Lapsikaste ongelmana monessa lahkossa

lapsikasteen moraali

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10560975

Tähän tapaan jehovan todistajat toimivat. Pikkulapsia kastetaan lahkoon ja jos aikuisena haluaa erota uskonnosta niin kaikki läheiset alkavat karttamaan. Vastuutonta toimintaa.

Lukekaa kiinnostava ketju

15

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vie takaisin

Anteeksi vaan, mutta täällä on tarkoitus keskustella adventismista, eikä Jehovan todistajista.

• outolintuja

Samanlaista kaikissa lahkoissa..myös adventtikirkossa...on tullut koettua monien nuorten tosielämässä....tee vaikkapa gallup...

• p..kalahkoja x2

Ihan samaa touhua adventtikirkossa,eri nimikkeitä vain käytetään.
      Sen lisäksi adventtikirkossa kartetaan pärstäkertoimen mukaan.Myös on vallalla ajatussuunta:"oletko hyödytön seurakunnalle?" ja jos olet kiihkoilijoiden mukaan hyödytön,ei kadulla päivää sanota kun vastaan tulee.Mulkaistaan vain.
      On kokemusta.

• voi hyvää päivää...

ja sinussahan ei tietenkän itsessäsi ole mitään vikaa, eihän, eihän??????!?!?!?!!!

• hyvää päivää vaan
        voi hyvää päivää... kirjoitti:

ja sinussahan ei tietenkän itsessäsi ole mitään vikaa, eihän, eihän??????!?!?!?!!!

En ainakaan teeskentele uskovaista.Niinkuin sinä ja kirkkosi tekee.

• voi hyvää päivää...
        hyvää päivää vaan kirjoitti:

Jos et ole uskossa, niin mitä sitten täällä päätäsi auot??? Mene omiesi joukkoon kirjoittelemaan.

• voi hyvää päivää...
        hyvää päivää vaan kirjoitti:

Enkä minä teeskentele. Olen uskossa.

• 2x bulv.lahkoa

Jeesushan kastettiin vasta kun Hän oli tullut täysi-ikäiseksi.
      En mitenkään saa 6-7 vuotiasta tai edes 10-12 vuotiasta täysi-ikäisen raameihin.
      Olkoonpa että lut.kirkko kastaa 8pv-1kk vanhana,ei jäsennyys ole sitova,eikä siitä tule mitään sanktioita jos kirkosta eroaa.Toisin nämä kaks amerikanlahkoa.

• onkos sinutkin?

2x bulv.lahkoa
        Aivan karseeta kastaa nyt viettomia vauvoja lahkoon. Näin toimitaan ev.lut.lahkossa ja mukisematta vielä se hyväksytään.
        Olen kuullut myös melkoista pilkaa, kun joku ev.lut. seurakuntalainen on liittynyt johonkin muuhun lahkoon. Hyvä, että päivää sanotaan sen jälkeen, kun mulkoillaan vaan alta kulmien.

• 2x bulv.lahkoa

Luterilaiset eivät kiristä perhesuhteilla.He eivät ala karttamaan lastaan jos lapsi eroaa kirkosta.
      Adventisteille ja noille jeh.tod.:lle se onnistuu ja jopa sitä vaaditaan.
      SUURI ERO!!

• Täytyy hieman korjata väitteitäsi.

Adventtikirkko ei aseta mitään sanktioita tai vaadi jotain sellasita, jos joku lähtee kirkosta. Uskomme uskonnonvapauden periaatteeseen, jonka mukaan jokaisella on oikeus valita kuulumisensa seurakuntaan.

Se on sitten eri asia, jos joku adventistivanhempi sitten itse päättäisi karttaa lastaan. Se ei ole kirkon kanta eikä opetus.

• Voi teidän kassanne
        TimoFlink kirjoitti:

Täytyy hieman korjata väitteitäsi.

Adventtikirkko ei aseta mitään sanktioita tai vaadi jotain sellasita, jos joku lähtee kirkosta. Uskomme uskonnonvapauden periaatteeseen, jonka mukaan jokaisella on oikeus valita kuulumisensa seurakuntaan.

Se on sitten eri asia, jos joku adventistivanhempi sitten itse päättäisi karttaa lastaan. Se ei ole kirkon kanta eikä opetus.

"...jos joku adventistivanhempi sitten itse päättäisi karttaa lastaan..."
        Eikö silloin pastoreiden pitäisi mennä opettamaan tuollaista isää tai äitiä?
        Ja jos hän ei ota kuritusta vastaan,HÄNET pitäisi erottaa.Sehän on häpeäksi srk:lle?
        Liian lepsua on adv.kirkon toiminta jossain asioissa.
        Mutta auta armias jos joku vetää kyljystä naamaan.Menee tehtävät ja on merkitty.

• voi sinun kanssa
        Voi teidän kassanne kirjoitti:

"...jos joku adventistivanhempi sitten itse päättäisi karttaa lastaan..."
        Eikö silloin pastoreiden pitäisi mennä opettamaan tuollaista isää tai äitiä?
        Ja jos hän ei ota kuritusta vastaan,HÄNET pitäisi erottaa.Sehän on häpeäksi srk:lle?
        Liian lepsua on adv.kirkon toiminta jossain asioissa.
        Mutta auta armias jos joku vetää kyljystä naamaan.Menee tehtävät ja on merkitty.

Jos adventisti karttaa lastaan tuleeko hän sitä seurakuntaan kuuluttamaan.
        Kurita sinä häntä, kun kerran näet, että on kurituksen tarpeessa, eikä avun.
        Minä näen onnettomia lapsia juvuspäissään, en tiedä ovatko tai kuuluvatko mihinkään seurakuntaan. Hätä on lapsista ja nuorista.
        Rikkinäisiä perheitä ja hylättyjä lapsia, joko isänsä tai äitinsä hylkäämiä. Harvoin molempien vanhempien hylkäämiä, jos on niin silloin ei ole apu tullut riittävän aikaisin.

Yleensä kaikki rakastavat lapsiaan, kuolisivat lapsensa puolesta. Voi miksi en minä mennyt pois, miksi minun poikani olen eräänkin isän kuullut parkuvan. Kyse ei ole siitä, kunka hyvä lapsi on ollut, mutta raks kylläkin.

Ilmeisesti ei sinulla ole lapsia laisinkaan.

• ottako taas koville

Kuin kuurolle korville menee.
      Mikä minä olen sanomaan ja neuvomaan,kun pastoritkaan ei siihen pysty?
      Pastorien ja srk:ien vanhinten pitäisi pitää laumastaan huolta.
      Katos kun kaikki aika menee siihen että seurataan mitä syödään."Hyi,täällä haisee lihakeitto".
      Minä en lapsiani karta.He ovat valintansa tehneet ja en heitä siitä moiti.Hyvän valinnan ovat tehneet.

• heh..

Ei se lihakeitto pahalle haise, mutta siankäristys, se ei maistu, enkä ihmettele, jos ei adventistillekaan maistu.

veri on hyvää omenapuunrungolla, jänikset kiertää sen kaukaa.
        munuainen on hyvää, maistuu virtsalle, sisältää mukavasti kuona-aineita, jne.
        Sydäntä saa keittää juputtaa tuntikaupalla ja on erinomainen energiayhtiön tulonlähde, sekä rasva, sekä verisuonet auttaa ihmisenkin suonien tukkeemiseen, samoinkuin lihakalvot, joita missään tapauksessa ei kannata poistaa.
        Ne saa automaattisesti jauhelihasta, ikäänkuin kylkiäisenä.

Mutta sianliha on siitä oivallinen ruoka-aine, koska se alkaa tuoksumaan hiessä, kuten kalja, ts. ihminen on sitä, mitä se syö.

jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4446
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3303
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1113
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1036
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      12
      1033
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe