Hyvät ystävät ja tuttavat! Vaikka olenkin kotona lähes jatkuvasti, olen silti töissä. Työpäiväni kestää kaksi, joskus kolmekin kertaa kauemmin kuin teillä palkansaajilla. Annatteko työrauhan, kiitos!
Kun "ei" ei riitä.
5
275
Vastaukset
- hghgdfhghdfh
Lukeeko ne ystävät ja tuttavta tätä palstaa? Ja miksi ei ei riitä? Jos kerralla ei ymmärretä, niin sitä ei-sanaa voi toistaa.
- kotityöläinen myös
tuttu tunne.. kun teet kotona töitä niin joillekin varsinkin lähisuvulle se tarkoittaa että olet aina käytettävissä ja aina valmiina auttamaan !! Kokemusta on ja jos et vastaa puhelimeen niin olet töykeä koska sinullahan on aikaa kotona !! Tuntuu että pitäisi olla se joka jaksaa mihin aikaan vain päivästä keskeyttää työt ja olla puhelimessa "rupattelemassa" jonninjoutavia ei kiireellisiä kuulumisia lähes joka päivä.
Olen alkanut sanomaan että en voi teen töitä ja en vastaa puhelimeen jos ei ole sopiva hetki. Olen huomannut että olen itse antanut homman luistaa ihan käsittämättömäksi palveluksi omalta osaltani.
..soita heti viestejä on jo tullut :) tuosta johdosta, mutta en soita silti :) - Suku on pahin
Tuttua tekstiä. Olen myös yksinyrittäjä ja teen urakkahommia 8-9 kuukautta vuodessa matkatöitä. Sitten kun lähisuku tajuaa,että se on taas 2-3 kuukautta kotona lataamassa akkujaan,niin alkaa se soittelu ja pompotus ,että ehtisitkö tekemään sitä tai tätä eikä tajuta että ihminen on painanut töitä,kuin eläin että saisi oltua jokavuotisen hiljaisen ajan kuinka haluaa. Välillä pitää valehdella että olen jossain työkeikalla monta päivää,enkä valitettavasti pysty nyt asiaa auttamaan,vaikka olenkin kotona rauhassa tekemässä rästiin jääneitä kotiaskareita. Puhelut alkaa yleensä tylyllä kysymyksellä,että oletko kotona ja voisitko ,jne.
- Sopivat kieltosanat
>>Välillä pitää valehdella että olen jossain työkeikalla monta päivää,enkä valitettavasti pysty nyt asiaa auttamaan,vaikka olenkin kotona rauhassa tekemässä rästiin jääneitä kotiaskareita. >>
Eli siis ihan normaalia sosiaalista valehtelua. Sellaisella ristipaineissakin saadaan apinalauman ihmissuhteita pidettyä pystyssä ja kunnossa.
>> Puhelut alkaa yleensä tylyllä kysymyksellä,että oletko kotona ja voisitko ,jne. >>
Hyväksi tiedetyillä tekijöillä on aina kysyntää. Kehuksihan tuollainen on otettava. Mutta opettele sopiva vakiofraasi jolla torppaat tällaiset kyselyt heti alkuunsa.
Joku sopiva selkäkipu tai paha kuume aina käy nopeaksi ja helpoksi verukkeeksi.
Mutta voit koettaa kehitellä jonkin laajemmankin yleissyyn. Jos olet vaikka timpuri, ja aina pyydetään kotoa käsin jotakin paikkaa fiksaamaan. Voit vaikka sanoa että olette työkavereiden kesken sopineet että ette tee vapaa-ajalla lainkaan työtehtäviinne liittyviä hommia.
Tai peräti että työpaikan määräämä, lääkärin tekemä matkatyöläisten palautus- ja kuntoutusohjelma nimenomaan ehdottomasti kieltää 3 kk lepoaikana tekemästä mitään tämän tyypin hommia. Lääkärin määräys, ja haluat sen mukaan tehdä.
Tai jotakin sellaista. Ihminen on loppujen lopuksi hyvä valehtelemaan. Ne kysyjät ovat aikanaan saaneet "liian hyvää" palvelua sinulta. Mutta kyllä ne äkkiä uusillekin säännöille oppii.
Loppujen lopuksi, niiden pyytelevien kaverienkin kanssa kannattaa yrittää säilyttää suhteita. Puolihankalatkin tuttavat ovat lopulta ihan mukavia olemassa. Niitähän voi vaikka tulla tulee ikävä, jos eivät 4 vuoteen lainkaan ole yhteyksissä. - Sähkäri tmi
Teen sähkötöitä toiminimellä. Kaikki ystävät ja tuttavat tietää, etten tee mitään töitä ilman että lasku tulee perässä. Laskulla uhkaaminen on sellainen "karkote" joka on toiminu tehokkaasti kaikenlaisiin loisiin. Sukujuhlissa tietenkin kysellään sopivista valaisimista, LED-lampuista jne. mutta vastailen silloin ihan mielelläni ja jos alkaa ahistaa, voi heittää "tulisinko teille tekemään sen homman." Tiedon pumppaaminen loppuu siihen. Tai sitten saadaan sovittua keikasta:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1802653Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482407Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1051111- 64911
- 65869
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20780Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait233779Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka277754Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies88749Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22698