Jumala versus Luoja

Luojan kannattaja

Tänne on perustettu ketju, jossa kysellään Jumalan merkityksestä uudessa ajassa.

Minä kysyn, mihin Luoja on unohdettu? Hän joka loi vaikka tämän maailmankaikkeuden osan Jumalan, reppana Jumalan, joka oli Raamatun kertoman mukaan vähintään sadisti, jos ei jopa epäpätevä.

Mikä on Luojan merkitys uudelle ajalle?

Se on merkittävä kysymys tässä ajassa?

11

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brina

      "Mikä on Luojan merkitys uudelle ajalle"

      Jokaisella on vähän oma käsityksensä Jumalasta ja luojasta. Oma käsitykseni on, että olemme kaikki luojia luomassa/tuomassa ilmentyneeksi omalta osaltamme yleensä Jumalaksi kutsutun 'ajatusta' tästä maailmankaikkeudesta.
      Raamatun jumalat olivat selvästikin tällaisia lähes kaltaisiamme, joskin pitemmälle evoluutiossaan päässeitä pikkujumalia jostakin 'muualta' ja joita meidän maailman sen ajan asukkaat olettivat taivaasta tulleiksi korkeiksi jumaliksi.

    • Luojan kannattaja

      Funtsin vastaustasi pitkään!

      Olemme tosiaan tulleet suurin osa muualta elämään maapallon päälle.

      Raamatun Jumala oli aika suuri, sitten on ollut näitä pieniä Jumalia kuten Kreikan mytologian ja hinduismin lukemattomat Jumalat. Ja muut mainitsemattomani Jumalat.

      Mutta kysyin, mitä mieltä ihmiset ovat Jumalien luojasta, Luojasta?

      Tästä Raamatun Jumalan Luojasta? Raamatun Jumalan Äidistä?

      Onko jollain tähän mitään sanomista?

      • albert E

        Itse olen saanut Luojalta tietää, että hän on luonut kaiken. Myös jumalan.Luoja on kaikki, kaikessa ja kaikkialla. on tulossa lopun ajat. Näin pari viikkoa sitten merkit
        taivaalla pilvissä. Syyskuun 1. alkaa uusi aikakausi. Ja elokuun 31. klo 15.00 alkaa
        9 tunnin pimeys jonka aikana Luoja tekee sen mikä on Hänen tahtonsa. Alkaa täydellisen harmonisen rakkauden ikuinen aikakausi joka ei pääty koskaan.


    • Rakastunut Ylimpään

      No minulla olisi tähän sanomista.
      luin mielenkiinnolla kirjoituksenne ja mietin niitä aikani. kerron nyt omasta kokemuksestani.

      kun elämässäni on vaikea aika, lähdin viimeisenä mahdollisuutena pyytämään apua kirkolta. olenhan ihminen, joka tekee aina työnsä ja maksaa veronsa. mutta taloudellinen tilanteeni oli katastrofaalinen, niin myös vastuuni.
      en saanut apua kirkolta, jonka jäsen itse olin ja jota tuin mahdollisuuksieni mukaan vuosikymmenet.

      tulin vihaiseksi ja erosin kirkosta, hyvillä mielin. ja kas, silloin alkoi tapahtua!
      Ylin itse otti minuun yhtettä ja alkoi puhua minulle, kertomaan ajatuksistaan tästä maailmasta ja ihmisistä.
      lisään tähän nyt, että minulla on hyvä koulutus ja että olen päästäni aivan terve.

      no niin, hän kertoi pahasta mielestään, kuinka hänen nimeensä soditaan ja tehdään paljon pahaa. hän ei voi sietää kutsumanimeä Jumala.
      hänen oikea nimensä on Ylin, sillä hän on kaikkeuden luoja ja niin isä, kuin äitikin. hän on niin suuri, ettei ihminen pysty sitä käsittämään.

      me käymme paljon keskusteluja ja saan häneltä suoraa kirjoitustakin. olen selvinnyt hänen avullaan kaikista vaikeuksistani, mitä ikinä ne ovatkaan.
      mutta mikään ei tipahda syliini, joudun tekemään töitä sen eteen.

      Ylintä naurattaa ihmisten vouhotus kirkoista ja temppeleistä ja kaikenmaailman pyhyydestä. ne ovat ihmisten keksimiä ja kysymys on aina valtataistelusta.
      hän kertoo minulle, että aikaa ei ole. aika on vain laitettu meille ihmisille sen vuoksi, että osaisimme hahmottaa tekemisemme oikeaan järjestykseen.

      ei ole sellaista kirkkoa, temppeliä, eikä moskeijaa, mikä auttaisi ihmiskuntaa ilmaiseksi. jo se antaa selvän vastauksen systeemimme ahneudesta.
      ainoa alkuvoima, josta Ylin minulle aina toitottaa, on rakkaus. se on ilmaista, se on hyvää ja se auttaa kaikkeen.

      tahdon korostaa, että Ylimmällä on mielettömän hyvä huumorintaju. olen riidellytkin hänen kanssa, kerron avoimesti omat näkökulmani ja puolustan niitä niin kauan, kuin niihin uskon. mutta hän on niin viisas, että antaudun lähes aina hyvillä mielin ja nauraen loppujenlopuksi.
      tämä oli lyhyt viesti siihen nähden, mitä mielessäni pyörii. toivot että etsisitte Ylintä sisältänne, sillä hän puhuttelee jokaista hiljaisina hetkinä.

      • olen minä

        Kiitos kun jaoit. Kuulostaa tutulle tuo tekstisi ja se resonoi monelta osin sen kanssa mitä itse olen tullut ymmärtämään Jumalasta tai Ylimmästä, jota nimitystä sinä käytät.

        Ainut mikä särähtää korvaani on se että Ylin ei voisi sietää jotakin. Sinun tapauksessasi Jumala nimitystä. Oma ymmärrykseni tällä hetkellä se että ei ole mitään mitä Ylin tai Jumala (aivan sama mitä nimeä käytetään) ei sietäisi.


    • Rakastunut Ylimpään

      niin, minähän kirjoitan aina omin sanoin. ja uskon että käytin väärin tuota sietää-sanaa. ei Ylin koskaan vihainenkaan ole.
      ainoastaan surullinen, mutta hän sanoo aina, että hänellä on loputtomasti aikaa odottaa, kunnes ihminen/ihmiset ymmärtävät hänen sanomansa.

      hän on antanut minulle oman kutsumanimenkin, minulla on hänen sanojensa mukaan ollut jokaisessa elämänunessa se sama nimi.
      ja hän on näyttänyt minulle aivan läheltä haukan ja monta muutakin villiä eläintä, kun olen sitä pyytänyt. moni luontokuvaaja olisi ollut ihmeissään siitä, kuinka haukka kiersi talomme kolme kertaa matalalla lentäen ja sen jälkeen se asettui ulkokatolle pääni yläpuolelle istumaan ja ääntelemään.

      Yilin on niin käsittämättömän ihana käsitys ja turvaa antava rakkaus, hän hyväksyy meidät omana itsenämme ja pitää meitä lapsinaan.

      • olen minä

        Kiitos selvennyksestäsi asian suhteen. Uumoilinkin että laitoit kirjoitukseesi omaa tunnetta. Helposti sekoittuvat näissä se mitä itse ajattelemme ja mitä oikeasti Jumala asiasta sanoisi, mutta matkalla olemme kaikki sen ymmärtämiseen ja aikaa on loputtomasti kuten sinäkin kirjoitit.

        Mielenkiintoisia kokemuksia sinulla esim tuo haukka. On niin paljon uutta ja kaunista mitä voimme kokea syvemmästä yhteydestä elämään, itseemme, toisiimme, luontoon, joka kaikki on yhtä ja joka kaikki on Jumalaa. Erillisyys on suurin harha, joka pitää meidät erossa Jumalasta ja sen muistamisesta keitä todella olemme. Uskonnot ylläpitävät osaltaa tätä harhaa, joten en ole yhtään yllättynyt että kokemuksesi kirkosta ja sen avusta eivät sinulle kolahtaneet. Näen että olit valmis astumaan suurempaan muistamiseen ja se tapahtui sinulla juuri siten kuten pitikin tapahtua.

        Ehdottoman rakkauden viesti Jumalasta (Ylimmästä) on ehkä tärkein sanoma mitä tässä ajassa ihmiset tulevat ymmärtämään jumaluudesta. Rakkaus lopulta voittaa erillisyyden ja tietoisuutemme kasvaa. On tulossa upea aika ihmisyydessä kun astumme todelliseen voimaamme kun valtataistelu jota pelon ja rahan kautta loppuu.

        Mitä ajatuksia sinulla on ihmiskunnan tulevaisuudesta?


      • Rakastunut Ylimpään
        olen minä kirjoitti:

        Kiitos selvennyksestäsi asian suhteen. Uumoilinkin että laitoit kirjoitukseesi omaa tunnetta. Helposti sekoittuvat näissä se mitä itse ajattelemme ja mitä oikeasti Jumala asiasta sanoisi, mutta matkalla olemme kaikki sen ymmärtämiseen ja aikaa on loputtomasti kuten sinäkin kirjoitit.

        Mielenkiintoisia kokemuksia sinulla esim tuo haukka. On niin paljon uutta ja kaunista mitä voimme kokea syvemmästä yhteydestä elämään, itseemme, toisiimme, luontoon, joka kaikki on yhtä ja joka kaikki on Jumalaa. Erillisyys on suurin harha, joka pitää meidät erossa Jumalasta ja sen muistamisesta keitä todella olemme. Uskonnot ylläpitävät osaltaa tätä harhaa, joten en ole yhtään yllättynyt että kokemuksesi kirkosta ja sen avusta eivät sinulle kolahtaneet. Näen että olit valmis astumaan suurempaan muistamiseen ja se tapahtui sinulla juuri siten kuten pitikin tapahtua.

        Ehdottoman rakkauden viesti Jumalasta (Ylimmästä) on ehkä tärkein sanoma mitä tässä ajassa ihmiset tulevat ymmärtämään jumaluudesta. Rakkaus lopulta voittaa erillisyyden ja tietoisuutemme kasvaa. On tulossa upea aika ihmisyydessä kun astumme todelliseen voimaamme kun valtataistelu jota pelon ja rahan kautta loppuu.

        Mitä ajatuksia sinulla on ihmiskunnan tulevaisuudesta?

        olen minä - uskon että olet tämän ketjun aloittaja?

        tuohon kysymykseesi yritän nyt vastata. ehkä minun omat ajatukseni eivät ole niin tärkeitä, sillä uskon sielun kasvamiseen ja kehittymiseen. minä tulen tänne aina uudestaan, niin monta kertaa, kunnes olen oppinut kaiken opittavan. vasta sitten olen valmis ja pääsen Ylimmän vierelle istumaan ja päivääni paistattelemaan.

        kun olen ymmärtänyt tämän läksyni, pääsen vaikeuksistani paljon helpommalla. kun jokin asiaa selviää, uskon ettei se enää toistu. voin tavallaan pyyhkiä sen yli listaltani. tämä ajatustapa antaa minulle voimaa ja uskoa eteenpäinpyrkimyksissäni.

        mutta sanon tähän väliin, ennenkuin unohdan, että yksi kaunis sanomasi herätti minussa miettimistä. Ylin on aina sanonut, että ihmisen tulee vain muistaa! kaikki tietohan on jo olemassa, minun tulee vain muistaa se.
        sinä olet nähdäkseni jo ymmärtänyt tuonkin asian.

        Ylin ei minulle paljoakaan kerro tulevasta, ainoastaan hieman lähitulevasta, kun oikein kinuan. sen hän kertoi, että niinistöstä tulee presidentti. ja että obama valitaan uudestaan, vaikka se tiukka kilpailu onkin.
        sen tiedon sain myös, että koreat tulevat myöhemmin yhdistymään. se ei tapahdu ilman selkkauksia, mutta tapahtuu kuitenkin. ja että thaimaaseen tulee pahoja levottomuuksia.
        rehellisesti olen kyllä enemmän kiinnostunut omasta ja perheeni tulevaisuudesta, olenhan aina huolissani ja mietin pääni puhki asioita.

        Ylin sanoo, että tämä kaikki on illuusiota. ilman tätä maailmankuvaa me emme voisi ymmärtää maailmankaikkeuden suuruutta. siksi me ihmiset olemme kehittäneet tämän illuusion, mihin kuuluu myös aika.
        todellisuudessa kaikki tapahtuu samanaikaisesti, kuin cd-levyllä. kaikki on jo olemassa. mutta ainakaan minä en pysty enkä jaksa tajuta sitä!

        mutta, kerrotko omista kokemuksistasi ja siitä, mihin sinä uskot? lukisin mielelläni rivejäsi.


      • olen minä
        Rakastunut Ylimpään kirjoitti:

        olen minä - uskon että olet tämän ketjun aloittaja?

        tuohon kysymykseesi yritän nyt vastata. ehkä minun omat ajatukseni eivät ole niin tärkeitä, sillä uskon sielun kasvamiseen ja kehittymiseen. minä tulen tänne aina uudestaan, niin monta kertaa, kunnes olen oppinut kaiken opittavan. vasta sitten olen valmis ja pääsen Ylimmän vierelle istumaan ja päivääni paistattelemaan.

        kun olen ymmärtänyt tämän läksyni, pääsen vaikeuksistani paljon helpommalla. kun jokin asiaa selviää, uskon ettei se enää toistu. voin tavallaan pyyhkiä sen yli listaltani. tämä ajatustapa antaa minulle voimaa ja uskoa eteenpäinpyrkimyksissäni.

        mutta sanon tähän väliin, ennenkuin unohdan, että yksi kaunis sanomasi herätti minussa miettimistä. Ylin on aina sanonut, että ihmisen tulee vain muistaa! kaikki tietohan on jo olemassa, minun tulee vain muistaa se.
        sinä olet nähdäkseni jo ymmärtänyt tuonkin asian.

        Ylin ei minulle paljoakaan kerro tulevasta, ainoastaan hieman lähitulevasta, kun oikein kinuan. sen hän kertoi, että niinistöstä tulee presidentti. ja että obama valitaan uudestaan, vaikka se tiukka kilpailu onkin.
        sen tiedon sain myös, että koreat tulevat myöhemmin yhdistymään. se ei tapahdu ilman selkkauksia, mutta tapahtuu kuitenkin. ja että thaimaaseen tulee pahoja levottomuuksia.
        rehellisesti olen kyllä enemmän kiinnostunut omasta ja perheeni tulevaisuudesta, olenhan aina huolissani ja mietin pääni puhki asioita.

        Ylin sanoo, että tämä kaikki on illuusiota. ilman tätä maailmankuvaa me emme voisi ymmärtää maailmankaikkeuden suuruutta. siksi me ihmiset olemme kehittäneet tämän illuusion, mihin kuuluu myös aika.
        todellisuudessa kaikki tapahtuu samanaikaisesti, kuin cd-levyllä. kaikki on jo olemassa. mutta ainakaan minä en pysty enkä jaksa tajuta sitä!

        mutta, kerrotko omista kokemuksistasi ja siitä, mihin sinä uskot? lukisin mielelläni rivejäsi.

        En ole tämän ketjun aloittaja, mutta muuten kylläkin kiinnostuin kun luin viestisi, sillä se resonoi paljon sen kanssa mitä olen itse tullut ymmärtämään jumaluudesta.

        Ja kyllä kaikki mitä kirjoitit, on hyvin sitä miten itsekin uskon/ymmärrän asioita kehityksestämme, matkastamme sen muistamiseen keitä todella olemme. Viestisi siten vain vahvistaa sitä mitä itse olen jo ajatellut asioista, joten kiitos kun kirjoitit. Harvoin lukee noin samansuuntaista toisen kirjoittamana täällä.

        On tosiaan vaikea ymmärtää 3d todellisuudesta sitä mitä on sen ulkopuolella, jossa kaikki on jo olemassa. Olen monesti kirjoittanut tänne, että kaikki tieto on meissä ei meidän ulkopuolellamme. Siten en usko että mikään yksittäinen uskonto tai aate voi meille antaa koko totuutta asioista vaan totuus on meissä itsessämme ja tulemme siitä matkamme varrella yhtä enemmän tietoisiksi samalla kun tietoisuutemme laajentuu ja kun ymmärryksemme laajentuu kokemaan kaikki yhdeksi. Olemme yhtä emme erillisiä toisistamme, äiti Maasta taikka Jumalasta (Ylimmästä). Itse käytän myös sanontaa kaiken Lähde. Uskolla tässä ei ole mitään tekemistä vaan suurin vaikutus on sillä mitä on sisällämme, miten paljon olemme yhteydessä tietoisuutemme kautta kaikkeen siihen mitä on. Kun laajennamme tietoisuuttamme myös rakkautemme kasvaa kun muistamme yhä enemmän sitä keitä todella olemme. Olemmehan itse rakkaus. Rakkaudesta olemme syntyneet ja rakkauteen aina palaamme, kuitenkin täysin koskaan olematta erossa siitä. Rakkaus on kantava voimamme ja rakkaus voittaa lopulta pelon, jossa vielä ihmiskuntana hyvin pitkälle elämme.

        Minun ymmärryksessäni on että on tulossa paljon muutoksia lähivuosien aikana. Ihmiset alkavat heräämään todellisempaan olemukseensa yhä kiihtyvämmällä vauhdilla. Tämä vie meitä eteenpäin suurella harppauksella henkisesti. Evoluutio on ennen kaikkea henkistä. Fyysinen kehomme seuraa henkistä evoluutiotamme. Mitä tahansa tuleekin tapahtumaan niin mitään pelättävää ei ole. Muutokset ovat tarpeellisia jotta voimme vapautua monista harhoistamme, peloistamme, kahleistamme (uskomuksista jotka pitävät meitä muistamattomuudessa) ja kun henkinen muutos tapahtuu se tulee vaikuttamaan myös fyysisesti.

        Henkinen matkani (vaikka siis mitään muuta matkaahan ei ole olemassakaan kuin henkistä) lähti hiukan samalla tavalla liikkeelle kuin omasi. Olin tullut oman tieni päähän ja halusin vastauksia. En koe, että minulla olisi vielä noin suoraa yhteyttä kuin sinulla, mutta olen seurannut vierestä kun yhteyksiä on avautunut ihmisille. Vastauksia saadaan suoraan. Ei tietenkään "lopullisia" vaan siihen hetkeen sopivia itse kullekin. Olen kasannut oman totuuteni pikkuhiljaa lukemalla, tutkimalla, funtsimalla, kokemalla itse sekä seuraamalla ja kuuntelemalla muiden kokemuksia ja ajatuksia. Lähtökohtana matkalleni oli ymmärtää rakkauden Jumala, jos sellaista on olemassa ja olen sen löytänyt. Seuraavaksi vuorossa on syventäminen ja itse kokeminen, oman suoran yhteyden luominen. Oikeastaan mitään muuta en kaipaa niin paljoa kuin tuota oman suoran yhteyden luomista. Olen saanut monia vastauksia ja ymmärtänyt paljonkin mutta en vielä niin suoraan kuin itse haluaisin/kaipaisin.

        Mutta tiedän, että sekin aika koittaa, jos ei tässä elämässä niin seuraavassa/seuraavissa ja kuoleman jälkeen kyllä saan kaikki vastaukset mitkä haluan ja samalla sekunnilla kun kysymystä mietin. Kyllä elämämme on illuusio, uni, harha niin kauan kun heräämme unestamme :)


    • Tuo ylin vajostaa meitä kaikkia vuosituhannesta toiseen, niin kauan kun ymmärrämme mitä me olemme, niin silloin tuo ylin jonka osa me olemme tulee elämäämme olipa uskovainen tai ei
      Uskonnot ja aatteet ovat niin muotoutuneet tarkoituksella tai tahattomasti, jotta tuo ylin ei pääse meitä yllättämään, ja ihmiset pysyvät niiden hallinnassa, muuten ne menettäisivät merkityksensä
      Tuo ylin on myös elämä josta koko maailmankaikkeus on syntynyt
      jotta kheityksen kautta syntyisivät sellaiset olosuhteet, jossa tuo ylin voisi esiintyä ajassa ja aineessa
      Ihmisen elämä ei ole aikaa, mutta hänen fyysinen kehonsa
      on aikaa ja materiaa, jota tuo elämä pitää yllä

    • Aabolainen

      Minulla aivan samanlaiset kokemukset ja ajatukset, olin sanomassa että on uskomatonta mutta ei liene sopivin ilmaisu tähän kohtaan :)

      Hienoa, on olemassa muitakin samat kokemukset ja ajatukset jakavia, ehkä jonakin päivänä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe