pilkun väliin, jos se auttaa asian ymmärtämistä.

"Tuli vain mieleeni, että mihin asiaan uskoen, JUMALA vanhurskauttaa ihmisen."

Ei vieläkään ole ymmärrettävää tekstiä. Ikävä kyllä. Ja miksi kirjoitat Jumalan isoilla?

Isot kirjaimet tulkitaan YLEISESTI HUUTAMISEKSI.

• ml213
        ... kirjoitti:

Ei vieläkään ole ymmärrettävää tekstiä. Ikävä kyllä. Ja miksi kirjoitat Jumalan isoilla?

Isot kirjaimet tulkitaan YLEISESTI HUUTAMISEKSI.

Onkos dementialla oma osansa kun tästä JUMALAN kirjoittamista isoin kirjaimin olen selkeyttänyt jo toisaalla.

Siis tuolla painotan JUMALAN merkitystä ja suuruutta. Taas ihan ihmisen oma keksintö on mieltää isot kirjaimet huutamiseksi.

Mutt haittaaks se.

• Huutajalle.
        ml213 kirjoitti:

Onkos dementialla oma osansa kun tästä JUMALAN kirjoittamista isoin kirjaimin olen selkeyttänyt jo toisaalla.

Siis tuolla painotan JUMALAN merkitystä ja suuruutta. Taas ihan ihmisen oma keksintö on mieltää isot kirjaimet huutamiseksi.

Mutt haittaaks se.

KOKEILE YHDISTÄÄ ISOIHIN KIRJAIMIIN TA-VU-VII-VAT NIIN TEKS-TI-SI YM-MÄR-RE-TÄÄN VAR-MAS-TI !!!!!!!!!!!!

• ?

Eihän tämä ole Sirpa Lappalaisen omasta päästään keksittyä vaan suoraan Raamatusta. Mitä epäselvyyttä tässä on? Kenestä muusta tuossa voi olla kysymys kuin juuri Jeesuksesta. Kuka muu on sanonut Jumalaa JHWH, isäksensä kuin Jeesus.

• Minä uskon !

Kumma kysymys? Nehän ovat apostoli Johanneksen kirjoittamia sanoja, kuten nämäkin, luvusta 20

27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
      28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
      30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
      31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

• body

Juutalainen jumaluus oli ihmisten orjuuttamista, ja sitä orjuutettiin käskyillä ,VT laeilla ja muulla uskonnollisellä hömpötyksellä.
      Ja sama saasta pyrkii jälleen pintaan, sillä ihminen ei saisi olla ihminen, lihallinen ihminen, vaan hänen pitäisi olla joku uskon illuusion hapattama luonnoton haamu.

Evankeliumi ei tuhoa ketään, mutta sen vääristelijät ovat valmiit tuhoamaan eteen saattuvan, sillä fanatismi on sokea ja tuhoava.

• tuttua on !

body. . Oletko koskaan kuullut käärmeen sihisevän. Nyt minä kuulin käärmeen sihinää.

• Tätäkö tarkoitit?

Mitähän aloittaja nyt tahtoo tällä Johanneksen kirjoituksella kertoa tai kysyä.
      Tässähän on tottakai kyse Jumalan pojasta, Jeesuksesta, mutta Jeesus ei koskaan tehnyt itseään Jumalan veroiseksi. Se oli vain kansan yksinkertaisen ymmärryksen tulosta ja ehkä myös tahallistakin väärin ymmärrystä jotta voitiin syyttää Jeesusta Jumalan pilkasta ja tuomita hänet.
      Jeesus siis sanoi Jumalaa Isäksensä mutta ei koskaan hänen vertaisekseen.

• kukkaisseppele

Juuri näin. Jeesus on Jeesus ja Jumala on Jumala, meidän Isämme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe