Asuntolainan vuoksi ei pankki lähtenyt yrittäjälainaa antamaan. Finnveralla on nyt paperit menossa ja sieltä olisi ollut hyvä mahdollisuus saada, mutta empivät koska uusyrityskeskuksen lausunnon mukaan yritykseni kohderyhmä (=asiakkaat) on liian pieni. Olen odottanut päätöstä jo 2 kk.
Onko muita yrityksille lainaa antavia kuin Finnvera?
osuuspankit ja Nordeat eivät lähde lainaa antamaan,kun ei ole takeita miten yritys menestyy. lainan saisin kun ensin vähintään puoli vuotta pyörittelisin yritystä.
Luottotiedot ok, opiskelen mutta yritys tarkoitus perustaa jo kesällä.lainantarve n. 15 000 e.
Aloittelevalle yrittäjälle lainaa?
6
347
Vastaukset
- -tee se itse-
Jos minulla on 15 000 rahaa laittaa yrityksen pyöritykseen niin mihin minä sinua siinä tarvitsen?
- maalarityttö83
En ymmärrä edellistä kommenttia...tarvitsen n.15 000 e lainaa, työtilat mulla jo on (arvo 70 000 e) ja laitteistoa kymppitonnin edestä.Mutta tuo 15 000 e puuttuu alkuvarastoon ja muutamaan kalliimpaan koneeseen.
Finnveran laina taitaa olla menetetty, odotan vielä tämän viikon.
leader-tukea voisi hakea jos ei saa lainaa, mutta tuki maksetaan jälkikäteen (jos sitä edes saa). - starttiraha
TE-keskukselta voi starttirahaa saada, mutta silloin ei saa olla yritys vielä perustettuna, vaan vasta suunnitteilla. Se starttiraha on todella pieni,ettei sillä mitään varastoon ostella ja raha maksetaan kuukausitain ja siinä onmyös tarkat kannattavuuskriteerit.
- ei yrittänyttä
15 000€:n lainalle tarvitsee jo kunnon vakuuden, olipa lainaaja pankki tai yksityinen. Se on perustavaa laatua oleva seikka. Ensimmäiseksi mahdollinen lainaaja kysyy: mitä annat vakuudeksi?
Ehkä kannattaisi vaan siirtää yritystoiminnan aloitus ja mennä töihin ja tienata se 15 000€ ja niinhän se on tehtävä, jos lainaa ei tipu. - maalarityttö83
Omaisuutta on jonkun verran onneksi, Finnvera otti niistä tarkat selvitykset. Mutta voihan se olla, että töihin tässä joutuu lähtemään....Tosin ammatti opiskeltava ensin,tällä koulutuksella ei pääse minnekään (pari vuotta hakenut jo töitä).Korkeintaan kesätöihin..
harmi että menee yli vuoden työ hukkaan! :( Vähän liian varmana olin firmaa perustamassa, näin pienestä jää sitten lopulta kiinni.. - maalarityttö83
starttiraha haettu, ja tyhmä kun olin niin en laittanut tätä lainapäätöstä yrityksen perustamiselle välttämättömäksi.
Eli jos lainapäätös on kielteinen, voi starttirahapäätös olla silti myönteinen, ja karenssikohan napsahtaa jos ei yritystä aloitakaan..
Tyhmästä päästä kärsii taas!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227