He tekevät sen itse
2.4.2012 09:00 Veikko PenttinenHe, he.., he tekevät sen itse3 kommenttiailmoita asiaton viesti
.
Kasnäs’n alkuperäisessä manifestissa rkp asetti tavoitteeksi, että neljännes maahanmuuttajista kotoutetaan ruotsinkielisiksi. Tavoitteena on kasvattaa rkp kannatus kymmeneen prosenttiin maahanmuuton avulla.
Tätä kannatan. Aikoinaan ruotsinkieliset hamusivat joukkoonsa kaikki koulunkäyneet kunnon suomalaiset ja kiipijät kaupanpäälle. Samoin kaikki keskieuroopasta ja Venäjältä tänne saapuneet silloiset maahanmuuttajat. Silloin ei aivan tumpelot muuttaneet Suomeen, joten kaikki uusruotsinkieliset olivat varsin kyvykästä porukkaa, joten on luonnollista, että historiamme merkkimiehillä on ruotsinkileinen nimi. Minne taas sukujuuret johtaa on toinen kysymys.
Ei siinä mitään. Se oli sitä aikaa, mutta nyt on nyt ja nyt ruotsinkielisten joukkoon on ensimmäisen kerran tulossa muita kuin A-ykkösiä.
Tämä on erittäin kannatettavaa. Päästään tuosta traumaattisesta, bättre folk - höpinästä. Aina haukutaan, ettei politiikot tee mitään suomalaisten puolesta, mutta nyt tekevät ja vieläpä RKP:n omat politiikot.
HE TEKEVÄT SEN ITSE
6
<50
Vastaukset
- twervig
Minä en ole "bättre folkia" koska puhun ruotsia äidinkielenä. Saman työehtosupimiksen alla elän minäkin kuin kollegat, ei minulla ole ollut varaa hankkia suuri osakesalkkua koska rahat ovat uponneet ruokaan, auton hankkimiseen, lasten koulutukseen ja asuntolainoihin. Tämä on se todellisuus missä ehdottomasti suurin osa meistä ruotsinkielisistä eläämme. Sociologisesti suomen ja ruotsinkielisten suurin ero on että meillä on hieman enemmän keskituloisia mutta rikkaita on suhteessa yhtä paljon kuin suomenkielisten keskuudessa. Ajatus "bättre folkista" ei elää meissä. Vaan koemme olevamme ihan tavallisia suomalaisia vaikka puhumme ruotsia. Minä en edes haluaisis tulla mitään bettrefolkiksi. Olen ihan tyytyväinen tämänhetkiseen elämään.
- myytti
Bättre folk on aikansa elänyt myytti. Österbottet ovat yhtä "köyhiä" kuin fennotkin.
Ymmärrän toki, että vähemmistöllä on paine uskotella itsestään jotakin suurempaa ja hienompaa kuin enemmistöllä on. - fennopolice
> Minä en ole "bättre folkia" koska puhun ruotsia äidinkielenä.
Sku bara säga dej, att det inte är någon vits alls att presentera fakta eller liknande för nätfennomanerna här. Allting är redan gjort, och det går absolut inte hem. De är helt enkelt antingen otroligt korkade eller otroligt arroganta... Eller egentligen bägge.
De hänger här för att egga upp varandra med sina kvasi-vetenskapliga teorier. Och för att kränka oss så mycket som möjligt. Även om vår grupp består av individer, tar de inte ställning till mej eller dej som individer - det skulle ju inte fungera. De kopplar oss "bort" från den grupp människor som vi bildar, och sabbar på gruppen. Så fungerar det hos enkelspåriga människor.
Bara så att du vet... Läs gärna lite av historiken i diskussionerna här, så förstår du bättre. - 350 000
Ruotsista 50000 mannea Svenskfinlandiin. He kaikki osaavat ruotsia. Ja osaavat myös sivistyneen käyttäytymisen, koska heidät on kasvatetu linnoissa ja hoveissa.
- Näin on asia
”…ruotsinkielisillä on paine uskotella itsestään jotakin suurempaa ja hienompaa…”
Paine ja tarve uskotella tätä on fennomaanilla. Sen selvästi jo osoitat kirjoituksellasi. - sossuporukkaa...
"Aikoinaan ruotsinkieliset hamusivat joukkoonsa kaikki koulunkäyneet kunnon suomalaiset ja kiipijät kaupanpäälle."
Nyt minulle selvisi tuo pakkoruotsipersujen katkeruus! Suomenruotsalaiset eivät huolineet joukkoonsa kuin "kunnon kouluja käyneitä suomalaisia " ja pakkoruotsipersut eivät täytä mitään näistä kriteereistä!
Aloittajalta hieno selitys!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "873998Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242881No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452302- 341311
- 10899
- 131875
- 6834
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124746- 11740