Kaksisuuntainen ja lahjakkuus.....?

Floyd Mouse

Olen nyt sen verran tutkinut asiaa että yllättävän monella suosikkinäyttelijälläni on todettu kaksisuuntainen mielialahäiriö - ja ainakin mun mielestäni he ovat todella lahjakkaita ja hauskoja! Itsekin olen sittemmin päätynyt teatteriopintojen pariin ja - yllätys yllätys (?) - mikäs diagnoosi mulle onkaan lätkäisty käteen jos ei bipo!! Tämä siis useamman opiskeluvuoden jälkeen.

Onkohan tässä nyt jotain? Ei kai se ole sattumaa - voisiko olla joku muoti-ilmiö? "Olet lahjakas, olet bipo!" "Olet näyttelijä, eli bipo!" No voi huoh. :D

Mulla ei ole lääkitystä, enkä sitä koe tarvitsevani. Joskus tunnen ihan selvästi kun kaksisuuntainen "muuttaa suuntaa", joskus pääsen liukumaan laidasta toiseen ilman mitään tuntemuksia. Olen aina rakastanut ihmisten naurattamista, mutta ei minua koskaan ole sanottu narsistiksi tai mitään sellaista. Osaan antaa tilaa muillekin..

Niin että miten on, onko tämä kaikki vain sattumaa vai ei..?

2

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ojdoihDOH

Monet bipot on lahjakkaita ja taiteellisia. Tietenkin poikkeuksiakin on, kuten minä... En osaa yhtään mitään. :D Tai sitten en vaan ole löytänyt sitä osaamisaluettani.

• xgbbfbgvc

Kaikkein selkeintä on lukea linkki : http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksisuuntainen_mielialahäiriö

Mielestäni se on hyvinkin selventävä. Itseni on diagnosoitu yli kymmenen vuotta sitten. Lisäksi minulla on epävakaa persoonallisuushäiriö. Molempien sairauksien omaavalla on jokaisella erilaisia käyttäytymisiä. Emmehän ole vain sairautemme. Olemme myös ihmisiä,ketkä kulkevat elämänpolkuaan. Käyttäytyminen riippuu myöskin paljolti siitä,millainen olet itse ihmisenä. Ja onko elämässä oppinut vaikeuksista (niitä ainakin minulla on ollut pilvin pimein). Itse koen oppineeni. Ja vaikka minulla on vaikeaa sairauksista johtuen, yritän edelleenkin niistä oppia. Elämän saa edes jotenkin tasapainoon. Olen tällä hetkellä niin pitkällä,että ihmiset eivät osaa edes kuvitella,että sairastaisin psyykkisesti.
      Onko bibolääriseen sairastuneet lahjakkaampia. Voi olla. Tuskastahan syntyy luovuus taiteilijalla.
      Itse pidän mielenkiintoisena esimerkkinä Hitlerin kiinnostusta taiteeseen. Lainaus: " Hitler oli selvästi lahjakas ja kehittyvä maalari ja piirtäjä. Hitlerin tuotannon alkupää on usein kömpelöä ja huolimatonta, mutta viimeisinä vuosina Wienissä ja myöhemmin Münchenissä ja ensimmäisen maailmansodan aikana tehdyt maalaukset ja akvarellit ovat jo melkoisen taidokkaita.[90]" ja "Siirryttyään politiikkaan Hitler vaihtoi selvästi aihealuettaan. Vapaa-aikanaan hän piirsi, luonnosteli, suunnitteli huonekaluja, taloja, kaupunginosia ja kaupunkeja. Maalaamista hän harrasti, siihen jäi aikaa Landsbergin vankilassa sekä myöhemmin lomilla Berchtesgadenissa. Lisäksi hän suunnitteli puolueelle monenlaista rekvisiittaa ja tarpeistoa: hakaristitunnuksen, merkkejä, julisteita, käsivarsinauhoja sekä kirjojen ja puoluelehtien kansia. Kun natsit nousivat valtaan 1933, hän sai mahdollisuuden toteuttaa kykyjään arkkitehtina. Hän piirsi luonnoksia rakennuksista, joita hänen suosimansa arkkitehdit, kuten Paul Ludwig Troost ja myöhemmin Albert Speer, toteuttivat. Näiden talojen kylkeen lyötiin aikanaan arvostettu laatta: "Arkhitektur des Führer", johtajan arkkitehtuuria. Hitler suunnitteli myös esineitä, kuten aterimet ja huonekaluja valtakunnankansliaan.[9] Arviot Hitlerin maalausten, akvarellien ja piirrosten kokonaislukumäärästä vaihtelevat 2 000–7 000 välillä.[91]" Ehkä nyt tavallaan lähdin sivuraiteille tässä. Mutta tässä todiste,että julmakin ihminen voi olla taiteellinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4842
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3870
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1344
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1333
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1259
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe