Hei onko laillisesti mahd.maahantuoda kanadasta laatuwhiskyä oman yrityksen nimissä oman perhepiirin käyttöön ??
Whiskyn maahantuonti?
6
331
Vastaukset
- 11+20
kyllä on, kunhan maksat alkoholiverot, tullit ja ALV:t.
- Viskaaja
Itse asiassa ei ole mahdollista. Yrityksen jolla on toimilupa tuoda alkoholia maahan ei tarkoita sitä, että sen voisi myös itse kuluttaa. Jälleenmyyntilupa on vain Alkolla, anniskelua varten tarvitset toisen luvan. Käytännössä homma toimisi niin, ettö yritys toisi alkoholin maahan ja Alkon kautta voisit ostaa ko juoman omaan käyttöösi.
Toisaalta jos tuot Kanadasta yksityishenkilönä alkoholia omaan käyttöön riittää kun maksat tullit jota tulevat EU:n ulkopuolelta tuotavalle alkoholille. Tieto löytyy tullin kattavilta internet sivuilta. EU:n alueelta tullittomat määrät itse tuotuna ovat kymmeniä litroja. Jos tilaat joltain kauppiaalta, olet verovelvollinen joka litrasta,
Näistä asioista ei kannata kiistellä - niistä löytyy oikeatakin tietoa yllä mainitun viranomaisen sivuilta.
Yksi asia hieman innokkuudesi lisäksi hämää on se, että käytät termiä Kanadalainen laatuviski - itse en ole moiseen juomaan vielä törmännyt. Muutamaa olen juonnut ja myös sitä yhtä ja ainoaa Kanadalaista mallasviskiä - joka on omalla tavallaan aivan mielenkiintoinen juoma. Canadian Club, Seagram, Alberta Springs, Glen Breton ja Black Velvet ovat tuttuja tuotteita.- tertsa 77
olen täysin eri mieltä yksityiskohdista koska olen alan erityisasiantuntija. No se siitä:) mutta tarkoitan kanadalaista laatuwhiskyä ja Alberta Springs on juuri sitä.
- Viskaaja
tertsa 77 kirjoitti:
olen täysin eri mieltä yksityiskohdista koska olen alan erityisasiantuntija. No se siitä:) mutta tarkoitan kanadalaista laatuwhiskyä ja Alberta Springs on juuri sitä.
Alberta Springs on halpa perus ruisviski, 10 vuotias hintaa noin 20$ pullo - tämäkö on sitä mitä kannattaa kehua? Ei kiitos. Hinnat voit tarkistaa vaikka netistä esim:
http://www.wine-searcher.com/wine-144330-0001-alberta-springs-10-year-old-rye-whisky-canada
Eiköhän tämä riitä tästä aihesta. Maistan kun sattuu eteen tulemaan, tilaamiseen ei ole tarvetta.
- vcxvxcvxccx
Paha sanoa varmasti, mutta miksi et voisi ostaa alkoholijuomia mistä lystäät yrityksen käyttöön? Kyllähän yritykset muutenkin hankkivat alkoholijuomat esimerkiksi pikkujouluihin. Eihän kukaan tiedä mihin nuo juomat todellisuudessa menevät. Tosin mitään järkyttäviä määriä ei kannata lähteä kuljettamaan.
- joopa joo
Yritykset ostavat Alkosta juomia omaan käyttöönsä eikä se kuulu verottajalle - ja maksavat verot siinä kuin muutkin. Mikäli he harjoittavat maahantuontia siihen pitää olla oma luopansa ja anniskelulle oma lupansa ja jos tarkkoja ollaan tarvitaan vielä alkoholin varastointia varten oma lupansa. Yksittäiset pullot ovat oma juttunsa - niistä ei ole kukaan kiinnostunut, ei edes viranomaiset.
Viina on viisasten juoma....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1639686Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513119Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432887- 612679
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012085- 1091996
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251913Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä551477Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121286- 281251