syödä hyvin, siis mässäillä, ja juoda viinaa ja olutta tänä pääsiäisenä. Perheeseen kuuluvat ortodoksi-isä, ortodoksiäiti ja heidän teini-ikäinen poikansa. Sanovat vielä, eihän tässä nyt mitään pyhimyksiä olla! Onko oikein?
Tuntemani ortodoksiperhe
9
212
Vastaukset
- Hurskaat rahakkaat
Rahalla saa ja hevosella pääsee. Ne mässää, syö ja nauttii kellä on paalua. Kellä ei ole, siltä oteaan pois se v'ähäkin!
- Rikas rikastuu
ja köyhä senkun köyhtyy. Eihän muuten rikkaaksi tullakaan.
- -----Z
Jokainen juhlii omalla tavallaan!
- Ei voisi olla oikeam
"Onko oikein?"
Melkein. Pyhät isät nimittäin ovat määränneet, että pääsiäisenä jos koska syödään hyvin ja otetaan kursailematta viiniä päälle, "mutta niissä maissa, joissa ei ole viiniä, niissä juomme olutta."- Niin muuten
Jostain ihme syystä meille on markkinoitu villasukanmakuisen lampaanlihan syöntiä pääsiäiseksi kuin käärmettä pyssyyn, vaikka isä Johannes Krysostomos puhuu pääsiäissaarnassaan syöttövasikasta.
Kaikki vissiin eivät ole kulinaristeja. Toisaalta syöttövasikkaa ei taida pahemmin olla tässä Suomi-nimisessä ryysyrannassa saatavilla sen enempää pääsiäiseksi kuin muulloinkaan.
- Ortodoksi
Kyllä juhlina aina juhlitaan, syödään hyvin ja juodaan viiniäkin. Jotkut juovat myös väkeviä ja olutta. Itse en niistä tykkää. Ortodoksinen kirkko sallii alkoholin käytön paastottomana aikana.
- Fjodor D.
En ymmärrä alkuperäistä kysymystä. Kyllä pyhätkin ihmiset ovat juoneet viiniä ja alkoholijuomia. Ilmeisesti tässä törmää normaaliin ortodoksiseen elämään kuuluva perinne protestanttiseen ainemagiaan. Jokuhan on kai tehnyt protestanttista tutkimusta siitäkin, että Jeesus ei missään tapauksessa voinut käyttää ehtoollista asettaessaan viiniä. Miksi ei?
- Oikeassa olet
Esimerkiksi pyhän Nikolai Aleksandrovitšin tiedetään aloittaneen jokaisen päivän kahdella vodkaryypyllä.
- Miten näin pääsi käy
Ymmärrän tunteesi, sillä sinä olet todella joutunut kärsimään tuntemasi ortodoksiperheen takia, johon perheeseen kuuluu ortodoksi-isä, ortodoksiäiti ja heidän teini-ikäinen poikansa ja jotka ovat luvanneet syödä runsaasti pääsiäisaterialla, nauttia viineistä ja ottaa siinä ohessa vähän napsuakin.
Nyt sinulla ei ole enää mielenrauhaa ja ajelehdit kuin ajopuu elämässäsi. Koko elämäsi on pilalla, etkä sinä saa oikeutta mistään.
Miten näin pääsi käymään? Kenen on vastuu? Eikö ihminen saa oikeutta mistään?
Oletko ottanut yhteyttä Kuningaskuluttaja- tai Mot-ohjelmaan? Ehkä Tuomas Enbuske voisi auttaa? Tai sitten sinun pitää valitta Euroopan komissioon.
Miten tästä nyt pitäisi edetä eteenpäin, elämähän jatkuu kaikesta huolimatta. Toivon voimia ja jaksamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483