Suku on pahin, mistä lie sanonta tullut.
Miten sulla? Ja sana on vapaa.. voi koskea muutakin kuin sukua.
Jos vaikka liian "herkkä" aihe, et halua että sut tunnistetaan tms.
Jotain jutun juurta nyt yritetty.. tuskin kymppiä tulee. ;)
Hyvä, parempi, paras.. vai pahin?
25
157
Vastaukset
No kyllä minun täytyy sanoa, että suku on niin hyvä, että tuskin parempaa löytyy, ja se on aika suuri.
"Varjopuolena" on sitten, että synttäreitä ja muita juhlia riittää. Nytkin jo neljät synttärit tälle vuodelle. Mutta ei auta, kravatti kaulaan, ja täytekakun syöntiin.Menishän se sekin, mutta kun sitä saa peljätä, ettei kaatele kahvia tai tiputa kakkua, (eilenkin niin pieni lusikka, linnunruokintaan semmoset lusikat joutas :).
pitäähän sitä otta huomioon, että ihmiset on erilaisia.Siel ei ehkä mitään puku/kraga -pakkoa, mutta hieno kunnioittaa juhlia hyvin pukeutuen?!
Juu, erilaisia on ihmiset, ei tosin meilläpäinkään mukeista kahvia juhlissa juoda ;)
Jostain tulee mieleen sellanen hassu juttu, että tunnetaanko juurikaan muualla päin maailmaa esim. kahvikuppineuroosia..
Tilaisuudet rennompia; vaan eihän tuttuja tarvi jännittää.. muuten vapaampaa vois olla.
Sun tilaisuuksista en puhu, kun en enempiä tiedä.
Hyvä kun meni hyvin, parempi, jos niihin menis innolla odottaen mukaan. :)
- suku on pahin
Ainahan sitä vihamiesten kans toimeen tulee mutta luoja varjele sukulaisilta ja
tuttavilta. Jaa'a! Olen joskus miettinyt, että haluaisinko tutustua noihin jotka mun perheeseeni kuuluvat, ellei olis pakko :))) Aika sekalainen kuoro, ja suht hulluja. Kaikki paitsi mä ;)
Äitini on maailman viisain ihminen, hän osaa aina katsoa asioita yllättäviltä kanteilta, ja yleensä ruohonjuuritasolta. Nyt on sairaus eristänyt häntä, ja alkaa väsymys ja katkeruus paistaa läpi.
Isäni on maailmanvalloittaja. Nuorempana hänen oli aivan pakko vikitellä kaikkia ihmisiä, pieni ja isoja, miehiä ja naisia. En tarkoita seksuaalisesti, vaan lähinnä henkisesti. Hän tekee pieniäkin asioita intohimolla, kuten juuston leikkaaminen, ketsupin käyttäminen... Mutta myös suuri marttyyri.
Isoin sisko on mustavalkoinen jäärä, mutta toista niin hersyvää ja sydämellistä saa etsiä. Hän käy täällä kerran vuodessa, muuten ei pahemmin nähdä, mutta yhteys löytyy aina meidän välillä.
Toinen isosisko on suuri idealisti. Mutta kunnianhimoinen, aika erikoinen yhdistelmä, eikö? Todella tunteellinen sielu, aina auttamassa muita vaikka henki menis. Jo 4 vuotiaana tiesin että hänestä tulisi sairaanhoitaja, hän oli silloin 6 v. Niin hänestä tulikin hetken aikaa.
Tytär on pieni pelokas hiiri, mutta voi sitä salamointia jos joku asettuu tielle. Silloin on liekinheittäjä käytössä. Fiksu tyttö, jonka näsäilyn kanssa oon aina pulassa.
Poika on haaveilija, valloittava herrasmies kun haluaa. Ei aina halua ;)) Hyvä konsti saada se siivoamaan huonettaan on suututtaa se. Silloin tavarat lentelee, yleensä paikoilleen!
Minkälainen suku sulla on?Miten ihan ekaks osuikin silmään toi vika lause.. mut sähän et ois sä ilman sitä. ;))
Mun äidin suku on kauempaa, etten itekään kovin tarkkaan tiedä millanen se on, sitten lapsuusvuosien.
Kumpaakaan vanhempaa ei enää oo, enkä halua nyt muistella, äiti oli elossa vielä toissa Pääsiäisenä, ja meillä tapana kokoontua sinne.. just mietin sitä haikeudella viikonloppuna.
Isä nukkui pois 80 -luvun lopulla.
Sisko on mua 13 v nuorempi, paras ystäväni myös, veli kolme v nuorempi, hyvä tyyppi, mut vähä erilailla läheinen kuin sisko. Molemmilla lapsia, että mä kait se perheen "mustalammas" ?) Mut sisarusten lapset, osa jo aikuisia, on ihania!
Isän suvun kans tekemisissä vähä enemmän, kun asuvat lähempänä. Mutta ikä-ihmisiä, jaosa jo yksin jääneitä myös.
Ei pahaa sanottavaa kenestään.
Oliko lisäkysymyksiä.. ei vastaustakuuta.. ;))
Minulla on oikein kunnon heimo. Meitä on yksitoista sisarusta ja niillä lapsia yhteensä 35. Ja sit vielä muutama lapsen lapsen lapsi. Ja nää oli nyt sit vasta oikeita laskettuja verisukulaisia ja siihen vielä ne ns ottolapset ja muut uusioperhekuviot. Hyvässä sovussa perikuntaa hoidetaan yhdessä.
Mun edesmenneellä äidillä sisaruksia 10.
Valitettevasti osa on niin pohjoisessa etten oo yhtä tätiä, ja useita serkkuja tavannut koskaan. Silloin ei kait voi puhua heimosta, mutta määrällisesti sellanen varmaan löytyisi.
Pitäisköhän ottaa tehtäväksi.. koskaan ei oo tullu mieleen, eikä mukamas aikaa. :\Sibone kirjoitti:
Mun edesmenneellä äidillä sisaruksia 10.
Valitettevasti osa on niin pohjoisessa etten oo yhtä tätiä, ja useita serkkuja tavannut koskaan. Silloin ei kait voi puhua heimosta, mutta määrällisesti sellanen varmaan löytyisi.
Pitäisköhän ottaa tehtäväksi.. koskaan ei oo tullu mieleen, eikä mukamas aikaa. :\Mulla on tiedossa iso sukukokous elokuussa. Yleensä joka kesä kokoonnutaan me sisarukset lapsineen, mutta nyt on tarkoitus kokoontua laajemmin äidin puoleista sukua pohjois-pohjanmaalla...
Mä puhun heimosta siksi että olemme toistemme kanssa tekemisissä ja meillä on yhteiset bisnekset ja yhteistä omaisuutta.- Sibone*
miljoona kirjoitti:
Mulla on tiedossa iso sukukokous elokuussa. Yleensä joka kesä kokoonnutaan me sisarukset lapsineen, mutta nyt on tarkoitus kokoontua laajemmin äidin puoleista sukua pohjois-pohjanmaalla...
Mä puhun heimosta siksi että olemme toistemme kanssa tekemisissä ja meillä on yhteiset bisnekset ja yhteistä omaisuutta.Sukukokouksia myös mun äidin suvulla, ei yhteisiä bisneksiä, eikä omaisuutta..
Jokin kutsu tullu kyllä.
Siellä tuskin tuttujakaan.. että sellaselta pohjalta..
- Rimmir tänään
Siellähän se suku Suomessa omissa oloissaan, minä täällä omissa oloissani. Voiko parempaa ollakaan? Kaikilla on niiiiiin pitkä matka tänne ettei millään ole voinut sitä matkaa tehdä näissä 38 vuodessa jotka täällä olen asunut. Eikä osata kieltä niin eihän sitä voi yhdelle lentoasemalle tulla, vaikka hakisinkin heidät sieltä. Ja on niiiin kallista matkustaa. Nykyisin en edes pyydä, enkä itsekään käy juuri koskaan sukuloimassa.
En usko että lapseni edes tuntisivat serkuksiaan jos he kaupungilla vastaan kävelisivät. Sukukokouksia ei meidän suvussa ole harrastettu.Monet tietänee missä asut, mä en.. mieleen tulee yks maa, mutten kerro, kerrot ite, jos halut.. Jos se alkaa S:llä, G:llä, tai D:llä, kielestä riippuen, oon siellä kesän viettänyt.
Ei tuollanen liene nykyisin niin outoa aina Suomessakaan, paikasta ehkä riippuen.
Jopa itsellä, vaikka sukulaisia useammin näkee, helposti ajattelee, että kaikilla omat kiireet ja rutiinit,, ja jos ne toiset ajattelee samalla tavalla.. sehän on umpikuja..kuten ajattelevatkin.. vuorotyö mulla, koska arvaisi häiritä.
Aina oon sanonu, että jos oon yön valvonu, puhelimessa ei ääntä, vastaajaan menee. Tärkeintä varmaan, ettei tilanteet häiritse, jos kova ikävä jotain, kait sitä menee vaikka läpi harmaan kiven.
Minusta tuntuu että olen jotenkin vieraantunut suvusta. Eipä suvussa kai mitään vikaa ole, mutta jotenkin vaan asiat menee niin että yhteydenpito aina vaan hankaloituu.
Elämä ja tilanteet vie, vähä kai yhtä ja toistakin.
Tulee uusia ihmisiä, ihannetilanne, jos molempien sukuihin vois yhteyttä pitää.. aina se ei taida niin mennä, välimatkat ja kaikki.
Itekseni mietiskelly tuollasia..
Hyvät ystävät arvokkaita. :)
- FF 58
Meilläpäin sanottiin, että suku sutena juoksee. On vähän hämäräksi jäänyt tuon tarkoitus kun ei ole ainakaan minun perässäni juosseet. Suvustani on ollut pääpiirteittäin positiivista kannustusta ja tukea joille voi sanoa mitä tahansa ja vaikka riidelläkin välillä, eikä välit mene poikki. Näin kai se on kaikissa läheisissä suhteissa, luulisin.
Sudesta oon kuullu esim. version 'ihminen on ihmiselle susi'.. mutta en sukuun liittyen mitään minäkään, enkä ymmärrä mitä tarkottais.
En osaa ihan kuvitella suvun merkitystä sun kuvaamalla tavalla, koska itellä välimatkaa kaikkiin on jonniin verran.
Muuten kuulostaa hyvältä sun 'tukiverkosto', jos niin voi sanoa, eikä suoraan sanomisista mee välit poikki.
Sanoisinko että suvusta on moneksi.
Tässä samassa kaupungissa elävät mutta yhteistä ei juurikaan ole.
Yhden serkun luona käyn kylässä ja muiden kanssa tervehditään kun vastakkain tullaan, ehkä pari sanaa kohteliaisuudeta vaihdetaan.
Luulen että molempiin suuntiin ollaan tyytyväisiä ihan näin.Asuuhan mulla yksi setä suht' lähellä, mutta leskeksi jäätyään on paljon tekemisissä vaimon suvun kans, kuten olivat tämän eläessäkin. He asuvat toisaalla.
Oli vaihe, kun tuntui, että etelässä olevaa sukua tavatiin vain surujuhlissa. Toivottavasti ei ihan lähitulevaisuudessa tule!
Sisarukset perheineen tietty läheisimmät.. asuvat kuitenkin 100 km säteellä molemmat. Mutta ei voi kieltää, etteikö kaikki olisi vähän muuttunut vanhempien, viimeksi äidin kuoleman jälkeen. Sitä paikkaa, jossa aina odotettiin, ja jonne mielellään mentiin kaikki yhtä aikaa ei enää ole.. Tai on, mutta käytössä vain kesäisin.
Suvusta on moneksi, on hyvin sanottu.Sibone kirjoitti:
Asuuhan mulla yksi setä suht' lähellä, mutta leskeksi jäätyään on paljon tekemisissä vaimon suvun kans, kuten olivat tämän eläessäkin. He asuvat toisaalla.
Oli vaihe, kun tuntui, että etelässä olevaa sukua tavatiin vain surujuhlissa. Toivottavasti ei ihan lähitulevaisuudessa tule!
Sisarukset perheineen tietty läheisimmät.. asuvat kuitenkin 100 km säteellä molemmat. Mutta ei voi kieltää, etteikö kaikki olisi vähän muuttunut vanhempien, viimeksi äidin kuoleman jälkeen. Sitä paikkaa, jossa aina odotettiin, ja jonne mielellään mentiin kaikki yhtä aikaa ei enää ole.. Tai on, mutta käytössä vain kesäisin.
Suvusta on moneksi, on hyvin sanottu.Suvusta puhuessani puhun aina äidin puolen suvusta. Isän puolella se oli pieni ja ne kaksi serkkua joiden kanssa joskus lapsena leikittiin muuttivat sittemmin vanhempina ruotsiin. Yhteyttä ei ole enään ollut.
Perhe on sitten asia erikseen.
Perhettäni on enää siskon ja siskontytön porukat muut on kuolleet.
Meidän pieni perhe niinkuin kaikki nimitämme tätä porukkaa on hyvissä väleissä ja pidämme yhteyttä kyllä.
Kaikki tosin asumme eri kaupungeissa ja olemme kaikki myös erittäin koti-ihmisiä, joten eniten yhteyttä pidetään puhelimen välityksellä.tulisilla kirjoitti:
Suvusta puhuessani puhun aina äidin puolen suvusta. Isän puolella se oli pieni ja ne kaksi serkkua joiden kanssa joskus lapsena leikittiin muuttivat sittemmin vanhempina ruotsiin. Yhteyttä ei ole enään ollut.
Perhe on sitten asia erikseen.
Perhettäni on enää siskon ja siskontytön porukat muut on kuolleet.
Meidän pieni perhe niinkuin kaikki nimitämme tätä porukkaa on hyvissä väleissä ja pidämme yhteyttä kyllä.
Kaikki tosin asumme eri kaupungeissa ja olemme kaikki myös erittäin koti-ihmisiä, joten eniten yhteyttä pidetään puhelimen välityksellä.Tää on nyt taas klishee, mutta kyllä se 'veri on vettä sakeampaa'.
Kuin me myös sisarusten kans eri paikkakunnilla, eikä yhteydenpitokaan yhtä säännöllistä kuin vanhempien eläessä.
Olosuhteet, joissa lapsuus vietetty, ihanat muistot sieltä.. vaikkakin sisko mua tosi paljon nuorempi, olin jo suunnilleen muuttanut pois, hänen ollessa ehkä 3v. Veljen kans enempi yhteisiä lapsuusmuistoja, vain 3 v nuorempi. Taidan toistaa toisaalle aiemmin kirjoittamaani.. :)
- Rattus sp.
Tietyssä mielessä allekirjoitan, jos joku ystävistä käyttäytyisi yhtä huonosti, niin olisi aikoja sitten lempattu ystänä pellolle.
Toisaalta omiin vanhempiin heidän ikääntyessään syntyy tiiviimpi suhde. Toisen sisaren kanssa jaamme osittain huolen heidän pärjäämisestään.
En ole sukurakas ja en pidä esim. serkkuja enää lähipiiriin kuuluvana ja en myöskään pidä yhteyttä heihin."Lempattu pellolle".. sori kun hymyilyttää.. ne lienee "pakollisia" sukujuhlia, joissa tavataan, elleivät käyttäydy.. kait ne kestää :)
Aika sattumoisia tapaamisia mullakin lähempänä olevien serkkutyttöjen kans.
Se huomattiin äidin viimeisinä aikoina, miten ihanaa on, kun on sisko.
Veli suri omalla tavallaan.. meistä hiukan etäämmällä..
Sukulaiset ovat sukulaisia ja juuri semmosia, että kun selkäs käännät niin johan pamahtaa. Parempi kun ei liikaa seurustele heidän kanssaan, niin eipä ole mitään syytä keksiä niitä puppupuheitakaan. Pääsee paljon vähemmällä mielipahalla. :)
Joo; nää on pahoja laittaa mitään kommenttia, kun aika yksilölllisiä juttuja kaikille.
Näpit vaan ei aina pysy erossa näppiksestä..
Mutta jos sukujutuissa saa ite tietää niistä pamauksista.. eikö kuitenkin parempi, kuin jos ei sais tietää.. voi ainakin yrittää korjailla vääriä asioita..
Tää ei liity sun kommenttiin, mutta maailmahan on täys paikkoja, joissa jo kaks voi puhua pahaa/puppua kolmannen ollessa toisaalla.. naapurustot, työyhteisöt, mitkä tahansa torit ja turut.. ? ;))Sibone kirjoitti:
Joo; nää on pahoja laittaa mitään kommenttia, kun aika yksilölllisiä juttuja kaikille.
Näpit vaan ei aina pysy erossa näppiksestä..
Mutta jos sukujutuissa saa ite tietää niistä pamauksista.. eikö kuitenkin parempi, kuin jos ei sais tietää.. voi ainakin yrittää korjailla vääriä asioita..
Tää ei liity sun kommenttiin, mutta maailmahan on täys paikkoja, joissa jo kaks voi puhua pahaa/puppua kolmannen ollessa toisaalla.. naapurustot, työyhteisöt, mitkä tahansa torit ja turut.. ? ;))Piisaa kyllä paikkoja, missä puhutaan sitä ihteään. Saahan sitä puhua, kun maailmaan ääntä mahtuu. :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33611654IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597926Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut922920Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982238Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1522168Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81636- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin531084Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312782