Miten helluntailaiset suhtautuvat avoliittoon? Onko avoliitossa eläminen syntiä ja mitenkä se vaikuttaa uskovan uskoon/Jumala suhteeseen?
Avoliitto
15
180
Vastaukset
- pohditaanpa.
Avoliitossa on eläminen on uskovien mielestä yleensä syntiä. He löytävät perustelut sille Raamatusta.
Siksi sinun kannattaakin unohtaa helluntailahko. Keskity vain omaan elämääsi, elä sitä, ja unohda mitä siitä jotkut muut ajattelevat. He eivät ole sama kuin Jumala, josta me ihmiset emme tiedä oikeasti yhtään mitään.
Se mitenkä se vaikuttaa sinun Jumala suhteeseen pitäisi olla asia johonka et toisilta vastausta hae. Se vaikuttaa juuri niinkuin sinä annat sen vaikuttaa.
Jumala on antanut jokaiselle järjen - käytä sitä. Elikkä varsinkin jos olet nuori ihminen, ja et kovin hyvin vielä poikaystävääsi tunne, viisainta on tutustua ilman papin aamenia. Vasta vuosien jälkeen tiedätte haluatteko sitoutua toisiinne ja mennä naimisiin. Kun te jo tunnette toisenne.
Arvatenkin haluat sitten joskus kauniit kirkkohäät. Mutta entä puolisosi? Uskooko hän kristinuskon Jumalaan? Mikä olisi noiden kirkkohäiden hengellinen anti tuolle miehellesi?
Vai onko kenties agnostikko, eli ei tiedä onko Jumalaa, vaiko peräti ateisti? Jos näin on rakastatko häntä niin paljon ettet raahaa häntä puoliväkisin kirkkoon, vaan ehdotat kompromissia: maistraatti ja tunnelmalliset juhlat, ilman pappia?
Kumpi sinulle on tärkeämpää: uskosi Jumalaan, vaiko miesystäväsi? Jos yhtätärkeitä, miten miehesi ajattelee? Kumpi hänelle on tärkeämpää: usko vaiko sinä?
Luulempa että sinä olet tärkeämpi, ja saat hänet siksi kirkkoonkin jos haluat. Mutta se että alistat jonkun oman tahtosi alle ei ole rakkautta.
Eikä se olisi sitä Jumalaltakaan. Rakkaus ei etsi omaa etua. Sanotaan Raamatussakin. Eli näin ollen Jumala ei vaadi sinulta sitä mitä et ole valmis tekemään.- sama ku aloittaessa
Oletit että olen nainen, en ole, enkä edes niin nuorikaan:) Kysymykseni laitoin tosissani, sillä elän tällähetkellä ikäänkuin avoliitossa vaikka minulla on omakin asunto. No joo, oli hullua laittaa kysymykseni helluntapalstalle, täältä ei saa kunnon vastausta kirveelläkään.
- body
sama ku aloittaessa kirjoitti:
Oletit että olen nainen, en ole, enkä edes niin nuorikaan:) Kysymykseni laitoin tosissani, sillä elän tällähetkellä ikäänkuin avoliitossa vaikka minulla on omakin asunto. No joo, oli hullua laittaa kysymykseni helluntapalstalle, täältä ei saa kunnon vastausta kirveelläkään.
" sama ku aloittaessa"
Jos hait määrättyä, sinulle sopivaa vastausta, niin kysymyksesi lienee silloin turha.
Mutta jos haet vastauksia ja haluat niitä tutkia, niin "POHDITAAMPA " antoi selkeitä osviittoja.
Painottaisin vielä, ihmisen ei tarvitse kyliltä intiimiasioitaan kysellä, ei kirkosta eikä seurakunnista tai sieltä niihin vastausta hakea, sillä se ei toimi, sieltä tulee vain " lunta " tupaan ja paha mieli.
Siis, päätä itse miten toimit ja sillä siisti. - mie
sama ku aloittaessa kirjoitti:
Niin, lueppa Raamatustasi. Mitä siellä sanotaan, jumalansanassa? On aivan sama, mitä mieltä jokin liike on, tai miten asiaan "suhtaudutaan" missäkin.
Raamattu kertoo totuuden.
- Piste.
Tästä on useita aloituksia täällä. Laavaa niitä läpi. Tämän enempää ei tarvitse tästä aiheesta kenekään kirjoitella tämän aloituksen alla.
- Jumalan sanan mukaan
Avoliitossa eläminen on huoruutta ja syntiä. Jo se että avosudetta nimitetään liitoksi on sielunvihollisen ovela nakki.
- ei liitto
Se onkin avo suhde, eikä avo liitto.
- Avoliittolainen
Avoliitossa eläminen on täysin samanlaista kuin avioliitossa eläminen.
Avioliitto on nimi paperissa. Ei muuta.- JUmalan sanan mukaan
Avosuhde ei ole ollenkaan samanlainen suhde kun avioliitto, johon kaksi ihmistä sitoutuu loppuiäkseen Jumalan kasvojen edessä ja seurakunnan läsnäollessa.
Sinua ei ole vihitty avioliittoon. Miksi siis esiinnyt tietävänä?
Minut on vihitty avioliittoon vähän vaille 40 vuotta sitten, ja minä tiedän.
- noin oli ennen
israelissa ainakin Raamatun teko aikana kihlattu morsian ymmärrettiin olevan jo miehensä vaimo. eli .ns. vapaata riistaa tulevalle miehellensä
- voi jumalatonta
Ei ollut Israelissa noin, Raamatun tekoaikaan. KIhlaus on ollut aina vain avioliittolupaus, jona aikana kaksi ihmistä mies ja nainen tutustuvat toisiinsa ilnan seksuaalista kontaktia, ei siis itse avioliitto.
Mitään Raamatun tekoaikaa ei ole edes olemassa. 66 kirjan kirjasto jota kutsumme Raamatuksi, on kirjoitettu noin 2000 vuoden aikana, monissa eri maissa ja eri kielillä. - Absoluuttinen totuus
voi jumalatonta kirjoitti:
Ei ollut Israelissa noin, Raamatun tekoaikaan. KIhlaus on ollut aina vain avioliittolupaus, jona aikana kaksi ihmistä mies ja nainen tutustuvat toisiinsa ilnan seksuaalista kontaktia, ei siis itse avioliitto.
Mitään Raamatun tekoaikaa ei ole edes olemassa. 66 kirjan kirjasto jota kutsumme Raamatuksi, on kirjoitettu noin 2000 vuoden aikana, monissa eri maissa ja eri kielillä.Nainen on miehen omaisuutta. Näin Raamattu opettaa yksiselitteisesti.
- 10
Avoliitto on haureuden syntiä, minkä Jumala tuomitsee.
- body
Liitto on liitto ja sitä Jumala ei tuomitse, tuomareina heiluvat menneisyyden miehet, mutta heistä on turha mitään välittää.
- body
Sanoisin vielä kysyjälle, kuten huomaat, hellareille ei liittosi sovi, mutta onneksi sieltä ei tarvitse lupia kysellä.
Päätä itse asia ja liittosi ja kun se sopii sinulle, muilta siihen ei tarvitse lupia kysellä.
Se on selvin tie, sillä jos kyselet muilta, jollekin sopii, jollekin ei sovi.
Joten päätä itse ja sillä siisti, näin se nykyisin menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 885516
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113047Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv892958Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232584Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251976- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328