elikkä olen lapsesta asti kasvanut tosi kristillisissä piireissä ja minulle on aina ollut itsestäänselvyys, että Jumala on olemassa. 16-vuotiaana kävin tosi usein helluntaiseurakunnassa ja rukoilin paljon. nykyäänkin edelleen uskon Jumalaan, mutta olen aika pitkään ollut vähän kauempana Jumalasta, vaikka rukoilen joka pv ainakin lyhyesti.
monet täällä varmasti pitävät kielillä rukoilemista täysin huuhaana enkä pysty mitenkään todistamaan onko se oikeata puhetta, mutta aina rukoillessani kielillä huoneen "energiat" muuttuvat paljon vahvemmin, kuin jos rukoilisin Suomeksi.
joka tapauksessa eilen rukoilin paljon pidempään kielillä kuin normaalisti (en koskaan näe mitään näkyjä tai kuvia tai mitään, joskus näen vain eri sävyisiä valoja/energiaa, kun rukoilen silmät kiinni), eilen nämä valot olivat kuitenkin paljon voimakkaampia ja kirkkaampia kuin normaalisti ja näin todella kauniin ja kirkkaan hahmon.
luulin sen olevan Jumala tai joku hyvä enkeli tjtn, mutta, kun jatkoin rukoilemista näin ns. demonisen hahmon, vuohen ja ihmisen yhdistelmän jolla oli sarvet päässä. en edes muistanut, että demoneita usein viitataan vuohina. näky pelotti ja hämmensi minua ja siksi tulin kysymään onko kenelläkään mitään vastaavia kokemuksia tai ajatuksia asiasta? näin siis hahmon ainoastaan kun rukoilin silmät kiinni, eli kun avasin silmät ja lopetin rukouksen en nähnyt sitä.
rukoilin kielillä-näin demonin?
24
347
Vastaukset
- Jatka rukoillen
Olen helluntailainen ja rukoilen myös kielillä. Sehän on yskin hengenlahja ja raamatullinen asia. En näe näkyjä: en hyviä enkä pahoja. Minulla ei ole ilmestyksen lahjaa. Ei mielestäni ole mitään kummallista jos näkee henkiä. Ei niistä ole mmitään haittaa uskovalle joka on Jeesuksen Kristuksen oma. Ei kannata kiinnittää mitään huomiota moiselle. Ei myöskään lakata rukoilemasta kielillä. Yrittääkö paha näin pelotella sinua, että lakkaist käyttämsät tätä Pyhän Hengen sinulle antamaan lahjaa rakentaa omaa hengellistä sisíntäsi.
Me elämme koko ajan henkivaltojen kekellä, mutta niillä ei ole mihin mitään valtaa. - oletko varma ettet
nyt keksinyt vain tätä asiaa?
- nainen23v.
en keksinyt tarinaa enkä ole koskaan kokenut mitään vastaavaa. en koskaan näe mitään kummituksia tai hallusinoi tai vastaavaa. ja näky oli tosi voimakas, koska olin rukoillut sen verran pitkään ja tunsin niin vahvasti jonkun energian läsnäolon rukoillessani.
- lisäys
nainen23v. kirjoitti:
en keksinyt tarinaa enkä ole koskaan kokenut mitään vastaavaa. en koskaan näe mitään kummituksia tai hallusinoi tai vastaavaa. ja näky oli tosi voimakas, koska olin rukoillut sen verran pitkään ja tunsin niin vahvasti jonkun energian läsnäolon rukoillessani.
seuraavana pvnä minulla oli harvinaisen hyvä ja iloinen olo, minulla oli ollut jonkin verran stressiä ja ahdistusta erinäisistä syistä monta vuotta. eli vaikka näky oli tosi omituinen ehkä siitä seurasi jotain hyvää?
minulla oli nuorena "kapinavaihe" jolloin pelasin spiritismiä kavereiden kanssa, kävin ennustajalla, harrastin irtosuhteita, kokeilin huumeita, join liikaa jne niin ehkä tuo oli Jumalan tapa vapauttaa minut noista hengellisistä siteistä joita näistä minun toilailuista oli saattanut muodostua? en tiedä. - Jatka rukoillen
lisäys kirjoitti:
seuraavana pvnä minulla oli harvinaisen hyvä ja iloinen olo, minulla oli ollut jonkin verran stressiä ja ahdistusta erinäisistä syistä monta vuotta. eli vaikka näky oli tosi omituinen ehkä siitä seurasi jotain hyvää?
minulla oli nuorena "kapinavaihe" jolloin pelasin spiritismiä kavereiden kanssa, kävin ennustajalla, harrastin irtosuhteita, kokeilin huumeita, join liikaa jne niin ehkä tuo oli Jumalan tapa vapauttaa minut noista hengellisistä siteistä joita näistä minun toilailuista oli saattanut muodostua? en tiedä.Nyt hän se selvisi. Sielunvihollien yritti sinua pelästyttää ja ilmestyi sinulle. Vihtahousu taitaa olla huolissaan kun on menttänyt otteen sinuun. Pyhä Henki i on ollut vahvasti läsnä ja siitä tuo voima ja hyvä olo. Rukoile Jeesusta ja Pyhää Henkeä parantamaan ja eheyttämään sisimpäsi kaikki rikkinäisyys. Käy seurakunnissa kuuntelemassa sanaa.
Älä pelkää. Olet turvassa, rakas sisaremme! - Jumalan valtakunta
lisäys kirjoitti:
minulla oli nuorena "kapinavaihe" jolloin pelasin spiritismiä kavereiden kanssa, kävin ennustajalla, harrastin irtosuhteita, kokeilin huumeita, join liikaa jne niin ehkä tuo oli Jumalan tapa vapauttaa minut noista hengellisistä siteistä joita näistä minun toilailuista oli saattanut muodostua? en tiedä.Herra Jeesus on hyvä Paimen ja jokainen saa armon joka tulee valkeuteen.
- TeH mies24v
lisäys kirjoitti:
minulla oli nuorena "kapinavaihe" jolloin pelasin spiritismiä kavereiden kanssa, kävin ennustajalla, harrastin irtosuhteita, kokeilin huumeita, join liikaa jne niin ehkä tuo oli Jumalan tapa vapauttaa minut noista hengellisistä siteistä joita näistä minun toilailuista oli saattanut muodostua? en tiedä.jep, spiritismiä kannattaa kokeilla... se on erittäin hyvä ja tehokas keino nussia oma elämäsä... jolloi ei enää jää muuta vaihtoehtoa ku sotkeutua jumalaan. ja sitten jäät märisemää ja kuvittelemaa että sulla on nyt "todellinen elämä" ja kuunnella jumala loruilua elämästä vaikka elämä todellisuudessa on puhdasta helvettiä ja tuskaa.. otan osaa, olet kanssa kärsijä...pitäs olla semmone kultane keskitie ettei saatanat eikä jumala sotkis elämää..vois vaa elää OIKEESTI vaa elämäsä niinku parhaaks näkee
Jumala on itse piru.
- Jeesus on herra
Kappas itse demonit päätynyt tännekin hoilottamaan omaa uskoaan. Herra pitää kyllä huolen että te ette sotke uskovaisten mieliä.
- Totuus100
Minä näen myös samallatavalla rukoilessani kielillä.Ja riippuu kenenpuolesta tietoisesti rukoilet.Jos rukoilet uskomattoman puolesta taikka jonkin sellaisen asian johon kuuluu taistelu.Totuudenhenki näytti sinulle valhe-hengen eli se on Jumalan puhetta.Itse näin samanlaisen v.2005 rukoilin uskovan puolesta joka oli kylmettynyt ja siellä seurakunnassa jossa olin oli ihme-touhua.Aloin rukoilla systemaattisesti seurakunnan puolesta ja näin hahmon joka oli vuohi ja siellä oli vuohen sarvet.Raamatussa oli totuus ja vastaus.Tässä alla aika selkeää.
http://www.kolumbus.fi/gematria/mtm006.html
Jumalan PyhäHenki näytti siis sinulle totuuden.Älä sen tähden pelkää.Me olemme taistelijoita Herrassa.Minulle Jeesus myös ilmestyi silloin ja sanoi ettei ole Hänen tahtonsa ettö seurakunta olis iinä tilassa,mutta valhehenki oli saanut eksytettyä tuon seurakunnan valheopeilla.
Tässä kaksi vuorokautta sitten rukoilin erään Suomi24:lla olevan asian puolesta voimakkaasti,Heräsin yöllä uneen jossa oli talo ja talossa paljon huoneita kuten eri keskustelupalstojakin).Siinä tunsin kuinka olin huoneessa ja huoneesta nousi iso lihava emäntä ja manasi,tunsin sen voiman ihan fyysisesti ja kuinka se tarttui selkääni.Heräsin ja sanoin Jeesuksen nimessä...ja Flob se lähti kuin ammuttuna.Jos pelkäät jotakin käytä rohkeasti Jeesuksen nimessä sanaa siinä on voima ja valta.Jeesuksen nimessä ja Veressä.- totuus100
KOHTA 14
Paavali ja väärät apostolit
1 Kunpa sietäisitte minulta hiukan mielettömyyttä! Varmaan te siedättekin. 2 Vartioin teitä intohimoisesti Jumalan puolesta. Olenhan kihlannut teidät yhdelle ainoalle miehelle, Kristukselle, ja tahdon tuoda teidät hänen eteensä kuin puhtaan neitsyen. 3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen. 4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte. 5 En minä kuitenkaan katso olevani mitenkään huonompi kuin nuo mainiot apostolit. 6 Puhetaitoni on ehkä kehno, mutta tietoni ei, ja tietoni olen kaikin tavoin, kaikissa asioissa saattanut teidän nähtäväksenne.
7 Olenkohan tehnyt suurenkin synnin, kun auttaakseni teitä nousemaan olen alentanut itseni julistamalla teille Jumalan evankeliumia ilman korvausta? 8 Voidakseni auttaa teitä olen riistänyt muita seurakuntia ottamalla niiltä vastaan rahaa. 9 Teidän luonanne en ollut kenellekään rasituksena, vaikka jouduinkin puutteeseen, sillä Makedoniasta tulleet veljet antoivat minulle kaiken mitä tarvitsin. Olen varonut olemasta teille millään tavoin rasitukseksi ja varon vastedeskin. 10 Niin totta kuin Kristuksen totuus on minussa, tätä ylpeilemisen aihetta ei minulta Akhaian maakunnassa riistetä! 11 Kuinka niin? Enkö muka rakasta teitä? Sen tietää Jumala.
12 Näin minä toimin nyt ja edelleenkin, jotta en antaisi halukkaille tilaisuutta ylpeilemiseen; eivät he ole hiukkaakaan meitä parempia. 13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. 14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi. 15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.
- Pössöttelijä...
Kun noita juttuja tuossa ylempänä lukee niin olisi varmaan ensimmäinen kysymys, että mitä hemmetin dullaa ootte oikeen poltelleet jotta juttujen tason tota?? Mutta kun aina välillä mainitaan jeesusta ja jumalaa niin pitäisi olla sitä mieltä, että ihan normaalia aikuisten puhettahan tuo on.... Anna mun kaikki kestää...
hämmästyin..
Miksi koska demonit pekäävät jeesusta ja pyhäähenkeä,jeesuksen auktoriteelillä niitä voi käskeä pois lähtemään.
On kuitenkin harvinaista nähdä.- PV
Kun viime yönä rukoilin silmät ummessa, niin näin uskomattoman kauniita sinisävyisiä värejä. En saanut unen päästä kiinni ja katselin ja ihmettelin tätä värien sekamelskaa. Jossain vaiheessa värit haalenivat ja viimeinen muistikuva oli hyvin vaaleanruskean taustan ylle muodostuvista ruskeista kuvioista. Sitten ilmeisesti nukahdin. Kärsin nukahtamisvaikeudesta ja siksi olen täällä taas lueskelemassa ja kirjoittelemassa tähän aikaan. Jos joku rukoilisi puolestani, olisin kiitollinen. Tämä ongelma on vaivannut monta vuosikymmentä. Olen kohta 60v, jos Luoja suo. Olisi tosi ihanaa, jos saisin nukkua yöt.
- Nukuttaa..
Mitäs jos yrittäisit nukkua rukoilemisen sijaan? Mahtaisikohan uni tulla helpommin silloin? Ja ennen kaikkea niin käy nyt ihmeessä lääkärin pakeilla ja kysy mikäi ongelmaasi olisi jokin oikea hoitokeino.
- jymyuutinen
Pidä kamera valmiina siltä varalta, että demoni näyttäytyy sinulle uudestaan. Kukaan ei ole vielä onnistunut ottamaan kuvaa ihka oikeasta demonista. Olisi maailmanluokan sensaatio jos sinä saisit kohtaamastasi demonista todistuskappaleen.
- Lahjako?
"monet täällä varmasti pitävät kielillä rukoilemista täysin huuhaana enkä pysty mitenkään todistamaan onko se oikeata puhetta"
Ei huolta. Asiaa on oikein tutkittu ja havaittu että se ei ole oikeaa puhetta. Siis sellaista että siitä jollakin tulkintasäännöillä saisi jotain viestiä esiin.
Saattaa tietysti olla että kielillä puhe kuulostaa mukavalta vähän samalla lailla kuin itselle vieraan kielen laulun sanat joskus. Ero on vain siinä että laulun sanoissakin on löydettävissä jonkin kielinen tulkinta, jolla sanoista saa asiaa esiin.
Kielillä puhuminen ei muuten ole mikään harvinainen "lahja". Sitäkin on tutkittu ja havaittu että suunnilleen kaikki ihmiset oppivat tuossa tuokiossa "puhumaan kielillä" kun pikkuisen ensin näytetään mallia.
En tiedä miten itse "opit puhumaan kielillä" mutta olenko aivan väärässä olettaessani että ensin yksiksesi omassa salaisessa kammiossaisi vähän treenailit ja sen jälkeen astuit ihmisten ilmoille "lahjan saaneena"? - 43543545
olet kylläkin väärässä. Itse joskus rukoilen kielillä, ja aina tulee tiettyjä sanoja, joiden merkitystä en tunnistanut oikein. Mutta ihan vahingossa olen nyt jälkeenpäin tunnistanut tuon kielen espanjaksi. En sano näitä sanoja, mutta selvää espanjan kielisiä sanoja, jos viettäisin enemmän aikaa rukoillen kielillä, ehkä se kehittyisi. Mutta näin alussa se puhe on kuin lapsen jokeltelua, kun se yrittää puhua jotain kieltä.Ja p.s en ole koskaan opiskellut espanjaa, tai edes kuulut kovinkaan paljon missään, ehkä joku fiksumpi olisi heti tunnistanut sen espanjaksi.
- No jaa....
"En sano näitä sanoja, mutta selvää espanjan kielisiä sanoja,"
Jos jokeltelee summanmutikassa, niin on oikeastaan takuuvarmaa että sekaan tulee joitakin myös espanjan kielessä esiintyviä sanoja, esim. es, son, sois, tu, el, un, una, la, las, los, dia, todo, mesa, ..... Se ei kuitenkaan tarkoita että jokellus olisi espanjan kieltä.
Speden oppien mukaanhan espanjan kieli on muuten aivan tavattoman helppoa, laitetaan vaan joka sanan eteen los: "jakomäk"i on "los jakomäklös". - Fakta juttu...
No jaa.... kirjoitti:
Jos jokeltelee summanmutikassa, niin on oikeastaan takuuvarmaa että sekaan tulee joitakin myös espanjan kielessä esiintyviä sanoja, esim. es, son, sois, tu, el, un, una, la, las, los, dia, todo, mesa, ..... Se ei kuitenkaan tarkoita että jokellus olisi espanjan kieltä.
Speden oppien mukaanhan espanjan kieli on muuten aivan tavattoman helppoa, laitetaan vaan joka sanan eteen los: "jakomäk"i on "los jakomäklös".Asiaa ovat useammatkin kieliasiantuntijat tutkineet, ja lopputulos on aina ollut sama. "Kielillä puhuminen" ei sisällä minkäänlaista kielirakennetta eikä missään tapauksessa ole mitään kieltä. Kun tarpeeksi kauan molottaa ihan mitä vain, sisältävät lauseet kyllä varmaan jotaan äänteitä ties mistä kielistä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä jonkun vieraan kielen kanssa...
Mutta, saahan sitä huvittaa muita jollakin käsittämättömällä molotuksella ja kuvitella ihan mitä vaan sen alkuperästä. Harjoittelu tekee mestarin ja varmaan saa osakseen ihailevia katseita muilta hihhuleilta... - Ja vielä
Fakta juttu... kirjoitti:
Asiaa ovat useammatkin kieliasiantuntijat tutkineet, ja lopputulos on aina ollut sama. "Kielillä puhuminen" ei sisällä minkäänlaista kielirakennetta eikä missään tapauksessa ole mitään kieltä. Kun tarpeeksi kauan molottaa ihan mitä vain, sisältävät lauseet kyllä varmaan jotaan äänteitä ties mistä kielistä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä jonkun vieraan kielen kanssa...
Mutta, saahan sitä huvittaa muita jollakin käsittämättömällä molotuksella ja kuvitella ihan mitä vaan sen alkuperästä. Harjoittelu tekee mestarin ja varmaan saa osakseen ihailevia katseita muilta hihhuleilta..."Kun tarpeeksi kauan molottaa ihan mitä vain, sisältävät lauseet kyllä varmaan jotaan äänteitä ties mistä kielistä"
Ei oikeastaan "ties mistä kielistä" vaan pelkästään sellaisista, joihin kielillä puhujalla on jotain kosketuspintaa. Suomalainen kielilläpuhuja tuskin hoksaa käyttää puheessaan vaikka sellaista Mangbetun kielen labiodentaalia konsonanttia, joka saadaan aikaan laittamalla alahuuli ylähampaiden taakse ja poksauttamalla se sieltä ulos (vinkkinä kielilläpuhujille, jotka haluavat tehdä vaikutuksen).
Eikä se mikään erityinen "lahjakaan" ole. Eräässä tutkimuksessa huomattiin että yli puolet koehenkilöistä osasi lyhyen näytteen kuultuaan saman heti. Ja lopuistakin suurin osa oppi pienen harjoittelun jälkeen. - Tulkinnasta
No jaa.... kirjoitti:
Speden oppien mukaanhan espanjan kieli on muuten aivan tavattoman helppoa, laitetaan vaan joka sanan eteen los: "jakomäk"i on "los jakomäklös"."Speden oppien mukaanhan espanjan kieli on muuten aivan tavattoman helppoa"
Spedellähän oli myös maan mainio apuväline, josta varmasti olisi hyötyä kielillä puhumisen tulkinnassa: suomalais-ulkolainen sanakirja.
- Fakta juttu...
Eli kuka tahansa pystyy tuottamaan kielillä puhumis "molotusta" kun sitä vähän aikaa harjoittelee... Eli pelkää teatteria koko pelleily..
- Esimerkkejä
Jos jotakuta kiinnostaa millaista se kielillä puhe oikein on, niin täällä löytyy erään henkilön translitteroimia kielilläpuheita:
http://www.ilmatar.net/~np/misc/kielillapuhe.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1193412Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.881202- 93965
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827