Lyhyt kysymys; onko jossain vielä jäljellä jotakin aineistoa(internetsivuja tai videoita) hänestä vai onko kaikki jo kadonneet bittiavaruuteen?
Muistan nähneeni dokumentin hänestä ja hän teki minuun lähtemättömän vaikutuksen, mutta mitään materiaalia hänestä tai siitä dokumentista ei enää löydy..
Tero Sand
20
1516
Vastaukset
- .
Tero on kuollut.
http://www.talkorigins.org/tsand.html - Aloittaja123
Kyllähän mä nyt sen tiedän..
- aloittaja123
Hänestä on ollut aiemmin enemmän materiaalia netissä ja kyseisen dokumentinkin haluaisin vielä käsiini, taitaa olla aika hankalaa..
- zyrt
Eipä juuri tietoa löydy. Dokumenttiprojektin ohjelman hänestä silloin katsoin.
http://yle.fi/vintti/yle.fi/d-projekti/arkisto/paasarja/96terosand.htm- aloittaja123
Se on kyllä harmi.. Itsekin sen dokumentin olen kerran aikoja sitten katsonut, ja haluaisin sen vielä saada jotenkin käsiini.
- zyrt
aloittaja123 kirjoitti:
Se on kyllä harmi.. Itsekin sen dokumentin olen kerran aikoja sitten katsonut, ja haluaisin sen vielä saada jotenkin käsiini.
Tekijänoikeuksista se on kiinni, mutta voithan lähettää Ylelle postia ja kysyä, josko tuo on mahdollista saada elävään arkistoon.
- aloittaja123
zyrt kirjoitti:
Tekijänoikeuksista se on kiinni, mutta voithan lähettää Ylelle postia ja kysyä, josko tuo on mahdollista saada elävään arkistoon.
Hyvä idea, katotaas mitä vastaavat..
- aloittaja123
aloittaja123 kirjoitti:
Hyvä idea, katotaas mitä vastaavat..
Yhteydenotto YLE:lle tuntuu mahdottomalta.. Sähköpostia Elävään Arkistoon lähettäessä paluupostina tulee outo virhe, ettei viestiä toimitettu. Palautelomake taas johtaa sivulle joka on täynnä kummallista koodia.
- zyrt
aloittaja123 kirjoitti:
Yhteydenotto YLE:lle tuntuu mahdottomalta.. Sähköpostia Elävään Arkistoon lähettäessä paluupostina tulee outo virhe, ettei viestiä toimitettu. Palautelomake taas johtaa sivulle joka on täynnä kummallista koodia.
Läähetin omalta sähköpostiltani tällaisen. Kyllä se ainakin lähti, saa nähdä jos vastaavat.
"Onko mahdollista saada Elävään arkistoon Dokumenttiprojektin vuonna 1996 esittämä ohjelma Tero Sandista? Jean Bitar teki hänestä dokumentin myös 1991. Onko ongelmia tekijänoikeuksissa, vai olisiko tämä mahdollista?" - aloittaja123
zyrt kirjoitti:
Läähetin omalta sähköpostiltani tällaisen. Kyllä se ainakin lähti, saa nähdä jos vastaavat.
"Onko mahdollista saada Elävään arkistoon Dokumenttiprojektin vuonna 1996 esittämä ohjelma Tero Sandista? Jean Bitar teki hänestä dokumentin myös 1991. Onko ongelmia tekijänoikeuksissa, vai olisiko tämä mahdollista?"Mulla ei jostain syystä onnistunut. Olisin kiitollinen jos kertoisit sitten täälläkin mitä vastaavat.
- zyrt
aloittaja123 kirjoitti:
Mulla ei jostain syystä onnistunut. Olisin kiitollinen jos kertoisit sitten täälläkin mitä vastaavat.
Kerron tietysti. Olen muuten joskus huomannut, että jos palautelomakkeella jotain lähettää, niin se saattaa takkuilla. Siksi laitankin kaikki aina omalta sähköpostilta.
- zyrt
aloittaja123 kirjoitti:
Mulla ei jostain syystä onnistunut. Olisin kiitollinen jos kertoisit sitten täälläkin mitä vastaavat.
Ai niin, se vielä, että elävään arkistoon kannattaa laittaa ohjelmapyyntöjä. Olen minä sinne pari ohjelmaa saanut. Luulen että ainoa este saada sinne jokin ohjelma on juuri tekijänoikeusrajoitukset.
- aloittaja123
zyrt kirjoitti:
Ai niin, se vielä, että elävään arkistoon kannattaa laittaa ohjelmapyyntöjä. Olen minä sinne pari ohjelmaa saanut. Luulen että ainoa este saada sinne jokin ohjelma on juuri tekijänoikeusrajoitukset.
Kiitos tiedosta :)
Katotaan nyt jos sun vinkillä laittaisivat tuon Tero Sandin dokumentin niin riittäisi mulle. - zyrt
aloittaja123 kirjoitti:
Kiitos tiedosta :)
Katotaan nyt jos sun vinkillä laittaisivat tuon Tero Sandin dokumentin niin riittäisi mulle.Kävin juuri katsomassa sähköpostiani ja sinne oli tullut tällainen viesti.
Hei,
Valitettavasti toivomasi ohjelma Tero Sandista on Ylelle Bitar Films nimiseltä tuotantoyhtiöltä ostettu, joten emme voi sitä Elävässä arkistossa julkaista. Pidämme tämän kiinnostavan ohjelman muistissa ja ilmoitamme jos sääntöihin tulee muutoksia.
Ystävällisin terveisin,
Elävän arkiston toimitus
[email protected]
yle.fi/elavaarkisto
- Eli ikävä kyllä olin oikeassa tekijänoikeuksien suhteen.
- aloittaja123
Bitar Films näyttää olevan jokin vähän tuntemattomampi tuotantoyhtiö, ei edes omia nettisivuja.. Onkohan enää olemassa..
Kuitenkin Googletuksella löysin Fonectasta sähköpostin jonne pistelen viestiä, katotaan mitä vastaavat jos vastaavat.- zyrt
Se on varmaankin ohjaaja Jean Bitarin oma tuotantoyhtiö. Niin monet dokumenttiohjaajat tekevät, eli laittavat oman tuotantoyhtiön pystyyn.
Kyllä ainakin tämän mukaan Bitar Films Oy toiminnassa on. Saihan se juuri Suomen elokuvasäätiön tukea.
http://www.elokuvakontakti.fi/site/?lan=1&mode=news&news_id=904&PHPSESSID=1fc7b9535fd60e5a9ac30dd4e73c583e - aloittaja123
zyrt kirjoitti:
Se on varmaankin ohjaaja Jean Bitarin oma tuotantoyhtiö. Niin monet dokumenttiohjaajat tekevät, eli laittavat oman tuotantoyhtiön pystyyn.
Kyllä ainakin tämän mukaan Bitar Films Oy toiminnassa on. Saihan se juuri Suomen elokuvasäätiön tukea.
http://www.elokuvakontakti.fi/site/?lan=1&mode=news&news_id=904&PHPSESSID=1fc7b9535fd60e5a9ac30dd4e73c583eNo hyvä. Toivottavasti vastaavat jotain.
- Jean Bitar
aloittaja123 kirjoitti:
No hyvä. Toivottavasti vastaavat jotain.
Kyllä Bitar Films Oy on olemassa ja Tero Sandista löyttyy kassetteja jos tahdotte. Sähköposti osoite [email protected]
Yst.Terv.
Jean Bitar
- Anonyymi
Itselläni on tuo dokumentti vhs kasetille aikoinaan nauhoitettuna..katson sitä juuri
- Anonyymi
Ei varmaan mutta itselläni on kahdella vhs kasetilla dokumentti Tero Sandista..toinen alkoi Teron hautajaisista mutta muuten oli paljon samaa asiaa kuin ensimmäisessä..tässä toisessa dokumentissa on Teron kuolemasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1046724
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h875057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113309Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p323180Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272348Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191716Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961351Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391302Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311206- 48984