Mielestäni autokoulujen tulisi järjestää vanhemmalle väelle suunnattuja koulutuksia, siis yli 30 vuotiaille omia kursseja.
Olin autokoulussa ensimmäisen tunnin ja lopetin autokoulun siihen paikkaan - eli lyhyeen loppui opiskelu.
Kurssilla olin minä ( 40 vanha ukko) ja kahdeksan 18 vuotiasta.
Kyllä hävetti istua siellä nuorison kanssa ja siitä syystä lopetinkin. Eihän tällaisen ikälopun paikka ole nuorten parissa.
Autokouluun vanhemmalle väelle kursseja
18
1310
Vastaukset
- Autonainen
Suurin osa oppilaista on nuoria. Minua ei kyllä yhtään hävettänyt, vaikka suoritin ajokortin vanhempana. On se niin kiva nyt autolla ajella.
- Sitkeästi vaan
Olen kuusikymppinen ja epäröin myös mennä sinne nuorison joukkoon. Ongelma oli kyllä ihan omassa päässäni, toiset oppilaat eivät ole mitenkään osoittaneet ihmettelyä tai muutakaan negatiivista. Opettajat ovat onneksi myös aika varttuneita ja ovat suhtautuneet kannustavasti, vaikka välillä on kyllä ollut pinna kireällä heillä. Minulla on ollut useita eri opettajia, en tiedä onko kaikilla niin, mutta sopii minulle ja säästää opettajien hermoja. Ja jokainen opettaja opettaa eri asioita, se on hyvä.
Välillä kyllä tuli uskonpuute, uskoin jääväni ikuisiksi ajoiksi pyörimään sinne parkkipaikalle. Autokoulun omistaja ymmärsi minua ja antoi minun purkaa tunteitani ja se keskustelu oli oikein terapeuttinen. Nyt on käyty jo useita kertoja ajelemassa liikenteessä ja vaikka auto välillä sammuu valoihin niin eteenpäin on menty ja opet ovat sitä mieltä, että kyllä minä vielä sen kortin saan. Lisätunteja tietysti otan ja pitääkin ottaa.
Jossain vaiheessa oli kuulemma sellainen laki, että jos ajoi kortin täytettyään 30 v., niin jokaista vuotta kohti piti ajaa yksi lisätunti. Eli on se huomattu, että oppiminen on vaikeampaa iäkkäälle. Se on kuitenkin yksilöllistä ja siksi em. käytäntöä ei enää ole.
Kouluun vaan, jos ajokorttia ja autoa tarvitset!
- iloinen kuski
No mutta turhaan sitä tuollaisia ajattelemaan,kävin tänä keväänä autokoulun 47 vuoden ikäisenä naisena,ja hankalaltahan se ajaminen ensin tuntui,vaan kyllä teoriatunneilla kukaan ei katsonut kieroon,ja inssikin meni läpi ilman lisäajotunteja,omaksi yllätyksekseni,ja nyt ajelen tyytyväisenä joka päivä ja opin koko ajan sujuvammaksi,joten tsemppiä vaan ,ajaminen on kivaa ;)
- JPT-81
Hei. Oulussa kursseja kaikenikäisille järjestää ainaskin "vihreän linjan" autokoulu. Jos täällä saa nimen sanoa, niin puhun Autokoulu Greenline:sta. Kannattaa ottaa rohkeasti yhteyttä. Kertovat lisää mielellään.
- 50+
Itse olen autokoulussa ihan loppusuoralla ja ikää on 50 . Tuntuihan se aluksi vähän hassulta istua siellä niiden 18-vuotiaiden kanssa, mutta siihen tottuu.
Nuorison mielestä varmaan kyllä joku 50 v on jo ihan ikäloppu "vanhus". Kurssilla kuulin ohimennen, kun tytöt juttelivat jostain työpaikastaan; "sellaisia ihan älyttömän vanhoja, 5-6-kymppisiä", kuulin erään kommentoivan työkavereitaan.
Lähemmäs 80-v olevalle sukulaiselle, kun mainitsin asiasta, niin tokaisi vaan, että "mikäs vanha sä nyt muka olet!".
Eli, riippuu vähän siitä mistä perspektiivistä asiaa katsoo. ; )
Hyvänä kannustimena mulla on myös yksi lähisukulainen ja ystävä, jotka ajoivat kortin päälle 4-kymppisinä.
Mulle ajokortin hankkiminen on kyllä ihan ehdottomuus, kun meinaan asua maaseudulla.
Kaikki julkiset liikenneyhteydet ja palvelut kun alkaa olla jo viety, niin ei ole enää muuta mahdollisuutta. Joten käyn nyt siis autokoulua, oli mikä oli.
Aiemminkin kortin olisi toki voinut suorittaa, mutta vasta nyt se on mulle, taloudellisesti ja muista seikoista johtuen, käytännössä mahdollista.
Olen ajatellut, että ajanpahan sitten ainakin tarpeeksi koko rahan edestä, eikä käy kuten joillekin tutuilleni, jotka suorittivat 18-vuotiaana kortin, kun vanhemmat yllyttivät autokouluun ja maksoivat kulut, mutta ajaminen jäi sitten siihen, syystä ja toisesta ja enää eivät uskalla auton rattiin.
Tässä iässä motivaatiotakin on ainakin tarpeeksi ja sen voimalla puskee kyllä vaikka läpi harmaan kiven.
Opiskelukin tuntuu ihan erilaiselta, kuin joskus nuorena.- Miks pitäis?
Ja täällä 64v, eikä tunnu yhtään hölmöltä.Kohta kortti taskussa!
- Koululainen.
"Mielestäni autokoulujen tulisi järjestää vanhemmalle väelle suunnattuja koulutuksia, siis yli 30 vuotiaille omia kursseja?"
Mielestäni olet hölmö koska pidät 30 vuotiaita sen takia vanhana kun jotkut 17v likat ja pojat menee ajokorttia hankkimaan ... Periaatteessa ajokortti sopisi paremmin 30 vuotiaalle yleensäkin, eikä sen takia ole tarkoitus kenenkään alkaa menemään mukaan tähän nuorison nettihömppään ja ruveta nöyristelemään vaikka itse on sentään nuorempiensa yläpuolella ja hallitsevammassa asemassa.
Mielestäni jos teini on autokoulussa, niin minusta se on p*rseestä. Liian nuorena annetaan 2000 kilon painoinen ajoneuvo ja oletetaan että henkilö ajaa kuten on opetettu ja tilastot kertoo ihan muuta.
Miksi siis tarvitsisit eri opetusta vain siksi että olet 30 tai 50 vuotias kun se opetus on ihan sama kaikille?
Ihmetyttää aina kun kaikkien mielestä vain teini on oikeutettu menemään autokouluun vaikka täällä tulisi puolet koko maastamme toimeen ilman autoa varsinkin 18 - 20 vuotiaat jotka ei sitä oikeasti tarvitse, ovat vain liikenteen tukkona ja kaiken perustana on egoileminen koska kun kaikilla on niin toisellakin pitää olla... se on aivan järjetöntä.
Eli ota itseäsi niskasta kiinni. Autokoulu on todellakin aikuisia eli sinua varten jos koet tarvetta päästä autoa ajamaan. Sinua varten se nimenomaan pitäisi olla ja alle 25 vuotiaat voisi pääsääntöisesti heittää sieltä ulos hankkimaan mopokorttia tai bussilippua. On säälittävää että maamme autoilijoista suuri osa koostuu nuorisosta ja sekin suuremmaksi osin pelkän aatteen puolesta kun on nyt totuttu siihen, että jokaisella 18 vuotiaalle pitäisi olla ajokortti. Mihin ne sitä muka tarvitsee? Olen itsekin tullut toimeen ilman ajokorttia kolmekymppiseksi asti ja olen nuori aikuinen itse.
Ymmärrän toki sen, että jos et kestä typeriä pissiksiä jne. niin se on sitten eri asia, mutta syytä siitä tätä meidän lakiamme jonka mielestä kakarallakin on oikeus päästä etuilemaan ja kaahaamaan liikenteeseen.
"Nuorison mielestä varmaan kyllä joku 50 v on jo ihan ikäloppu "vanhus". Kurssilla kuulin ohimennen, kun tytöt juttelivat jostain työpaikastaan; "sellaisia ihan älyttömän vanhoja, 5-6-kymppisiä", kuulin erään kommentoivan työkavereitaan. "
Saa olla aika pässi jos 50 vuotias olisi ikäloppu teinin mielestä. 50 vuotias on normaali aikuinen elämänsä puolivälissä kuten olettaa voi yleensä. Juuri tässä on se seikka, että mitä siellä tekee 20 vuotiaat kun ei ole edes elämänkokemusta juuri mitään? Eikö 25 vuotias olisi parempi päästää liikenteeseen jo varman hahmotuskyvynkin vuoksi?
"Ongelma oli kyllä ihan omassa päässäni, toiset oppilaat eivät ole mitenkään osoittaneet ihmettelyä tai muutakaan negatiivista. "
Ja mitä hlvettiä se teineille edes kuuluu kuka tekee ja mitäkin?
Onko kaikki luvat ja suvaitsevuudet kysyttävä nulikoilta jotta saa jotain mitä tarvitsee elämässään? Miksi nulikoista yleensäkin koostuu suurin rinki autokoulun oppilaista?
taitaa olla sitä kuuluisaa murkkuikää jolloin pitää tehdä kaikkea joka ei periaatteessa vielä kuuluisi ja laki kun sallii kaiken niin mikäs siinä sitten.
Siksipä meiltä saa kaupasta vielä keskikaljaakin että sitä olisi teinien helpompi hakea.
"Kurssilla olin minä ( 40 vanha ukko) ja kahdeksan 18 vuotiasta.
Kyllä hävetti istua siellä nuorison kanssa ja siitä syystä lopetinkin. Eihän tällaisen ikälopun paikka ole nuorten parissa. "
Tai sitten sinä olet oikeasti se 18v taulapää jonka pissi häviää päästä kun aikuistut ja komistut, naisena kaunistut jne.
Minä olen sinua 10 vuotta vanhempi ja pskat olen piitannut ketä on kurssilla, eli oikeasti ei ole kiinnostanut pierun vertaa.
Nykyinen internetti-nuoriso on 90% täynnä k*sipäitä ja laki on näiden puolella heti kun joku vähän tökkää kepillä herkkää jäätä.
Säälittäviä pellejä jotka tyrii joka asian liikenteessä, mutta omatpa ovat asiansa. Itse olen ylpeä kolmekymppinen ja olen mielestäni ansainnut ajaakin autoa, koska minulla ei sellaisen ajamiseen ole ennen mikään kiire ollut, koska en ole huomannut sille vielä silloin tarvettakaan koulua käydessäni.
Nyt kun on perhettä ja huushollia, työtä, niin auton tarve kasvaa.
Nuorempana kun ei sitä rahaakaan oikein ole, niin vttuako sillä autollakaan ajelisi :)- heh....
"Ja täällä 64v, eikä tunnu yhtään hölmöltä.Kohta kortti taskussa! "
Mutta silti päätit mainita asiasta koska internetin pissipäänuoriso kyselee ja jankuttaa kaikki päivät asioista mitkä ovat heidän mielestään uskomattomia.
18v nulikan paikka ei mielestäni ole todellakaan autokoulussa. Joku mopokortti niin sen ymmärtäisi vielä :) - Näinhän se menee
heh.... kirjoitti:
"Ja täällä 64v, eikä tunnu yhtään hölmöltä.Kohta kortti taskussa! "
Mutta silti päätit mainita asiasta koska internetin pissipäänuoriso kyselee ja jankuttaa kaikki päivät asioista mitkä ovat heidän mielestään uskomattomia.
18v nulikan paikka ei mielestäni ole todellakaan autokoulussa. Joku mopokortti niin sen ymmärtäisi vielä :)Suurin osa näistä 18 vuotiaana kortin saaneista ajelee persaukisena pitkin maatamme ja vasta muutaman vuoden päästä alkaa tuloja kertyä sen verran ettei äiti ole heti maksamassa bensa ja vakuutusmaksuja puhumattakaan korjauskuluista saati katsastusmaksuista.
Mutta kun piltin pitää saada ajaa, niin piltille maksetaan maat ja mammonat ettei piltti vollota ja masennu, aja humalassa lampeen. - Niin...
Näinhän se menee kirjoitti:
Suurin osa näistä 18 vuotiaana kortin saaneista ajelee persaukisena pitkin maatamme ja vasta muutaman vuoden päästä alkaa tuloja kertyä sen verran ettei äiti ole heti maksamassa bensa ja vakuutusmaksuja puhumattakaan korjauskuluista saati katsastusmaksuista.
Mutta kun piltin pitää saada ajaa, niin piltille maksetaan maat ja mammonat ettei piltti vollota ja masennu, aja humalassa lampeen.Jos auton hankkiminen olisi muka välttämätöntä että teini aikuistuu, niin silloin pitäisi kyllä olla aikuisen näköinen, sekä varma työpaikka kuin myös selvä syy siihen että tarvitsee yleensäkään autoa.
Suomessa liian nuoret saa aivan liian helpolla paljon asioita jotka kuuluisi aikuisille. Itseäni harmittaa tällainen turha yhteiskunta, johon tekisi mieli tehdä muutoksia, muttei vaan pysty kun ei siihen ole minulla mahdollisuuttakaan.
Moni asia k*see yhteiskunnassamme, mutta kuvitelkaas... Amerikassa saa jo 16v piltti ajaa autoa. Luoja paratkoon!
- Leenatuulikki
Hei vaan muutkin "vanhukset"! Itse sain kortin vähän vaille 47-vuotiaana. Kirjalliset meni läpi kerralla, inssi vasta kolmannella. Ihmetytti vähän, kun ope tai inssi kysyi, että oletko ajanut aiemmin. En kai minä ilman korttia ajelisi! No, sitten kun kortin sain, olihan se vähän hakusessa se ajaminen vieläkin. Nyt ajelen kuin vanha tekijä. Rohkeutta vaan kaikille aikuisille kortin hankkimiseen!
- ööö tota...
Voi v*ttu...
Vai tarvii aikuinen rohkeutta mennäkseen autokouluun,hah? Oletko tosissasi?
Enemmän se nyt jotain teiniä jännittää kuin aikuista miestä.
On se nyt superjännää... Ei ole ensinnäkään mikään kansalaisvelvollisuus ajaa korttia 18 vuotiaana.- Miks pitäis?
Ja nyt se kortti sitten on taskussa!
Ikärasismia:)))
Itse olin autokoulussa n 47 vuotiaana, enkä yhtään tuntenut itseani vanhaksi tädiksi.
Kukaan ei katsonut vinoon ikäni vuoksi, mukava kokemus, vaikka tulihan sitä
sössittyä oikein urakalla, ikimuistoinen kokemus,
Jos nyt tunnet itsesi vanhaksi ukoksi, niin tee hyvämies jotain. Elämä alkaa vasta viiskymmpisenä, kaikkea mukavaa on luvassa, jos uskallat tarttua elämään kiinni.
Niin siitä autokoulusta, repäsevin kokemus oli luikasrata, sitä en unohda edes satavuotiaana, se on varma se.- kaasua
Itse ajoin ajokortin vasta 40, enkä todellakaan ollut ainoa "vanhus" autokoulun penkillä. Samalla kurssilla oli jopa kaksi minua vanhempaa ihmistä , eikä meitä hävettänyt yhtään!! Toki olisin itsekin mennyt vanhemmille suunnatulle kurssille jos semmoinen olisi ollut :D
Itse 43v, olen autokoulussa loppusuoralla,eikä mua yhtään hävetä olla nuorten seassa,sitä ajokorttia mä olen itselleni ajamassa en niille nuorille :) Paljon tsemiä ja suosittelen autokouluun menoa oli ikä mikä tahansa jos siltä tuntuu :)
- Tyytymätön
Ei kannata astua jalallakaan Autokoulu Greenlineen. Niin HUONOA asiakaspalvelua kaikinpuolin. Maksoin poikani autokoulun 3 erässä. Autokoulun sihteeri soittaa noin 3 kk viimeisen laskun maksusta (poika ei siis enää ollut koko autokoulussa), että lasku näkyy maksamattomana. Olin aivan äimistynyt ja sanoin, että se on maksettu jo ajat sitten hyvissä ajoin ennen eräpäivää. Käytiin näyttämässä kuitit ja he eivät pyytäneet anteeksi edes sekaannusta. Muutenkin kuulemma opettajat olivat myöhässä AINA tunneilta ja poikani mukaan yksi opettajista oli aivan kamala huutaja ja hirveän hätäinen! Harmittaa, että valitsin poikani autokouluksi sen.. Tietääpähän ainakin että toisen pojan autokoulu on eri!
- totuuden torvi
Joo tämä Greenline se on hieno firma. Jättää työntekijöille palkat maksamatta. Suosittelen lämpimästi kaikille harmaan talouden ja muun shaissen kannattajille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362161Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642002Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363871663Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031631Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821082Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 73895
- 27889