Holhous yhteiskunta

Olen aikuinen ihmine

Ihmettelen sitä miksi alkot pidetään kiinni ja on aikarajat ettei edes mietoa keppanaa saa ostaa klo 21 jälkeen?

Eilen ostin kuusi (6) litraa viiniä, sen takia koska en tiedä saatanko tarvita juomaa pyhien ajan läpi? Nyt olen juonut tuosta määrästä jo puolet.

Olisi paljon parempi jos yhteiskunta luottaisi aikuisiin kansalaisiinsa ja alkoholia voisi ostaa tarpeen mukaan vaikka ABC:ltä tarpeen mukaan, vaikka kello 23. Tietenkään umpihumalaisille tai edes kännisille ei tarvitse myydä.

Muistan aina sen ajan kun 1980-luvulla isäukko ajoi kahtasataa bemarillaan maalta että kerkesi kirkonkylän alkoon. Isäukko ajoi 30 kilsaa vain 13 minuutissa ja vain siksi että kerkesi Alkoon. Onko tämä terveellistä kansanedustajat?

Jos olisi vapaa saanti, mitään kiirettä ei tarvitsisi pitää ja ehkä ihminen jopa huomaisi ettei tarvikkaan tänään alkoholia, saahan sitä jos haluaa?

Mutta nykyinen käytäntö pakottaa ennustamaan omaa tarvettaan. Alkoholia pitää ostaa isot määrät varastoon näiden pyhien aikana, että tarvinko vai en? Ei tiedä?

Jos voi tai kananmunat loppuvat kaupasta, ihan SAMALLA TAVALLA ihmiset hamstaa niitä tuotteita varastoon, sama pätee myös alkoholiin!

JÄRKEÄ PELIIN!

9

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfsgs

      mielestäni voisi alkoholin kieltää kokonaan, on todettu kaikissa mahdollisissa mittauksissa alkoholin lisäävän masentuneisuutta, itsemurhalukuja, murhalukuja, köyhyyttä ja huonontavan terveyttä.. 6 litraa viiniä, voi hyvä tavaton... emmehän me elä juodaksemme... kannattaa se tässä muistaa

      • ap.

        Puhut niin täyttä pas-kaa kuin olla ja voi!

        Oletko lukenut yhtään historiaa mitä kieltolaki toi mukanaan? Ihmiset joi enemmän kuin ennen kieltolain aikaan! Rikollisuus ja kuolemat kasvoi, LUE HISTORIAA!

        Sitä paitsi äitini oli raivo raitis mutta sairas, itsemurhat ei vähene. Äitini teki pillereillä itsarin ilman mitään alkoholia.

        Ja jos ihminen kyllästyy tähän paskamaailmaan, eikö hänellä ole oikeus poistua täältä? Se on oma vapaus!

        Ihan turhaan moralisoit siellä. Minä juon viiniä ja pidän ITSE huolta siitä, että selviän töihin tiistaina. SE ON MINUN OMA VASTUU ja kuuluu vain MINULLE!

        Juuri te ahdasmieliset kukkahattupaskat aiheutatte tätä ahdinkoa, mikä on Suomella menneillään. Kaikkien ei tarvi ekä pidäkkään kuin teidän "puhdaspulmuisten"!

        Sampeli että pistää VIHAKSI!


      • Kiitos palautteesta.
        ap. kirjoitti:

        Puhut niin täyttä pas-kaa kuin olla ja voi!

        Oletko lukenut yhtään historiaa mitä kieltolaki toi mukanaan? Ihmiset joi enemmän kuin ennen kieltolain aikaan! Rikollisuus ja kuolemat kasvoi, LUE HISTORIAA!

        Sitä paitsi äitini oli raivo raitis mutta sairas, itsemurhat ei vähene. Äitini teki pillereillä itsarin ilman mitään alkoholia.

        Ja jos ihminen kyllästyy tähän paskamaailmaan, eikö hänellä ole oikeus poistua täältä? Se on oma vapaus!

        Ihan turhaan moralisoit siellä. Minä juon viiniä ja pidän ITSE huolta siitä, että selviän töihin tiistaina. SE ON MINUN OMA VASTUU ja kuuluu vain MINULLE!

        Juuri te ahdasmieliset kukkahattupaskat aiheutatte tätä ahdinkoa, mikä on Suomella menneillään. Kaikkien ei tarvi ekä pidäkkään kuin teidän "puhdaspulmuisten"!

        Sampeli että pistää VIHAKSI!

        Äitisi ei ole synonyymi tilastojen kanssa. Otan toki osaa tapahtuneen johdosta.


    • ....................

      Alko monopoli pitää purkaa koska muissa EU maissa saa perustaa viinamyymälöitä yksityisetkin.Niin mikä taas tääsä suomessa mättää kun ei olla sitten tasavertaisia
      muitten Eu kansalaisten kanssa.Samajuttu on näissä pelikasinoissa sekin pitäisi vapauttaa ja valvonta vaan säilyttää viranomaisilla.

      Pitäisikö perustaa suoraan viina kauppa ja nettikauppa koska se ei ole kieletty Eu säänöksissä .Siinä taas joutuisi Eu tuomioistuin tappeleen suomenvaltion kanssa.


      Norjassa jopa myydään kotibontikka laitteita yksityisille .Kyselin niistä että voisiko niitä tuoda suomeen myyntiin NIIN EI VOI.saamerin rähmä kun kaikki mukava on kieletty ja yksityisyrittäjäksi ei pääse vaikka on kuinka ideoita jolla nostaa suomea lamasta.

      • ap.

        Täyttä asiaa.

        Minä kävin Espanjassa viimeksi 1990. Olin silloin 15 vuotias. Jukolisten siellä sai viinaa kaupasta ja sitä ostettiinkin pari pulloa ja käytiin saman ikäisen serkun kanssa baareissa yö myöhään. Siellä oli vain sisään heittäjiä. Kyllä pidettiin serkun kanssa hauskaa. Enkä kadu vieläkään. Huorissakin meinattiin käydä, mutta oltiin liian ujoja poikia :)

        Mutta nyt aikuistutta käyn 1-5 kertaa baarissa per vuosi. Ei vain jaksa kiinostaa, enkä ole mikään alkoholistikaan.

        Suomessa on tämän alkoholin suhteen ihme tabu, että siitä pitää tehdä niin kiintoisaa, kiehtovaa ja kiellettyä. Samalla masennetaan hirveillä lailla ja veroilla kansa masennuksiin, että kyllä alkoholi kelpaa. Ja näköjään kelpaa kyllä valtiollekkin, kun saa siitä verorahoja niin ruhtinaallisesti. Suomen valtio siis ylläpitää itse suomalaista juomakulttuuria!

        Katsokaan vain peiliin päättäjät!


      • Reality Check.
        ap. kirjoitti:

        Täyttä asiaa.

        Minä kävin Espanjassa viimeksi 1990. Olin silloin 15 vuotias. Jukolisten siellä sai viinaa kaupasta ja sitä ostettiinkin pari pulloa ja käytiin saman ikäisen serkun kanssa baareissa yö myöhään. Siellä oli vain sisään heittäjiä. Kyllä pidettiin serkun kanssa hauskaa. Enkä kadu vieläkään. Huorissakin meinattiin käydä, mutta oltiin liian ujoja poikia :)

        Mutta nyt aikuistutta käyn 1-5 kertaa baarissa per vuosi. Ei vain jaksa kiinostaa, enkä ole mikään alkoholistikaan.

        Suomessa on tämän alkoholin suhteen ihme tabu, että siitä pitää tehdä niin kiintoisaa, kiehtovaa ja kiellettyä. Samalla masennetaan hirveillä lailla ja veroilla kansa masennuksiin, että kyllä alkoholi kelpaa. Ja näköjään kelpaa kyllä valtiollekkin, kun saa siitä verorahoja niin ruhtinaallisesti. Suomen valtio siis ylläpitää itse suomalaista juomakulttuuria!

        Katsokaan vain peiliin päättäjät!

        Meillä on järjestäytynyt rikollisuus "hoitamassa asioitamme". Tähän päädyin tutkittuani tosiasioita yli 10 vuotta.


      • Valtiot Yhtiöille RY
        Reality Check. kirjoitti:

        Meillä on järjestäytynyt rikollisuus "hoitamassa asioitamme". Tähän päädyin tutkittuani tosiasioita yli 10 vuotta.

        Ilmankos ovat innoissaan päästessään mukaan EU-kusetuksen valtionlakkautuksien satojen miljardien apajille!


    • Ilmoitusasia!

      Jos viina loppuu kotona ennenkuin vapaapäivät, niin ravintolat ovat avoinna. Mene sinne, sieltä ei viinat juomalla lopu!

    • Selkeää

      Kyse on pakkouskonnosta, jonka myyttejä sinut pakotetaan noudattamaan.
      Valtio tekee päätöksiä yhden lahkon mukaan, mikä on uskonvapautta loukkaavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      456
    Aihe