"Huonomuistiset" Ankdam ja rautaako?lapio

Eheh 78

Edellinen ei " lue HS:n artikkelia" :)
Jälkimmäinen on nyt jäänyt useista valheista kiinni.

Kuten rasistisesta Freudenthalista.

15

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17

Rautaako?-hönön uskottavuus tippui tasan absoluuttiseen nollapisteeseen siinä vaiheessa kun hän väitti tällä palstalla silmät kirkkaina että Wallin ei harjoittanut poliittista ohjausta Dragsvikin liittyen.

• Eheh 78

Aivan..
        Rautaako?lapio aliaksineen lymyää kuin rotta kolossaan.
        Rantaruotsalainen liero...

• Mitäs huonoa muistia se on jos ei lue Hesaria? Onko meillä nykyään pakkohesari kun nyt siitäkin saat aiheen nälviä?

Minulle tulee kotiin Höblä ja Hesariin törmään vain satunnaisesti enkä silloinkaan yleensä viitsi sitä lukea koska se on liian iso. Hesarin lukeminen lentokoneessa on käytännössä mahdotonta. Iltapäivälehtiä seuraan satunnaisesti ja netistä tarkistan Ampparit päivittäin. Eikö se muka riitä?

Matkustan paljon joten kotimaan TV-uutisia ja ajankohtaisohjelmiakaan ei tule kovin tiiviisti seurattua mutta hotellihuoneiden telkkarit pukkaavat tuutin täydeltä BBC Worldia ja CNN:ää joten pysyy sentään jotenkin kartalla, ainakin maailmankartalla. Suomen kielipolitiikasta ne eivät kuitenkaan kovin tiuhaan uutisoi.

P.S.
      Viimeisimmällä matkallani olen puhunut pääasiallisesti ruotsia ja vain vähän englantia.

• Eheh 78

Älä viitsi valehdella, ole siinä parempi kuin rautaako?multinikkilapio..

Kyllä sinä tuon HS:n jutun luit, postasinhan sen tänne.
        Samoin Iltalehden pääkirjoituksen.

Ai viimeisimmälläsi matkalla olet puhunut pääsääntöisesti ruotsia.
        No mikäs ihme se on jos matkustat rantaruotsalaisten sisäs** kyliin tai peräti Ruotsiin.

PS minä puhun työmatkoilllani euroopassa englantia ja samoin kun käyn ruotsissa, englantia.

PPS miten luulet italialaisten ymmärtävän ruotsinkielen murrettasi ?

• Eheh 78

"BBC Worldia ja CNN:ää joten pysyy sentään jotenkin kartalla, ainakin maailmankartalla"

No yo-kanavilla on varmaan muumiruotsi se pääasiallinen kieli, jota siellä käytetään.
        Onhan muumiruotsi todellinen maailmankieli vai mitä ?

• Eheh 78 kirjoitti:

Älä viitsi valehdella, ole siinä parempi kuin rautaako?multinikkilapio..

Kyllä sinä tuon HS:n jutun luit, postasinhan sen tänne.
        Samoin Iltalehden pääkirjoituksen.

Ai viimeisimmälläsi matkalla olet puhunut pääsääntöisesti ruotsia.
        No mikäs ihme se on jos matkustat rantaruotsalaisten sisäs** kyliin tai peräti Ruotsiin.

PS minä puhun työmatkoilllani euroopassa englantia ja samoin kun käyn ruotsissa, englantia.

PPS miten luulet italialaisten ymmärtävän ruotsinkielen murrettasi ?

Miten niin valehdella? Syytät minua "huonomuistisuudesta" kun olen sanonut etten lue Hesaria, ei ollut puhe mistään kirjoituksesta. En ole edelleenkään lukenut Hesaria. En ole tainnut lukea moneen kuukauteen yhtään ainutta Hesaria.

Mutta joo, luin sen jutun jota mainostit tai itse asiassa luin saman kirjoittajan kolumnin, löysin sen ihan itse netistä. Oletan että se oli about sama juttu joka oli Hesarissa. Samaa diibadaabaa kuin täälläkin, varmaan joku joka kirjoittelee myös tänne, sen verran tutun näköistä tekstiä. Ei mitenkään uusilla ajauksillaan häikäissyt. En nyt edes enää muista yksityiskohtia.

Mistä arvasit että olen kohtapuolin lähdössä Italiaan? Pohjois Italiassa jossa pääasiallisesti käyn pärjää yleensä parhaiten saksalla, eivät kovin hyvin siellä yleensä osaa englantia.

Miksi jankutat minulle ruotsin kielestä? Minä puhun kuutta kieltä, puhuisit sinä edes kolmea!

• Eheh 78
        Ankdam kirjoitti:

Miten niin valehdella? Syytät minua "huonomuistisuudesta" kun olen sanonut etten lue Hesaria, ei ollut puhe mistään kirjoituksesta. En ole edelleenkään lukenut Hesaria. En ole tainnut lukea moneen kuukauteen yhtään ainutta Hesaria.

Mutta joo, luin sen jutun jota mainostit tai itse asiassa luin saman kirjoittajan kolumnin, löysin sen ihan itse netistä. Oletan että se oli about sama juttu joka oli Hesarissa. Samaa diibadaabaa kuin täälläkin, varmaan joku joka kirjoittelee myös tänne, sen verran tutun näköistä tekstiä. Ei mitenkään uusilla ajauksillaan häikäissyt. En nyt edes enää muista yksityiskohtia.

Mistä arvasit että olen kohtapuolin lähdössä Italiaan? Pohjois Italiassa jossa pääasiallisesti käyn pärjää yleensä parhaiten saksalla, eivät kovin hyvin siellä yleensä osaa englantia.

Miksi jankutat minulle ruotsin kielestä? Minä puhun kuutta kieltä, puhuisit sinä edes kolmea!

Ai puhut kuutta kieltä ?
        Just joo...

Aika vinkeää, miten väheksyt noita pakkoruotsiin kriittisesti suhtautuvia kirjoituksia.

No kuinka hyvin pärjäät Italiassa ruotsinkielellä ??

Minä vastaan puolestasi; et mitenkään.
        No sitten valehtelet ihan kevyesti englannin kielen merkityksestä italiassa.

Kas kun työmatkoillani lensin Milanoon ja sieltä sitten Garda-järven viereen Bresciaan ja englanti oli kieli jota käytettiin ja käytetään.
        Ei muumiruotsi.

PS.. även om du tror och litar på muumiruotsi men varför du ljuger ?

• Eheh 78 kirjoitti:

Ai puhut kuutta kieltä ?
        Just joo...

Aika vinkeää, miten väheksyt noita pakkoruotsiin kriittisesti suhtautuvia kirjoituksia.

No kuinka hyvin pärjäät Italiassa ruotsinkielellä ??

Minä vastaan puolestasi; et mitenkään.
        No sitten valehtelet ihan kevyesti englannin kielen merkityksestä italiassa.

Kas kun työmatkoillani lensin Milanoon ja sieltä sitten Garda-järven viereen Bresciaan ja englanti oli kieli jota käytettiin ja käytetään.
        Ei muumiruotsi.

PS.. även om du tror och litar på muumiruotsi men varför du ljuger ?

"Ai puhut kuutta kieltä ?
        Just joo..."

Joo, neljää täysin sujuvasti ja kahta vähän huonommin. Sou?

• Eheh 78 kirjoitti:

"BBC Worldia ja CNN:ää joten pysyy sentään jotenkin kartalla, ainakin maailmankartalla"

No yo-kanavilla on varmaan muumiruotsi se pääasiallinen kieli, jota siellä käytetään.
        Onhan muumiruotsi todellinen maailmankieli vai mitä ?

Mitä enemmän kieliä osaa niin sitä parempi. Kaksi kieltä ei ole mitään! Tai no joo on, nimittäin lahjattomuutta..

Sano mitä sanot, Suomessa englannin jälkeen toiseksi hyödyllisin kieli on ruotsi.

• Eheh 78
        Ankdam kirjoitti:

Mitä enemmän kieliä osaa niin sitä parempi. Kaksi kieltä ei ole mitään! Tai no joo on, nimittäin lahjattomuutta..

Sano mitä sanot, Suomessa englannin jälkeen toiseksi hyödyllisin kieli on ruotsi.

Kyse on siitä, että muumiruotsi on muualla maailmassa täysin tarpeeton ja riesa suomenkielisten kieliopinnoille. Piste.

Ns elvistelet kieliopinnoillasi.
        No minä sanon sinulle, että minulla on teknillisestä yliopistosta suoritettu loppututkinto.
        "yllättävää" , kuinka monella teekkarilla muumiruotsin kurssi on se viimeinen ja menee ihan pelleilyksi.

Kuinka moni haluaisikaan esim syventää englannin opintojaan tms.

Joten turha brassailla..kun et omaa tuon alan tutkintoa.

• Eheh 78
        Ankdam kirjoitti:

"Ai puhut kuutta kieltä ?
        Just joo..."

Joo, neljää täysin sujuvasti ja kahta vähän huonommin. Sou?

Suomessa 90% puhuu suomenkieltä.
        Tämän kielen nousua, sinä ja "hengenheimolaisesi" pyritte estämään.

Vielä on yksi ies katkaisematta:
        -pakkoruotsi, virkamiesruotsi

Suomenkielen on noustava yksin viralliseksi kieleksi.
        5 % röyhkeä, kielienemmistön kyykyttäminen tulee päättymään.

Se on vain ajan kysymys, parhahin ankdam.

• Eheh 78 kirjoitti:

Kyse on siitä, että muumiruotsi on muualla maailmassa täysin tarpeeton ja riesa suomenkielisten kieliopinnoille. Piste.

Ns elvistelet kieliopinnoillasi.
        No minä sanon sinulle, että minulla on teknillisestä yliopistosta suoritettu loppututkinto.
        "yllättävää" , kuinka monella teekkarilla muumiruotsin kurssi on se viimeinen ja menee ihan pelleilyksi.

Kuinka moni haluaisikaan esim syventää englannin opintojaan tms.

Joten turha brassailla..kun et omaa tuon alan tutkintoa.

"Kyse on siitä, että muumiruotsi on muualla maailmassa täysin tarpeeton ja riesa suomenkielisten kieliopinnoille. Piste."

Kuinka moni oikeasti lähtee kotimaata kauemmaksi ja tarvitsee jotain "muun maailman kieltä"? Koulussa opitaan lähinnä pärjäämään ihan omassa maassa ja fiksummat ja lahjakkaimmat sitten jatkavat siitä.

Teekkarit eivät ole mikään normi, kuten en minäkään joten kumpaakaan meistä ei tule käyttää sellaisenaan minään tyyppiesimerkkeinä.
        Eivät liioin lahjattomimmat saa olla normi jonka mukaan rimaa lasketaan tasolle että kaikki pärjäävät.

• Svekoälyköt

Niinpä tietenkin, kun sinulle koko maailma on käytännössä sama kuin pohjoismaat ja pohjoismaat svekoille sama kuin Ruotsi. Eikös se olekin juuri näin svekologiikalla? Skandinavian ulkopuolella ei taideta ruotsia oikein ymmärtää.

• hyihyi

Kerro lisää satuja... kyllä sut tunnetaan ja vaikka sen valheeksi vannotkin, niin kyllä sua uskotaan.

• Samma på svenska

Suomessa tärkeimpiä kieliä ovat suomi ja englanti. Sitten tulee venäjät, saksat ja muut kielet. Ruotsi on pelkkä rasite suomenkieliselle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4547
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3793
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      147
      3509
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      41
      1992
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      125
      1064
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      136
      991
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe