Miehelläni on toiminimi ja tekee työmatkoja, joskus pitkänkin matkan päähän, mutta ei ole ottanut koskaan mitään kilometrikorvauksia. Kirjanpitäjä laittaa sitten vaan verotukseen aina jotain vähennyksiä ajopäiväkirjan mukaan.
Kuuluisko kuitenkin ottaa nuo kilometrikorvauksetkin laskulle mukaan. Näin näyttää moni muu saman alan yrittäjä tekevän. Miten ne katsotaan kirjanpidossa?
Kysyn tässä vaan, koska joudun ulkopuolisena itse tekemään tämän hänen firmansa "sihteerin" homman, (myös ajopäiväkirjan täytön jälkikäteen), kun mies ei itse ole pätkääkään kiinnostunut tästä puolesta yrityksessään. En ole vielä kovin hyvin perehtynyt näihin.
Kilometrikorvaukset
3
122
Vastaukset
- fgjgfklgjf
Onko laskutettavien asiakkaiden kanssa sovittu että kilometrit voidaan laskuttaa?
Toiminimessa omalla autolla ajo tosiaan vähennetään veroilmoituksessa. Mutta asiakkailta voi laskuttaa sitä mitä sovitaan tai mihin asiakkaat suostuu. - hankkikaa tietoa
Riippuu vähän mitä miehesi tekee, onko ihan joku suhari, vai jonkun alan osaava ammattilainen, jonka palveluista ollaan valmiita maksamaan käypä hinta. Ammattimaisessa toiminnassa on välttämätöntä veloittaa asiakkaalta kilometreistä ja matka-ajasta, jos pidemmälle ajetaan. Muuten toiminta ei ole kannattavaa. Kirjanpidossa ne ovat tuloa yritykselle, laskussa niihin lisätään alv.
- 20
Kyllähän laskulle voi kirjoittaa mitä lystää, kun pokan kanssa on sovittu etukäteen kulupuolesta.
Itse en ole koskaan laskuttanut kilsoja erikseen. Lisännyt joskus työmäärään tunnin tai kaksi, vähän riippuen tapauksesta tai onko muuta keikkaa samalla sunnalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750