Muutimme taannoin. Lapset siirtyivät lähellä olevaan kouluun. Se oli varmaan virhe. Perjantaina lapseni pyysivät etten enää hakisi heitä koulusta vaan antaisin aamulla bussirahaa tai ostaisin bussiin kortin. Syynä on kuulemma se että olen mieheni kanssa niin köyhän näköisiä eikä meillä ole omaa autoa. Nuorinta poikaamme on jopa kiusattu asian takia. Kuulemma olemme ihan roskaväkeä. Poikani itki. Kaikkien muiden oppilaiden vanhemmat hakevat lapset komeilla ökyautoilla mutta ei heitä. Useimmissa perheissä on kuulemma lisäksi kaksi autoa.
Kun lapset häpeävät vanhempiaan
30
351
Vastaukset
- höpöhöpö lässy lässy
Sinä se vaan jaksat sepustella noita älyttömyyksiäsi.
Jos lapsesi tietäisivät mikä idiootti sinä olet he vaatisivat pikaista adoptiota. - nuukuus kunniaan
Miksi lapsesi eivät kävele itse kotiin lähellä olevasta koulusta?
Työssäkäyvät ihmiset eivät pysty hakemaan lapsiaan koulusta. - yritä paremmin
Suomalaisessa koulussa koulukyyti kuuluu peruskouluopetukseen. Jos koulu on lähellä, ei mitään kyytejä tarvita, jos koulu on kaukana koululta saa bussikortit ym. Turha valehdella ja kerjätä täälä sääliä kun et edes tiedä mistä puhut.
- rajat ovat
Ala-aste 3km koulumatka yläaste 5km koulumatka.
Nuo voi kävellä pyöräillä hiihtää tai juosta. - hassu häpeä
Minun lapseni häpesi kun muutimme asuinaluetta ja jouduin saattamaan tyttöäni uuteen kouluun. Tyttö sanoi [10 v. ] en halua että saatat kun kaikki luulee sinua isoksi siskoksi, [olen hyvin nuorekas 34 v.] äidin pitää näyttää äidiltä ja olla lihava ja vanha niinkuin toisten äidit on. Muistan tuon kommentin varmaan loppuikäni. En halua hänelle tuottaa häpeää ja saa jo kulkea ystäviensä kanssa. Lasten suusta tulee totuus, ei voi kuin hymyillä tuolle häpeälle.
- no jooo
Ai jaa. Minun vanhimman lapsen ollessa 10-vuotta olin 31 vuotias. Ei koskaan ole hävennyt sitä etten ole ikäloppu, tosin osasi itse kulkea koulumatkansa.
- :::::::::::,,,
Mielestäni et ole mitenkään epänormaalin nuori jos kymmen vuotiaan äitinä olet 34-vuotias.
Itse olen 51-vuotias 13-vuotiaan äiti, kun tyttöni meni yläasteelle, sanoin hieman leikilläni että älä kerro oikeaa ikääni, ettet vaan joudu kiusatuksi kun sinulla on niin vanha äiti.
Tyttö vastasi että hän on jo aikaa sitten kertonut kavereilleen ikäni, kaikki sen tietävät, ja ei kuulemma ole kenellekään merkitystä. Jotkut oli vaan sanoneet että he ovat luulleet äitiäsi paljon nuoremmaksi, eräskin poika sanonut että äitisi on niin hoikka ja nuorennäköinen, hän oli luullut samanikäiseksi kuin oma äitinsä on, eli 35-vuotiaaksi!!
Kun jäin aikoinaan yksinhuoltajaksi, olin alkuun pari vuotta ilman autoa. Totta että esim. hoitopaikassa oli tyttöäni jotkut yrittäneet kiusatakin asiasta. Mielestäni on ymmärrettävää ettei yhden tuloilla ylletä samaan kuin kahden, vaikka olenkin ollut koko ajan vakit.työssä.Sen selitin lapsilleni .
Ja todelliset kaverit tämän ymmärsivät . ja kavereita heillä aina on ollut.Aika pian kuitenkin auton hankin, helpottaahan se elämää paljon mm. kauppareissujen osalta.
Suunnatonta kateuttahan se tietekin herättää kun yh pärjää sekä kouluttaa lapsensa akateemisiksi, kuten vanhemmat lapseni ovat lukeneet. Sen olen tullut huomaamaan.
Olen kyllä lapsilleni neuvonut antamaan huutelijoille samalla mitalla takaisin.- omaa elämää
Tuskin Teitä yksinhuoltajuutenne takia kukaan on kadehtinut kun olette lapsenne akateemisiksi "kouluttanut". Uskoisin suhtautumisen olleen neutraalia tai paremminkin kunniottavaa.
Koti ja vanhemmat voi vain kannustaa, tietysti tukea aineellisesti joten nuori välttyy tekemästä velkaa.
Kunni hänelle kenelle se kuuluu:
Mutta nuori opiskeli, ette te. Ja hänen kykynsä ja motivaationsa ratkais ei teidän.
Ja hän on perinnyt kykyjä geenejä molemilta vanhemmiltaan ja heidän vahnhemmiltaan jne. - niinkö::))
omaa elämää kirjoitti:
Tuskin Teitä yksinhuoltajuutenne takia kukaan on kadehtinut kun olette lapsenne akateemisiksi "kouluttanut". Uskoisin suhtautumisen olleen neutraalia tai paremminkin kunniottavaa.
Koti ja vanhemmat voi vain kannustaa, tietysti tukea aineellisesti joten nuori välttyy tekemästä velkaa.
Kunni hänelle kenelle se kuuluu:
Mutta nuori opiskeli, ette te. Ja hänen kykynsä ja motivaationsa ratkais ei teidän.
Ja hän on perinnyt kykyjä geenejä molemilta vanhemmiltaan ja heidän vahnhemmiltaan jne.Voi kun minä akateemisten lasteni yh-äitinä tiedän mitä kateutta lasteni älykkyys on herättänyt ihmisissä, harva jaksaa iloita jos yh.n lapset menetyy, ja eikös tuo nyt ole teidänkin vastauksista ihan selvästi nähtävissä! Mikä vähättely ja mitätöinti alkaa! Jopa arvostellaan geenitkin!
Olette vastaajat oikein malli esimerkki kateudesta.
Tiedän itse kokemuksesta mitä lasten kouluttaminen yksin vaatii, joten pitäkääs hieman pienempää suuta, kateelliset!
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa,sanotaan.::)))
Olen oikein ylpeä itsestäni ja lapsistani.!! Olen tehnyt valtavan työn, ja onnistunut kasvatustehtävässäni hyvin. - fsadfsadfasfd
Mä en ole kouluttanut lapsiani miksikään, itse ne ovat opiskelleet. Suomessa on mahdollisuudet köyhilläkin, jos päätä riittää. Olen enemmänkin ylpeä siitä, että vaikka olen tyhmä, sain koulutettua itseni insinööriksi. Lapset ovat älykkäitä, mutta se tulee isän puolelta.
- kuka kouluttaa?
"Suunnatonta kateuttahan se tietekin herättää kun yh pärjää sekä kouluttaa lapsensa akateemisiksi, kuten vanhemmat lapseni ovat lukeneet. Sen olen tullut huomaamaan."
- Kouluttaa? Miten tuonkin asian voi saada kuulostamaan joltain amerikkalaiselta unelmalta, vaikka tässä maassa on maksuton korkeakoulutus ja valtio maksaa tukirahaa opiskelijoille (ja takaa opintolainan)?- insinööri isä
Akateeminet loppututkinnot ei mielestäni ole meidän lasten kohdalta tietääkseni aihettaneet tuttavissamme kateutta. Tosin emme itse tee niistä suurta numeroa.
Mutta kerran hupomasin eräältä kollegalta...
Poikamme pääsi paperialla ilman pääsykoetta TKK:lle Otaniemeen linjalla johon hyvin vaikea päästä. Poika oli samanaikaisesti myös 2 pv töissä opiskelun ohella.
Lisäksi hän aloitti samaniakaisesti opinnot Kauppakorkeassa. Kollega jonka poika oli myös TKK Geotekniikassa johon pääse paljon helpommin. Hän kuuli että poikamme opiskelee myös Kauppiksessa, hän tokaisi EIHÄN SITÄ NIIN SAA. Yksi tutkinto ja sitten töihin. Hän valmistui DI:ksi nopeasti ja työllistyi diblomityöpaikkaansa. Kauppiksen asunnossa asuu avovaimokin nopiskelee siellä. Kauppiksessa ei ole kandin tutkintoa suorittanut.
Eräs toinen kollega kun tiesi että poika opiskelee kahdessa korkeakoulussa saman aikaiseti, kysy että olenko minä tai me vaatineet häneltä liikaa.
Mietin hetken ja sanoin, en usko sitä, vaan hän on lahjakas, jä sen hän perinnyt puolisoni suvulta.
Toisen pojan lääkäriopinnot jatkuu edelleen.
Oletan kuitenkin, että en havaitsekkaan helposti toisten kateutta koska en itse ainakaan tietoisesti sellaista koe. - tiedoksi vaan...
Ulkopuolisena sanoisin että eiköhän se yh-äiti ole todellakin tuossa tapauksessa kasvattanut ja kouluttanut lapsensa.
Laittanut ruuat, pessyt pyykit, käynyt työssä varmaankin yksin vastannut kaikesta kuin myös tukenut ja kannustanut opiskelemaan.Ostanut mm. viisi kertaa jokaisen lukuvuoden aikana uudet lukio-oppikirjat ym. joista teillä kadehtijat ja arvostelijat ei ole mitään tietoa!
Mm. lapsilisä lakkaa kun lapsi täyttää 17-v, elatustuki kun täyttää 18. Joten ylioppilaat yleensä täyttää jo 19. lakkiaisvuonnaan.Maksamista on,ja huoltamista, tämän itsekin tulevan yo:n yh-äitinä tiedän!
Ja eikö vielä tänäkin keväänä uudet ylioppilaat osta juuri ÄIDILLEEN lyyrän kiitokseksi kasvatustyöstä ja opiskelumahdollisuuksien luomisesta!!
Kiitos kuuluu äidille! - totuuksia....
insinööri isä kirjoitti:
Akateeminet loppututkinnot ei mielestäni ole meidän lasten kohdalta tietääkseni aihettaneet tuttavissamme kateutta. Tosin emme itse tee niistä suurta numeroa.
Mutta kerran hupomasin eräältä kollegalta...
Poikamme pääsi paperialla ilman pääsykoetta TKK:lle Otaniemeen linjalla johon hyvin vaikea päästä. Poika oli samanaikaisesti myös 2 pv töissä opiskelun ohella.
Lisäksi hän aloitti samaniakaisesti opinnot Kauppakorkeassa. Kollega jonka poika oli myös TKK Geotekniikassa johon pääse paljon helpommin. Hän kuuli että poikamme opiskelee myös Kauppiksessa, hän tokaisi EIHÄN SITÄ NIIN SAA. Yksi tutkinto ja sitten töihin. Hän valmistui DI:ksi nopeasti ja työllistyi diblomityöpaikkaansa. Kauppiksen asunnossa asuu avovaimokin nopiskelee siellä. Kauppiksessa ei ole kandin tutkintoa suorittanut.
Eräs toinen kollega kun tiesi että poika opiskelee kahdessa korkeakoulussa saman aikaiseti, kysy että olenko minä tai me vaatineet häneltä liikaa.
Mietin hetken ja sanoin, en usko sitä, vaan hän on lahjakas, jä sen hän perinnyt puolisoni suvulta.
Toisen pojan lääkäriopinnot jatkuu edelleen.
Oletan kuitenkin, että en havaitsekkaan helposti toisten kateutta koska en itse ainakaan tietoisesti sellaista koe.TKK:lle pääsee, jos saa matikasta tai fysiikasta l:n kirjoituksista. Nykyään ei tosiaan saa ottaa kahta tutkintoa vastaan yhtä aikaa, eli tuttava on tarkoittanut varmaan sitä. Googleta yhden paikan sääntö. Mun pojalla on keskiarvo melkein kymppi, ei lue paljonkaan, mutta minusta olisi typerää rueta ottamaan kunniaa siitä. Tiedän tosi vaikeista kotioloista lähteneen lääkärin, naapurin tyttö. Äitä ei ollenkaan...
- totuuksia...
tiedoksi vaan... kirjoitti:
Ulkopuolisena sanoisin että eiköhän se yh-äiti ole todellakin tuossa tapauksessa kasvattanut ja kouluttanut lapsensa.
Laittanut ruuat, pessyt pyykit, käynyt työssä varmaankin yksin vastannut kaikesta kuin myös tukenut ja kannustanut opiskelemaan.Ostanut mm. viisi kertaa jokaisen lukuvuoden aikana uudet lukio-oppikirjat ym. joista teillä kadehtijat ja arvostelijat ei ole mitään tietoa!
Mm. lapsilisä lakkaa kun lapsi täyttää 17-v, elatustuki kun täyttää 18. Joten ylioppilaat yleensä täyttää jo 19. lakkiaisvuonnaan.Maksamista on,ja huoltamista, tämän itsekin tulevan yo:n yh-äitinä tiedän!
Ja eikö vielä tänäkin keväänä uudet ylioppilaat osta juuri ÄIDILLEEN lyyrän kiitokseksi kasvatustyöstä ja opiskelumahdollisuuksien luomisesta!!
Kiitos kuuluu äidille!Kun lapsi täyttää 17 vuotta, saa opintotukea, jos vanhemmat on pienituloisia. sitä voidaan korottaa vanhempien pienituloisuuden perusteella. Mutta - tiedätkö mitä? Mulla poika osaa pestä pyykkiä ja laittaa ruokaa ihan itse.
Itse kun valmistuin, niin sanoin, että juhlii on aihetta vasta sitten kun on työpaikka. Juhlat pidetään keväällä, sain töitä. Mun ei tartte omaani kannustaa opiskelemaan, osaa itsekin. PArhaiten pärjää se, jota ei ole valmiiksi passattu. - kateellisen puhetta:
totuuksia... kirjoitti:
Kun lapsi täyttää 17 vuotta, saa opintotukea, jos vanhemmat on pienituloisia. sitä voidaan korottaa vanhempien pienituloisuuden perusteella. Mutta - tiedätkö mitä? Mulla poika osaa pestä pyykkiä ja laittaa ruokaa ihan itse.
Itse kun valmistuin, niin sanoin, että juhlii on aihetta vasta sitten kun on työpaikka. Juhlat pidetään keväällä, sain töitä. Mun ei tartte omaani kannustaa opiskelemaan, osaa itsekin. PArhaiten pärjää se, jota ei ole valmiiksi passattu.Sinähän tiedät VAIN kuinka teidän lapsenne pärjää. Tuskin olet yksin kasvattanut yhtäkään!
Kyllä lukioikäinen lapsi osaa ruokaa laittaa ja pestä pyykkiä, mutta entä ala-asteiässä, eiköhän juuri siellä sitä tukea tarvittu?
ja miten voit tietää mitä ongelmia kenenkin lapsilla on, voi olla masennusta, add., tai jokin muu sairas tms.Missä tarviivat tukea.
Mutta tietenkihän KAIKKIEN lasten kuuluukin osata ja tietää juuri ne asita jotka sinun lapsesi osasivat?
Ja yhtään ylioppilasta., saati akateemista sulla ei ole, eikö??)))Muuten et vähättlisi ja mitätöisi muita.::)) - ihanat juhlat...
kateellisen puhetta: kirjoitti:
Sinähän tiedät VAIN kuinka teidän lapsenne pärjää. Tuskin olet yksin kasvattanut yhtäkään!
Kyllä lukioikäinen lapsi osaa ruokaa laittaa ja pestä pyykkiä, mutta entä ala-asteiässä, eiköhän juuri siellä sitä tukea tarvittu?
ja miten voit tietää mitä ongelmia kenenkin lapsilla on, voi olla masennusta, add., tai jokin muu sairas tms.Missä tarviivat tukea.
Mutta tietenkihän KAIKKIEN lasten kuuluukin osata ja tietää juuri ne asita jotka sinun lapsesi osasivat?
Ja yhtään ylioppilasta., saati akateemista sulla ei ole, eikö??)))Muuten et vähättlisi ja mitätöisi muita.::))Hui kauheeta, ompa ankaraa" ei juhlan aihetta ennkuin on työpaikka" :::))
Kyllä me vaan kahdet kauniit lakkiaiset vietettiin , olletkin vaikka olin yh.
Elämässä täytyy olla juhla hetkiä arjen keskellä.
Pidimme oikein kauniissa kartanomaisessa paikassa lakkiaiset. Maksoihan ne tietenkin, mutta onhan lapsilla isä eronkin jälkeen.Joka tietenkin osallisui kustannuksiin.
Nuori ansasitsee kauniit juhlat lukion jälkeen , vaikka sittenhän vasta opinnot varsinaisesti alkaa.
Lisäksi isänsä maksi molemmille etelänmatkat, sekä kustansi auton ja ajokortit.
Näin meillä.
nm.kaksi akateemista yksin kasvattanut yh. - totuus...tai jotain
ihanat juhlat... kirjoitti:
Hui kauheeta, ompa ankaraa" ei juhlan aihetta ennkuin on työpaikka" :::))
Kyllä me vaan kahdet kauniit lakkiaiset vietettiin , olletkin vaikka olin yh.
Elämässä täytyy olla juhla hetkiä arjen keskellä.
Pidimme oikein kauniissa kartanomaisessa paikassa lakkiaiset. Maksoihan ne tietenkin, mutta onhan lapsilla isä eronkin jälkeen.Joka tietenkin osallisui kustannuksiin.
Nuori ansasitsee kauniit juhlat lukion jälkeen , vaikka sittenhän vasta opinnot varsinaisesti alkaa.
Lisäksi isänsä maksi molemmille etelänmatkat, sekä kustansi auton ja ajokortit.
Näin meillä.
nm.kaksi akateemista yksin kasvattanut yh.No et sinä ihan yksin ole kasvattanut, jos isä on kerran kuvioissa...
Mun toinen lapseni on muuten lievästi autistinen ja olen kasvattanut hänestä opiskelijan. Siitä olen ylpeämpi kuin mistän muusta. En ole yksin kasvattanut, jos se lasketaan että mies on olemassa mutta ei hirveesti lasten kassa touhua, kun työ vie ajan. Sitten kun lapset olivat isoja, alkoi vasta touhuta heidän kanssaan.
Minä siivosin jo 10-vuotiaana kotini, pesin käsin pyykkiä..ja jos ei ihan vaikeasti kehitysvammainen ole, lapsen voi opettaa tekemään töitä. Vaikeasti kehitysvammaisella tarkoitan sitä, että ei puhu eikä liiku, mutta jos vähänkin ymmärtää puhetta ja pystyy liikkumaan, oman tason mukaisia töitä voi opettaa tekemään. Olen oppinut tuntemaan muita autististen lasten vanhempia ja eroja on, toiset tekevät lapsistaan peräkammarilapsia kun eivät usko näihin ja toiset saavat ne, joilla ei ole alunperin hyviä edellytyksiä, sille tasolle että pärjäävät lähes itsenäisesti.
- ddddddddddddddddddd_
Aika outoa. Meinaan kun olen noiden koulujen lähellä sattunut asumaan. Olen nähnyt tuhansia lapsia. Jotka kulkevat pyörillä,skoottereilla,bussilla ja jalan. Ikinä en ole nähnyt ökyautoja koulujen lähettyvillä.
Eiks ne lapset niinkuin asu niiden koulujen lähellä? Huono provo sulla.- ffsdfsfsdf
Mun työmatka aiemmin meni sellaisen koulun ohi, johon tyypillisesti menivät vähän varakkaampien perheiden lapset. eikä kaikki edes asuneet lähellä Jokunen ökyauto, moni lapsi käveli tai tuli pyörällä ja tavan keskiluokan tallaajien pirssejä siellä oli ketkä toivat.
- Selkeää
Mitä siitä. Te olette roskaväkeä. Tietenkin roskaväen roskakakaroita kiusataan.
- ....................
Joo rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy entisestään. Tuttu juttu mullekkin...
- köyhästä ylöspäin
tietysti rikkaat rikastuu sillä raha menee rahan luo mutta ei köyhät välttämättä köyhdy. Vaikka lähtisi ihan tyhjästä niin töihin kun menee ja alkaa elämään normaalia elämää niin siitä se köyhänkin elämä lähtee nousuun jos on vähänkin järkeä päässä ettei ala elämään 'kädestä suuhun' vaan säästää samalla jonkin verran pahanpäivän varalle. Se pahapäivä saattaa jäädä tulematta ja rahaa jää säästöön aina vaan enemmän. Ja ennenkuin huomaatkaan sinulla on jo melkoinen summa rahaa tilillä ja silloin se alkaa kertyä yhä enemmän kun ei tarvi joka menoa pihistellä.
- Huoltomies69XXL
STEINERKOULUN pihalla on usein ÖKYAUTOJA! Tavallinen Toyota tai volkkari on harvinaisuus. Yleensä pihalla seisoo joku katumaasturi tai sporttisempi peli jolla vanhemmat ovat tulleet noutamaan kunnollisia ja ihastuttavia lapsia kotiin tai harrastustensa pariin. Lämpimään aikaan pihalla seisoo jopa jopa arvokkaita avoautoja. Vanhemmilla lapsilla on usein mopoautot jotka ovat kurinalaisesti rivissä parkkipaikallaan. Vanhemmat jotka hakevat lahjakkaita lapsiaan näistä oppilaitoksista ovat aina paremman näköisiä ( lue; seksikkäämpiä ) ja älykkäämmän oliosia kun ns. taviskoulujen oppilaiden vanhemmat. Mistä tämä johtuu? Välillä kun näen tällaisen tehokkaan " äiti- ihmisen " nousevan kiinteä povi voimaa uhkuen ylellisesestä autostaan saan melkein seisokin! Haluaisin tulla hänen lapsilleen isäpuoleksi.
- ....
Mistään ökyilystä ei kannata puhua, talous on tiukilla heilläkin.
Ehkä on viisasta ollut elää suu säkkiä myöten, ettei rakennettu ja sidottu velkaorjuuteen nousukauden aikana. Silti on aina saatu kaikki välttämätön.
Joka häpeää vanhempiaan, älköön jääkö nurkkiin roikkumaan kun pääsee töihin.
Jollei itse tienaamat rahat riitä, on tyydyttävä vähempään, ylileveydestä se halveksuntakin lähtee.
Ei olisi tullut ikinä mieleenkään olla vanhempien pussilla. Veli joskus nauroi, on se hienoa kun perheessä on joku, jolla on aina rahaa...kun vippasi meiltä.
Isä sanoi hänestä: apu se on lapsestakin, kalan syö vaikkei perkaa. - seksikäs köyhä
Rahalla saa jne. En ostaisi uutta autoa vaikka saisin olisi miljoonia. En haluaisi elämääni kuuluvien ihmisten ajattelevan että olen ylpistynyt tms. Ostaisin vanhemman auton, jonka laittaisin priimakuntoon ja ajaisin sillä. Uudet autot ovat todella rumia virtaviivaisuuksineen. Jos olisin miljonääri, olisi varaa ajaa sillä vanhalla kulmikkaalla autolla joka kuluttaa enemään kuin uudet pillerinmuotoiset hirvitykset.
En ole hakenut lastani korkeakoulusta uudella autolla, enkä povi uhkuen, enkä XXL-kokoista miestä ottaisi isäpuoleksi vaikka olisi kuinka paljon rahaa tilillä.
Olen pienituloinen, lapseni ovat opiskelleet haluamallaan alalla hyvin tuloksin. Ei raha ratkaise oppimistuloksia.
- näin on näreet..
Ei ökyauto ole mikään rikkauden merkki. Monilla tapana pröystäillä juuri autolla naapureille ja kavereille. Kotioloissa sitten tuskaillaan suurta velkaa ja koko perhe kärsii. Säälittäviä leuhkoja, ei käy kateeksi. Mieluummin olen köyhä ja velaton kuin naurettava isottelija.
- 16
Ai, onko teinejä jotka eivät häpeä vanhempiaan?
- XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ON, Ja miksi ihmeessä vahempiaan pitäisi hävetä, ihan kuin se kuuluisi asiaan "teininä".?
- ala somaliksi
3-nuorta somali naista 1 mies pakkautumassa uudehkoon tila bemariin ostos kasseineen ja perässä SUOMALAIS eläkeläis pariskunta kävelee viereisen roska-astian luokse etsimään tyhjiä pulloja/tölkkejä ruokaostoksiinsa. TASAN ei käy onnen lahjat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770