Öljymäki halkeaa kahtia.

Hannu Warvas

Öljymäki halkeaa kahtia.

Sakarja 14:4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

Se tarkoittaa, Öljymäki on elämä, joka jakaantuu seuraavasti, kansat ovat se mäki ja minä, joka kirjoituksen annan, olen se vuori, jota te ette tunne, nimittäin SE JOKA MINÄ OLEN, se on minun ainainen nimeni.

14:5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

Se tarkoittaa, aikaa, jolloin minä vedän tyköni kaikki kansat ja teen selvää maan lihan kanssa.

14:6 Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.
Se tarkoittaa, tuomion synkeyden päivää.

14:7 Se on oleva yhtämittaista päivää - Herralle on se tunnettu - ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata.
Se tarkoittaa, Jumalan salaisuus on jo tiedossanne.

14:8 Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet.

Se tarkoittaa, Minun sanani ovat vedet, jotka puhun, elämän ja kuoleman sanat.

14:9 Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.

Se tarkoittaa, enää ei puhuta Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä erikseen.

19

1207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * En mä nyt oikein tuollaista selitystä ihan tuosta todellisesta tulevasta tapahtumasta usko. Inhimillinen selitys ja järjen päätelmä.

* Kyllä tuo Sakarjan ennustus tapahtuu ihan kirjaimellisesti. Kun Jeesus on ensin noutanut seurakuntansa maanpäältä, Hän tulee toitamiseen jonkunajan kuluttua, (n.3,5 vuoden) silloin Jeesus vihdoin ilmestyy Israelille, Israel tuntee Meesiaansa ja Kuninkaansa, saa syntinsä anteeksi ja pelastuu koko kansana, ja tulee siis Jeesukseen uskovaksi.

* Samaten Israel pelastuu fyysisesti antikristuksen vihalta ja sorrolta, silloin Öljymäki halkeaa kahtia, ja siihen syntyneeseen valtavaan laaksoon Jeesus vie Israelin kansan turvaan. He saavat syntinsä anteeksi, siitä hetkestä alkaen heillä on avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan. Meillä pakanoillahan tämä lähde on ollut avoin jo jo, n. 2 tuhatta vuotta. Lähde on Jeesus Kristus, Hänen verensä lähde, puhdistaa kaikesta synnistä vielä tänäkin päivänä. Uskokaa Herraan Jeesuskeen syntienne antesksi samiseksi.

* Hänen mukanaan on tuhannen tuhatta pyhää, eli seurakunta. Jeesus voittaa antikristuksen, saata-na sidotaan tuhanneksi vuodeksi ja heitetään vankeuteen. Jeesus voittaa antikristuksen sotajoukot, ja rauha on totaalinen kautta koko maailman. Hän perustaa Israelin ja seurakuntansa kanssa tuhatvuotisen valtakunnan, ja lähettää evankelistat maailman jokaiseen kolkkaan, kaikki kansat tulee Jeesukseen uskovaksi .

* Tätä tukee Matt. 24 luku, siinä Jeesus itse kertoo tästä tapahtumasta. Ja kun ne tuhannen vuotta ovat loppuun kuluneet, sitten tulee loppu !

* Saa-tana päästettään vapaaksi, hän villitsee kansat vielä viimeiseen sotaan, ns. Harmagedonin taisteluun. Sodan voittaa Jumalan Poika Jeesus Kristus, Hän on seisova viimeisenä multien päällä.

* Luodaan uusi taivas ja uusi maa, ja uudesta taivaasta lasketaan uusi Jerusalem uuden maan päälle. Jumala perustaa silloin lopullisen valtakuntansa, ja tämä on lopullinen päätös Jumalan suunnitelmalle ihmiseen nähden.

* Jeesus Ihmisen poikana luovuttaa kaiken vallan, Isälle, eli kolmiyhteiselle tosi Jumalalle. Ihmisen Poikana Jeesus on iäti seurakuntansa kanssa uudessa Jerusalemissa, ja loistaa aurinkona, , eikä tarvita aurinkoa, ja Hän on aina ja joka päivä verellään ostamansa seurakunnan, eli morsiamensa kanssa.

* Poikana Hän on Isän helmassa, siellä missä on aina ja ikusiesti ollutkin. Vaikka Jeesus oli lihassa risltillä, oli Poikana silloinkin Isässä. Isä ja Poika on ykseys, joka ei koskaan ole ollut poissa toisestaan, ei ole Isää ilman Poikaa, eikä Poikaa ilman Isää. Ken uskoo ja hän sen kokee ja tietää, lihallinen nimellisuskova ei koskaan !

• Kyllä se näin on minunkin mielestä !!!

• Öljymäki on esikuva ihmisluonnon kaksijakoisuudesta; lihan mieli / contra hengen mieli. Sakarja 14 luku ja Ilm. 14:1 kuvailee todellakin viimeisiä sukupolvia, 'ylösnousemukseen" eli Jumalan vanhurskauteen pääsevistä', Olemme Kristuksen ruumiin jäseniä, joista Kristus, seurakunnan pää, nousi ensimmäisenä, ja viimeisenä irtaantuvat maasta Kristuksen jalat, sillä:

Job 19:25
      "Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä." [Ef.5:30; Ps.15:1-5; 24:3-5;]

• * Öljymäki halkeaa kirjaimellisesti, toinen puoli etelään ja toinen puoli pohjoiseen, ja näiden mäkien väliseen laaksoon Jeesus pelastaa Israelin antikristuksen tuholta.

* Ja Jumala tekee ihan oman RAILONSA. Israelilaiset vuori insinöörit ovat löytäneet ison halkaeman, mutta se menee idästä länteen, Jumalan railo menee etelästä pohjoiseen, että Kirjoitukset kävisivät toteen, minkä Jumala on sanassaan kirjoittanut.
      * Ole ylistetty taivaan ja maan Herra Jeesus Kaikkivaltias!

• "Jumalan vuoret" kuvaavat uudesti syntyneen sydämen laatua, ei konkreettista ja kirjaimellista vuorta, vaan ne ovat esikuvia:

Psalmit 15
        1 "Daavidin virsi. Herra, kuka saa vierailla sinun majassasi, kuka asua sinun pyhällä vuorellasi?
        2 Se, joka vaeltaa nuhteettomasti, joka tekee vanhurskauden ja puhuu sydämessänsä totuutta;
        3 joka ei panettele kielellänsä, joka ei tee toiselle pahaa eikä saata lähimmäistään häväistyksen alaiseksi;"

Psalmit 24
        3 "Kuka saa astua Herran vuorelle, kuka seisoa hänen pyhässä paikassansa?
        4 Se, jolla on viattomat kädet ja puhdas sydän, joka ei halaja turhuutta eikä vanno väärin.
        5 Hän saa siunauksen Herralta ja vanhurskauden pelastuksensa Jumalalta."

• Sakarjan sanoma

on väkevää tekstiä. Se kuvaa aikaa jolloin kaikki kansat kokoontuvat Jerusalemia vastaan. Kaupungin tuho näyttää varmalta. Herran omista kaksikolmasosaa tuhoutuu ja kolmas osa joutuu ankaraan koetukseen. Silloin Herra auttaa ja lähtee itse sotaan maan kansoja vastaan. Piiritetyt kaupungissa kokevat Pyhän Hengen vuodatuksen ja heidän silmänsä avautuvat näkemään lopultakin lävistämänsä Jeesuksen todellisena Messiaana. Silloin he sanovat, että ”Herra, minun Jumalani, tulee, kaikki pyhät sinun kanssasi” ja he murehtivat ”niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.”

Herran jalat koskettavat taas Öljymäkeä, niinkuin Hänet korotettiin taivaaseen Öljymäeltä. Silloin sanoivat enkelit opetuslapsille: ”Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva kerran takaisin, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän” Apt 1:11. Öljymäki halkeaa ja Herra lyö vitsauksilla kansoja, jotka sotivat toisiaan vastaan. Tapahtuu paljon suuria muutoksia luonnossa ja koko maa muuttuu tasangoksi.
      "Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi."

• body

Kun katsoo Punaisen Meren pituutta ja sitä pientä kaistaletta joka pitää mantereet yhdessä, niin ei siihen suurta repeämää tarvita kun koko tienoo on hajalla.
      Tuohon halkeamiseen ei ole muuta järkevää selitystä kuin että jonninmoinen maanjäristys ja mantereet liikahtavat, niin siinä se on ja järistys koukkaa samalla Öljymäelle.

• hannu w.

Lihallisia höpinöitä näyttää riittävän. Kongreettinen Öljymäki ei halkea mihinkään, eikä taivaasta tule alas haamuja.

Muute, kuinka te luulette nousevanne tavallisiin pilviin Herraa vastaan?
      Täysin järjetöntä puhetta. Hengellisesti ymmärtävä käsittää toisin.
      Koittakaahan tulla järkiinne!

• Kirjoituksesi sisältö, Hannu W, todistaa sinut uudesti syntyneeksi, jonka Jumala on herättänyt synnin kuolemasta yhdessä Kristuksen kanssa ja asettanut taivaallisiin, [Ef.2:1-6]

Ymmärrän tämän olevan tärkeän osamme Kristukseen, eli ensimmäiseen ylösnousemukseen. [Ilm. 20:6]

• body

Konkreettinen Öljymäki saattaa hajota jos on hajotakseen, mutta se tapahtuu normaalin luonnonmullistuksen kautta.

Samoin kuin aikanaan Ruotsi ja Suomi erkaantuivat toisistaan. Taisi olla melkoinen rytinä ??

Hengellisyyksiä näihin Telluksen liikkeisiin on turha sotkea.

• Siitä halkeamista on ennustettu ja ennustetaan joka päivä. Seurakunta ihmettelee taivaassa ja odottelee että 3,5 vuoden vaivanaika alkaa. Sähkötolpassa on ihmisten tekemä juliste, että Jeesus tulee pian.
      Ihmiset ovat melkoisia ennustelijoita kautta ihmiskunnan koko historian.

• * Ällistyttävän paljon on epäuskoa Jeesuksen paluuta kohtaan ! Ekivaari on ihan pois Raamatun totuudesta, ja puhuu järjen äänellä, ymmärtämättä Sanaa lainkaan. Lappix näkyy seuraavan uskollisesti ekivaarin harhoja.

* Nämä asiat kun onkin ilmoitettu vain lapsenmielisille, ei lapsellisille viisastelijoille. Matt.11:25,26.

* Jeesus kuitenkin itse sanoo "Minä tulen pian."

Ilm. 22:12. " Minä tulen pian, ja palkkani on minun mukanani antaakseni kullekkin hänen tekojensa mukaan.
      13. Minä olen A ja O , ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu."
      20. " Hän joka todistaa tämän, sanoo: MINÄ TULEN PIAN." Aamen, tule, Herra Jeesus!

* Minne ja koska Hän sitten tulee?

* Seurakunnalleen Hän tulee yläilmoihin. Yläilmoihin tarkoittaa varmaan sitä, että sinne asti ei ihmisen silmä kanna, ja siellä Hän ottaa vastaan seurakuntansa. Tämä tapahtuma on kirjoitettu Raamattuun.

* * 1Tess. 4:13-18.
      "< 13. Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
      14. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
      15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
      16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
      17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
      18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. >" !

* Ja edellä olevan vahvistaa

* 1Kor. 15: 50-52. "< Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
      51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
      52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. >" !

* Niin kuin 1Tess. sanotaan, että kohtaamme Jeesuksen yläilmoissa, ja kun Hän temps seurakunan, se nousee Hänen luokseen pilvessä. Kukaan ei siis voi nähdä, eikä kuulla tätä tapahtumaa, paitsi uskovat.

* Sitten tapahtuu uusi tuleminen tämän seurakunnan ylösoton jälkeen, n. 3,5 vuoden kuluttua, ja silloin Hän tulee jukisesti ja näyttävällä tavalla Hänellä on mukanaan ylöstempaamansa seurakunta. Hän tulee tuhannen tuhansine pyhineen. (Juud.14.)
      "< Katso Herra tulee kymmenientuhansien pyhiensä kanssa >"!

* Hän, Jeesus tulee samalle mäelle/vuorelle, mistä Hän astui ylös taivaaseen.
      * Kun Jeesus oli noussut ja mennyt ylös näkymättömiin, niin opetuslapset ihmettelivät sitä, kun eivät vielä ymmärtäneet, että Hän tulee myös takaisin, kun aika on tulla. ( Apt.1.11.)

* Sakarja kertoo täsä tulemisesta.

* Sak. 14:4,5. "< 4. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
      5. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi. >"!

* Sakarjakin jo aikanaan tunsi Jeesuksen Jumalan Hengen innoitamana, hän sanoo, "Ja Herra minun JUMANI tulee, kaikki pyhät Hänen kanssaan."

* Tämä toisen tulemisen toinen osio tapahtuu Israelille, juuri silloin kun Israel on ahtaimmillaan kuin koskaan aikaisemmin ollut.

* Jeesus tulee Israelille kun suuri ahdistuksen aika on kovimmillaan, ja ellei niitä päiviä lyhennettäisi, ei mikään liha pelstuisi. Tästä Jeesus kertoo itse opetuslapsilleen.

*Matt.24:15 - 44. "< Jatkuu.......

• * "< Matt. 24:15 - 44. 15. Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
        16. silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        17. joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        18. ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        23. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26. Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
        28. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
        29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
        32. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
        34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
        35. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
        36. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        37. Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        38. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        39. eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        40. Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        41. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
        43. Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
        44. Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee >"!

* Se. että Hän tulee Israelille, todistaa tätä tekstiä edeltävät jakeet.
        * Matt. 24: 14. "< Tämä VALTAKUNNAN evankeliumi julistetaan koko maailmassa, todistukseseksi kaikille kansoille, ja sitten tulee loppu->"!

* pakanoillehan on julistettu Ristin evankeliumia. Ennen kuin Jeesus kuoli, Hän julisti nimenomaan Jumalan valtakunnan evankeliumia, ja se jatkuu sitten samana, kun Hän tulee uudelleen kansalleen Israelille. Ja tästä tulemuskesta on kyse Matt. 24 luvussa.

* Ja sitten tulee erottaa asioita joista Jeesus puhuu, ne ksokevat myös seurakunnan ylösottoa, Jeesusken puheet oli yleensä monikerroksisia, ,sipulirakenteisia, ja Raamattukin sanoo, että on " Pyörä pyörässä, eli asia asian sisässä.

* Lukekaa rukoillen ja anokaa viisautta ymmärtää Sanaa, eikä tehdä järjen päätelmiä omassa viisaudessa. Kun saa olla Pyhän Hengen johdossa Sanaa lukiessa, silloin koko Raamattu on selkeä yksi kokonaisuus, siinä on todella Pyörä pyörässä, ja asita nivoutuvat toisiinsa, ja kumakivenä kaikessa

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* "< Matt. 24:15 - 44. 15. Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
        17. joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        18. ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        23. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26. Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
        28. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
        29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
        32. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
        34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
        35. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
        36. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        37. Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        38. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        39. eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        40. Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        41. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
        43. Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
        44. Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee >"!

* Se. että Hän tulee Israelille, todistaa tätä tekstiä edeltävät jakeet.
        * Matt. 24: 14. "< Tämä VALTAKUNNAN evankeliumi julistetaan koko maailmassa, todistukseseksi kaikille kansoille, ja sitten tulee loppu->"!

* pakanoillehan on julistettu Ristin evankeliumia. Ennen kuin Jeesus kuoli, Hän julisti nimenomaan Jumalan valtakunnan evankeliumia, ja se jatkuu sitten samana, kun Hän tulee uudelleen kansalleen Israelille. Ja tästä tulemuskesta on kyse Matt. 24 luvussa.

* Ja sitten tulee erottaa asioita joista Jeesus puhuu, ne ksokevat myös seurakunnan ylösottoa, Jeesusken puheet oli yleensä monikerroksisia, ,sipulirakenteisia, ja Raamattukin sanoo, että on " Pyörä pyörässä, eli asia asian sisässä.

* Lukekaa rukoillen ja anokaa viisautta ymmärtää Sanaa, eikä tehdä järjen päätelmiä omassa viisaudessa. Kun saa olla Pyhän Hengen johdossa Sanaa lukiessa, silloin koko Raamattu on selkeä yksi kokonaisuus, siinä on todella Pyörä pyörässä, ja asita nivoutuvat toisiinsa, ja kumakivenä kaikessa

Jumalan Poika johon kaikki kerran kulminoituu.!

* Huom!Taas tapahtui ennenaikainen, minusta riippumaton palstalle siirto, siksi tämä viimeinen lause tuli erisivulle ?

• * "< Matt. 24:15 - 44. 15. Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -

Kolminaisuusoppi on tuo Jeesuksen ennalta varoittama "hävityksen kauhistus", joka väkivalloin tuli kristittyjen seurakuntaan eli "pyhään paikkaan" ja on aíheuttanut siitä lähtien väkivaltaa, sotia, riitoja ja erimielisyyttä. Se kieltää että "Isä on yksi, joka on kaikki kaikissa."

Jeesuksen ja apostolien varoittamalle opille on tunnusomaista, että se on sitä "ei" ja "on"-oppia: "On" yksi, mutta "ei" kuitenkaan ole yksi"-oppia: [Matt.5:37; 2.Kor.1:17-19]

• * Ei ekivaari se vaan yrittää kumota Raamattua, työlään homman on ottanut ominlupinsa!

• Se kun menee niin päin, että sinä, Mohikaaani, yrität kumota Raamatusta lainaamani Jeesuksen ja apostolien opetukset. Mutta turha sinun on potkia totuutta vastaan!

• * Sinun totuutesi on valhe-evankeliunia, kiellät Jeesuksen Jumalan Pojan, alennat Hänet Joosefin pojaksi, et anna Jeesukselle sitä kunniaa, joka on Isällä, ja sen seurauksena sinulla ei ole Poikaa, eikä Isää, siispä sinä selität vapaamuurarien ja areiolaisten harhoja, henki oppaasi on riivaajat, jotka myös uskovat Jumalaan, mutta eivät tunne Häntä niin kuin et sinäkään.

* Kun sinun Raamatun tuntemisen perustus on ihmisessä, eli Joosefissa, on kaikki loppukin mitä selität täysin omia AIVOITUKSIAISI, ja jäjenpäättelyä, itse valitussa uskossasi ! Syy tähän on se, että olet itsessäsi liian viisas ja jumaluusoppinut , ja siksi Poika on sinulle vain välttämätön paha, mieluimmin soisit, että ei olisi Poikaa lainkaan. ja niin sinä kompastut Kristus kallioon.

* Enkä minä yritä kumota Raamattua, mutta sinä väännät Raamattua kieroon oman harhaoppisi mukaiseksi !, Tosin omaksi kadotukseksesi, sanoo Apostolit !

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Sinun totuutesi on valhe-evankeliunia, kiellät Jeesuksen Jumalan Pojan, alennat Hänet Joosefin pojaksi, et anna Jeesukselle sitä kunniaa, joka on Isällä, ja sen seurauksena sinulla ei ole Poikaa, eikä Isää, siispä sinä selität vapaamuurarien ja areiolaisten harhoja, henki oppaasi on riivaajat, jotka myös uskovat Jumalaan, mutta eivät tunne Häntä niin kuin et sinäkään.

* Kun sinun Raamatun tuntemisen perustus on ihmisessä, eli Joosefissa, on kaikki loppukin mitä selität täysin omia AIVOITUKSIAISI, ja jäjenpäättelyä, itse valitussa uskossasi ! Syy tähän on se, että olet itsessäsi liian viisas ja jumaluusoppinut , ja siksi Poika on sinulle vain välttämätön paha, mieluimmin soisit, että ei olisi Poikaa lainkaan. ja niin sinä kompastut Kristus kallioon.

* Enkä minä yritä kumota Raamattua, mutta sinä väännät Raamattua kieroon oman harhaoppisi mukaiseksi !, Tosin omaksi kadotukseksesi, sanoo Apostolit !

Mitä tahansa väitätkin, Mohikaani, niin uskon että Jeesus Kristus on Jumalan poika, ja - - -

1. Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

Mutta joka tunnustaa Jeesuksen Jumalaksi, hänessä ei pysy Jumala, eikä hän Jumalassa, sillä hän menee Kristuksen opetuksia edemmäs;

2. Johanneksen kirje 1
        9 "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika."

1. Johanneksen kirje 5
        5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe