Eli kyseessä on 8-vuotias poika. Elämässämme on nyt menossa muutoksia, olen lapsineni etsimässä uutta kotia ja isäpuoli on muuttanut pois yhteisestä kodistamme. Lapsi osaltaan varmasti reagoi tilanteeseen ja lisäksi hänellä on kuulovamma. Olen huomannut lapsen käytöksessä huolestuttavia piirteitä jo ennen tätä nykyistä tilannetta. Hän on aika äänekäs, esim. jos itse olen vaikkapa talomme yläkerrassa, hän saattaa huutaa, karjua tms alakerrassa yksikseen. pitää siellä kovaa mekkalaa. Samaten jos olemme ulkona, hän hakee jatkuvasti huomiotani huutamisella. Jos komennan tai sanon jostain asiasta käskevään sävyyn tms., hän lällättelee minulle usein takaisin.
Tuntuu että hän koettelee minua melkein jatkuvasti. Välillä saattaa haistatella, kiroilla, usein tömistelee ja "häiriköi".
Yhdessä teemme myös asioita, luemme, ulkoilemme, pelaamme, saunomme, leivomme jne. Mitä milloinkin.
Mikä olisi sopiva määrä huomiota tämän ikäiselle lapselle?
Tosi harvoin hän kuitenkaan tulee minulle sanomaan ettei olisi mitään tekemistä. Välillä hän tutkii tavaroitaan yksinkin tai leikkii, mutta jo jonku ajan päästä hän hakeutuu seuraani ja hakee huomiotani. Usein huutamalla, hoilottamalla tms...
Myöskään hän ei välittäisi tulla syömään ruoka-aikoina, laittaa monissa asioissa vastaan.
Olisi mukava saada vertaistukea, onko muilla vastaavaa lapsen kanssa, alakoululaisen uhmakkuutta vai mitä tämä on.
Lastenneurologi oli sitä mieltä että tämä lapsen käytös on siitä elämäntilanteesta kun vielä mieheni vielä kotona asuessa meillä oli paljon riitoja lasten kuullenkin.
Miten autan lastani?
haasteellista
0
162
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa552547Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631682SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71650Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631525Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81518Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251208Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241051Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78964