Pakko täällä tätä asiaa kysyä, koska asia vituttaa ihan liikaa minua. Siis kysymys on kristityistä ja asepalveluksesta. Kristittyjen parissa se on normaalia ja hyväksyttyä mennä armeijaan ja välillä jopa ylenkatsotaan siviilipalvelukseen meneviä. Itse en pysty tajuamaan millään, miksi armeijaan meno olisi hyväksyttävää. Kantani perustuu Jeesuksen opetuksiin. Niihin kuuluvat mm. seuraavat kohdat: "Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin. Jos joku yrittää oikeutta käymällä viedä sinulta paidan, anna hänelle viittasikin.", "Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta - -" ja "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille." Ylipäätänsäkin Jeesuksen opetuksissa yksi tärkeimmistä asioista oli rakkaus. En pysty näkemään, että väkivalta olisi rakkautta. Armeijahan valmistaa tappamiseen, mikä on aika selvästi väkivaltaa. Voisiko joku kertoa minulle, että kuuluuko meidän vain olla noudattamatta Jeesuksen opetuksia vai pitääkö meiän vain olla menemättä armeijaan?
Miksi armeijaan meno olisi hyväksyttyä?
41
205
Vastaukset
- l-h
jahas-- kaivahan nyt ensin raamatunkohdat jossa Jeesus puhuttelee sotilaita ja koeta loytaa kohta jossa Jeesus kieltaa sotilaana olon..eli kaskee sotilaan vaihtaa ammattia..
jatketaan siita sitten..
ja voit lakata hokemasta tekstissasi tuota voi vee... se ei ainakaan nimimerkkisi mukaan sinulle kuulu..vai onko nimmarisi vain harhaa?- oma asia!
Jokainen elää uskonelämää omien tunnemaailmojensa ja oikeudentajunsa mukaan, toiselle se on sitä että armeijaan voi mennä, ja toiselle että ei voi mennä, kumpikaan ei ole väärässä!
- Ketjun aloittaja
Eli koska Jeesus ei kiellä sotilaana oloa suoraan, se on sallittua, vaikka se olisi ristiriidassa hänen muitten opetustenta kanssa? Ymmärsinkö oikein. Enemmän minua kiinnostaa, että miksi näitä edellisessä viestissä olevia Jeesuksen opetuksia ei tarvitse noudattaa, kun mennään armeijaan. Mikä on tämä syy, että voidaan tehdä tämänlainen poikkeus? Voinko löytää siihen perustelun Raamatusta?
Myönnän, että olin närkästyneenä kirjottaiessani edellistä viestiä. Olen pahoillani, jos kielenkäyttöni häiritsi sinua. Kyseinen verbi kuitenkin mielestäni kuvasti parhaiten olotilaani. En kuitenkaan näe, että miten kyseisen sanan satunnainen käyttö voisi olla tuomittavaa uskovaiselle. Jos olen väärässä, niin kertokaa asia perustellen. Kiitos! : ) - sotaisaa
Katso historiaa,se on ristiretkiä täynnä!
- l-h
5 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
tuo tuosta rumien puhumisesta..
ei ole Jeesuksen oppien vastaista menna armeijaan..
raamatusta suoraan----Room. 13:1
Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
Room. 13:2
Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
ja jollei halua asetta ottaa onhan siviilipalvelus - noin se on
tuossa hiukan pureskeltavaa---
Historian kulkua ei voi jälkeen päin muuttaa. Vain se vaihtoehto toteutuu mikä valittiin. Jotain voi kuitenkin oppia historiasta. Ainakin sen että mitä heikommin kansakunta hoitaa puolustusvalmiutensa sitä pidemmät rivit löytyy myöhemmin kirkkomaalta.- sellaista se on
Usein vuoden 1918 ikävät tapahtumat sidotaan suomalaisiin, jossa he valkoisina ja punaisina tappoivat toinen toisiaan. Tämä on kuitenkin vain osa totuutta, sillä Venäjän ja Saksan vaikutusta ei voi sulkea pois Suomen sisällissodasta (vapaussota, kansalaissota). Elämme aikaa, jossa työttömyys ahdistaa monia ihmisiä sekä epävarmuus oman työpaikan puolesta kalvaa monien sydämiä.
Venäjän ja Saksan omien etujen ajaminen oli myös yksi syy vuoden 1918 tapahtumille. Valkoisista osa halusi kuninkaan ja Saksan "alusmaaksi" sekä osa punaisista halusi Venäjän uuden väliaikaisen hallituksen "alusmaaksi". Venäjä halusi Suomen "alusmaakseen" sekä samoin Saksa. Miten tänä päivänä? Onko samoja piirteitä nähtävissä? Kuinka paljon ja miten Suomi hyötyy EU:sta? EU-suomessa on ruoka kallistunut ja kallistuu lisää sekä tuhannet ja tuhannet työpaikat katoavat. Suomen maatalous on osaltaan tuhottu ja tilalle on tullut EU suurmaiden tuotteet. Kuka hyötyy ja kenestä?
Sisällissota oli järjetön tapahtumaketju niin valkoisilta kuin punaisilta. Jos silloiset päättäjät olisivat etsineet kansan parasta eikä haikailleet mahdollisia "kruunuprinssin" titteleitä, olisi sota ollut vältettävissä. Sota oli kaikessa karmeudessaan järjetön ja valkoisten kuin punaisten puolesta molemmat olivat yhtä syyllisiä karmeisiin veritekoihin.
Tämän maailman ihmiset synnin orjuudessa ovat kuin jatkuvassa sisällissodassa, jossa juonitellaan toisiaan vastaan, syytetään toisia, halveksitaan toisia, vihataan toisia, tehdään valerauhoja ja lopulta tapetaan ihmisen sielu iankaikkisesti eroon todellisesta rakkaudesta, joka toteutuu vain Jeesuksessa Kristuksessa.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/vapaussota
- JuuliaMaria
Asellinen varusmiespalvelu ei ole Jumalan mielen mukaista. Asiahan on aivan selvä.
Jeesus näytti selvän kantansa aseisiin, kun häntä tultiin vangitsemaan. Kun eräs opetuslapsista tarttui miekkaan ja sivalsi korvan irti ylimmäisen papin palvelijalta, Jeesus paransi palvelijan:
Matt. 26
51 Ja katso, eräs niistä, jotka olivat Jeesuksen kanssa, ojensi kätensä, veti miekkansa ja iski ylimmäisen papin palvelijaa ja sivalsi häneltä pois korvan.
52 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat.
Luuk. 22
49 Kun nyt ne, jotka olivat hänen ympärillään, näkivät, mitä oli tulossa, sanoivat he: "Herra, iskemmekö miekalla?"
50 Ja eräs heistä iski ylimmäisen papin palvelijaa ja sivalsi häneltä pois oikean korvan.
51 Mutta Jeesus vastasi sanoen: "Sallikaa vielä tämäkin". Ja hän koski hänen korvaansa ja paransi hänet. - l-h
juulia...--Asiahan on aivan selvä /////sitten voitkin selittää tuon ,,ja selitä selvästi
Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
Room. 13:2
Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
ja jollei halua asetta ottaa onhan siviilipalvelus- +++
Älä tapa!
Totta, esivaltaa tulee totella, mutta silloin, kun ihmiskäskyt ovat ristiriidasssa Jumalan käskyjen kanssa, tulee totella Jumalan käskyjä.
2. Moos. 20:13 "Älä tapa.
2. Moos. 21:12
"Jos joku vahingoittaa toista, niin että tämä kuolee, häntä rangaistakoon kuolemalla.
Matt. 5:21,22
"Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. - JuuliaMaria
Siviilipalvelus onkin sitten AIVAN eri asia. Siviilipalveluksessa henkilö tekee palvelusta yhteiskunnalle, oppii itse uusia jaloja työtaitoja ja on hyödyksi monelle.
Esivaltaa tulee totella niin, että menee siviilipalvelukseen! - penaR
+++ kirjoitti:
Älä tapa!
Totta, esivaltaa tulee totella, mutta silloin, kun ihmiskäskyt ovat ristiriidasssa Jumalan käskyjen kanssa, tulee totella Jumalan käskyjä.
2. Moos. 20:13 "Älä tapa.
2. Moos. 21:12
"Jos joku vahingoittaa toista, niin että tämä kuolee, häntä rangaistakoon kuolemalla.
Matt. 5:21,22
"Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.Tappokiellosta huolimatta muiden kansojen tappaminen kostomielessä on vanhan testamentin mukaan ok. Muistakaa vain säästää neitsyet itsellenne.
4. Moos. 31:17-18.
"Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin. "
Eli tappaminen on kiellettyä, paitsi silloin kun Jumala (pappien suulla) käskee tappamaan. Fiksua, eikö?
- mielettömyysihmiselo
Sotilaspappi - voiko ristiriitaisampaa enään maa päällään kantaa?
- ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Niinpä. Pappi siunaa pojat ja sanoo: "No niin, menkäähän sitten jatkamaan tappamista (tai jatkamaan tappamaan opettelemista).
- pappien siunaksella
http://antifasistit.blogspot.com/2010/01/kyparapaapappien-luurangot-ja-jatokset.html
Pyhällä ristiretkellä raiskattiin venäläisiä naisia! - lannenhunttari
pappien siunaksella kirjoitti:
http://antifasistit.blogspot.com/2010/01/kyparapaapappien-luurangot-ja-jatokset.html
Pyhällä ristiretkellä raiskattiin venäläisiä naisia!haluaisin rehellisen vastauksen kaikilta anti- armeija,anti -pyssy...henkiloilta..loytyyko rohkeutta vastaamaan?/
kuvitteellinen tilanne-- olet Norjan siina saaressa viimekesana tuo hullun alkaessa teurastamaan nuoria...
naet ihmisten kuolevan luoteihin....toivotko siella olevan silla hetkella jonkun aseellisen ,joko siviilin ,tai armeijanpalveluksessa olevan..joka todella osaa kayttaa asettaan?
vai toivotko edelleen ,etta kukaan ei menisi armeijaan eika koskisi aseeseen ..ja etta korkkipyssy olisi jarein ase mihin tulisi kaytto opetella..?
odotan rehellisia vastauksia--saanko niita?? - aseetpois
lannenhunttari kirjoitti:
haluaisin rehellisen vastauksen kaikilta anti- armeija,anti -pyssy...henkiloilta..loytyyko rohkeutta vastaamaan?/
kuvitteellinen tilanne-- olet Norjan siina saaressa viimekesana tuo hullun alkaessa teurastamaan nuoria...
naet ihmisten kuolevan luoteihin....toivotko siella olevan silla hetkella jonkun aseellisen ,joko siviilin ,tai armeijanpalveluksessa olevan..joka todella osaa kayttaa asettaan?
vai toivotko edelleen ,etta kukaan ei menisi armeijaan eika koskisi aseeseen ..ja etta korkkipyssy olisi jarein ase mihin tulisi kaytto opetella..?
odotan rehellisia vastauksia--saanko niita??Aseet ja paukkuruuti tulisi kaivaa helvettiin asti ja peittää teräsbetonilla.
- nbvbv
aseetpois kirjoitti:
Aseet ja paukkuruuti tulisi kaivaa helvettiin asti ja peittää teräsbetonilla.
Tehdään se nyt!
- aseet pois
lannenhunttari kirjoitti:
haluaisin rehellisen vastauksen kaikilta anti- armeija,anti -pyssy...henkiloilta..loytyyko rohkeutta vastaamaan?/
odotan rehellisia vastauksia--saanko niita??REHELLINEN VASTAUS
Jos ei sielläkään olisi ollut tappamaan opettelemista eikä aseita, ei silläkään saarella poika olisi osannut ampua eikä olisi ollut MILLÄ ampua.
"Ei sotaa voiteta sodella, eikä vihaa voiteta vihalla."
Suomessa on kolmanneksi eniten aseita maailmassa. Ja kun sen lisäksi tiedetään suomalaisten humalahakuisuus, niin...jatkoa seuraa..
---------
Poliisi on ainut, joka tarvitsee asetta. Kaikilta muilta aseet pois.
- nbvbv
et sitten uskaltanut vastata...surkeaa
- Ketjun aloittaja
Kiitos paljon, että tänne on syntynyt keskustelua ja kantoja eri näkökulmista. l-h:lle kiitos tuosta Raamatun kohdasta, koska nyt aloin tarkkailemaan, mitä suustani päästän. : )
Tuohon esivallan noudattamiseen, että kyllähän meidän pitää noudattaa ensimmäiseksi Jumalan eikä ihmisen käskyjä. Esimerkiksi jos esivalta käskisi, että ainut sallittu uskonnon harjoittamismuoto on palvoa jotain patsasta ja kaikkien pitää tehdä tehdä sitä päivittäin julkisesti. Eihänhän minun siis pitäisi selvästi noudattaa silloin esivaltaa, vaan olla kuuliainen Jumalalle. Jos asettaisin esivallan Jumalan edelle, niin olisinhan tehnyt esivallasta itselleni jumalan.
Minusta muutenkin tuntuu, että armeijaan menemisen puolustajat eivät puolusta asiaansa pääasiassa Sanan takia vaan perinteen ja juurtuneiden ajatusmallien vuoksi. Anteeksi tämä yleistys, mutta tällaisen kuvan olen saanut. Mielestäni kuitenkaan nuo esittämät Raamatun eivät nimenomaan kiellä menemästä aseettomaan palvelukseen. Eri asia on kuitenkin, että onko se omantunnon kannalta hyvä asia olla mukana armeijan kaltaisessa organisaatiossa, jossa tappaminen on ajatuksen tasolla hyvin läsnä.
Vielä tuohon lannehunttarin viestiin sanoisin, että Jumalan tahto olisi, että emme tappaisi kyseistä asemiestä, sillä onhan se jo suoraan sanottu kymmenessä käskyssä. Älä tapa -käskyhän juuri merkitsee oikeuden omiin käsiin ottamista. - l-h
ja viela kysyn.....tekisitko Jumalan [mielestasi] tahdon jos olisit ko. tilanteessa ainoa jolla on ase,ja antaisit 60 nuoren kuolla ja viimeisena kuoiisit sina?
- sama..
anteeksi--kysyin sekavasti.. tarkoitin,etta sina olisit ainoa ,joka olisi kykenevainen estamaan veriloylyn, ja myos pelastamaan itsesi..
ja ehka lisaa karrikointia----nuorten joukossa olisi oma teini-ikainen lapsesi..
olisiko aseesi vaiti? - nimiylikaikkien
sama.. kirjoitti:
anteeksi--kysyin sekavasti.. tarkoitin,etta sina olisit ainoa ,joka olisi kykenevainen estamaan veriloylyn, ja myos pelastamaan itsesi..
ja ehka lisaa karrikointia----nuorten joukossa olisi oma teini-ikainen lapsesi..
olisiko aseesi vaiti?Ensiksikin, minulla EI olisi asetta. Pitäisin pikaisen rukouksen ja huutaisin mielessäni Jeesusta Kristusta apuun. Sitten sanoisin matalalla äänellä: "Jeesuksen Kristuksen nimessä, laske aseesi!"
Tässä esimerkki Jeesuksen nimen voimasta elävässä elämässä:
Eräs mies oli jättänyt parkkiin autonsa. Kun hän palasi, kaksi rosvoa oli auton kimpussa. Auton omistaja oli uskovainen ja hän huusi heille: "Jeesuksen nimessä, häipykää!" Rosvot olivat lähteneet heti kauhusta kalveten.
Jeesuksen nimessä on voimaa! Kuka uskoo sen? Minä uskon!
http://www.youtube.com/watch?v=mr5ZnHs5wNI - Maruanne*
nimiylikaikkien kirjoitti:
Ensiksikin, minulla EI olisi asetta. Pitäisin pikaisen rukouksen ja huutaisin mielessäni Jeesusta Kristusta apuun. Sitten sanoisin matalalla äänellä: "Jeesuksen Kristuksen nimessä, laske aseesi!"
Tässä esimerkki Jeesuksen nimen voimasta elävässä elämässä:
Eräs mies oli jättänyt parkkiin autonsa. Kun hän palasi, kaksi rosvoa oli auton kimpussa. Auton omistaja oli uskovainen ja hän huusi heille: "Jeesuksen nimessä, häipykää!" Rosvot olivat lähteneet heti kauhusta kalveten.
Jeesuksen nimessä on voimaa! Kuka uskoo sen? Minä uskon!
http://www.youtube.com/watch?v=mr5ZnHs5wNIEräässä paikassa porukka oli pelannut spiritismiä. Paikalle oli tullut uskovainen. Hän oli sanonut, että hänellä on suurempi Herra kuin tuo, joka tuota lasia liikuttaa. Samassa oli huoneessa muuri revennyt kahtia!!!!
Meillä on Suurempi Herra kuin tämän maailman ruhtinas! JEESUS ON SUURI TÄNÄÄNKIN. Hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä!
MÄ LUOTAN HERRAAN: http://www.youtube.com/watch?v=Dn8kUctphcU
- l-h
MÄkin luotan HERRAAN,mutta miksi sitten tarvitaan laakareita,palomiehia,poliiseja ym.ym...??? laisinkaan..eiko usko ole riittava?
miksi viholliset hyokkaavat ja Kristittyja maita vallataan?
auttakaa itseane,niin Jumala auttaa teita..ei onnistu asiat pelkastaan rukoilemalla vaan kylla ihmisen taytyy tehda ja valmistautua tulevaan,,esim.armeija..
ihmeita tapahtuu.. mutta ei joka-asiassa..vai paraneeko kaikki kokouksessa? - l-h
. Sitten sanoisin matalalla äänellä: "Jeesuksen Kristuksen nimessä, laske aseesi!"
miksi matalalla aanella? siksiko ettei ampuja kuulisi ja osoittaisi sinua pyssynpiipulla..?
toimiiko matala aani paremmin? voi jestas sentaan sitten..mina luulen ,etta epailet aanesi toimimista..- jeesuksen_oma_68
niih suru tulee puseroon,meidän kaikkien usko ole riittävä!
minulle tämä sanan paikka on hyvin rakas! olkaa siunatut kaikki Jeesuksen lapset.Aamen
Joh 14:23
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan .luuk 1:37 aamen !
- Saatananpässil-h
Miten sinä saatanan tonttu luulet että Suomi pystyisi puolustautumaan mitään uhkaa vastaan? Suomeen siis voitaisiin suorastaan kävellä ja ottaa se haltuun vain satujen/tarinoiden takia.... hei haloo järki älä jätä....
- l-h
ai sinun mielestasi pyyhe kehaan vain ja lentolehtisia --tervetuloa ruskit-- vapaa maa kenen tahansa otettavaksi.. oletko taukki?
ja mene pesemaan suusi saippualla,, kielesi on siivotonta.
miksi luulet suomen pysyneen vapaana maana 30-40 luvulla.. henkseleita paukutellen vai..kumpi on sinulla korkeampi,kengannumerosi ,vai alykkyysosamaarasi? - Dam dim dam
Edelliset kirjoittajat ovat hakoteillä ketjun aiheesta. Kysymys ei ollut siitä, että selviääkö Suomi ilman armeijaa vaan siitä, että mikä on Jumalan tahto ja pitääkö sitä noudattaa inttiin menossa. Mietin muuten tässä, että jos kaikki suomalaiset eläisivät Kristuksessa ja eivät sen takia menisi armeijaan ja sotimaan, niin kyllähän Herra siinä tapauksessa pitäisi meidät täällä turvassa.
- l-h
niin ja tuon teorian mukaa toihinlahto aamusella on ihan turhaa ..kyllahan se ruoka tipahtaa pilvista muutenkin...
ja laakarit joutaa kortistoon ei heita tarvita.. koitahan elaa teorioittesi mukaa edes viikon ajan ,,voi tulla nalka puseroon..ei taida menestysteologiasi toimia yhta paivaa kauempaa.. - Kedonkukat
I-h. Kannattaa tsekata Matt. 5:25-34. ; D
- l-h
jep ja alahan kokeilemaan kedonkukkana miten toimii,vai onko uskosi liian heikko?
lutterin martti sanoi rukoile ja tee tyota..eli Jumala auttaa kylla,mutta sinulla on oma osuutesi tehtava.. - kjhgkjhgkjhg
ei tuokaan raamatun jae kehoita istumaan ja odottamaan mannaa taivaasta,vaan aivan toista..
Kuinka kauan sinä, laiska, makaat, milloinka nouset unestasi?
10 Nuku vielä vähän, torku vähän, makaa vähän ristissä käsin,
11 niin köyhyys käy päällesi niinkuin rosvo ja puute niinkuin asestettu mies. - Joka miekkaan
tarttuu, se miekkaan hukkuu, toki nykyisin kuollaan lähinnä sairauksiin ja parempi se kuin sotiin. Toki sota-aikana kansa rukoilee paljon enemmän ja etsii myös mielisuosiotaan, joten ei penseys ainakaan ketään taivaaseen vie, se on varmaa. Herra kuritus miekkana Israelille, oli rakkautta parannukseksi. Toki myös profeetat sitä parannusta julisti ja Raamatusta sen löydämme, mutta tahtooko sydämet totuutta vai valheita ja penseyttä, se on Jumalan ongelma saadakseen ihmisiä pyhitykseen ja valtakuntaansa.
- Samoin miekalla
on paljon tapettu miekkaan tarttumattomia, sillä paha on häijy armoton petosurmaaja.
- 7+5
Kristityt ovat jumalansa nimissä tappaneet tuhansia ja miljoonia ihmisiä erinäisistä syistä. Jopa jumala itse vanhassa testamentissä käski ihmisiä tappamaan vääräuskoisia ja tappoi itsekin enemmän ihmisiä, kuin kukaan muu kyseisessä kirjassa (mukaanlukien saatana, joka ei oikeastaan aiheuttanut mitään tuhoa verrattuna jumalaan). Jeesus itse UT:n mukaan sanoi, että hän ei tullut VT:n lakeja kumoamaan vaan toi tullessaan rauhan sijasta miekan ja kääntsi pojat isäänsä vastaan jne.
- olisiko sinun
aika ottaa toisenlainen näkökulma Raamatun kokonaisilmoitukseen ja anoa Jeesuksen nimessä Totuuden Hengen opetusta ja siunausta, minusta on nyt hyvä päivä uudistua sydämeltä ja sielulta ja mieleltä. Toivon että anot Jeesuksen nimessä elävää vettä ja Pyhän Hengen armolahjaa, niin tulet tuntemaan hyvän Isän Jumalan ja Pojan Jeesuksen ja Totuuden Hengen, ja uskon ja toivon ja rakkauden, ja ilon ja rauhan ja vanhurskauden, ja hyvän hedelmän.
Jumala on pyhä ja hyvä ja pitkämielinen, mutta tuomionsa tulevat jokaiselle ilman erotusta, mutta samoin jokainen saa myös armon ja totuuden kun tahtoo parannuksen tehdä. Jumala omistaa kaiken ja antoi rakkaudesta meitä syntisiä ihmisiä kohtaan ainosyntyisen Immanuelin Jeesuksen ristille ja verensä lunastukseksi ja hyvän kaidan tien kulkijoiksi kutsuu välittämään sitä hyvää, minkä antaa lahjana anoville nöyrille. Kenenkään ei kannata alkaa yksipuolisesti syyttämään hyvää Jumalaa sellaisista ihmisten huonojen tekojen huonoista hedelmistä, jotka eivät ole Jumalan vaan ihmisten omaa syytä. Koko ihmiskunta on itsessään syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla, eikä kenelläkään ihmisellä totuudellisesti ole varaa syytellä Jumalaa ja kannattaa vastustaa sitä huonoa syyttäjän hedelmää, sillä on pahasta Jumalan vastustajasta ja pelkkää valhetta kaikki syytöksensä.
Jeesuksen Isä ja Jumala on hyvä, totisesti, eikä ole toista Jumalaa, vaan pelkästään varkaita ja ryöväreitä muut! Kuten näemme maan ja taivaan ja kaiken tämän luomakunnan niin samoin on vain yksi Luoja ja Isä ja Poika ja Totuuden Henki sen meille todistaa Raamatun pyhistä kirjoituksista, totisesti.
Iloitaan Herrassa Jeesuksessa, sillä tahtoo pelastaa eikä hukuttaa jokaisen, totisesti. - 3+2
olisiko sinun kirjoitti:
aika ottaa toisenlainen näkökulma Raamatun kokonaisilmoitukseen ja anoa Jeesuksen nimessä Totuuden Hengen opetusta ja siunausta, minusta on nyt hyvä päivä uudistua sydämeltä ja sielulta ja mieleltä. Toivon että anot Jeesuksen nimessä elävää vettä ja Pyhän Hengen armolahjaa, niin tulet tuntemaan hyvän Isän Jumalan ja Pojan Jeesuksen ja Totuuden Hengen, ja uskon ja toivon ja rakkauden, ja ilon ja rauhan ja vanhurskauden, ja hyvän hedelmän.
Jumala on pyhä ja hyvä ja pitkämielinen, mutta tuomionsa tulevat jokaiselle ilman erotusta, mutta samoin jokainen saa myös armon ja totuuden kun tahtoo parannuksen tehdä. Jumala omistaa kaiken ja antoi rakkaudesta meitä syntisiä ihmisiä kohtaan ainosyntyisen Immanuelin Jeesuksen ristille ja verensä lunastukseksi ja hyvän kaidan tien kulkijoiksi kutsuu välittämään sitä hyvää, minkä antaa lahjana anoville nöyrille. Kenenkään ei kannata alkaa yksipuolisesti syyttämään hyvää Jumalaa sellaisista ihmisten huonojen tekojen huonoista hedelmistä, jotka eivät ole Jumalan vaan ihmisten omaa syytä. Koko ihmiskunta on itsessään syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla, eikä kenelläkään ihmisellä totuudellisesti ole varaa syytellä Jumalaa ja kannattaa vastustaa sitä huonoa syyttäjän hedelmää, sillä on pahasta Jumalan vastustajasta ja pelkkää valhetta kaikki syytöksensä.
Jeesuksen Isä ja Jumala on hyvä, totisesti, eikä ole toista Jumalaa, vaan pelkästään varkaita ja ryöväreitä muut! Kuten näemme maan ja taivaan ja kaiken tämän luomakunnan niin samoin on vain yksi Luoja ja Isä ja Poika ja Totuuden Henki sen meille todistaa Raamatun pyhistä kirjoituksista, totisesti.
Iloitaan Herrassa Jeesuksessa, sillä tahtoo pelastaa eikä hukuttaa jokaisen, totisesti.Jos tosiasioiden kuuleminen tekee sinulle tiukkaa niin voit kyllä tietysti aina kääntyä näkymättömän taivasukkelin puoleen. Älä kuitenkaan ihmety, jos et koskaan saa vastausta.
Voisit mielestäni anoa Zeuksen nimessä siunausta ja ylistää Thoria. On vain yksi Luoja ja Hän on Ukko ylijumala!
- l-h
Joka miekkaan
tarttuu, se miekkaan hukkuu, toki nykyisin kuollaan lähinnä sairauksiin ja parempi se kuin sotiin. Toki sota-aikana kansa rukoilee paljon enemmän ja etsii myös
juu mutta oletkos huomannut,etta sodassa aina jokunen jiäp henkiin-- mutta siviilissähän tahtoo kuolla kaikki...?.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881541
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1141420Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras701285- 301151
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne117990Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks421976Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet46928- 19882
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n65807- 46743