Ihmispalvontaa

Miten puolustaudutte

Täällä selvästi palvotaan ihmisiä, juutalaisia. Mutta Jumala ei hyväksy ihmispalvontaa eikä mitään muutakaan palvontaa. Vain häntä, Jumalaa saa palvoa.
Miksi siis pilkkaatte Jumalaa ja haette tarkoituksella tuomiota päällenne ja estätte näin pelastumisenne.
Uskon että te kaikki tiedätte tämän Jumalan ehdottoman kiellon palvoa.

25

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+9

Jeesusta täällä tunnutaan palvovan, Jeesus oli juutalainen, tosin juutalaiset ovat sitä mieltä, että juutalaista ihmistä ei saa palvoa.

• Lindu

Marian kautta Hän oli ihminen, Hengen kautta Jumalan Poika.
        Häntä ei "palvota" (mikäli tuo on oikea sana) ihmisenä, vaan taivaallisena Messiaana, Jumalana.

• aivan niin eikö?
        Lindu kirjoitti:

Marian kautta Hän oli ihminen, Hengen kautta Jumalan Poika.
        Häntä ei "palvota" (mikäli tuo on oikea sana) ihmisenä, vaan taivaallisena Messiaana, Jumalana.

Näyttää olevan että tuo henki meni häneen Johanneksen kasteessa ja näinollen
        kristillisyys alumuodossaan on henkien palvontaa, henkikastetta, henkiparannusta ja henkien vallassa olemista aivan kuin esim. voodoo.

• Lindu
        aivan niin eikö? kirjoitti:

Näyttää olevan että tuo henki meni häneen Johanneksen kasteessa ja näinollen
        kristillisyys alumuodossaan on henkien palvontaa, henkikastetta, henkiparannusta ja henkien vallassa olemista aivan kuin esim. voodoo.

Puhtaimmillaan ja Raamatun, sekä UT:n opetuksen mukaan, se ei ole mitään muuta, eikä minkään muun hengen vallassa olemista, kuin Jumalan Pyhän Hengen. Mitään muuta henkeä ei saa palvella, kunnioittaa, eikä rukouksessaan kutsua.

Käytännössä nykyisessä uuskarismaattisessa ilmiössä kylläkin esiintyy myös pahoja henkiä ja niiden vaikutusta, sekä riivaustiloja. Tämä kaikki on vastoin UT:n opetusta, sillä sekä Jeesus Itse, että myös apostolit ajoivat riivaajahenkiä ulos ihmisistä.

• hyvä niin ja pyhä..
        Lindu kirjoitti:

Puhtaimmillaan ja Raamatun, sekä UT:n opetuksen mukaan, se ei ole mitään muuta, eikä minkään muun hengen vallassa olemista, kuin Jumalan Pyhän Hengen. Mitään muuta henkeä ei saa palvella, kunnioittaa, eikä rukouksessaan kutsua.

Käytännössä nykyisessä uuskarismaattisessa ilmiössä kylläkin esiintyy myös pahoja henkiä ja niiden vaikutusta, sekä riivaustiloja. Tämä kaikki on vastoin UT:n opetusta, sillä sekä Jeesus Itse, että myös apostolit ajoivat riivaajahenkiä ulos ihmisistä.

Niin ,pyhän hengen palvontaa.
        Jeesuksen palvonta onkin sitten jo eri juttu. Jeesus ei eläessään palvonut muuta kuin Isä Jumalaa ja hänen hengensä meni kasteessa Jeesukseen.

Joo riivaustiloista ja kielillä puhumisesta varoitti jo muistaakseni Paavalikin seurakuntalaisia arvaten ja tietäen näiden henkien olevan alempia, tai jopa riivajahenkiä.Voihan tietysti olla että tuonkaltaiset tilat syntyvät juuri tilaisuuksissa jossa ajetaan riivaajahenkiä pois ihmisistä.
        Joo parantaminen näytti olevan Jeesuksen ryhmän päätehtäviä.Hyvä niin.

• Kyllä Herraa

Yeshuaa tulee kaikki kumartamaan, mutta autuaat ne, jotka rakastaa hyvää Kuningasta ja Israelin Pyhää Herraa. Tietenkin Yeshuaa kumarretaan Herrana ja Jumalana ja on myös Isä tahto ja antoi kaiken tuomiovallan Pojalle että häntä kunnioitettaisiin, kuten on kirjoitettu.

´ Sen jälkeen minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden suuren äänen taivaassa sanovan: "Halleluja! Pelastus ja kunnia ja voima on Jumalan, meidän Jumalamme. Sillä totiset ja vanhurskaat ovat hänen tuomionsa; sillä hän on tuominnut sen suuren porton, joka turmeli maan haureudellaan, ja on kostanut ja on vaatinut hänen kädestänsä palvelijainsa veren."

Ja he sanoivat toistamiseen: "Halleluja!"

Ja hänen savunsa nousee aina ja iankaikkisesti.

Ja ne kaksikymmentä neljä vanhinta ja neljä olentoa lankesivat maahan ja kumartaen rukoilivat Jumalaa, joka valtaistuimella istuu, ja sanoivat: "Amen, halleluja!" Ja valtaistuimelta lähti ääni, joka sanoi: "Ylistäkää meidän Jumalaamme, kaikki hänen palvelijansa, te, jotka häntä pelkäätte, sekä pienet että suuret".

Ja minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden äänen ja ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän sanovan: "Halleluja! Sillä Herra, meidän
      Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen. Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Uhrilampaan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut. Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus."

Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Uhrilampaan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat".

Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki." ´

(Ilmestyskirja 19:1-10)

• vanha ja vakaa

aika pöyhkeä ja itsekäs on teidän jumala kun vaatii vielä itseään palveltavankin.
      Mielikuvitusolennon pilkkaamisessa ei ole mitään pahaa.
      Onko juutalaisissa vielä sellaisia jotka uskovat persoonalliseen jumalaan? Ehkä ortodoksijuutalaiset.
      Mutta tavalliset, älykkäät ja ajattelevat juutalaiset, uskovatko he?

• Lindu

Miksi kukaan pilkkaisi sellaista, mitä ei ole?

Itse en näkisi järjenhiventä alkaa pilkata ihmisiä, jotka esim. uskovat, että toisessa galaksissa asuu violettipäisiä pikku-ukkoja. Voisin jopa uskoa, että sinipäisiä, mutta ehdottomasti ei violetteja. Silti en pilkkaa heitä, enkä varsinkaan violettipäisiä pikku-ukkoja, joita väitän, ettei edes ole olemassa!

Miksi "ateisti" pilkkaa Jumalaa? Siksi, että hän ei ole ateisti, vaan jumalanpilkkaan on jokin muu syy. Aito ateisti ei pilkkaa.

Mielenkiintoista, että kutsut mielikuvitusolentoa pöyhkeäksi ja itsekkääksi.
        Miksi muuten pyörit uskonnollisilla palstoilla?

• vanha ja vakaa
        Lindu kirjoitti:

Miksi kukaan pilkkaisi sellaista, mitä ei ole?

Itse en näkisi järjenhiventä alkaa pilkata ihmisiä, jotka esim. uskovat, että toisessa galaksissa asuu violettipäisiä pikku-ukkoja. Voisin jopa uskoa, että sinipäisiä, mutta ehdottomasti ei violetteja. Silti en pilkkaa heitä, enkä varsinkaan violettipäisiä pikku-ukkoja, joita väitän, ettei edes ole olemassa!

Miksi "ateisti" pilkkaa Jumalaa? Siksi, että hän ei ole ateisti, vaan jumalanpilkkaan on jokin muu syy. Aito ateisti ei pilkkaa.

Mielenkiintoista, että kutsut mielikuvitusolentoa pöyhkeäksi ja itsekkääksi.
        Miksi muuten pyörit uskonnollisilla palstoilla?

ei siinä muuten järkeä olekkaan sillä toisissa galakseissa todella asuu kaikenlaisia elämänmuotoja. Ja varmaan palvotaan jumaliakin.
        Minulle jumala on mielikuvitusolento mutta uskovaisille ei ja sen heille haluan sanoa että heidän jumalansa on juuri sellainen kuin sanoin.
        Siksi pyörin täällä että olen kiinnostunut lähi-idän tilanteesta.
        Uskovaisille haluan myös sanoa että heitä on jymäytetty.

• Lindu
        vanha ja vakaa kirjoitti:

ei siinä muuten järkeä olekkaan sillä toisissa galakseissa todella asuu kaikenlaisia elämänmuotoja. Ja varmaan palvotaan jumaliakin.
        Minulle jumala on mielikuvitusolento mutta uskovaisille ei ja sen heille haluan sanoa että heidän jumalansa on juuri sellainen kuin sanoin.

Se on totta, että paljon jymäytetään uskonnolla ja uskonnoilla, eikä kaikki, mitä totena esitetään, ole totta. Varsinaiset uskovaiset eivät kuitenkaan ole niin vain jymäytettävissä, sillä jos uskovaisella on yhtään kykyä ajatella itsenäisesti, hän alkaa pian seulomaan saamaansa informaatiota ja tulee paljolti tietämään, mikä on totta ja mikä ei.

Pohjalla on totuus. Henki, jota voi hyvällä syyllä kutsua esim. Jumalaksi, maailman Luoja, on olemassa. On myös paljon muita henkiä. Joitain henkiä voi kutsua jumaliksi, sillä he usein edustavat jotakin palvottua jumaluutta. Kokemus on osoittanut, että ns. pienemmät jumaluudet ovat niitä, joista Raamatussa puhutaan pahoina henkinä, ne eksyttävät pois totuudesta. On myös enkeleitä, ym. henkiolentoja.

Tästä tietomäärästä vilpitön uskovainen alkaa seuloa totuuksia. Itseasiassa mekin tällä foorumilla tarjoamme vuosituhantista, -sataista, sekä omalla kohdallamme esim. vuosikymmentistä tietoa, kuin valmista ateriaa.

Ja kuitenkin, myös minä, olen edelleen etsijä. Haluan tietää lisää.

• Ufot ja muut---

kaikenlaisia elämänmuotoja..onpas hämärästi kirjoitettu!
        Uskot siis ufoihin ja Jumalaan et usko.Oletkuin vaihtanut loogisesta uskonnosta
        Ufouskontoon.
        Sinua on jymäytetty!

• vanha ja vakaa
        Lindu kirjoitti:

Se on totta, että paljon jymäytetään uskonnolla ja uskonnoilla, eikä kaikki, mitä totena esitetään, ole totta. Varsinaiset uskovaiset eivät kuitenkaan ole niin vain jymäytettävissä, sillä jos uskovaisella on yhtään kykyä ajatella itsenäisesti, hän alkaa pian seulomaan saamaansa informaatiota ja tulee paljolti tietämään, mikä on totta ja mikä ei.

Pohjalla on totuus. Henki, jota voi hyvällä syyllä kutsua esim. Jumalaksi, maailman Luoja, on olemassa. On myös paljon muita henkiä. Joitain henkiä voi kutsua jumaliksi, sillä he usein edustavat jotakin palvottua jumaluutta. Kokemus on osoittanut, että ns. pienemmät jumaluudet ovat niitä, joista Raamatussa puhutaan pahoina henkinä, ne eksyttävät pois totuudesta. On myös enkeleitä, ym. henkiolentoja.

Tästä tietomäärästä vilpitön uskovainen alkaa seuloa totuuksia. Itseasiassa mekin tällä foorumilla tarjoamme vuosituhantista, -sataista, sekä omalla kohdallamme esim. vuosikymmentistä tietoa, kuin valmista ateriaa.

Ja kuitenkin, myös minä, olen edelleen etsijä. Haluan tietää lisää.

luota vain luonnonlakeihin älä omaksu muiden löytämiä totuuksia omaksesi.
        Totuutta et löydä kirjoista ja kansista etkä uskovaisten ja pappien opeista.

• vanha ja vakaa
        Ufot ja muut--- kirjoitti:

kaikenlaisia elämänmuotoja..onpas hämärästi kirjoitettu!
        Uskot siis ufoihin ja Jumalaan et usko.Oletkuin vaihtanut loogisesta uskonnosta
        Ufouskontoon.
        Sinua on jymäytetty!

enhän minä puhunut ufoista mitään.
        Minä uskon jumaluuteen kyllä, koko Universum on yhtä jumalaa kaikkine elämänmuotoineen.
        Universum monimuotoisine elämänmuotoineen on olemassa, vain tyhmä ja sokea väittää sitä jymäytykseksi.
        Ufoja on olemassa, tarkkaile kehoasi voit olla ufo-abduktion uhri. Sinusta on voitu ottaa näytteitä tetämättäsi.

• Usko Jeesusta jos

luota vain luonnonlakeihin älä omaksu muiden löytämiä totuuksia omaksesi.
        Totuutta et löydä kirjoista ja kansista etkä uskovaisten ja pappien opeista.

rakastaa Jeesusta sillä paljon on valheita ja kaikki muut on varkaita ja ryöväreitä Jeesuksen rinnalla. Yksin Herraa saa rakastaa Jumalana ja jokainen juutalainen tämän ymmärtää ja myös pakanakansoista pelastunut pystyy sen ymmärtämään Jeesuksessa.

• Usko Jeesusta!

Minä uskon jumaluuteen kyllä, koko Universum on yhtä jumalaa kaikkine elämänmuotoineen.
        Universum monimuotoisine elämänmuotoineen on olemassa, vain tyhmä ja sokea väittää sitä jymäytykseksi.
        Ufoja on olemassa, tarkkaile kehoasi voit olla ufo-abduktion uhri. Sinusta on voitu ottaa näytteitä tetämättäsi.

Hylkää epäjumalat!

• vanha ja vakaa
        Usko Jeesusta! kirjoitti:

Hylkää epäjumalat!

joo jeesuksia. Niitähän on ollut maailmansivu hurumykket.
        Hylkään mielikuvitusolennot. Ne joutaa roskapyttyyn tai olkoon satukirjoissa.

• Tyhmä ja sokea on

Niin nyt mainitsit ufotkin ja kaikenlaiset elämän muodot jotka asuvat avaruudessa ja palvovat jumalia.
        Siis humanoideja?
        Sanoo se Valtaojan guru partansa takaa mitä vain ei ole syytä kaikkea uskoa mitä hän höpäjää.
        Tiede lehdessä oli erittäin hyvä ja kattava artikkeli siitä mitkä todennäköisyydet olisivat sille mahdollisuudelle, että maailmankaikkeudessa olisi samanlaiset olosuhteet elämälle kuin maapallolla.
        Ei oikeastaan mitään mahdollisuutta..olemme ainutlaatuisia( ja nämä olosuhteet ovat luotuja.)
        Jos on niin toisissa ulottuvuuksissa voi olla, mutta sitten mennäänkin jo kabbalan järjestelmiin jossa on useita ulottuvuuksia eli maailmoja.

• Hyvin ymmärretävää

on se, että ihmiset korottaa toisia ihmisiä monenlaisesti ja ihan uskovien ihmisten keskuudessa. Isä Jumala ei anna kunniaansa ihmisille, mutta Immanuel on Herra ja Jumala Jeesuksessa, totisesti. Toki Isä on Poikaa suurempi, mutta myös Poika antoi henkensä ja sai takaisin koska ei itse ollut tehnyt mitään syntiä ja oli siinnytkin Jumalan Pyhästä Hengestä ja oli Jumala, totisesti. HalleluYeshua!

• Yksi tärkeimmistä

armolahjoista on henkien erottamisen armolahja, sillä myös uskonnollisuuden kentällä pätee samat "ongelmat" kuin maailman kentällä eli kunnianhimo ja oman itsensä korottaminen Jeesuksen saaman kunnian sijaan. Tietysti tämä on ymmärretävää koska olemme kaikki ihmisiä ja tunnustusta kaipaavia jos ei Jumalan armo ja totuus ole meille totuutta tästä Jeesuksen ainulaatuisesta asemasta paljastunut ja kirkastunut.

Jeesus Nasaretilainen on Israelin Pyhä Herra, eikä mikään miehen siemenestä siinnyt puoli-ihminen vaan täydellinen Immanuel, totisesti, halleluYeshua!

• Pyydän juutalaisilta

anteeksi kaikkien muiden juutalaisten ja ihmisten korotusta Nasaretilaista Yeshuaa (Jeesusta) lukuunottamatta, sillä Yeshua on Israelin Pyhä Herra ja Immanuel, totisesti. HalleluYeshua!

• Katsokaa ettei

kukaan teitä eksytä, sillä Jumalan tahto on että turvaatte yksi Nasaretilaiseen Yeshuaan (Jeesukseen), sillä on Herra ja Immanuel, eikä vain ihminen Eevan ja Aadamin jälkeläisenä.

Nasaretilainen Yeshua on Israelin Pyhä Herra ja Jumala, totisesti!

HalleluYeshua!

• maailma on täynnä

epäjumalia, jotka tahtoo Nasaretilaisen Jeesuksen paikalle. Heitä kavahtakaa sillä Saa-tanalla on paljon valtaa tässä katoavassa maailmassa ja ekstystysten täytyy tulla, mutta vain Nasaretilainen Jeesus on Totuudellinen ja Uskollinen Herra, totisesti. Kavahdetaan epäjumalia!

Joka olet Juutalainen, tutki Jeesuksen opetus, älä tyydy todistajiensa todistukseen vaan Herra omien pyhien sanojensa voimallisuuteen, sillä Herra Jeesus on hyvä, totisesti. HalleluYeshua!

• Tärkein Kysymys!

"Rakastatko sinä Nasaretilaista Jeesusta?"

• 6+13

" Kun sinä huudat, auttakoon sinua jumaliesi joukko !

Mutta tuuli vie ne kaikki. henkäys ottaa ne pois.
      Mutta joka minuun JHVH turvaa, se perii maan, ja ottaa omasensa minun Pyhän vuoreni."

" Käykää, käykää ulos porteista, tasoittaaa kansalle tie. Tehkää, tehkää valtatie, raivatkaa kivet pois. Kohottakaa lippu kansoille.

Katso, Herra on kuuluttanut maan ääriin asti:
      Sanokaa tytär Sionille, Katso, sinun pelastuksesi tulee, hänen palkkansa on hänen mukanansa, hänen työnsä ansio käy hänen edellänsä.

Ja heitä kutsutaan "Pyhäksi kansaksi" "JHVH:n lunastetuiksi" , ja sinua kutsutaan " halutuksi ", " Kaupungiksi joka ei ole hyljätty ".

• Yeshuan palvontaa!

´ Yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke. Leijona Juudan heimosta, Daavidin juurivesa, on voittanut. Hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä."

Minä näin, että valtaistuimen, niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Uhrilammas, kuin teurastettu. Hänellä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat Jumalan seitsemän Henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.

Hän tuli ja otti kirjan valtaistuimella istuvan oikeasta kädestä. Kun hän oli ottanut kirjan, ne neljä olentoa ja 24 vanhinta lankesivat Uhrilampaan eteen. Heillä oli kullakin kitara ja kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukouksia. He veisasivat uutta virttä ja sanoivat: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu. Sinä olet verelläsi ostanut meidät Jumalalle kaikista sukukunnista, kielistä, kansoista ja heimoista. Sinä olet tehnyt heidät Jumalallemme valtakunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä."

Minä näin ja kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen, olentojen ja vanhinten ympäriltä. Heidän lukunsa oli 10 000 kertaa 10 000 ja tuhat kertaa tuhat. He sanoivat kovalla äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman, rikkauden, viisauden, väkevyyden, kunnian, kirkkauden ja ylistyksen."

Minä kuulin, kuinka kaikki luodut taivaassa, maan päällä, maan alla ja merellä, kaikki mitä niissä on, sanoivat: "Valtaistuimella istuvalle ja Karitsalle ylistys, kunnia, kirkkaus ja valta aina ja iäisesti!" Ne neljä olentoa sanoivat: "Aamen." Vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen palvoivat. ´

(Ilmestyskirja 5:5-14)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      2960
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2741
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2459
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2451
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1559
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1257
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1213
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe