On kenkää, villapaitaa, farkkua, peliä, korua... osa uutta ja käyttämätöntä. Tuskin alle 50 centin kannattaa edes hintalappua väsätä, mutta mikä se olisi yläraja. Lasten takkeja olisi tusinan verran jne.
Mitä maksaa uusi korkolappu nahkasaappaaseen? Täällähän on elämänkokemusta. :) Entä liimaus kärjestä?
Ostetaanko pikkuvikaisia muutamalla ekellä vai täytyisikö ensin korjauttaa ja myydä kympillä pari?
Olen pessyt kaikki tekstiilit tuoksuvalla, nestemäisellä pesuaineella. Kengät on kiillotettu, muu tavara on pyyhitty tuoksuvilla yleispuhdistuspyyhkeillä.
Miten hinnoitella kirppistavara?
37
730
Vastaukset
- osta uuvet suappaat
Mitenkäs sulla nyt uutta ja käyttämätöntäkin on myynnissä..??Nythän ollaan köyhyys-palstalla! Onkos kaikki rehellisellä pelillä hankittua?
menepäs suutarilta kysymään paljonko ottaa "uudesta korkolapusta saappaaseen":::)))
Hinnoittele rytkysi miten lystäät, köyhä oot kun myyvä pittää...He-he elä muuta meille esitä..Osta tok kerrala uuvet suappaat jos rahhoo kerra on, mitäpä nuita tiällä kyeslöö...- ap.
No, lapsi on esim. saanut villapaitoja, mutta hän ei käytä niitä ollenkaan. Kengät ovat menneet heti pieniksi jne. Lasten lelut ovat paljon pienemmille, kuten 4-10 -vuotiaille.
- 21
ap. kirjoitti:
No, lapsi on esim. saanut villapaitoja, mutta hän ei käytä niitä ollenkaan. Kengät ovat menneet heti pieniksi jne. Lasten lelut ovat paljon pienemmille, kuten 4-10 -vuotiaille.
Ei ole yritystoimintaa vain uutta tavaraa ei ole lupa myydä sitä myydään kumminkin,
jotkut tuo Tallinasta halpaa tekstiiliä verhoja ja lasia ja myyvät sitten kirpputorilla.
Muista ensin että pöydän vuokra on 30 -38 € ainakin täällä.
- Valepoliisi
Maksa verot ja eläkemaksut. Tuo on yritystoimintaa.
- ap.
Mitä maksat barbista? Täytyy vähän tukkaa selvitellä.
- uhuuu:::)))
Vai muka uutta::)) Barbeilla eivät lapset ole leikkineet enää yli kymmeneen vuoteen,..:)
..
Minullapa on kymmeniä Bratz-nukkeja, sekä heidän vaatteitaan ja tarvikkeita mm. kampaamo ym. Nyt 13-vuotias tyttäreni leikki niillä pienenä...
.Mutta enpä ikinä myy!Säilytän ne lastenlapsille sekä tytölleni itselleen lapsuusmuistoina!!- ap.
No, nämä barbit ovatkin antiikkia. Itse en ole koskaan nukeilla leikkinyt.
- ihankos::)
ap. kirjoitti:
No, nämä barbit ovatkin antiikkia. Itse en ole koskaan nukeilla leikkinyt.
Barbeistasi ei tule "antiikkia" koskaan. Ne ovat massatuotantoa, ja niitä on valmistettu vasta vuodesta 1960. Mutta nykylapsille ne eivät enää kelpaa leluiksi, eikä niitä kukaan ostakaan.
- ap.
ihankos::) kirjoitti:
Barbeistasi ei tule "antiikkia" koskaan. Ne ovat massatuotantoa, ja niitä on valmistettu vasta vuodesta 1960. Mutta nykylapsille ne eivät enää kelpaa leluiksi, eikä niitä kukaan ostakaan.
Kyllä ne viimeksi menivät kaupaksi, kun pari vein. Luulisin, että esim. perhepäivähoitajat tappelevat saadakseen laadukkaita barbeja lasten leikkihin. Ehkä jonkun voisi jättääkin.
- puupenni.
Kyllä nuo vanhimmat barbinuket ovat jo lähes antiikkia. Monet barbit ovat paljon hauskempia ja kauniimpiakin kuin nuo bratz-nuket.
Kyllä meillä lastenlapset leikkivät mielellään juuri vanhemmiltaan, lähinnä äidiltään, periytyneillä barbeilla. Niillä on yleensä tosi kivoja vaatteitakin. Luulen myös, että on ihmisiä, jotka arvostavat hyväkuntoisia, jo ns. vanhanaikaisia barbi-nukkeja ja ostavat niitä mielellään kirppareilta, jos sattuvat jostain löytämään. - Barbieita
kerätään ihan hulluna maailmalla. Hyväkuntoisia siis eikä sellaisia, joilla on leikitty paljon.
Itsekin myin kirpparilla lähes käyttämättömiä Barbieita kun tyttäreni ei niillä koskaan leikkinyt. Silti sai niitä kymmenittäin lahjaksi. Rasian kanssa olevat myin 10€/kpl.
Ilman rasiaa 4-5€/kpl. - näimpä arvelinkin.
ap. kirjoitti:
Kyllä ne viimeksi menivät kaupaksi, kun pari vein. Luulisin, että esim. perhepäivähoitajat tappelevat saadakseen laadukkaita barbeja lasten leikkihin. Ehkä jonkun voisi jättääkin.
No sittenhän tiedätkin hinnat joilla tavarasi menevät kaupaksi...Miksi ihmeessä täällä teeskentelet tietämätöntä ja kyselet hintoja!
Arvelitko ehkä että lukijat alkaisivat kadehtia sinua"käyttämättömistä" lasten vaatteista tai tehdä ostotarjouksia...
Aloituksesi henkii ylimielisyyttä. Luuletko ettei meillä muilla ole samanlaista roinaa ihan tarpeeksi asti jota kauppaat!! - ap.
näimpä arvelinkin. kirjoitti:
No sittenhän tiedätkin hinnat joilla tavarasi menevät kaupaksi...Miksi ihmeessä täällä teeskentelet tietämätöntä ja kyselet hintoja!
Arvelitko ehkä että lukijat alkaisivat kadehtia sinua"käyttämättömistä" lasten vaatteista tai tehdä ostotarjouksia...
Aloituksesi henkii ylimielisyyttä. Luuletko ettei meillä muilla ole samanlaista roinaa ihan tarpeeksi asti jota kauppaat!!Itse asiassa annoin ne toiselle henkilölle myytäväksi.
- ahaaaaaaaaaa
ap. kirjoitti:
Itse asiassa annoin ne toiselle henkilölle myytäväksi.
Yhä hassumpaa juttusi....Kannattaa varmaan neuvotella tuon toisen osapuolen kanssa sitten hinnoista....:)
Mikä lieneekään aloittajan tarkoitus ollut, olisi hauska tietää. Korostaa omaa ylemmyyttään että näin hän vaan täällä köyhyys -palstalaislle elvistelee käyttämättömillä lasten vaatteilla..::))
Nykyköyhät eivät huoli kirppis kamaa edes lapsilleen. - ap.
ahaaaaaaaaaa kirjoitti:
Yhä hassumpaa juttusi....Kannattaa varmaan neuvotella tuon toisen osapuolen kanssa sitten hinnoista....:)
Mikä lieneekään aloittajan tarkoitus ollut, olisi hauska tietää. Korostaa omaa ylemmyyttään että näin hän vaan täällä köyhyys -palstalaislle elvistelee käyttämättömillä lasten vaatteilla..::))
Nykyköyhät eivät huoli kirppis kamaa edes lapsilleen.No, minä annoin ne ilmaiseksi hänelle, että hän saa myydä. Onhan siinä työtä ja vaivaa, kun raahaa kamat kauppaan ja sitten järjestelee ne siellä yhä uudelleen ja lopuksi kerää pois.
Enkä minä nytkään ole mahdollista tuottoa itselleni ottamassa, mutta täytyisi nyt bensaraha ja tuntien työstä jotain korvausta saada hänen, kuka nyt viekin. - Köyhä vaan ei nöyrä.
ahaaaaaaaaaa kirjoitti:
Nykyköyhät eivät huoli kirppis kamaa edes lapsilleen.Minä kun olen ollut siinä käsityksessä, että nykyaikaiset äidit kierrättävät lastenvaatteita ja ostavat hyväkuntoisia ja vähänpidettyjä kamppeita kirppareilta. Eihän ne edes paljon ehdi kuluakaan, kun jäävät pieneksi kasvavalla lapsella nuo vaatteet.
Näin meillä täällä etelä-Suomessa, eräässä suuressa ja kuuleman mukaan melko vauraassakin kaupungissa äidit menettelevät. Eivätkä ole edes mitenkään hirveän köyhiäkään vaan ihan hyvätuloisia vanhempia. Luulen, että nykyköyhät huolivat kyllä hyväkuntoisia vaatteita ja lastentarvikkeita mielellään ja maksavat niistä pienen summan, mitä järkevä myyjä pyytää kirppiksellä.
Ei köyhän tarvitse olla nöyrä, mutta järkevä kannattaa olla. - toinen totuus
Köyhä vaan ei nöyrä. kirjoitti:
Minä kun olen ollut siinä käsityksessä, että nykyaikaiset äidit kierrättävät lastenvaatteita ja ostavat hyväkuntoisia ja vähänpidettyjä kamppeita kirppareilta. Eihän ne edes paljon ehdi kuluakaan, kun jäävät pieneksi kasvavalla lapsella nuo vaatteet.
Näin meillä täällä etelä-Suomessa, eräässä suuressa ja kuuleman mukaan melko vauraassakin kaupungissa äidit menettelevät. Eivätkä ole edes mitenkään hirveän köyhiäkään vaan ihan hyvätuloisia vanhempia. Luulen, että nykyköyhät huolivat kyllä hyväkuntoisia vaatteita ja lastentarvikkeita mielellään ja maksavat niistä pienen summan, mitä järkevä myyjä pyytää kirppiksellä.
Ei köyhän tarvitse olla nöyrä, mutta järkevä kannattaa olla.Enpä ole tuollaisesta kierrätyksestä kuullut. Kyllä totuus on toisenlainen. Nykyvanhemmat pukevat lapsensakin muodikkaasti. Alkaen jo aivan alle kouluikäisistä tenavista, heille on omat merkkivaate mallistonsa, sekä esittelyiltoja äideille uutuuksista.
Sekä korvakorut, meikit , hiusten sävytykset , uusimmat kännyt ja tietsikat viimeistään ekaluokalle mennessä.
Eipä sitten ihme että pikavippi-ja luottovelat kasaantuvat ja ulosttoon joutuu yhä enemmän ihmisiä::::) - Köyhä vaan ei nöyrä.
toinen totuus kirjoitti:
Enpä ole tuollaisesta kierrätyksestä kuullut. Kyllä totuus on toisenlainen. Nykyvanhemmat pukevat lapsensakin muodikkaasti. Alkaen jo aivan alle kouluikäisistä tenavista, heille on omat merkkivaate mallistonsa, sekä esittelyiltoja äideille uutuuksista.
Sekä korvakorut, meikit , hiusten sävytykset , uusimmat kännyt ja tietsikat viimeistään ekaluokalle mennessä.
Eipä sitten ihme että pikavippi-ja luottovelat kasaantuvat ja ulosttoon joutuu yhä enemmän ihmisiä::::)Taitaa olla kuitenkin totuus toisenlainen noin yleensä. Kyllähän niitä löytyy "hienostomammoja", jotka menettelevätkin noin. Yleensä kyllä, sanoisinko järkevät mammat, vähän miettivät ja on sitä suhteellisuudentajuakin :)).
No totuuksia on monenlaisia.....olenko muuten "Köyhyys"-palstalla?
Laittaa jopa kysymään sitäkin tässä. - :::::)))
Köyhä vaan ei nöyrä. kirjoitti:
Taitaa olla kuitenkin totuus toisenlainen noin yleensä. Kyllähän niitä löytyy "hienostomammoja", jotka menettelevätkin noin. Yleensä kyllä, sanoisinko järkevät mammat, vähän miettivät ja on sitä suhteellisuudentajuakin :)).
No totuuksia on monenlaisia.....olenko muuten "Köyhyys"-palstalla?
Laittaa jopa kysymään sitäkin tässä.kai itse tiedät millä palstalla olet olevinasi:::)Puhun työssäkäyvistä , ihan tavall. ihmisistä, omalla alallani nuoret äidit kertovat lastensa muodista ym.
- Köyhä vaan ei nöyrä.
:::::))) kirjoitti:
kai itse tiedät millä palstalla olet olevinasi:::)Puhun työssäkäyvistä , ihan tavall. ihmisistä, omalla alallani nuoret äidit kertovat lastensa muodista ym.
Jaa, juttu vaan on ehkä erilaista kuin yleensä tällä nimenomaisella palstalla. No haitanneeko tuo? Olen jo vanha nainen, enkä enää kaiketi ymmärrä näistä nuorten kotkotuksista. Vaan mitä siitä.
Hyvää Pääsiäistä toivottelen! - puupenni.
toinen totuus kirjoitti:
Enpä ole tuollaisesta kierrätyksestä kuullut. Kyllä totuus on toisenlainen. Nykyvanhemmat pukevat lapsensakin muodikkaasti. Alkaen jo aivan alle kouluikäisistä tenavista, heille on omat merkkivaate mallistonsa, sekä esittelyiltoja äideille uutuuksista.
Eipä sitten ihme että pikavippi-ja luottovelat kasaantuvat ja ulosttoon joutuu yhä enemmän ihmisiä::::)Sinulla on aika yksipuolinen näkemys asiasta. Varmasti löytyy äitejä, joilla kaiken täytyy olla uutta ja hienoa. Tuota en ole ennen kuullut, että jopa korvakoruja tai hiustensävytyksiä myös jo pienten lasten äidit pohtivat. No kännykkä kai on hyvä olla olemassa ekaluokkalaisella. Onhan se jo turvakin lapselle, luulisin.
Tuommonen järkevä normiäiti ei varmaankaan hanki ihan leikki-ikäiselle lapselleen kaikkea uutena?
Se on jo hulluutta, jos kaikki pitää olla viimosen päälle ja pikavipeillä sun muilla kulutusluotoilla sitten koetetaan maksella laskuja järjettömistä hankinnoista. - Bensaraha????
ap. kirjoitti:
No, minä annoin ne ilmaiseksi hänelle, että hän saa myydä. Onhan siinä työtä ja vaivaa, kun raahaa kamat kauppaan ja sitten järjestelee ne siellä yhä uudelleen ja lopuksi kerää pois.
Enkä minä nytkään ole mahdollista tuottoa itselleni ottamassa, mutta täytyisi nyt bensaraha ja tuntien työstä jotain korvausta saada hänen, kuka nyt viekin.Sangen varaks köyhä vaikutat oleven kun autokin löytyy.....
- ekoilija
Mieti, mitä itse olisit valmis maksamaan rikkinäisestä tuotteesta? Ehjää, puhdasta tavaraa saa kaupaksi, rikkinäistä ja kulunutta ei huoli edes kierrätykset. Täälläpäin korkolapun saa alle kympillä, jos kengät ovat siistit laitata itse korkolappu ja hintaa vähän yli kulujen. En ostaisi "uusiakaan" kenkiä kirpputorilta jos ne maksavat yli 20 e, kenkäkaupan tarjouskori on asia erikseen. Sieltä ostetut ovat puhtaita, uusia, eivätkä esim jonkun sellaisen jalassa olleita jolla on jalkasieni...
Käytän kirpputoria päästäkseni eroon jostakin jota en ihan ilmaiseksi halua antaa. Samalla periaatteella katselen tarjontaa, olisiko joku luopumassa jostakin minulle sopivaan hintaan...
Esim DVD-levyjen ylähinta minulle on 3 e. Monet kaupat myyvät poistoja 3/kympillä tai 5 e kpl uudempia. En maksa kirppislevystä 8 e vaikka olisi kuinka uusi. Käytetty on aina käytetty.- ap.
Entäs cd-levyjen yläraja?
- Ne menee
ap. kirjoitti:
Entäs cd-levyjen yläraja?
n.2-5€. Vitosen levy pitää olla uudehko.
- joskus kokeillut...
Hieman sama ongelma meilläkin takavuosina. Kaapit oli täyttynyt lapsen vaatteista ja tekstiileistä sekä kengistä.
Keräsimme pojan kaikki 0-6 vuoden ikäisen pojan vaatteet lattiella ja vaimo hinnoitteli ja lajotteli ne kokojen mukaan. Vaatteet kaikki uutena ostettu ja merkkivaatteita. Osa liki käyttämättömia nopean kasvun takia. Vaimoni laittoi esim. 150 euron haalarista 30 euroa ja 50 euron kengistä 10 euroa.
ja sitten niitä 2-10 euron hintoja perusvaatteille.
Kun viisi jätesäkillisrä oli seissyt eteisessä 3 kk niin hermostuin ja vein ne kirpparille,. Seisoin siellä vielä puolen päivän jälkeen myymättä mitään. Kiinnostuneita kyllä riitti.
Sitten eräs nainen tuli minulle sanomaan että hän tietää että meidän vaatteet olleet kalliita mutta kirpparista niistä ei 1-2 euroa enmpää saa vaikka uudehkot ja 100 euron maksanut.
Vein vaatteet kotiin ja vaimo vei työpaikalleen osan niistä jossa jotkut meni työkavereille ja loput neljä säkillistä vein vaatekeräyslaatikkoon.- ap.
En mene itse myymään, vaan vien viikkovuokraa vastaan.
- ::::::::::---
hoh-hoi...Mitä järjen köyhyyttä....
Vaikka vaatteet olisi uutena maksaneet mitä ne vanhenevat ja mallit menevät pois muodista sekä varsinkin lasten vaatteet ja varsinkin pojilla kuluvat kyllä yhdenkin lapsen käyttäminä aika loppuun...Tämän ovat varmasti huomanneet muutkin koska "merkki"vaatteitanne ei hinnoillanne ostanut kukaan.0-6vuotiaan, eli siis yli kuusi vuotta vanhaa vaatetta noilla hinnoilla!!
Olen itse myynyt tyttöni merkki-ja laadukkaita haalareita ym, alkuperäinen hinta 200e , kirppiksellä laitoin 5e. HYvin menivät kauaksi.sekä suuren osan olen lahjoittanut ilamiseksi tarvitseville useampi lapsisissa perheissä ovat oikein tulleet aika ajoin kysymään oisko mitään pieneksi jäänyttä, kenkää tms. ja olen antanut ne ilmaiseksi .
- puupenni.
Tosi ilkeästi ihmiset kirjoittavat täällä. Niinkuin tämä aloittaja olisi jotenkin laittomasti ansaitsemassa, kun haluaa viedä hyvät, käyttökelpoiset tavarat kirppikselle ja kyselee hintojen perään.
Monesti kirppareilla on tosi huonoa ja likaistakin vaatetta ja tavaraa myynnissä. Joskus joku on hinnoitellut ihan ylikanttiin tavaransa, joita myy siellä.
En osaa sanoa, mikä olisi kohtuullista, mutta ei kannata laittaa kovin montaa euroa käytetylle tai vaikkapa käyttämättömällekään tuotteelle, luulen, että silloin kauppa käy parhaiten.Eikö se juju just ole ollut, että myydään halvalla itselle tarpeetonta, mutta toiselle tarpeellista kamaa ja vaatetta pois. Se on sitä hyvää kiertoa.
On siis tämmöinen myyntitilille tapahtuva kirpputori kyseessä. Eli sieltä on pöytä vuokralla ja maksetaan torin pitäjälle ne ostetut tavarat ja hän tilittää sitten myyjälle saadut tulot. - djsfjsdjfsjk
Kannattaa miettiä, paljonko itse olisi valmis maksamaan. jo viedessä kannattaa miettiä, että ostaisiko tuollaisen itse, jos tarvetta olisi. Itselläni oli se periaate, että vain hyväkuntoista, ei paikattua eikä lähes puhkikulunutta tai sellaista, missä oli tahroja mitkä ei lähde pois. tuoksuva pesuaine saa muuten ainakin minut sivuuttamaan loosin kokonaan. Puhdas riittää. Eihän ne ole edes tuoksuja, vaan hajuja.
Minä olen vaatteista pyytänyt 1-5 euroa, kengistä, takeista ja vähemmän kuluvista kestotavaroista sitten vähän tilanteen mukaan, 10-25 % alkuperäisestä hinnasta kunnon mukaan. tuo neljännes tavaroista, joita ei hirveästi alennusmyynneissä ole. Parhaiten kauppansa tekevät miesten käyttövaatteet, niitä on paljon vähemmän tarjolla kuin naisten. Puvut menevät kirpparilla kaupaksi vain juhlasesonkeina - olen saanut pukuhommia tekevältä veljeltäni niitä joskus myyntiin. Leikki-ikäisten poikien vaatteet 130 senttiin asti olen saanut myytyä lähes kaikki, mutta isommat ei sitten. Omat poikani ovat aika rauhallisia, joten vaatteet säilyivät hyvin ja niitä on saatukin vähän tarvetta enemmän.
Rikkinäisiä ei kannata viedä, kun ehjiäkin on tarjolla pilvin pimein. - oma kokemus
Korkolaput kengänpohjiin maksavat meidän suutarilla n 18e/pari, sen alle ei saa. Joten jos kengissä on huonot korot niille ei hintaa just yhtään.
Riippuu varmaan kirpparista/paikkakunnasta millä hintaa mikäkin tuote menee. Pikkuvikaisista pitää ilmottaa tuotteessa ja huomioda hinnassa.
Yleensä vaatetavara menee huonommin , kaikenlainen muu paremmin, kupit kipot maljakot ym...kodin tekstiilit kanssa kuten ehjät hyvät liinat, pussilakanat tms.. - Aloittajalle asiaa
Sinun olisi kannattanut laittaa viestisi tuonne kirpparipalstalle. Olisit säästynyt suuremmilta haukkumisilta.
Nämä kengät kannattaa mielestäni laittaa roskiin. Kukaan ei osta kirpparilta käytettyjä huonokuntoisia kenkiä, eikä niihin taas sinun kannata alkaa korkolappuja laitattamaan. Et tule saamaan rahojasi takaisin. Itsellä hyväkuntoisten kenkien *kipuraja* kulkee tuossa 6 euron tietämissä. Juuri eilen katselin kirpparilla 7 euron kenkiä, jotka olivat kuin uudet. En ostanut. Mielestäni olivat liian kalliit.
Puseroista olen valmis maksamaan enint. 4 euroa, jos ei ole ihan tavallinen t-paitarätti.
Lasten vaatteista ei taida paljoa saada. Ne yleensä onkin hinnoiteltu melkoisen alas, mitä on tullut joskus vilkaistua, sellaista 0,50-1 e luokkaa.
Siihen ei kannata laskea, että paljonko on itse maksanut tuotteesta. Sillä ei ole ostajalle mitään merkitystä. Kirppari on kirppari ja hinnat tulee olla sen mukaisia!- hus sika metsään
Ketjun kirjoituksen kertova että palstalaisilla on köyhää vain ajanvietto.
Menkää ulos jos ei fyysistä terveys estettä.
tai tehkää koti töitä.
Vaatehuoneen pesu.
- vei sisältö ulos > esim. parveke.
Pese; vedellä, mieto pesuaine riittää siivouspyyhe
~ hyllyt
~ seinät
~ lattia, varsinkin listat
~ ovi molemmin puolin
~ oven karmit molemmin puolin ovat oven ympärillä
Anna huoneen tuulettua ovi auki.
Pakkasella anna vaateiden olla useampi tunti ulkona kengät jätä yön yli tai pidempään, lämpenevät käyttöön jo tunnissa.
Järjestä tavarat takaisin vaatehuoneeseen.
Jokaisella on oma järjestys, itse laitan eniten käytettävät keskihyllyille, vähiten ylös ja jalkineet painavat tavarat alahyllyille.
Jos mahdollista jätä lattia ala tyhjäksi, saat helposti imuroitua tilan, koska sinne kummasti niitä villakoiria syntyy.
Kätevää olisi alahylly ritilähyllynä näin kengät eivät keräisi tomua hyllylle.
Mene siivoamaan keittiö;
Aina voi pestä; uunin, jääkaapin tai kahvin keittimen, leikuulaudan sen säilytystilan, laatikostoa ja kaappeja järjestäen ne samalla.
Kaappi, jossa on jauhot kahvi aina löytyy hyllyn pinnalta jäänteitä
- uunin puhdistus; sen voi pestä aina.
Kun peset käytön jälkeen, on aina puhdas. Useimmiten tahtoo unohtua, kun kuumaa uunia ei saa pestyä.
Järeitä aineita ei tarvitse, kun pyyhit aina ennen uunin päälle laittoa.
Muistat sen helpommin kun otat uunin hyllyn pois uunista, kun uuni on ollut käytössä siis hellalle > se muistuttaa; pyyhi minut
Jääkaapin on hyvä pestä pakkasilla.
Sammuta kaappi
> vie elintarvikkeet ulos parvekkeelle.
> tee astianpesuaineesta mieto pesuvesi siivouspyyhe
> Ota hyllyt pois.
> Pese kaapin seinät
> Pese hyllyt
Huomioi > Ovi hyvin ja oven tiivisteet, ne alkavat hyvin pian haista, kun elintarvike esim.. maito härskiintyy sinne.
> Laita hyllyt takaisin kaappiin
> Anna kaapin tuuletus hetki.
> Jos sinulla on pakkasessa kylmäkalleja, laita ne jääkaappiin ja anna kaapin jäähtyä, ovi kiinni.
> Järjestä tavarat kaappiin.
> Sulje ovi.
Wc- ja suihkuhuoneen siivoaminen
Pyyhi/pese peili nukkaamattomalla nihkeällä tai kostealla liinalla.
Pyyhi/pese myös peilihylly, kylpyhuonekaapin ovet, ovenkahvat ja valonkatkaisijat.
Pese käsienpesuallas, hanat, tulppa ja viemäriaukot naarmuttamattomalla pesusienellä tai astianpesuharjalla.
Pyyhi myös allas alapuolelta, viemäriputki ja käsienpesualtaan hajulukko.
WC-allas. Suihkauta puhdistusainetta altaan seinämiin. Harjaa allas sisäpuolelta wc-harjalla. Harjaa altaan pohja myös veden alta sekä vedentuloreunus. Huuhtele wc-allas vetämällä se ja huuhtele harja samanaikaisesti.
Pyyhi vetonuppi, vesisäiliö, kansi ja istuinrengas molemmin puolin. Wc-istuimen kansi ja istuinrengas voidaan irrottaa joskus huolellisempaa puhdistusta varten. Pyyhi myös jalkaosa.
Pyyhi seinät wc-istuimen ympäriltä roiskekorkeudelta.
Imuroi myös lattia ja pyyhi se kostealla lattiamopilla.
Pese suihkun ympäröivä seinäpinta roiskekorkeudelta. Pese myös lasiset ja muoviset suihkuseinät.
Wc:n lattiakaivo
Nosta ritilä pois. Poista irtonaiset roskat ja hiukset siivous- tai talouspaperilla.
Jos käytät lattiakaivossa erillistä irrotettavaa suodatinta. Muista vaihtaa suodatin riittävän usein.
Laske lattiakaivoon puhdasta vettä. Lirauta sinne astianpesuainetta tai desinfioivaa puhdistusainetta.
Hankaa ritilä kummaltakin puolelta ja harjaa lattiakaivo puhtaaksi. >Vanha astianpesuharja sopii tähän tarkoitukseen, kunhan et käytä sitä enää muuhun.
Laske lattiakaivoon puhdasta vettä. hajulukolla on oltava vettä.
Laita ritilä takaisin paikalleen
Hajulukot
Käsienpesualtaiden hajulukot ovat tunnetusti tukkiutumisherkkiä paikkoja. Sinne joutuu niin hiuksia kuin parransänkeäkin.
Ennen hajulukon avaamista alle on hyvä laittaa ämpäri, sillä putkista ja lukosta tipahtaa varmasti 1-2 dl varsin likaista vettä.
Putket ja lukko kaivellaan sormella kumihansikkaat kädessä puhtaaksi, huuhdellaan ja laitetaan takaisin paikalleen.
> Kokoamisen jälkeen laske hanasta vettä ja tarkkaile, että liitokset pitävät varmasti.
Muuten kastuu varpaat seuraavalla käytöllä.
- ällistynyt!
Mitä nämä siivousohjeet täällä tekee? Jos haluat opastaa jotakuta siivouksissa, suomi24:ltä löytyy kyllä siivouspalstakin. Mitä tekemistä on siivouksilla kirpparihinnoittelun tai edes köyhyyden kanssa. Siinä sitä köyhä siivoaa samoin kuin rikaskin, ehkä enemmänkin. Rikkailla kun on mahdollisuus hankkia vaikka siivousapua, eikä heillä välttämättä ole edes aikaa siivoilla.
- ennemmin uusi
Hinnoittele niin että vähennät uuden hinnasta 1€, niin saat viedä kaikki takaisin, et menetä yhtään rakkaaksi tullutta omaisuuttasi. Niin näkyy tekevän toisetkin. Aivan älyttömiä hintoja jonninjoutavalla romulla joista en maksa minä eikä kukaan muukaan yhtä euroa. Vaikka kuinka kiillotat niin romu mikä romu.
- puupenni.
Kaikki ei suinkaan ole romua kirppiksillä. Voi löytää jopa "aarteen." Vaatteet, semmoset klassikot, voivat olla todella kivoja, vähän toisenlaisia kuin nämä uudet kaupasta ostetut.
Hinnan pitää toki olla kohdallaan. Vanhasta ei voi pyytää suuria hintoja. Tai voi pyytää, mutta jäävät takaisinkuljettaviksi kotiin. Kukaan ei niitä silloin osta. - kirppishinnat
Tosiaan. Jostain kauhtuneesta ja käytetyn näköisestä pyydetään useita euroja, kymppejäkin... mm marimekon nimen luullaan takaavan että kulunutkin on arvokas...
Toinen ihmeteltävä ilmiö on tietyt astiat, joista pyydetään ihmesummia. Kun katsoo jotain antiikkia antiikkia ohjelmaa niin siitä saa oikeampaa tietoa tiettyjen astioiden /malkakoiden ym arvosta.
Itse möin pitkästä aikaa hiljattain kirpparilla ja sain kohtuutilin. Hinnat olivat kyllä minimissään ja sai tehdä paljon hommia kun kuskasin tavaraa parin päivän välein. Hyllyt tyhjeni kotona kuin kirpparilla ja aika vähän tarvi tuoda takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2375133Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1194171- 583803
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363609- 513540
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413275Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv72704Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202596- 232426
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo592377