Eli sain ajokortin 4kk sitten, jonka jälkeen lähdin rohkeasti liikenteeseen ajamaan. Ajoin kuitenkin kolarin (hyvin pienen sellaisen) mutta sen takia en enää uskalla oikein ajaa. Ajan kyllä autoa jonkin verran mutta olen niin hermostunut siinä ratin takana että unohdan ns. seurata liikennettä, katsoa kuolleet kulmat jne. Olisiko kellään neuvoja että miten tästä pelosta pääsee yli ja saisin takaisin sen ajamisen varman tunteen? :(
Ajaminen pelottaa
5
91
Vastaukset
- dfsaff
Ajamalla.
Mene sunnuntai aamuna ajelemaan rauhassa. Ei paljoa liikennettä ja seurattavaa vähemmän. Ennen 12 liikenne alkaa vilkastua. Mut sitä ennen kerkeät harjoitella niiden muutaman harvan autoilijan kanssa sitä autoilua taas. - 33 v ratissa
Hyvä onkin ettei sinulla ole kovin varmaa tunnetta, sillä aloittelija tekee aina virheitä. Mieti tarkkaan mistä virheestä se kolari johtui, niin tulevaisuudessa osaat välttää ainakin sen. Sitä sanotaan kokemukseksi eikä se kasva ajamatta.
Ei muuta kuin liikkeelle harvan liikenteen aikaan tai vähäliikenteiselle tielle. Siellä oppii. Yksi mahdollisuus on myös ottaa jokunen ajotunti ammattilaiselta. Autokouluun verrattuna siinä voi paneutua asioihin paremmin, kun ei ole kiirettä eikä painetta kortin saamisesta. - Yksi pointti vaan
Muiden pitäisi omassa ajossaa pystyä ottamaan epävarmat kuskit huomioon, eikä aina raivota siellä ratin takana.
- malttivaltti
Tässä osui omalle kohdalle tilanne jossa vasemmalta kaistalta pientä ylinopeutta ajanut auto vaihtoi kaistaa oikealle (ilman näkyvää syytä kaistanvaihdolle) melkeinpä päällemme. Koskaan ei tiedä milloin sattuu ja tapahtuu, eli varovaisuus on hyvä asia.
Tärkeintä on ettei yritä olla nopea, silloin ehtii huomata enemmän tapahtumia ja toimia oikein. - Jdyee8732
Mee johonkin tyhjälle alueelle ajelemaan (esim tosi iso tyhjä parkkis) ja harjottele just niitä kuolleen kulman kattomista ja näin edelleen samalla kun ajelet sopivaa vauhtia tyhjää parkkista. Samalla voit harjotella "kaistan"vaihtoa siinä.
Ja sitten tosiaan mene joskus hiljaseen aikaan liikenteeseen. Kyllä se taas siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261570Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26472
- 47417
- 30406