3. Nefi 30

Mormonin kirjan kolmas Nefin -kirja kertoo Kristuksen käynnistä Amerikan mantereella. Sen viimeinen luku kehottaa parannukseen. Pakanoilla tarkoitetaan muita kuin Israelin heimoihin kuuluvia.

Luvun aihe:
Myöhempien aikojen pakanoita käsketään tekemään parannus, tulemaan Kristuksen luokse, jotta heidät voidaan lukea Israelin huoneeseen. Noin 34–35 jKr.

1 KUUNNELKAA, oi te pakanat, ja kuulkaa Jeesuksen Kristuksen, elävän Jumalan Pojan sanat, jotka hän on käskenyt minun puhua teistä, sillä katso, hän käskee minun kirjoittaa sanoen:
2 Kääntykää, kaikki te pakanat, jumalattomilta teiltänne ja tehkää parannus pahoista teoistanne, valheistanne ja petoksistanne ja haureudestanne ja salaisista iljetyksistänne ja epäjumalien palvonnastanne ja murhistanne ja pappisvallastanne ja kateudestanne ja riidoistanne ja kaikesta jumalattomuudestanne ja iljetyksistänne ja tulkaa minun luokseni ja ottakaa kaste minun nimeeni, jotta saisitte syntinne anteeksi ja täyttyisitte Pyhällä Hengellä, jotta teidät luettaisiin minun kansaani, joka on Israelin huonetta.

Tästä voi tilata ilmaista matriaalia ja kutsua kirkon edustajat luokseen:
http://mormonit.fi/ota-meihin-yhteyttae/tilauslomake.html

Tässä ovat Raamatun lisäksi saadut pyhät kirjoitukset verkossa:
http://mormonit.fi/kirkon-kirjallisuutta/pyhaet-kirjoitukset-verkossa.html

12

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heh...

Tuossa Smith jälleen pelottelee ihmisiä uskomaan omaan oppiinsa. Sinänsä härskiä, että hän kirjoittaa valheista, petoksiista, haureudesta ym., joita hön itse harjoitti oikein olan takaa.

• R. Sitia

No niinhän ne huijarit aina pyrkivät antamaan itsestään hyvin erilaisen kuvan kuin mitä oikeasti ovat, joten siinä mielessä tämä on ollut hänelle varmasti varsin luontevaa.

• Mainosspottiko

Voisit Tapani pyytää kirkkoasi maksamaan erikseen tuollaiset mainosspotit. Rahaahan heillä on. Ei noita mainosspotteja mormonismin yhteystietolomake-linkkeineen tänne tarvitse työntää.

Jonkun pitäisi sinusta ilmoittaa organisaationne johtoon. Olet agressiivinen muiden mielipiteitä kohtaan ja tyrkytät täällä törkeästi mainosmateriaalia.

t: pakana

• teinkin sen itse

Tai tein sen itse: laitoin antamaasi linkkiin sinun saarnaavan kiihkoilusi copy-pastettanuna.

Toivottavasti oma organisaatiosi ottaa nyt sinuun yhteyttä.

• Mihin laitoit?
        teinkin sen itse kirjoitti:

Tai tein sen itse: laitoin antamaasi linkkiin sinun saarnaavan kiihkoilusi copy-pastettanuna.

Toivottavasti oma organisaatiosi ottaa nyt sinuun yhteyttä.

.

• Mormoni lähetyssaarnaajat kutsuvat ihmisiä parannukseen. Muut kristityt esimerkiksi puhuvat parannuksen teosta, mutta se kuitenkin on täysin tarpeeton heille, koska parannusta ei trvita. mihinkään, kun armo tulee kaikille ilman tekoja eli parannusta.

• Jep.

Mihin parannukseen? Että pitää ryhtyä käyttämään taika-alusvaatteita? Että jos käännynnäisen oma vaimo ei känny mukana. tämä tulee kirota pappeuden valtuudella? Että pitää ryhtyä antamaan kymmenykste tuloistaan Smithin kirkolle?
        Teillähän niitä tekoja riittää!

• tode*

tähh, onko oppi muuttunut; Nenada? Helmikuussa kirjoitit päinvastaista:

"Pappeus on kunnia-asia. Parannuksen tehtyään tietenkin voi sen saada."

• Parannusta olisi
        Jep. kirjoitti:

Mihin parannukseen? Että pitää ryhtyä käyttämään taika-alusvaatteita? Että jos käännynnäisen oma vaimo ei känny mukana. tämä tulee kirota pappeuden valtuudella? Että pitää ryhtyä antamaan kymmenykste tuloistaan Smithin kirkolle?
        Teillähän niitä tekoja riittää!

jo sekin, että lakkaisit kirjoittelemasta pehmeitä.

• Jep.
        Parannusta olisi kirjoitti:

jo sekin, että lakkaisit kirjoittelemasta pehmeitä.

Ai nielestäsi nuo mormonien säännöt ja käytännöt ovat pehmeitä? No siinä tapauksessa tuskin olet mormoni.

• Ei, vaan
        Jep. kirjoitti:

Ai nielestäsi nuo mormonien säännöt ja käytännöt ovat pehmeitä? No siinä tapauksessa tuskin olet mormoni.

esität ne väärässä yhteydessä, se on pehmeää.

• Jep.
        Ei, vaan kirjoitti:

esität ne väärässä yhteydessä, se on pehmeää.

Ei minun sinulta tarvitse kysyä sopivaa yhteyttä. Jos yhteys on minun mielestäni sopiva, se riittää minulle. Tämä ei ole hymistelypalsta, josta poistetaan "adjektiivit".

Kysymys oli parannuksesta. Mitä mormonit tarkoittavat parannuksella sinun mielestäsi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6114
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4802
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      98
      3055
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      2873
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2125
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1077
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      86
      1039
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      126
      981
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe