Whiskyn maahantuonti?

Tertsa 77

Hei onko laillisesti mahd.maahantuoda kanadasta laatuwhiskyä oman yrityksen nimissä oman perhepiirin käyttöön ??

6

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+20

kyllä on, kunhan maksat alkoholiverot, tullit ja ALV:t.

• Viskaaja

Itse asiassa ei ole mahdollista. Yrityksen jolla on toimilupa tuoda alkoholia maahan ei tarkoita sitä, että sen voisi myös itse kuluttaa. Jälleenmyyntilupa on vain Alkolla, anniskelua varten tarvitset toisen luvan. Käytännössä homma toimisi niin, ettö yritys toisi alkoholin maahan ja Alkon kautta voisit ostaa ko juoman omaan käyttöösi.

Toisaalta jos tuot Kanadasta yksityishenkilönä alkoholia omaan käyttöön riittää kun maksat tullit jota tulevat EU:n ulkopuolelta tuotavalle alkoholille. Tieto löytyy tullin kattavilta internet sivuilta. EU:n alueelta tullittomat määrät itse tuotuna ovat kymmeniä litroja. Jos tilaat joltain kauppiaalta, olet verovelvollinen joka litrasta,

Näistä asioista ei kannata kiistellä - niistä löytyy oikeatakin tietoa yllä mainitun viranomaisen sivuilta.

Yksi asia hieman innokkuudesi lisäksi hämää on se, että käytät termiä Kanadalainen laatuviski - itse en ole moiseen juomaan vielä törmännyt. Muutamaa olen juonnut ja myös sitä yhtä ja ainoaa Kanadalaista mallasviskiä - joka on omalla tavallaan aivan mielenkiintoinen juoma. Canadian Club, Seagram, Alberta Springs, Glen Breton ja Black Velvet ovat tuttuja tuotteita.

• tertsa 77

olen täysin eri mieltä yksityiskohdista koska olen alan erityisasiantuntija. No se siitä:) mutta tarkoitan kanadalaista laatuwhiskyä ja Alberta Springs on juuri sitä.

• Viskaaja
        tertsa 77 kirjoitti:

olen täysin eri mieltä yksityiskohdista koska olen alan erityisasiantuntija. No se siitä:) mutta tarkoitan kanadalaista laatuwhiskyä ja Alberta Springs on juuri sitä.

Alberta Springs on halpa perus ruisviski, 10 vuotias hintaa noin 20$ pullo - tämäkö on sitä mitä kannattaa kehua? Ei kiitos. Hinnat voit tarkistaa vaikka netistä esim:
        http://www.wine-searcher.com/wine-144330-0001-alberta-springs-10-year-old-rye-whisky-canada

Eiköhän tämä riitä tästä aihesta. Maistan kun sattuu eteen tulemaan, tilaamiseen ei ole tarvetta.

• vcxvxcvxccx

Paha sanoa varmasti, mutta miksi et voisi ostaa alkoholijuomia mistä lystäät yrityksen käyttöön? Kyllähän yritykset muutenkin hankkivat alkoholijuomat esimerkiksi pikkujouluihin. Eihän kukaan tiedä mihin nuo juomat todellisuudessa menevät. Tosin mitään järkyttäviä määriä ei kannata lähteä kuljettamaan.

• joopa joo

Yritykset ostavat Alkosta juomia omaan käyttöönsä eikä se kuulu verottajalle - ja maksavat verot siinä kuin muutkin. Mikäli he harjoittavat maahantuontia siihen pitää olla oma luopansa ja anniskelulle oma lupansa ja jos tarkkoja ollaan tarvitaan vielä alkoholin varastointia varten oma lupansa. Yksittäiset pullot ovat oma juttunsa - niistä ei ole kukaan kiinnostunut, ei edes viranomaiset.

Viina on viisasten juoma....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      95
      6101
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5535
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2757
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      2015
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1758
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1621
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1583
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      136
      1459
    Aihe