Aloittelevalle yrittäjälle lainaa?

Maalarityttö83

Asuntolainan vuoksi ei pankki lähtenyt yrittäjälainaa antamaan. Finnveralla on nyt paperit menossa ja sieltä olisi ollut hyvä mahdollisuus saada, mutta empivät koska uusyrityskeskuksen lausunnon mukaan yritykseni kohderyhmä (=asiakkaat) on liian pieni. Olen odottanut päätöstä jo 2 kk.
Onko muita yrityksille lainaa antavia kuin Finnvera?
osuuspankit ja Nordeat eivät lähde lainaa antamaan,kun ei ole takeita miten yritys menestyy. lainan saisin kun ensin vähintään puoli vuotta pyörittelisin yritystä.
Luottotiedot ok, opiskelen mutta yritys tarkoitus perustaa jo kesällä.lainantarve n. 15 000 e.

6

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -tee se itse-

      Jos minulla on 15 000 rahaa laittaa yrityksen pyöritykseen niin mihin minä sinua siinä tarvitsen?

    • maalarityttö83

      En ymmärrä edellistä kommenttia...tarvitsen n.15 000 e lainaa, työtilat mulla jo on (arvo 70 000 e) ja laitteistoa kymppitonnin edestä.Mutta tuo 15 000 e puuttuu alkuvarastoon ja muutamaan kalliimpaan koneeseen.
      Finnveran laina taitaa olla menetetty, odotan vielä tämän viikon.
      leader-tukea voisi hakea jos ei saa lainaa, mutta tuki maksetaan jälkikäteen (jos sitä edes saa).

    • starttiraha

      TE-keskukselta voi starttirahaa saada, mutta silloin ei saa olla yritys vielä perustettuna, vaan vasta suunnitteilla. Se starttiraha on todella pieni,ettei sillä mitään varastoon ostella ja raha maksetaan kuukausitain ja siinä onmyös tarkat kannattavuuskriteerit.

    • ei yrittänyttä

      15 000€:n lainalle tarvitsee jo kunnon vakuuden, olipa lainaaja pankki tai yksityinen. Se on perustavaa laatua oleva seikka. Ensimmäiseksi mahdollinen lainaaja kysyy: mitä annat vakuudeksi?
      Ehkä kannattaisi vaan siirtää yritystoiminnan aloitus ja mennä töihin ja tienata se 15 000€ ja niinhän se on tehtävä, jos lainaa ei tipu.

    • maalarityttö83

      Omaisuutta on jonkun verran onneksi, Finnvera otti niistä tarkat selvitykset. Mutta voihan se olla, että töihin tässä joutuu lähtemään....Tosin ammatti opiskeltava ensin,tällä koulutuksella ei pääse minnekään (pari vuotta hakenut jo töitä).Korkeintaan kesätöihin..

      harmi että menee yli vuoden työ hukkaan! :( Vähän liian varmana olin firmaa perustamassa, näin pienestä jää sitten lopulta kiinni..

    • maalarityttö83

      starttiraha haettu, ja tyhmä kun olin niin en laittanut tätä lainapäätöstä yrityksen perustamiselle välttämättömäksi.
      Eli jos lainapäätös on kielteinen, voi starttirahapäätös olla silti myönteinen, ja karenssikohan napsahtaa jos ei yritystä aloitakaan..
      Tyhmästä päästä kärsii taas!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe