3. Nefi 30

Mormonin kirjan kolmas Nefin -kirja kertoo Kristuksen käynnistä Amerikan mantereella. Sen viimeinen luku kehottaa parannukseen. Pakanoilla tarkoitetaan muita kuin Israelin heimoihin kuuluvia.

Luvun aihe:
Myöhempien aikojen pakanoita käsketään tekemään parannus, tulemaan Kristuksen luokse, jotta heidät voidaan lukea Israelin huoneeseen. Noin 34–35 jKr.

1 KUUNNELKAA, oi te pakanat, ja kuulkaa Jeesuksen Kristuksen, elävän Jumalan Pojan sanat, jotka hän on käskenyt minun puhua teistä, sillä katso, hän käskee minun kirjoittaa sanoen:
2 Kääntykää, kaikki te pakanat, jumalattomilta teiltänne ja tehkää parannus pahoista teoistanne, valheistanne ja petoksistanne ja haureudestanne ja salaisista iljetyksistänne ja epäjumalien palvonnastanne ja murhistanne ja pappisvallastanne ja kateudestanne ja riidoistanne ja kaikesta jumalattomuudestanne ja iljetyksistänne ja tulkaa minun luokseni ja ottakaa kaste minun nimeeni, jotta saisitte syntinne anteeksi ja täyttyisitte Pyhällä Hengellä, jotta teidät luettaisiin minun kansaani, joka on Israelin huonetta.

Tästä voi tilata ilmaista matriaalia ja kutsua kirkon edustajat luokseen:
http://mormonit.fi/ota-meihin-yhteyttae/tilauslomake.html

Tässä ovat Raamatun lisäksi saadut pyhät kirjoitukset verkossa:
http://mormonit.fi/kirkon-kirjallisuutta/pyhaet-kirjoitukset-verkossa.html

12

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heh...

Tuossa Smith jälleen pelottelee ihmisiä uskomaan omaan oppiinsa. Sinänsä härskiä, että hän kirjoittaa valheista, petoksiista, haureudesta ym., joita hön itse harjoitti oikein olan takaa.

• R. Sitia

No niinhän ne huijarit aina pyrkivät antamaan itsestään hyvin erilaisen kuvan kuin mitä oikeasti ovat, joten siinä mielessä tämä on ollut hänelle varmasti varsin luontevaa.

• Mainosspottiko

Voisit Tapani pyytää kirkkoasi maksamaan erikseen tuollaiset mainosspotit. Rahaahan heillä on. Ei noita mainosspotteja mormonismin yhteystietolomake-linkkeineen tänne tarvitse työntää.

Jonkun pitäisi sinusta ilmoittaa organisaationne johtoon. Olet agressiivinen muiden mielipiteitä kohtaan ja tyrkytät täällä törkeästi mainosmateriaalia.

t: pakana

• teinkin sen itse

Tai tein sen itse: laitoin antamaasi linkkiin sinun saarnaavan kiihkoilusi copy-pastettanuna.

Toivottavasti oma organisaatiosi ottaa nyt sinuun yhteyttä.

• Mihin laitoit?
        teinkin sen itse kirjoitti:

Tai tein sen itse: laitoin antamaasi linkkiin sinun saarnaavan kiihkoilusi copy-pastettanuna.

Toivottavasti oma organisaatiosi ottaa nyt sinuun yhteyttä.

.

• Mormoni lähetyssaarnaajat kutsuvat ihmisiä parannukseen. Muut kristityt esimerkiksi puhuvat parannuksen teosta, mutta se kuitenkin on täysin tarpeeton heille, koska parannusta ei trvita. mihinkään, kun armo tulee kaikille ilman tekoja eli parannusta.

• Jep.

Mihin parannukseen? Että pitää ryhtyä käyttämään taika-alusvaatteita? Että jos käännynnäisen oma vaimo ei känny mukana. tämä tulee kirota pappeuden valtuudella? Että pitää ryhtyä antamaan kymmenykste tuloistaan Smithin kirkolle?
        Teillähän niitä tekoja riittää!

• tode*

tähh, onko oppi muuttunut; Nenada? Helmikuussa kirjoitit päinvastaista:

"Pappeus on kunnia-asia. Parannuksen tehtyään tietenkin voi sen saada."

• Parannusta olisi
        Jep. kirjoitti:

Mihin parannukseen? Että pitää ryhtyä käyttämään taika-alusvaatteita? Että jos käännynnäisen oma vaimo ei känny mukana. tämä tulee kirota pappeuden valtuudella? Että pitää ryhtyä antamaan kymmenykste tuloistaan Smithin kirkolle?
        Teillähän niitä tekoja riittää!

jo sekin, että lakkaisit kirjoittelemasta pehmeitä.

• Jep.
        Parannusta olisi kirjoitti:

jo sekin, että lakkaisit kirjoittelemasta pehmeitä.

Ai nielestäsi nuo mormonien säännöt ja käytännöt ovat pehmeitä? No siinä tapauksessa tuskin olet mormoni.

• Ei, vaan
        Jep. kirjoitti:

Ai nielestäsi nuo mormonien säännöt ja käytännöt ovat pehmeitä? No siinä tapauksessa tuskin olet mormoni.

esität ne väärässä yhteydessä, se on pehmeää.

• Jep.
        Ei, vaan kirjoitti:

esität ne väärässä yhteydessä, se on pehmeää.

Ei minun sinulta tarvitse kysyä sopivaa yhteyttä. Jos yhteys on minun mielestäni sopiva, se riittää minulle. Tämä ei ole hymistelypalsta, josta poistetaan "adjektiivit".

Kysymys oli parannuksesta. Mitä mormonit tarkoittavat parannuksella sinun mielestäsi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      333
      6297
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3776
    3. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      81
      933
    4. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      860
    5. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      800
    6. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      8
      793
    7. Haluatko sitten

Rakastella miten paljon?
      Ikävä
      67
      769
    8. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      130
      743
    9. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      49
      738
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      14
      661
    Aihe