Huoh, onko muilla pienillä yrittäjillä vastaavia kokemuksia? Eilen, pitkäperjantaina, asiakas soitti ja kyseli työasioita. Näin on tapahtunut myös pari kertaa itsenäisyyspäivänä, kerran vappuaattona klo 18 jälkeen. Eikö ihmiset oikeesti tajua, ettei tuollainen ole ihan normaalia. Tuskin kukaan edes yrittää soitella isompiin firmoihin, nehän on kiinni ja puhelimet pirisee tyhjässä liikkeessä, mutta pieni yrittäjä, jolle tulee privaatti ja työpuhelut samaan kännykkään, kantaa sitä puhelinta mukanaan ja vastaa kun se soi. Aina ei vaan ymmärrä.
Yrittäjä on aina töissä ?
14
1490
Vastaukset
- Eräs pienyrittäjä
Laita puhelimeesi vastaajaviesti, että et ole nyt tavoitettavissa, mutta palaat heti pyhien jälkeen asiaan, ja sähköpostiosoite, mihin voi lähettää viikonloppunakin kyselyn. Tuskin kukaan asiakas tästä hermostuu, jos et ole luvannut mitään päivystysluonteista.
Toinen vaihtoehto on asennemuutos, eli että ei ajattele enää aikaa arki vkl yhtälöllä, vaan ottaa kaikki päivät enemmän samanlaisina. Tällöin ei ole väliä, mikä päivä tekee töitä ja mikä päivä loikoilee rannalla. Itse käytän tätä systeemiä, jo toimii hyvin.- Eräs pienyrittäjä
Lisäys: Hanki siis erikseen työ- ja privaattipuhelimet.
- älä yritä
On, tänään asiakas soitti ja kysyi onko firma auki? Jos satut olemaan viikonloppuna järjestelemässä paikkoja tai siivoamassa, niin asiakas luulee, että firma on auki ja palvella pitää. No niin tietysti teenkin, mutta eihän sitä viikonlopputyöstä voi veloittaa enempää koska olet muutenin töissä työmaallasi.
Näin ne asiakkaat ajattelee.
Jos sattuisit tavoittamaan kunnan työntekijän viikonloppuna kunnantalolla, niin arvaa voisitko häneltä edes kysyä jotain asisiaa ilman vastaususta, että en ole tänään töissä. Tule maanantaina, eiku tiistaina, koska olen palaverissa koko maanantain.- Yhhhyyy
No mene sit sinne kunnalle töihin.
Yrittäjyys on oma valinta ja valinta sisältää hyviä ja huonoja puolia, niin kuin kaikki muutkin valinnat elämässä.
Henk.koht. mua ei yhtään häiritse, jos joku soittaa tai änkeää sisään pyhinä tai illalla.
Osaan sanoa, että palataan asiaan, enkä myöskään vastaa aina puh. Mikä tässä on ongelma?
- rrrrrrrr
Pistä känny kii.
- joku vaan
Silloin kun vielä pyöritin firmaa niin töitä tehtiin silloin kun niitä oli. Eikä sinä paljon kelloa vilkuiltu.
Kyllä niitä luppopäiviäkin tulee, jopa mukavampaa kun vapaapäivän saa viettää viikolla. - aivopesusieni
Yrittäjä on aina töissä. Kolmekymmentä tuntia vuorokaudessa joka päivä ja yö. Lomia ja vapaa-aikaa on turha kuvitella viettävänsä kun ei enää muista mitä sillon pitäisi tehdä. Pää on täynnä vain työtehtäviä. Jos kaipaa ns. vapaa-aikaa, mene palkkatöihin.
- pennikin on rahaa
Työ- ja privaattipuhelin lienee paras ratkaisu. Vastaaja päälle työpuhelimeen, mutta vain silloin kun haluat todellista vapaa-aikaa. Yrittäjä on todellakin aina töissä. Yksityisnumeroon sukulaisesi ja ystäväsi saavat sinuun aina yhteyden.
Työ- ja privaattipuhelin erikseen on verotustakin ajatellen hyvä ratkaisu. Et joudu selvittämään verottajalle jokaista puheluasi "viimeisen päälle", jos joudut verotarkastukseen (Tuttava joutui ja huonosti kävi).
Yrittäjän vapaa-aika on todellakin ??. No eihän sitä ole. Mutta kun on vaikkapa hautajaiset tai hyvänä asiana ristiäiset tai häätilaisuus tms. niin silloin haluaa ja täytyykin voida olla "vapaalla".
Nyt kumpikin puhelimeni on kiinni. Ja olen vapaalla. (En tosin em. syistä) Kaksoispyhä ja ei päivystystä.
Juon viinaa ja nautin täysillä tästä vapaa-ajasta, jonka tämä kaksoispyhä minulle suo. Tänään en vastaa yhteenkään puheluun - olen nyt lomalla. Jos konkurssi tulee tämän vuoksi, niin tulkoon. Yrittäjänkin täytyy joskus ottaa omaa aikaa - vaikka yrittäjyys kuinka velvoittaisi. - yritttäjä!
pennikin on rahaa kirjoitti:
Työ- ja privaattipuhelin lienee paras ratkaisu. Vastaaja päälle työpuhelimeen, mutta vain silloin kun haluat todellista vapaa-aikaa. Yrittäjä on todellakin aina töissä. Yksityisnumeroon sukulaisesi ja ystäväsi saavat sinuun aina yhteyden.
Työ- ja privaattipuhelin erikseen on verotustakin ajatellen hyvä ratkaisu. Et joudu selvittämään verottajalle jokaista puheluasi "viimeisen päälle", jos joudut verotarkastukseen (Tuttava joutui ja huonosti kävi).
Yrittäjän vapaa-aika on todellakin ??. No eihän sitä ole. Mutta kun on vaikkapa hautajaiset tai hyvänä asiana ristiäiset tai häätilaisuus tms. niin silloin haluaa ja täytyykin voida olla "vapaalla".
Nyt kumpikin puhelimeni on kiinni. Ja olen vapaalla. (En tosin em. syistä) Kaksoispyhä ja ei päivystystä.
Juon viinaa ja nautin täysillä tästä vapaa-ajasta, jonka tämä kaksoispyhä minulle suo. Tänään en vastaa yhteenkään puheluun - olen nyt lomalla. Jos konkurssi tulee tämän vuoksi, niin tulkoon. Yrittäjänkin täytyy joskus ottaa omaa aikaa - vaikka yrittäjyys kuinka velvoittaisi.Eikö se ole hyvä jos asiakkaat soittelee vaikkakin "vapaalla" huonompi homma jollei yrittäjän puhelin soi! Itekkin pitkään yrittäjä tosin asiakkaat ja työ sen luonteista ettei iltasella tai viikonloppuisin soitella.
Mutta jossakin palvelu tai käsityöammatissa varmasti soitellaan muulloinkin kun "virka-aikana" kyllä yrittäjän tressinsiotokyky pitää kestää puhelimeen vastaamisen? Jos ei niin kunnalle "töihin"
Enempi varmasti työajan ulkopuolella soitellaan palkkarenki edustajille, myyjille, kone korjaajille jne kaveri piirissä ykskin päälikkö tason jannu joka ei vastaa kännykkään koskaan vapaa-aikanaan ei edes työmaan puheluihin!
- yrittäjänä 16v
Kyllä sitä joskus yrittämisen alkutaipaleella oli asiakkaiden tavoitettavissa 24/7, mut ei enää. Sitä alkaa iän myötä arvostamaan omaa aikaa ja terveyttäkin.
Itse laitan puhelimen äänettömälle, silloin kun haluan olla vapaalla ja en halua siihen vastata. Tai jos puhelu tulee firman kiinnioloaikana ja soittajan nimeä ei näy, annan puhelun mennä vastaajaan.
Lisäksi on vielä ihan privattinumero läheisimmille, jos heillä on asiaa ja en vastaa firman numeroon. - Anonyymi
Jos olisin itse yrittäjä nii vastaisin työajalla vaan firmanpuheluihin ja vapaalla omiin. Ja varmasti omistaisin työ -ja privaattipuhelimen erikseen!
- Anonyymi
Riippuu tietenkin alasta mutta joillakin aloilla yksi pienyrittäjän palvelusta ja valteista on, että on tavoitettavissa lähes aina. Jos ei ole aikaa heti asiaa hoitaa, voi ilmoittaa milloin asia tulee hoidetuksi. Yrittäjän työ on joustavaa ja kyllä siinä omat lepoaikansa pystyy järjestämään. Palkansaaja ei ymmärrä mitä tuloksenteko vaatii, kun tekee työtään aikapohjaisesti ja kuvittelee olleensa hyvinkin tuottava kun työaika tulee täyteen. Pelkkä aikapohjainen työn palkitseminen vääristää koko työn tuottavuuden idean, jota ammattiyhdistys Suomessa ei ole koskaan ymmärtänyt.
- Anonyymi
Ja ihmiset yrittää soitella myös niihin isoihin firmoihin ihan mihin aikaan vaan. Jos erehdyt kantamaan jotain huoltoliikkeen puhelinta vapaa-ajallasi, niin se voi soida milloin vain. Yöllä, jouluna…
Puhelinetu on oikeasti puhelinhaitta - Anonyymi
Jos on jotakin sopimuspohjaista hommaa asiakkaana kanssa, vaikak niiden IT-järjestelmiä tms. koskien, niin ei kyllä silloin toimi tuo mukavuudenhaluinen, kahdeksasta neljään yrittämisen homma.
Pienen IT-firman työntekijä tai työntekijät olemaan puhelimineen likimain aina tavoitettavissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7203010Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622702Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o562476Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä312427Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581978Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181509Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121502- 731434
- 491419
- 571379