http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/nettiriippuvuus-voi-johtaa-masennukseen-/art-1288460363696.html
Olen varma, että tämänkin palstan kirjoittajien elämänlaatu paranisi huomattavasti kun he laittaisivat koneen kiinni.
Nettiriippuvuus voi johtaa masennukseen
9
134
Vastaukset
- asgfdasgas
Varmasti masennus hellittäisi, jos en puuduttaisi aivojani 24/7 koneella, mutta yksin olisin kuitenkin. Eli aika vitun sama, koska peli on jo menetetty.
En usko että olisit. Jos olisi pakko keksiä tekemistä, lähteä ihmisten ilmoille, tapaisit väistämättä uusia ihmisiä. Ihan itse päätät pilata elämäsi koneella istumalla.
- 5432453443
simasuuneiti kirjoitti:
En usko että olisit. Jos olisi pakko keksiä tekemistä, lähteä ihmisten ilmoille, tapaisit väistämättä uusia ihmisiä. Ihan itse päätät pilata elämäsi koneella istumalla.
"En usko että olisit. Jos olisi pakko keksiä tekemistä, lähteä ihmisten ilmoille, tapaisit väistämättä uusia ihmisiä. Ihan itse päätät pilata elämäsi koneella istumalla."
Riippuu täysin siitä että onko tavannut näitä ihmisiä aikaisemminkin. Ei uusia ihmisiä löydetä nakkikioskilta.
Edes sosiaalisimmat tapaukset eivät yleensä saa "ex tempore" ystäviä/kavereita/tuttuja. Epäsosiaalisemmat sitä heikommin. Toisaalta kun väkisin miettisi jotakin tekemisiä niin voisi päätyä sellaisiin harrastuksiin yms. joista saisikin seuraa (ei olisi ihan lyhyen ajan projekti ja onnistumisesta ei olisi mitään takeita).
Jotkut kyllä saisivat varmuudella seuraa tuolla tavalla mutta ei tuota kannata yleistää. Netistä saa keskimäärin jopa helpommin seuraa kuin julkisesti (eikä se netissäkään ole helppoa).
- fgdfgdfgfghhjj
Masennus vois iskeä kun ei olis mitään tekemistä.
- Why me
Tota, kyl mää olin jo osittain tässä jamassa kaauuuan ennen ensimmäisenkään
nettitoosan hankkimista. - ...
"Olen varma, että tämänkin palstan kirjoittajien elämänlaatu paranisi huomattavasti kun he laittaisivat koneen kiinni."
Juu tosi paljon paranisi. Makaisin vain sängyllä tuijottaen kattoon, jos ei olisi konetta.- 10+4
Sekin olisi parempi kuin netissä istuminen 24/7. Ennen pitkää nimittäin joutuisit hoitoon ja mitä aikaisemmin masennusta aletaan hoitaa niin sen paremmat tulokset.
- 45353443
Empä tiedä paranisiko.
Jos on kävellyt itsekseen ulkona niin ymmärtää sen seikan että "yksin siellä kävelet". Ei siellä kukaan tule juttelemaan ja jos itse rupeaisit juttelemaan jollekin niin se vaatisi valtavasti rohkeutta ja todennäköisesti saisit vain vihaisen tuhahduksen että "Mitäs vittuu sä siinä sekoilet?"
Eikä tilannetta varmaan helpottaisi sekään että lähes 90%:a ulkoilijoista olisi jonkun kanssa ulkona. Nekin jotka olisivat yksin niin heillä olisi kauhea kiire päästä jonnekin....
Toisaalta netti myös passivoi ihmisiä ja ns. perustallaaja valitsee usein netin reaalimaailman sijasta "koska se on helpompaa ja ei vaan jaksa lähtee ulos".
Jotkut ihmiset viikon netittömyys saisi raivon ja ahdistuksen partaalle kun taas joillakin se tekisi pelkästään hyvää.- 20+5
Eiköhän jokainen meistä ole kävellyt itsekseen ulkona. Enkä itse edes kiinnitä huomiota siihen ovatko muut yksin vai kaksin vai porukalla, nautin etenkin näin keväisin luonnon heräämisestä.
Aika sairasta olla katkera siitä että muut ovat yhdessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san1862388- 581315
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621177Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661137Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?1871068Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731059Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1221028- 961026
Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153982Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58975