Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Minun allergiatapaukseni!

100µg

Aloin saamaan aikuisena allergisia oireita lepästä ja koivusta. Samalla sain oireita punaisesta paprikasta. Lisäksi sain oireita jostain ulkopuolisesta, joka hävisi kun tuli pakkanen ja lumi. Alkoi taas keväällä. Söin vuosia antihistamiinia keväästä syksyyn ja monesti siihen pakkaseen astikin, toisin en edes joka päivä. 3 vuotta sitten luin Tiede-keskustelupalstan D-vitamiiniketjua ja sen innoittamana aloin syömään D-vitamiinia 100µg/vrk syyskuusta toukokuun loppuun, koska kesällä olen päivällä auringossa (pari viime kesää aurinko on paistanut runsaasti). Tämän jälkeen ei ole ollut mitään allergiaoireita, jotain ihan pientä kutinaa lukuunottamatta. Viime syksynä jätin viljat ja ainakaan vielä ei ole edes sitä pientä kutinaa ollut, vaikka siitepölyä on jo ilmassa. Joten kattellaan, tarviiko uusia antihistamiinireseptiä lainkaan. Miehelläni sama juttu.

Tilaan jenkeistä laatua ja maksaa 10€/vuosi :)

7

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heini99

      Ei kai tuossa ole yliannostusvaaraa. Jostain juuri luin että d-vitamiiniakin voi saada liikaa. En muista paljonko se raja oli ja mitä ylensyömisestä oli seurauksena.

    • Mites menee nyt?

      Mites nyt menee, onko allergiaoireet pysyny vieläki poissa?

    • 100µg

      joo

      ei mitään allergiaa

    • kokeilkaa.

      Kokeilkaa jättää viljat pois ravinnosta.

      Ja D-vitamiinia nyt kaikki tarvitsevat 50-100µg / vrk.

    • terveyttä.

      Synnyin vuonna 1968.

      Olen lapsesta asti saanut banaanista allergisia oireita (kovaa vatsakipua ja turvotusta).

      Lopetin maidon juonnin n. 12 vuotiaana, koska Pekka Puska sanoi maidon rasvan lihottavan ja tappavan minut. Uskoin. Söin joskus rasvatonta jogurttia, vaikka ne maistuvat aivan järkyttävälle sekä tavallisia juustoja olen syönyt aina.

      n. 15 vuotiaana alkoi päänahkani hilseilemään ja kutiamaan. Kokeilin kaikkea mahdollista shampoota ja 10 vuoden etsinnän jälkeen Bio sarja oli sopiva, kun käytti sarjan 4 erilaista shampoota vuorotellen eli joka pesukerralla oli eri shampoo.

      23 vuotiaana diagnosoitiin laktoosi-intoleranssi.

      n. 30 vuotiaana aloin saamaan allergisia oireita koivun ja lepän siitepölystä, johon söin antihistamiinia vuosia. Sain oireita myös punaisesta paprikasta ja currysta, joten niiden syöminen piti lopettaa. Lisäksi sain allergisia oireita jostain ulkopuolisesta, joka hävisi kun tuli pakkanen ja lumi. Alkoi taas heti lumien sulattua. Söin vuosia antihistamiinia lähes läpi vuoden.

      Lisäksi kärsin aina jonkinasteisesta ummetuksesta tai kovasta vatsasta, vaikka söin aina täysjyvää (aamupuuro) ja 100% ruisleipää pari palaa illalla. Viimeiset vuodet söin ainoastaan luomua ja juureen tehtyä hapanruisleipää.

      Vuonna 2009 luin Tiede-lehden keskustelupalstan D-vitamiiniketjua ja sen innoittamana aloin syömään D-vitamiinia 100µg/vrk syyskuun alusta toukokuun loppuun, koska kesällä olen päivällä auringossa nahka paljaana. Tämä helpotti siitepölyallergiaa jonkun verran, mutta jouduin silti syömään antihistamiinia lähes vuoden ympäri. Lukuisia muita positiivista asioita huomasin koko kropassani tästä D-vitamiinin riittävästä saannista, joka on myös verikokeella varmistettu (113 nmol/l).

      Syksyllä 2011 jätin viljat ruokavaliosta ja korvasin ne kasviksilla, juureksilla, pähkinöillä, hedelmillä, marjoilla, hyvillä rasvoilla ja proteiinilla.

      Keväällä 2012 ja 2013 ei tullut mitään oireita siitepölystä.

      Myös päänahan kutina ja hilseily loppui ja voin pestä hiukseni millä tahansa shampoolla kuukausitolkulla. Myös hiuksia kasvoi runsaasti lisää (parturi kertoi hiuksieni uuskasvusta) ja huomasin sen lopulta itsekkin, kun hiukset olivat paksummat kuin koskaan ennen.

      Myös kaikki ruoka-aineallergiat, masennus, suolistovaivat, verensokerin jatkuvat heittelyt, jatkuva nälkä ja heikotus poistuivat viljojen myötä. Näihin lääkäri kyllä määräsi kaikenlaisia lääkkeitä.

      Keliakiaa tai vilja-allergiaa ei ole.


      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

    • eevitelma

      Sain allergiseen nuhaan Duact kapseleita. yllättävää niissä oli että aiheuttaa unettomuutta. ja ettei niitä saa käytää kun 10 päivää.

    • mimmikkkä

      Mulla on aina duactia jemmassa,ainoo joka tehoo kunnolla=)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe