Aivan mahtavaa että ensimmäinen yksittyinen raideliikenteen yrittäjä tulee Pieksämäeltä. Tämä on kunniaksi perinteikkäälle rautatiekaupunkille.
Yksityisestä raideliikkenteestä tulee Pieksämäen uusi mahdollisuus loistavaan tulevaisuuteen.
Helsinkistä katsottuna tämä on todellinen mahdollisuus. Valtio/kuntajohtoiset yritykset ovat historiaa raideliikenteessä, lentoliikenteessä, terveydenhoidossa ja kaikessa muussakin yritystoiminnassa. Jopa armeeja ulkoistaa kaiken huolto ja tukitoiminnan.
Ensimmäisellä on etulyötiasema. Pitääkää siitä kiinni ja tukekaa yrittäjää.
Proxion Train Oy nostaa Pieksämäen Suomen kartalle.
59
2704
Vastaukset
- Raikas Kääpä
Samoille apajille on pyrkimässä muutama iso kuljetusalan liikekin. Antavat nyt Proxionin ensin kokeilla kepillä jäätä ja tehdä kaikki aloittelijan virheet ja sitten vievät markkinat pienempien edestä.
- Käikäs Raapa
Tuo on kyllä markkinoinnin perusoppeja, eli antaa muiden tehdä ponnistelut, jotta homman saa käyntiin ja sitten kaappaa volyymillä markkinat. Oja pitää ylittää hyppäämällä oikealla kohtaa. Liian aikaisin tai liian myöhään ei ole hyvä. Voihan tietysti olla, että resurssit riittävät myös jatkossa, aika näyttää. Toivotaan että onnistuu.
- tyrtyw
Hyvä
- fdasfsddf
Perus pieksämäkeläisen vastaus. Lasi puoliksi tyhjä :D
- Divine Intervention
Isot firmat pystyvät tuomaan nopeammalla tahdilla enemmän junakapasitettiia rdoille kuin pienet, joten ei ole mitenkään kaukaa haettu skenaario tuokaan.
- fdasfsddf
"Ne tekköö jotka ossoo, jotka ee ossoo, ne arvostelloo."
- Kun_uskoisin
Huijarifirma, eläköön, heh heh
- Proxion ääretön
Joko firmalla on toimintaa vai vieläkö tekee muutaman tuhannen tappiota muutaman työntekijän voimin?
- mr
Finder.fi sivustolla yrityksen liikevaihto vuonna 2010 4.644.000 € ja liikevoitto selkeästi plussalla. Onhan se Pieksämäelle selkeästi keskivertoa isompi yritys.
Liikevaihdon (96%)kasvusta on havaittavissa että yritysidea on saanut nostetta siipien alle. - Sekava vyyhti
mr kirjoitti:
Finder.fi sivustolla yrityksen liikevaihto vuonna 2010 4.644.000 € ja liikevoitto selkeästi plussalla. Onhan se Pieksämäelle selkeästi keskivertoa isompi yritys.
Liikevaihdon (96%)kasvusta on havaittavissa että yritysidea on saanut nostetta siipien alle.Minä olen ymmärtänyt, että Proxion alla on noin kymmenen eri firmaa ja joku niistä tekee jotain ... oliko suunnittelufirmalla esimerkiksi parin miljoonan liikevaihto. Suurin osa ei tee mitään muuta kuin muutaman tonnin tappiota nolla liikevaihdolla. Tämä proxion train on kuulunut ainakin aiemmin tähän jälkimmäiseen joukkoon.
- VR:n mies
Omistaja on täysi ******. Ei arvosta työntekijöitään millään lailla. Reilu vuosi sitten työntekijöitä oli vielä n.70 nyttemmin n.50. Toinen suuromistajista ja muutama pienempi osakas kerärryt kamppeensa ja lähtenyt vuoden sisällä lätkimään. Ja vielä ihmettelee lehdessä miksi ei saa ihmisiä pieksämäelle töihin...
- 16
Aika moni osaaja käy lähikaupungeissa töissä, nimenomaan tuon paikalisen henkilöstöpolitiikan takia. Monipuolinen kokemus, sivistyneet käytöstavat ja hyvät sosiaaliset taidot ovat avainasemassa henkilöstön kanssa, mutta niitähän ei tarvitse pienellä paikkakunnalla, koska työpaikkavaihtoehtoja on vähän. Vielä kun porukkaa istuu yrityksien hallituksissa (yelisesti) ristiin, niin "sisäsiittoisuus" on valmis.
- kesäasukas
Omistajan kannattaisi palkata pätevä henkilöstöjohtaja. Harmillista että kemiat eivät toimi.
Omistajan kannattaisi keskittyä suuriin linjoihin kuten rahoituksen hankintaan. Tuo reilu 4 milj. ei ole kovin paljon vielä liikevaihdoksi, koska puhutaan yrityksestä jonka toiminta alueena on Suomi tai jopa tulevaisuudessa Venäjä.
Omistajan kannattaisi harkita listautumista Pörssiin. Tietenkin silloin hän on omistajien armoilla ja omistajat vaikuttavat päätöksiin.
Itse olisin valmis sijoittamaan kyseiseen yritykseen vaikka en saisi osinkoa moneen vuoteen. Uskon että täällä Helsinkin seudulla on monta muutakin, jotka ovat onnellisia VR kilpailijasta. VR ei ole kovin suosittu Pääkaupunkiseudulla ja monopoli ei ole hyvä asia missään tapauksessa. - masa
Samallailla VR kyttää omia työntekijöitä ja antaa kenkää. Sitä varten yrityksessä on oma sisäinen "SUPO".
VR pääjohtajalle on valmisteltu noin 700000€ erokorvaus jos työnteko ei jostain syystä kiinnosta yrityksessä.
Käykääpä katsomassa VRleaks sivut. Siellä VR omat työntekijät vuotavat asiakirjoja julkisuuteen. - VR: sucks
heh, Vr on täysi paska. Ei arvosta asiakkaitaan millään lailla. Reilut 20 viime vuotta VR on vähentänyt tarkoituksellisesti tavarajuniaan ja eikä edes tarjoudu antamaan kuljetuksia sahoille. He myös lopettivat kappaletavaran tarjoamisen kokonaan uudella "hintapolitiikallaan" joka ilmiselvästi yrittää antaa kuljetukia rekka-rallille ja VR:n "miesten" homokumppaneille Transpointista. VR:n johto nussii transpointin johtoa saunailloissa. Olen ollut silminnäkijä
- Toinen vr:n mies
Eihän puikkonen tuolla mitään muuta tee kun keräilee hillot audin lyhennyksiin ja antaa tj:n tehdä kaikki työt.
- simo
Onkohan kaupunki kaavoittanut Proxion Trainin mahdolliselle terminaalille tonttia?
- 6+12
Tarvitseehan ne varikkoalueen vetureidensa huoltoonkin.
- pk
6+12 kirjoitti:
Tarvitseehan ne varikkoalueen vetureidensa huoltoonkin.
Täytyy nyt kysyä, kun kerran tuli mieleen .... onko kaupunginjohtaja tukenut firmaa tavalla tai toisella?
- Kaverille kanssa
pk kirjoitti:
Täytyy nyt kysyä, kun kerran tuli mieleen .... onko kaupunginjohtaja tukenut firmaa tavalla tai toisella?
Ketkä kaupungin virkamiehet ovat jollain tavalla Proxioniin sotkeutuneet? Tutkitaanko jo asiaa jossain?
- Saalistava
Kaverille kanssa kirjoitti:
Ketkä kaupungin virkamiehet ovat jollain tavalla Proxioniin sotkeutuneet? Tutkitaanko jo asiaa jossain?
mmmh,onkohan tällä firmalla komeita miehiä töissä...
uuh... - Hirveitä tankkeja!
Saalistava kirjoitti:
mmmh,onkohan tällä firmalla komeita miehiä töissä...
uuh...Ylipainoisia ukkoja enimmäkseen!
- yks rva Turunen
oliks se miss töisä, täsä näin
- Juna meni jo.
Proxion lähtee Pieksämäeltä Mikkeliin koska "joidenkin Pieksämäen päättäjien suhtautuminen yrityksen toimintaan on ollut ongelmallista". Onko nyt veturimiehet heiluttaneet lähtömerkin kilpailijalle? VR:läisillä on jonkin verran edustusta kaupungin päätöksentekokoneistossa ja virkamiehiltä voi löytyä sympatiaa oman puolueen ay-jyrille. Ovatko samat tahot jotka ajavat toimivia yrityksiä täältä pois rakentamassa kaupunkilaisten rahoilla kalliita seiniä olemattomille kylpyläyrittäjille?
- niin se menee
jotta veturinkuljettajan lapset ja lastenlapset pääsee VR:lle töihin veturinkuljettajiksi jäsenkirja papalta vaatii palveluksen isolle pomolle jolla nimi samassa puolueen jäsenrekisterissä.
Verkosto kattaa kaupintalon, luottamusmiehet ja VR kunnossapitoa valvovan insinööritoimiston.
Se on nimeltään puolueen mustalista jonne moni joutuu tietämättaan.- Todistettua tuli
Olen useasti hakenut VR:n veturinkuljettajan paikkaa ja koskaan en ole tullut valituksi. Sen sijaan veturinkuljettajien ja konduktöörien vain ammattikoulun käyneitä poikia on valittu samoihin tehtäviin. Itselläni on sentään opistoasteen ja AMK:n koulutusta taustalla.
- :D
Todistettua tuli kirjoitti:
Olen useasti hakenut VR:n veturinkuljettajan paikkaa ja koskaan en ole tullut valituksi. Sen sijaan veturinkuljettajien ja konduktöörien vain ammattikoulun käyneitä poikia on valittu samoihin tehtäviin. Itselläni on sentään opistoasteen ja AMK:n koulutusta taustalla.
joo mieki työvoimakoulutukses sain veturimiehen koulutuksen:D
- 5+20
Todistettua tuli kirjoitti:
Olen useasti hakenut VR:n veturinkuljettajan paikkaa ja koskaan en ole tullut valituksi. Sen sijaan veturinkuljettajien ja konduktöörien vain ammattikoulun käyneitä poikia on valittu samoihin tehtäviin. Itselläni on sentään opistoasteen ja AMK:n koulutusta taustalla.
Saatat olla liian korkeasti koulutettu.
Kyseessähän on yksinkertainen kuljetusalan koulutus, kuten rekkemies. AMK tutkinto on alempi korkeakoulututkinto.
Ehkä ammattiin halutaan vain amisviiksistä verkkarikansaa... Eli niin sanottua vaalikarjaa, lauhkeita lampaita ja niin sanottuja "hyödyllisiä idiootteja" jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan. - Olet oikeassa
5+20 kirjoitti:
Saatat olla liian korkeasti koulutettu.
Kyseessähän on yksinkertainen kuljetusalan koulutus, kuten rekkemies. AMK tutkinto on alempi korkeakoulututkinto.
Ehkä ammattiin halutaan vain amisviiksistä verkkarikansaa... Eli niin sanottua vaalikarjaa, lauhkeita lampaita ja niin sanottuja "hyödyllisiä idiootteja" jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan.Tarkoitat siis että lenkkimakkara ja kaljamahakansaa! ;)
- uusi mato koukkuun
5+20 kirjoitti:
Saatat olla liian korkeasti koulutettu.
Kyseessähän on yksinkertainen kuljetusalan koulutus, kuten rekkemies. AMK tutkinto on alempi korkeakoulututkinto.
Ehkä ammattiin halutaan vain amisviiksistä verkkarikansaa... Eli niin sanottua vaalikarjaa, lauhkeita lampaita ja niin sanottuja "hyödyllisiä idiootteja" jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan.VR:LLE valitaan töihin ,hyvän pohjakoulutuksen ja laaja-alaisten testien kautta
(myös huumetestit)
näkö kuulo ym terveyteen liittyvät tutkimukset.psykologiset testit jne,
tietysti on iso pettymys jos ei jostain syystä läpäise pääsykokeita,mutta kannattaisi pysyä totuudessa näistä asioista puhuttaessa.
niin ja myös rehellisyyttä testataan pääsykokeissa. - Ymmärrän
uusi mato koukkuun kirjoitti:
VR:LLE valitaan töihin ,hyvän pohjakoulutuksen ja laaja-alaisten testien kautta
(myös huumetestit)
näkö kuulo ym terveyteen liittyvät tutkimukset.psykologiset testit jne,
tietysti on iso pettymys jos ei jostain syystä läpäise pääsykokeita,mutta kannattaisi pysyä totuudessa näistä asioista puhuttaessa.
niin ja myös rehellisyyttä testataan pääsykokeissa.1-2 paikkaa auki ja hakijoita 120.
Kaikki jotka eivät pääse ovat epärehellisiä huumeidenkäyttäjiä ja psykopaatteja! - pääsithän sinäkin ym
Ymmärrän kirjoitti:
1-2 paikkaa auki ja hakijoita 120.
Kaikki jotka eivät pääse ovat epärehellisiä huumeidenkäyttäjiä ja psykopaatteja!kaksi valittiin kymmenistä hakijoista
- Kellonkääntäjä
pääsithän sinäkin ym kirjoitti:
kaksi valittiin kymmenistä hakijoista
phööh paljoko kello oikeesti o.
- tyhmää
no et kai ko ei oo koulutusta.
Hölöpöpö- Tyhmä olet itse
Veturinkuljettajia kouluttaa vain VR ja jos heillä on paikka auki niin he kouluttavat siihen henkilön! Yleensä koilutus tapahtuu ennen paikan aukeamista jotta valmistut sopivasti.
- skitsofrenian muoto
Tämä on vain sitä tyypillistä Pieksämäkeläistä selkään puukotusta.
Liian lähekkäin sijaitsevien korvien väliin mahtuu vain ahdas mieli, joka ajattelee jatkuvasti että heitä aina vain sorsitaan. Paranoidisuus lisääntyy mitä enemmän ollaan irrallaan todellisuudesta.
Samaa on viime vuosina harrastanut ainakin kaksi muuta firmaa. (Leipomo ja pesula) Kuvitellaan että ruoho on aidan takana vihreämpää ja tehdään sitten kuvitelmien perusteella radikaaleja ja äkkipikaisia päätöksiä. Lopuksi huomataan että mikään ei muuttunut. Firmalle aiheutui ainoastaan lisäkustannuksia ja niistähän syytettään (tietenkin) lähtökaupunkia.- Hullukshaukuttu
Skitsofrenian muoto on että kuvittelee kaikenlaista,että joku vainoaa tms.
Ja kirjottelee joutavia suomikaksneljään - totta turiset
Täytyy sanoa, että kylläpä osuit oikeaan. Erityisesti tuo "radikaalit ja äkkipikaiset päätökset" kyllä kuuluvat proxionin omistajankin toimintatapoihin.. Ei sitä syyllistä tarvitse kaukaa etsiä kun firman henkilöstökin on tippunut n. 70 henkilöstä vajaaseen 50 henkilöön..
- radikaali
totta turiset kirjoitti:
Täytyy sanoa, että kylläpä osuit oikeaan. Erityisesti tuo "radikaalit ja äkkipikaiset päätökset" kyllä kuuluvat proxionin omistajankin toimintatapoihin.. Ei sitä syyllistä tarvitse kaukaa etsiä kun firman henkilöstökin on tippunut n. 70 henkilöstä vajaaseen 50 henkilöön..
Pieksämäelläkin historia kertoo aivan muuta. Radikaali ja äkkipikainen yrittäjä on pärjännyt ja pärjää yhä hyvin. Ei ollut valmista yritystä perintönä, pääomana oma työ.
Olisi vain enemmän hänenlaisiaan yrittäjiä, Pieksämäki olisi turisijoillekin parempi paikka.
- 3+17
Proxionin vaatima kymmenen miljoonaa on niin suuri summa että sellaista rahoitusta ei hyväksyisi nikottelematta edes maan suurimmat kaupungitkaan!
Jos Mikkeliläiset kunnallisveronmaksajat haluavat rahoittaa yksityisen firman riskisijoituksia, niin siitä vain. Mikkeliläisten on vain syytä muistaa, että kaupungin ottama kymmenen miljoonan laina on sitten heidän nimissään otettu ja rahoittaja tulee tulevaisuudessa velkomaan sen korkojen kera kaupungilta, eikä suinkaan firmalta johonka se on sijoitettu. Firma voi olla siinä vaiheessa jo konkurssissa, tai vaihtanut jälleen kerran paikkakuntaa.- Pyykkiä riittää
Jospa se Pieksämäen kaupunki olisi jo jotain oppinut parin vuoden takaisesta perseelleen laitetusta yritystoiminnasta, joka sekin kaatui lopulta veronmaksajien niskaan. Ei ole ihme, ettei ole varaa panostaa lapsiin tai vanhuksiin, tehdään vain lyhytnäköisiä yritysdiilejä.
- 654354654
Pyykkiä riittää kirjoitti:
Jospa se Pieksämäen kaupunki olisi jo jotain oppinut parin vuoden takaisesta perseelleen laitetusta yritystoiminnasta, joka sekin kaatui lopulta veronmaksajien niskaan. Ei ole ihme, ettei ole varaa panostaa lapsiin tai vanhuksiin, tehdään vain lyhytnäköisiä yritysdiilejä.
Joo, liikemiehet käyttävät osaamattomia virkamiehiä hyväkseen. Mielenkiintoista seurata seuraavaa siirtoa Anolan/Anolanrannan systeemissä. Voihan olla, että kaupunki koetetaan saada yhteistyökumppaniksi mukaan. Arvatkaahan kenelle siinä pelissä jää mustapekka käteen.
- Ex-pieksämäkeläinen
654354654 kirjoitti:
Joo, liikemiehet käyttävät osaamattomia virkamiehiä hyväkseen. Mielenkiintoista seurata seuraavaa siirtoa Anolan/Anolanrannan systeemissä. Voihan olla, että kaupunki koetetaan saada yhteistyökumppaniksi mukaan. Arvatkaahan kenelle siinä pelissä jää mustapekka käteen.
Juuri näin!
- kyllä
VR:n tavaraliikenteen kilpailija, yksityinen rautatieoperaattori Proxion Train Oy siirtää kotipaikkansa Pieksämäeltä Mikkeliin. Toimitusjohtaja Kimmo Rahkamon mukaan syynä on huono ilmapiiri.
– Joidenkin Pieksämäen päättäjien suhtautuminen yrityksen toimintaan on ollut ongelmallista ja Mikkelissä vastaanotto on kannustava, Rahkamo sanoo.
Yrityksen alkuperäinen tavoite oli aloittaa tavaraliikenne rautateillä syksyllä 2013. Rahoitusneuvottelut eivät ole kuitenkaan edistyneet toivotulla tavalla, joten Proxion myöhästyy raiteilta.
– Meiltä puuttuu rahoitusta, joten emme saa vielä hankittua vetureita ja vaunuja, Rahkamo vahvistaa.
Yritys tarvitsee kuljetuskaluston hankintaan noin kymmenen miljoonaa euroa. - Konnarina
Vr hyvä työnantaja.
- proxijon
kauan viihty mäellä
- kunnanmäelle
Rantakylään Mikkeliin
- paalumuuttaja
KYLLÄ viihdyn jatkossakin;)
Tää on paras paikka - Kalakukkå
Mihin perustuu vaatimus VR:n kaluston vuokraamisesta yksityiseen käyttöön, tai ylipäänsä koko raideliikenteen avaamisesta? Rataverkko, kalusto ja infra ovat VR:n eli veronmaksajien omaisuutta.
- niinsemennee
ei tiietä ei.tai jos tiietää ei kerrota
- slehfitn
harvalla yrityksellä on kanttia lähteä kilpailemaan isoimman / ainoan työllistäjänsä kanssa.
- Jyllis
Proxion Trainin toiminta vaikuttaa demariajattelun tyyppiesimerkiltä. Imetään kaikki mahdolliset tuet mitä voi vain saada. Antaa muiden kääriä hihat, katsellaan itse vierestä.
Yrityksen omistajien mielestä valtio-omisteisen yrityksen tehtävänä on suoraan tukea yksityistä toimijaa. Aivan pokerinaamalla ehdotetaan tällaista.
- Proxion hoito ala
Vieläkö tumma rouva on siellä kehittämispäällikkönä. Oliko se jokin Riitta nimeltään. Nenän teki vanhusten vaipanvaihdosta tietokone mallinnuksen. Samaa mitä oli tämän päivän Pieksämäen lehdessä yleisönosastolla. Siinä jää konepaja t o i
s e k s i.- radikaali 2
No onhan siellä tummia rouvia, tai oli, nyt näyttää olevan tumma,musta kontrolleri
joka kuulemma pitää koko firman pystyssä. :( - Duunari
radikaali 2 kirjoitti:
No onhan siellä tummia rouvia, tai oli, nyt näyttää olevan tumma,musta kontrolleri
joka kuulemma pitää koko firman pystyssä. :(On hän ja tuttu nainen on.Mukava ja ammattitaitoinen.
- Rantarahti
Proxion Train ja Proxion Oy ovat YTJ:n mukaan edelleen Pieksämäkeläisiä yrityksiä. Taisi tämäkin olla vaan sitä uhoa.
- Rautainen tie
Kyllä yritys menee Mikkeliin. NIin moni muukin yritys lähtee pois Pieksämäeltä, koska täällä ei ole toimintaedellytyksiä. syy-yhteys selvä: luottamusmihet ja virkakoneisto suhtautuvat vihemielisesti kilpailijoihin.
- Rupes kiinnostaan
Olen tietoinen, että osa virkamiehistä ja kuntalaisten edustajista voi käyttäytyä ikävällä tavalla tavallisia kuntalaisia kohtaan. Syyt voivat olla mitä moninaisimmat.
Mutta voiko yrittäjilläkin olla sama kohtalo tässä kaupungissa?
- taatak
Ei ole
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851788Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201204YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621070- 62946
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74866Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli81817Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029816- 57810
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.46810Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.116773