Minä itse ja minun lastenkärryt?

ei kärryjä ruuhkaan

Aapossa oli tänään ylöisökirjoitus missä närkästynyt isä vaahtosi, kuinka hän perheineen jatkaa ostoksien tekoa Riihimäellä tästälähtien.
Olivat olleet koko perheen voimalla puskemassa lastenkärryjä uudessa Willassa.
Joku myyjää oli räyhännyt heille, hissin tai oliko kulkuväylän tukkimisesta, siitä närkästys niin suuri, että lehteen oli valitettava.

Kieltämättä ihmisten perus oikeutta liikkua lastenkärryjensä kanssa, kyseenalaistan kuitenkin sen järkevyyden tietyissä tilanteissa. Kun on varmasti jokaisen tiedossa, kuinka ihmiset tunkevat katsomaan uutta keskusta, niin onko lastenkärry perheen järkevää mennä suurimpaan ryysikseen? Eikö jo oma mukavuus, jos ei kykene muita huomioon ottamaan, sano olevan parempi mennä, kun uutuuden ryntäys on paikasta ohi.
Lapsia pykelletään tähän maailmaan ihan yleisesti, ei se mikään ihme ole, pikemminkin luonnollinen asia. Sen takia luulisi nuortenkin vanhempien kykenevän ajattelemaan asiaa järjellä. On tilanteita johon ei ole järkevää tunkeä tukkimaan muiden kulkua, lastenkärryjen kanssa.

47

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)

Lapsiperheillä oli samanlainen oikeus liikkua avajaispäivänä kuin lapsettomilla. Eihän kyseinen isä voinut tietää miten hissit menee ja mihin. on uudet nurka kaikki uutta. Siellä yks sun toinen haahuili ja etsi mikä missäkin on. Jos myyjää stressaa jo ensimmäisenä päivänä noin pahasti, suosittelen alan vaihtoa. Myyjä olisi voinut asiallisesti ja rauhallisesti selostaa hisseistä. Aivan varmasti tiesi millainen "hulapaloo" päivä on tiedossa, mutta ei, käämit palo heti.

• Kidz i love them

se on hyvä että hoitavat ostoksensa muualla ja näin ollen mun tiellä yks lapsiperhe vähemmän säätämässä omiaan, "heidän" pitäisi kuitenkin muistaa asioida prismassa cittarin sijaan koska se sopii paremmin hintojensa puolesta köyhille lapsiperheille.

on aiheellista huomauttaa "heille" kun eivät itse näe omia lastenvaunujaan pidemmälle että kaupassa on muitakin ihmisiä joista suurin osa on tullut vain hoitamaan ruokaostoksensa, täydet pisteet myyjälle aktiivisuudesta, hänet pitäisi palkita, olisin toiminut itse samoin.

Tämä pelle joka närkästyy ja vielä kirjoittelee lehtiin kun hänen omasta tyhmyydestään huomauttaa kertoo vain siitä että kuinka koville ottaa kun tieto tulee hänelle itselleenkin täytenä yllätyksenä toisen suusta.

• j

Käys piruuttains mittaamassa kummat on isommat: lastenkärryt vai se ostoskärry, jota isot ihmiset työntelee pitkin kauppakeskuksen käytäviä. Nekö ei oo tiellä avajaisissa?????? Ainii, eihän niissä o mukulaa, joten ne on tietty luonnollisesti pienemmät. Kuulostat huvittavalta (naurattaa).

• 654,

kidz ......... minä vedän kärryillä sun yli kun vastaat tulet ja anna sen jälkeen sulle palkinnon.

• Tyypillistä
        654, kirjoitti:

kidz ......... minä vedän kärryillä sun yli kun vastaat tulet ja anna sen jälkeen sulle palkinnon.

Kun loppuu älyä vaativat keinot kesken,aletaan uhota fyysisellä väkivallalla.Skeittilauta varmaan kainalossa kuten pikkutytöillä nuket.

• ei-ikinä-tyytyväinen

nulikat kuriin !

• nykyajan painajainen

Niin kyllä tuntuu että nuo lastenkärryjen työtäjät eivät muuta näe kun sen oman mukulansa, niin kuin sen kanssa saisi etuoikeuden aiheuttaa muille häiriöitä.

• Euron säästö

Kuka pässi lähtee pahimpaan ryysiksen ruokaostoksille? "Kidz i love them" kirjoittaja ilmeisesti. Ja cittariin.. Luulisi tuollaisella varakkaammalla henkilöllä olevan pätäkkää mennä vähän kalliimpiinkin marketteihin jossa asiointi on nopeaa ja vaivatonta. Ei, ei muuta kun ryysiksen ostamaan juhlamokkaa euron säästön takia... huhhuh.

• Älä muuta sano

Laumasieluiset lampaat juoksee kahvipaketin perässä.Ei osata ajatella itse ollenkaan.

• ostopaniikki

Mun mielestä pienet lapset pitää jättää hoitoon siksi aikaa, kun vanhemmat lähtevät kolmen tunnin kauppakeskuskierrokselle. Ei siis ole mitään järkeä tunkea sinne tungokseen pienten lasten ja rattaiden kanssa. Jos ei lapsille ole hoitajaa niin voisiko ajatella että vanhemmat kävis näillä maratoonireissuilla ihan erikseen. Ei ole lapsillekaan hyväksi nämä monen tunnin kauppasessiot. Tällainen ostoskierros ei todellakaan ole sitä laatuaikaa jota lapset vanhemmiltaan tarvitsee. Aamupostin juttua en ole lukenut, mutta tämä on minun mielipiteeni.

• Kolme tuntia ! !

Onko joillain aikaa notkua ostoksilla kolme tuntia ???.Kun on pieniä lapsia niin ei siinä notkuta kauppareissuilla kolmea tuntia.Vähäiset vapaa-ajat käytetään lasten kanssa aivan muuhun.Onko nykyajan pienten lasten vanhemmat niin tylyjä,että käyttävät vähäisen yhteisen ajan tuolla tavoin.

• kaikkea nähnyt

Entäs sitten he, joilla on mukana mummu, vaari, isä, äiti, 2-3 lasta vaunuissa/rattaissa, koko suku raahataan tungokseen. Parempi tehdä kaksi porukkaa, toiset jäävät lasten hoitajaksi, mutta ei, sekaan vaan. Mistä tällainen villitys on tullut, että isovanhemmatkin änkeevät vielä mukaan.?

• ostopaniikki
        Kolme tuntia ! ! kirjoitti:

Onko joillain aikaa notkua ostoksilla kolme tuntia ???.Kun on pieniä lapsia niin ei siinä notkuta kauppareissuilla kolmea tuntia.Vähäiset vapaa-ajat käytetään lasten kanssa aivan muuhun.Onko nykyajan pienten lasten vanhemmat niin tylyjä,että käyttävät vähäisen yhteisen ajan tuolla tavoin.

Joku hämmästeli, miten kauppakeskusreissu voi kestää kolmekin tuntia. Äkkiä ainakin Jumbossa saa kolme tuntia menemään, kun täytyy välillä vähän syödäkin. Varsinkaan suuret kauppakeskukset ei ole pienten lasten paikkoja. Jotkut nuoret vanhemmat pienine lapsineen tykkäävät tappaa aikaa siellä, vaikkei paljon ostoksia tehtäisikään.

• Niinpä tietenkin
        ostopaniikki kirjoitti:

Joku hämmästeli, miten kauppakeskusreissu voi kestää kolmekin tuntia. Äkkiä ainakin Jumbossa saa kolme tuntia menemään, kun täytyy välillä vähän syödäkin. Varsinkaan suuret kauppakeskukset ei ole pienten lasten paikkoja. Jotkut nuoret vanhemmat pienine lapsineen tykkäävät tappaa aikaa siellä, vaikkei paljon ostoksia tehtäisikään.

Nyt ymmärrän miksi puhutaan paljon uus'avuttomista vanhemmista.Lapset laitetaan tappamaan aikaa kauppakeskukseen! HUH HUH !

• Hyvinkääläinen

Jaahas, kukas se täällä kirjoittaakaan ja mistä? Itse olen kyllä miltei joka kerta todennut kuinka aikuiset ihmiset luulevat olevansa kauppojen ainoita asiakkaita. Turha niitä lapsia on tähän vetää.
      Joka helvetin kerta on joku isäntä tai emäntä ostoksilla ja kun näkee jonkun tuotteen jossain, niin kärry jää siihen paikkaan. Ei mitään väliä mihin se jää, kunhan vaan pääsee sen tuotteen luo mikä osui silmiin. Tulee mieleen duunari, jolla alkaa tauko. Työkalut ja rukkaset putoaa siihen paikkaan...

Vihannesosatolla oikein blokataan kärryllä kulkumahdollisuudet. Minä nykyään rysäytän päin jos on kärryt keskellä. Aikas nopeasti ne tullaan siirtämään.

Ajatteleminen ja muiden huomioonottaminen on nykyaikana aika haastavaa suurimmalle osalle. Maailma on minä-ihmisten?

Lapsiperheet rattaineen eivät ainakaan minun kohdallani erotu mitenkään erikoisemmin, itseasiassa pääosa tästä blokkausporukasta on yksin kaupassa asioivia naisia (kaikki ikäluokat) ja vanhat papat.

Avajaisten ohjelma on suunnattu lapsille. Turha muiden sinne mennä ja alkaa sigtten länkyttämään asiasta kun on selvästi voinut jo lukea mitä siellä Willassa oli ohjelmaa. Ihmeellistä valittamista "aikuisilta" ihmisiltä.

Nämä samat aikuiset tönivät kassajonossa myös kärryineen edelläasioivaa. Ikäänkuin ne ostokset menisivät nopeammin kassa läpi. Välillä takatulija jopa tunkee seisomaan siihen maksupäätteen kohdalle vaikken ole edes vielä maksanut ostoksiani.Miksi? Koska ei AJATTELE KUIN ITSEÄÄN!!!!

Onhan se kiva aina syyttää muita. Ja huom! En kuulu siihen lastenratasryhmään, joten pitäkää jo se turpanne kiinni ja käyttäytykää niinkuin aikuisten pitää!

• Sivummalle kiitos!

Jokainen katsokoon, ettei tuki kaupan käytäviä ym. juorutessaan jonkun tuttavan kanssa. Itse yritän ottaa huomioon aina myös toiset asiakaat. Aika usein näkee kun kaksi tuttavapariskuntaa, jotka tapaavat toisensa kaupassa, jäävät marketin käytävälle keskelle juttelemaan ja tukkivat kaksin ostoskärryin koko väylän... ja ihan aikuisia ihmisiä ilman lastenrattaita:)

• Sama tyyli

on käytössä jalkakäytävillä aivan tavallisella kadulla.Niin tärkeää juoruttavaa ettei hoksata sivummalle siirtyä.Kaikenikäiset tuota näkyy harrastavan.

• ei niitä tungokseen

"Avajaisten ohjelma on suunnattu lapsille" Kuinka lastenkärryissä makaaville pötkylle, jotka vain erittävät alleen, kuinka ja minkälaista ohjelmaa sellaisille suunnataan?

Niinkuin joku sanoi, lastenkärryikäiset voisi hyvin jättää kotiin hoitoon, ei tuollainen tungos ole niille tarkotettu.

• vapaus liikkua

Kun tätä ketjua on lukenut, niin tulee mieleen, että "mahot" ja "tuhkamunat" on taas liikkeellä. Pitäisikö lapsperheiden linnottautua kotiin, ja liikkua vasta sitten kun kaupat ovat kiinni, se on vähän vaikeata tehdä silloin ostoksia. Kaikilla ei ole isovanhempia tai muuta sukua hyysäämässä, on yksinhuoltajia, tai et kertakaikkiaan saa lapsia hoitoon minnekkään. Se on pakko käydä silloin "ryysiksessä". Jos jätät pienet lapset yksin kotiin, se on heitteillejättö.

• Pakkoko sinne

on molempien vanhempien ängetä yhtäaikaa jotain rättiä ihailemaan.Vuoronperään voi kauppareissut tehdä,jolloin lapsiltakin säästyy "känkkäränkät".

• `-´
        Pakkoko sinne kirjoitti:

on molempien vanhempien ängetä yhtäaikaa jotain rättiä ihailemaan.Vuoronperään voi kauppareissut tehdä,jolloin lapsiltakin säästyy "känkkäränkät".

"Pakkoko molempien vanhempien ängetä". Voi jestas sentään, kun kaikissa perheissä ei ole molempia huoltajia, suku kaukana tms.

• vähän järkeä hei.

"lapsiperhe" siinä on yleensä kaksi vanhempaa, toinen hoitaa lapsia, kun toinen käy kaupassa, ei tungos ole mikään lasten paikka muutenkaan. Ties mitä traumoja ja ahdistusta lapset saavat tuollaisesta ympäristöstä.
      Yksinhuoltaja voi hyvin välttää avajaiset, on täällä vielä muuallakin kauppoja.
      Ja jos hirmusesti polttelee tuollainen yksinhuoltajaa, niin luulisi olevan yksinhuoltajallakin ihmiskontakteja, joita voi avuksi pyytää.

• dellariini

Olin aikoinani yksinhuoltaja, jolla oli suku kaukana, muualta muuttaneena täällä ei ollut ystäviäkään juuri. Työkavereita en kehdannut pyytää. Lapsi oli aina mukanani kaupassa, sekä usein myös hammaslääkärissä ja kampaajalla. Kyllähän se rajoitti, vielä kun ei ollut autoa. Toki siihen aikaan ei moisia kauppakeskuksiakaan täällä avattu, Jussintori sentään :) Ennen ei kyllä vaunujen tai rattaiden kanssa ollut asiaakaan kauppaan likaamaan lattioita. Tietenkin aika oli toinen, oli varmaan turvallisempaakin.

En ole lapsia tai lapsiperheitä vastaan, mutta joskus vaan tuntuu, etteivät he haluakaan antaa tietä tai väistää. Ja voisi sen kokoontumispaikan valita siten, etteivät olisi käytävän tukkeena. Tämähän ei ole lasten vika vaan vanhempien.

• 777lll

voi v'''ttu noita lastenkärry pellejä ja ipanoita, taas häiriöksi.

• välillä tympii kyllä

Tuntuu joskus, että vanhemmat katsoo tehneensä jotain niin ihmeellistä, kun ovat tulleet tehneeksi lapsen maailmaan. Aivan kuin he kuvittelisivat sen antavan jonkinlaisen etuoikeuden muiden yli. Ei osata nähdä, mitenkä joskus aiheutetaan kohtuutonta häiriötä muille.
      Puolustaessa omaa oikeutta, sitten korostetaan tätä oikeutta mennä ja tulla, niinkuin muutkin. Myös "hoitokortti" heitetään aina kehiin. Usein asia voi ollakin niin, että hoitajia ei kauppareissuille löydy.
      Pitäisi kuitenkin muistaa sellainen asia, oikeuden kääntöpuoli on velvollisuus. Tällaisessa tapauksessa se on muiden huomioon ottaminen.
      Ei ole kohteliasta, kun tietää väen paljouden, sinne tunkea väen väkisin lastenrattaiden kanssa.
      Pienten lasten äideillä on äitiyslomaakin, voi mennä ostoksille, kun suurinosa muista ihmisistä on töissä. Kyllä sitä kuuluisaa maalaisjärkeä saa pienten lasten vanhemmatkin käyttää.

• Emma K.

itse en osaa kirjoittaa noin hyvin, mutta yhdyn täysin kirjoitukseesi, erittäin hyvä ja asiallinen kirjoitus, juuri näin.

Terveisin, 3 lasta aikuseksi kasvattanut (pääosin yksin)

• Kohta mummu

Ai ettei sitä sais enää koko perheen voimin liikkua kaupoissa! Hävetkää! Selvästikään teillä ei ole mitään hajua todellisesta elämästä, koska puolustatte vain omaa mukavuuttanne koko ajan ja joka paikassa! Omat lapseni ovat jo aikuisia, muttei minulle silti ole mikään ongelma käydä kaupoissa ym. vaikka siellä lastenrattaita ja -vaunuja olisikin. Suosittelen kaikille joilla lapsia on, ottakaa ne mukaan aina tai ainakin mahdollisimman usein, jotta oppivat kulkemaan paikoissa ja olemaan sosiaalisissa tilanteissa ja paikoissa mukana! Tsemppiä ratasväki!

• Tree of oranges

Niin, mutta kun ne lapset ei näy oppineen kulkemaan kaupoissa! Miten voi oppia, jos vanhemmat ei uskalla kieltää juoksemasta, repimästä tavaroita hyllystä jne. jne.
      Kassalla sattuu usein, että edellisen asiakkaan lapsonen roikkuu siinä, missä seuraavan asiakkaan pitäisi pakata ostoksensa. Aikomattakaan väistää, eikä äiti (useimmiten) ilmeisesti ymmärrä komentaa lastaan. Uskaltaako tuossa tilanteessa sanoa, että voisiko lapsonen mahdollisesti väistyä vai tuleeko se naarastiikeri sitten tässä äipästä esiin??

Joskus harvoin kuulee jonkun vanhemman kieltävän lastaan kaupassa, ja melkein tekee mieli mennä kiittämään =)

• no...

Minä kun kielsin omaa lastani nousemasta kassan päädyssä olevalle tasolle, toinen asiakas oikein säpsähti! Liekö eka kerta kun joku niin tekee vai teinköhän jotain väärin?

Meillä ei lapset istu ja könyä vaan käyttäytyy ihan siivosti kaupoissa.

Siinä olen kyllä samaa mieltä, että komentaa pitää osata ja jos tarvis, niin myös ulkopuolinen voi sen tehdä. Monesti se menee niin paljon paremmin perille kjun vieras sanoo. Ja en tarkoita ettei vanhemmilla olisi vastuuta. Heillä vaan ei nykyään ole enää niin paljoa auktoriteettia kuin ennen vanhaan. Mutta mikäs ei tänä aikana olis muuttunut ... kaikki on muuttunut.

Jos ei ole kanttia kieltää vieraitten muksuja, en ole silloin varaa arvostellakaan. Turha niitä vanhempia on pelätä. Olen varma, että se hyökkäävä vanhempi on täysin yksin oman mielipiteensä kanssa.

• deadkidz r best kidz

mä taas oon oppinut vihaamaan pikkulapsia, onneks omani on jo 17 ja 19,
      komennan myös muiden lapsia mielelläni kenellekkään kumartelematta jos eivät omat vanhemmat näin ymmärrä tehdä, näin on tapahtunut taloyhtiössämme, junassa, lentokoneessa ja tietty siellä kaupassa, kaupan päälle olen tietenkin saanut ainakin osittaisen hullun maineen mutta eipä tuo minua haittane, tuo kun sattuu olemaan mulle listassa niitä rikoksista pienimpiä (toistaiseksi).

• Vrooom vrooom

mie taas piän lapsist iha v*tust !

t. Jammu

• (I)

Jammu on haudattu jo eli pieleen meni.

• JSV nr.2
        (I) kirjoitti:

Jammu on haudattu jo eli pieleen meni.

tiedän että kaimani on pois nukkunut, olen hänen reinkarnaationsa

• joooo o

Ei hitto te ihmiset ootte sekasin! :D Suuret on teillä murheet ja valituksen aiheet :D Noo ainakin on hauskaa luettavaa nää teijän jutut :)

• Tuhannen turskaus

Meillä mennään kauppaan moneen otteeseen. Ensin menen pinimmän kanssa jotta voin hankkia hänelle sopivat kengät.
      Ajan sitten kotiin ja otan keskimmäisen kyytiin. Jonotan parkkihalliin puolen tuntia ja käyn ostamassa keskimmäiselle sitten sopivat kuravaatteet. Jonotamme sitten kassajonossa noin 10 minuuttia jonka jälkeen ajellaan iloisesti kotiin.

Käyn nopeasti pissillä ja otan vanhimman mukaani. Käymme ostamassa kouluun tarvikkeita ja samalla pistäydymme parturissa. Tässä vaiheessa voin tehdä vähän omiakin ostoksia, jees!

Taas ajetaan kotiin ja nyt pääsee mieskin käymään kaupoilla. Lykkään ruokaostoslistan kouraan ja jäämme iloisina kaikki muut kotiin odottelemaan isän paluuta kaupasta. Mutta eipähän oltu ainakaan koko sakki samaan aikaan liikenteessä. Tosin siitäkin joku veti herneen nenään, joutuihan näkemään lapsia kaupoissa.

Näinhän sen homman tulis toimia, eikö vaan? Ollaan kaupoissa koko päivä!

• Järjestelykyky.

Sitähän se joillain on.Ei enään osata muuta.

• joutaa turskutellaki

Heikkoa on turskauksen perheessä ennakointi, kun nuo kaikki kaupassa käynnit ajoittuivat ostokeskuksen avajaispäivään.
        Jokuhan tuolla ylenpänä huuteli maalaisjärjen käyttöä peliin.

• God loves you all
        joutaa turskutellaki kirjoitti:

Heikkoa on turskauksen perheessä ennakointi, kun nuo kaikki kaupassa käynnit ajoittuivat ostokeskuksen avajaispäivään.
        Jokuhan tuolla ylenpänä huuteli maalaisjärjen käyttöä peliin.

hah! Ja sinä niin tyhmä ettet osaa päätellä onko viesti provo vai ei =)))))) Ziisus!!!!

• elämä opettaa sinuak
        God loves you all kirjoitti:

hah! Ja sinä niin tyhmä ettet osaa päätellä onko viesti provo vai ei =)))))) Ziisus!!!!

Viesti nyt kertoi enenmmän provon kirjoittajan tyhmyydestä, vastaus oli juurikin sen mukaan laadittu.
        Ziisustelijan vastaus samaa luokkaa, kuin provonsakin.

• Jellova000

Minusta kaikki ovat tervetulleita willaan. Hyvää kevättä!

• afadfafdadfsfsdfaf

Aivan sama!

• Pääsiäistä!

Ihan hyvä tämä keskustelu, jos me kaikki vaikka opittais ottamaan huomioon ne toisetkin ihmiset siellä kaupassa. Ne on niin pieniä ne teot ja eleet, joilla saa toiset ärsyyntymään, mutta pieniä on myös teot ja eleet, joilla voit antaa toiselle hyvän mielen :) Jokainen voi vähän kontrolloida omaa käytöstään. Esim. Itse katson ettei ostoskärryt ole kenenkään tiellä, kun punnitsen kasviksia yms. Kassaltakin yritän suoriutua nopeasti ottamalla maksukortin/rahat valmiiksi esiin että voin maksaa ostokset samantien kun kassa summan kertoo. Täytyy myöntää, että kiireistä elämä tuntuu nykyään olevan, mutta näillä nyt mennään :)

• Well done

Hienoa, Hyvinkäällä asuu sentään joku joka osaa ajatellakin! Eletään toivossa ettämuutkin joskus ymmärtävät. Ihmeen paljon on kommentteja tullut tänne. Hyvinkää -osiot on yleensä aika hiljaisia...

• :)

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ, kaikille ketjulaisille. Sopu tilaa antaa.

• normaali joutuisuus

Mikä kiire valmiissa maailmassa? Miksi ei voi mennä hissun kissun ja rauhallisesti? Vai pelkäättekö että pomo näkee kuinka laiskoja olette vapaa-ajalla. Antaa ihmisten käydä kaupassa lastenvaunujen kanssa, ei minua ainakaan haittaa.

• 2:n isi

Millainen ihminen antaa pienen lapsen pilata päivänsä? Hermoraunio?

• Margariini Mooses

Mitä kettua??? Ai että lastenvaunujen kanssa liikkuvan pitäisi ennakoida ja jäädä pois ruuhkaisista avajaisista? Ihan saman logiikan perusteella te joita kärryt häiritsevät voisitte jäädä pois avajaisista, kun kerran etukäteen tiedätte, että on paljon ihmisiä ja - hui kamalaa - niitä lastenvaunujakin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe