Hyvät ystävät ja tuttavat! Vaikka olenkin kotona lähes jatkuvasti, olen silti töissä. Työpäiväni kestää kaksi, joskus kolmekin kertaa kauemmin kuin teillä palkansaajilla. Annatteko työrauhan, kiitos!
Kun "ei" ei riitä.
5
271
Vastaukset
- hghgdfhghdfh
Lukeeko ne ystävät ja tuttavta tätä palstaa? Ja miksi ei ei riitä? Jos kerralla ei ymmärretä, niin sitä ei-sanaa voi toistaa.
- kotityöläinen myös
tuttu tunne.. kun teet kotona töitä niin joillekin varsinkin lähisuvulle se tarkoittaa että olet aina käytettävissä ja aina valmiina auttamaan !! Kokemusta on ja jos et vastaa puhelimeen niin olet töykeä koska sinullahan on aikaa kotona !! Tuntuu että pitäisi olla se joka jaksaa mihin aikaan vain päivästä keskeyttää työt ja olla puhelimessa "rupattelemassa" jonninjoutavia ei kiireellisiä kuulumisia lähes joka päivä.
Olen alkanut sanomaan että en voi teen töitä ja en vastaa puhelimeen jos ei ole sopiva hetki. Olen huomannut että olen itse antanut homman luistaa ihan käsittämättömäksi palveluksi omalta osaltani.
..soita heti viestejä on jo tullut :) tuosta johdosta, mutta en soita silti :) - Suku on pahin
Tuttua tekstiä. Olen myös yksinyrittäjä ja teen urakkahommia 8-9 kuukautta vuodessa matkatöitä. Sitten kun lähisuku tajuaa,että se on taas 2-3 kuukautta kotona lataamassa akkujaan,niin alkaa se soittelu ja pompotus ,että ehtisitkö tekemään sitä tai tätä eikä tajuta että ihminen on painanut töitä,kuin eläin että saisi oltua jokavuotisen hiljaisen ajan kuinka haluaa. Välillä pitää valehdella että olen jossain työkeikalla monta päivää,enkä valitettavasti pysty nyt asiaa auttamaan,vaikka olenkin kotona rauhassa tekemässä rästiin jääneitä kotiaskareita. Puhelut alkaa yleensä tylyllä kysymyksellä,että oletko kotona ja voisitko ,jne.
- Sopivat kieltosanat
>>Välillä pitää valehdella että olen jossain työkeikalla monta päivää,enkä valitettavasti pysty nyt asiaa auttamaan,vaikka olenkin kotona rauhassa tekemässä rästiin jääneitä kotiaskareita. >>
Eli siis ihan normaalia sosiaalista valehtelua. Sellaisella ristipaineissakin saadaan apinalauman ihmissuhteita pidettyä pystyssä ja kunnossa.
>> Puhelut alkaa yleensä tylyllä kysymyksellä,että oletko kotona ja voisitko ,jne. >>
Hyväksi tiedetyillä tekijöillä on aina kysyntää. Kehuksihan tuollainen on otettava. Mutta opettele sopiva vakiofraasi jolla torppaat tällaiset kyselyt heti alkuunsa.
Joku sopiva selkäkipu tai paha kuume aina käy nopeaksi ja helpoksi verukkeeksi.
Mutta voit koettaa kehitellä jonkin laajemmankin yleissyyn. Jos olet vaikka timpuri, ja aina pyydetään kotoa käsin jotakin paikkaa fiksaamaan. Voit vaikka sanoa että olette työkavereiden kesken sopineet että ette tee vapaa-ajalla lainkaan työtehtäviinne liittyviä hommia.
Tai peräti että työpaikan määräämä, lääkärin tekemä matkatyöläisten palautus- ja kuntoutusohjelma nimenomaan ehdottomasti kieltää 3 kk lepoaikana tekemästä mitään tämän tyypin hommia. Lääkärin määräys, ja haluat sen mukaan tehdä.
Tai jotakin sellaista. Ihminen on loppujen lopuksi hyvä valehtelemaan. Ne kysyjät ovat aikanaan saaneet "liian hyvää" palvelua sinulta. Mutta kyllä ne äkkiä uusillekin säännöille oppii.
Loppujen lopuksi, niiden pyytelevien kaverienkin kanssa kannattaa yrittää säilyttää suhteita. Puolihankalatkin tuttavat ovat lopulta ihan mukavia olemassa. Niitähän voi vaikka tulla tulee ikävä, jos eivät 4 vuoteen lainkaan ole yhteyksissä. - Sähkäri tmi
Teen sähkötöitä toiminimellä. Kaikki ystävät ja tuttavat tietää, etten tee mitään töitä ilman että lasku tulee perässä. Laskulla uhkaaminen on sellainen "karkote" joka on toiminu tehokkaasti kaikenlaisiin loisiin. Sukujuhlissa tietenkin kysellään sopivista valaisimista, LED-lampuista jne. mutta vastailen silloin ihan mielelläni ja jos alkaa ahistaa, voi heittää "tulisinko teille tekemään sen homman." Tiedon pumppaaminen loppuu siihen. Tai sitten saadaan sovittua keikasta:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837