ÖLJYMÄKI HALKEAA KAHTIA.

Hannu Warvas

Öljymäki halkeaa kahtia.

Sakarja 14:4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

Se tarkoittaa, Öljymäki on elämä, joka jakaantuu seuraavasti, kansat ovat se mäki ja minä, joka kirjoituksen annan, olen se vuori, jota te ette tunne, nimittäin SE JOKA MINÄ OLEN, se on minun ainainen nimeni.

14:5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

Se tarkoittaa, aikaa, jolloin minä vedän tyköni kaikki kansat ja teen selvää maan lihan kanssa.

14:6 Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.
Se tarkoittaa, tuomion synkeyden päivää.

14:7 Se on oleva yhtämittaista päivää - Herralle on se tunnettu - ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata.
Se tarkoittaa, Jumalan salaisuus on jo tiedossanne.

14:8 Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet.

Se tarkoittaa, Minun sanani ovat vedet, jotka puhun, elämän ja kuoleman sanat.

14:9 Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.

Se tarkoittaa, enää ei puhuta Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä erikseen.

12

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hannu wa....

RISTIRIITAINEN RAAMATTU.

Näin tulee Raamattu ymmärtää henkisesti, kuitenkin kirjoitukset ovat oppi, eikä todelliset tapahtumat. Pitävästi voidaan nykyään todistaa, Raamatun olevan kirjoitukset vailla tositapahtumia historian valoassa. Esim. Israelin historiassa ei löydy Vanhan testamentin mainitsemia kuninkaita. Eikä ole historiallisesti todisteita Jeesuksen ristille panemisesta juutalaisten maassa.

Usko perustuu oletuksiin, ei todellisuuteen. Usko on jakaantuneen pakkomielteen, pakkouskon sairaus ja pakkopuhumista toisillekin, sillä muuten ei saa sisäistä rauhaa. Olen tuon kaiken itse kokenut.

Luin kerran psykiatrin määritelmän taudin kuvasta usko ja kauhistuin hänen kirjoitustaan. Koin vihan tunteet häntä kohtaan ensin, mutta kun rehellisesti mietin omaa elämääni, niin täytyi myöntää tohtorin kirjoituksen olevan sittenkin oikean.

Raamattu antaa katteettomia lupauksia esim. " Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua". Paastosin 10 pv ankaralla paastolla ollessani hädässä poikani vakavan leukemian tähden enkä saanut mitään vastausta! Poikani menehtyi sairauteen 2 v ja 3kk jälkeen, enkä saanut koko aikana mitään rukousvastausta, vaikka uskoni oli tuolloin harras ja puhdas.

• uskissss

Me ihmiset kuolemme joskus. Kyllä Jumala auttaa monessa, mutta Hän on lukenut meille jokaiselle elämämme pituuden. Jos poikasi oli uskossa, niin hän on nyt taivaassa. Onko se hänelle kamala asia.

Paastosit ahkerasti, mutta paastositko silloin, kun sinulle ei ollut vaikeaa. Jumala haluaa, että rukoilemme yksin omassa huoneessa Jumalan kanssa hiljaa ajatuksissamme ja paastoamme Jumalan vuoksi. Paastositko ensimmäistä kertaa vain sen takia, ettei poikasi olisi menehtynyt? Kun Jumala näkee tulevaisuuteen kaiken, niin oletko varma siitä, että poikasi kuolinhetki ei olisi ollut kuitenkaan hänelle paras mahdollinen?

Älä luovu uskostasi nyt. Sinulta edellytetään sitä, että luonnosta ja ympröivästäsi elämästä näet sen, että Jumala on kaiken luonut.

• uskissss kirjoitti:

Me ihmiset kuolemme joskus. Kyllä Jumala auttaa monessa, mutta Hän on lukenut meille jokaiselle elämämme pituuden. Jos poikasi oli uskossa, niin hän on nyt taivaassa. Onko se hänelle kamala asia.

Paastosit ahkerasti, mutta paastositko silloin, kun sinulle ei ollut vaikeaa. Jumala haluaa, että rukoilemme yksin omassa huoneessa Jumalan kanssa hiljaa ajatuksissamme ja paastoamme Jumalan vuoksi. Paastositko ensimmäistä kertaa vain sen takia, ettei poikasi olisi menehtynyt? Kun Jumala näkee tulevaisuuteen kaiken, niin oletko varma siitä, että poikasi kuolinhetki ei olisi ollut kuitenkaan hänelle paras mahdollinen?

Älä luovu uskostasi nyt. Sinulta edellytetään sitä, että luonnosta ja ympröivästäsi elämästä näet sen, että Jumala on kaiken luonut.

>>Jos poikasi oli uskossa, niin hän on nyt taivaassa. Onko se hänelle kamala asia.

Onko tuo vitsi ????

• Hannu W: Mitä raamattua käytät?
      Mulla lukee mm. 14:6. Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.
      7. Kerran tulee aika-milloin,sen Herra tietää- jolloin yö on kirkas kuin päivä eikä ilta enää pimene.

Ihan en muuten puutu. Mietin vain. Mulla on painos 1992 käännöksestä.

• hannu w.

teresa-aseret, Käytän tuttua 1.933-1.938 käännöstä, olen lukenut sitä yli 40 vuotta.
        > loistavat tähdet,< ( sammuvat) ovat uskon parhaimmisto, joten vanha käännös on varmasti oikeampi. Jeesuksen sanat > Kaikki te hylkäätte minut< ovat tällekin ajalle tarkoitetut, kuten ennenkin oli. Yleensä luullaan, että se oli kertatapahtuma.

Onhan kirjoitettu: Vanhurskaat loistavat, niin kuin tähdet aina ja iankaikkisesti".
        Loistavat tähdet ovat sammuneet. Kaikki on ehdollista, joko tai.

Laodikean seurakunnan aikaa me elämme, uskon sammumisenko aikaa, saa nähdä? Ilm. 3:14. ja 16. Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, Olen minä oksentava sinut suustani ulos.

• 2018-2019
    • tärkeää on pysyä

totuudessa kaikessa eikä keksiä satuja oman asian tueksi.

• Saarioinen

Pasketta, ehtaa.

• Pliukasta on,upsis..

Esketta,pahtaa,mäljulla öystettynä.

• Kritik

Elääkö tuo Holvainen vielä? Jos hän elää on hän nyt 112 vuotias. Hänen luvattiin nähdä kaikki mitä hänelle sanottiin.

• kaikki elävät
        Kritik kirjoitti:

Elääkö tuo Holvainen vielä? Jos hän elää on hän nyt 112 vuotias. Hänen luvattiin nähdä kaikki mitä hänelle sanottiin.

Jumalalle, toiset tykönsä ja toiset Tuonelassa ja muuallakin voi olla, kuten pahat henget.

• Jeesus on Yksi Nimi

ja Yksi Herra ja Yhdessä elävässä vedessä on Yksi Henki, niinkuin Isäkin on Yhtä Pojassa kaikkiin ihmisiin nähden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4354
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      100
      3790
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3479
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3080
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2568
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2489
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2262
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1926
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1692
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      33
      1662
    Aihe