Tito osasi asiansa

Historia.

Jugoslavian diktaattori osasi asiansa sillä hän laittoi suostuttelemalla Jugoslavian uskovaiset(Katolilaiset,Ortodoksit ja Muslimit) asumaan keskenänsä rauhassa.

Titon kuollessan taas Abrahamilaiset edustajat todistivat rauhanomaisia ominaisuuksia ajamalla maan saman tien sisällisotaan ja sortumalla kansanmurhiin ja juuripa kristittyjen osalta taas.

11

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tito "suostutteli" kansaansa samoilla menetelmillä kuin Stalin, Mao ja Hitler.

Mittakaava oli tosin pienempi, mutta menetelmät samoja.

Asiantuntevasti Tito keinojansa käytteli. Siitä olen samaa mieltä.

Se, että uhriluku jäi satoihin tuhansiin eikä kavunnut miljooniin ei tainnut johtua Brozin hellämielisyydestä tai tehottomuudesta, vaan muista syistä.

• Tietäjä

Eiköhän se ollut vaan oikein että Tito armeijallansa lahtasi saksalaisa sillä he olivat kuitenkin pommittanut Jugoslavian Pulan kaupungin ainoastaan kostona siitä kun kun Jugoslavia ei suostunut avaamaan heille satamaansa.

Enitenhän Titoa arvostelee juuri nämä entiset jugoslaviata irtautuneet maat koska heidän uskontonsa ei saanut koko maata.

• Tietäjä kirjoitti:

Eiköhän se ollut vaan oikein että Tito armeijallansa lahtasi saksalaisa sillä he olivat kuitenkin pommittanut Jugoslavian Pulan kaupungin ainoastaan kostona siitä kun kun Jugoslavia ei suostunut avaamaan heille satamaansa.

Enitenhän Titoa arvostelee juuri nämä entiset jugoslaviata irtautuneet maat koska heidän uskontonsa ei saanut koko maata.

Tito oli kroaatti.

• kekek-kekek kirjoitti:

Tito oli kroaatti.

Puoliksi kroaatti.

• .
        Phoebus kirjoitti:

Puoliksi kroaatti.

Silloin alue kulki nimellä Jugoslavia, Kroatia on titon kuoleman jälkeen perustettu valtio.

• Tietäjä kirjoitti:

"Eiköhän se ollut vaan oikein että Tito armeijallansa lahtasi saksalaisa sillä he olivat kuitenkin pommittanut Jugoslavian Pulan kaupungin ainoastaan kostona siitä kun kun Jugoslavia ei suostunut avaamaan heille satamaansa."

Tutustu siihen, mitä Jugoslaviassa tapahtui sen jälkeen kun sota saksalaisia (ja muita jugoslavian vastarintaliikkeitä) vastaan loppui.

Alkuvaiheen puhdistusten jälkeisestä ajasta voi ottaa vaikka esimerkisi, mitä tapahtui Goli Otokin saarella.

• 1232e4rtg
        . kirjoitti:

Silloin alue kulki nimellä Jugoslavia, Kroatia on titon kuoleman jälkeen perustettu valtio.

Kroatia on kyllä ollut olemassa muodossa jos toisessakin jo paljon ennen Titon syntymää.

• . kirjoitti:

Jugoslaviassa oli "kansallisia" ryhmiä kuten kroaatit, serbit, sloveenit, montenegrolaiset, makedonialaiset, albaanit ja bosniakit.

Vaikka ne ovatkin pääosin samaa sukujuurta, niin ne pitivät oman "kansallisuutensa" erillään muista ryhmistä.

Tosin Titon ajan loppupuolella seka-avioliitot alkovat hitaasti yleistyä ja syntyi ns. jugoslaaveja.

• ,.,
        Phoebus kirjoitti:

"Eiköhän se ollut vaan oikein että Tito armeijallansa lahtasi saksalaisa sillä he olivat kuitenkin pommittanut Jugoslavian Pulan kaupungin ainoastaan kostona siitä kun kun Jugoslavia ei suostunut avaamaan heille satamaansa."

Tutustu siihen, mitä Jugoslaviassa tapahtui sen jälkeen kun sota saksalaisia (ja muita jugoslavian vastarintaliikkeitä) vastaan loppui.

Alkuvaiheen puhdistusten jälkeisestä ajasta voi ottaa vaikka esimerkisi, mitä tapahtui Goli Otokin saarella.

Olen kroatiasta kotoisin joten älä yritä!

• ?????
        ,., kirjoitti:

''Olen kroatiasta kotoisin joten älä yritä!''
        Ja olet saanut puolueen doktriinin mukaista historianopetusta?

• ,., kirjoitti:

Et ole sieltä päinkään, jos et tiedä mitä mm. entisille ushtasan kannattajille tehtiin sodan jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      44
      2879
    2. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      22
      2375
    3. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2248
    4. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2223
    5. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1901
    6. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      30
      1602
    7. Tykkäätkö siitä

H- naisesta?
      Ikävä
      26
      1496
    8. Haluaisin vielä

Yrittää. Annatko meille enää mahdollisuutta
      Ikävä
      29
      1361
    9. Tiedät että haluan

Sinut vaikka elämäni on nyt tätä. Olen niin pitkään kärsinyt tästä.
      Ikävä
      16
      1324
    10. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      16
      1296
    Aihe