Whiskyn maahantuonti?

Tertsa 77

Hei onko laillisesti mahd.maahantuoda kanadasta laatuwhiskyä oman yrityksen nimissä oman perhepiirin käyttöön ??

6

477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+20

kyllä on, kunhan maksat alkoholiverot, tullit ja ALV:t.

• Viskaaja

Itse asiassa ei ole mahdollista. Yrityksen jolla on toimilupa tuoda alkoholia maahan ei tarkoita sitä, että sen voisi myös itse kuluttaa. Jälleenmyyntilupa on vain Alkolla, anniskelua varten tarvitset toisen luvan. Käytännössä homma toimisi niin, ettö yritys toisi alkoholin maahan ja Alkon kautta voisit ostaa ko juoman omaan käyttöösi.

Toisaalta jos tuot Kanadasta yksityishenkilönä alkoholia omaan käyttöön riittää kun maksat tullit jota tulevat EU:n ulkopuolelta tuotavalle alkoholille. Tieto löytyy tullin kattavilta internet sivuilta. EU:n alueelta tullittomat määrät itse tuotuna ovat kymmeniä litroja. Jos tilaat joltain kauppiaalta, olet verovelvollinen joka litrasta,

Näistä asioista ei kannata kiistellä - niistä löytyy oikeatakin tietoa yllä mainitun viranomaisen sivuilta.

Yksi asia hieman innokkuudesi lisäksi hämää on se, että käytät termiä Kanadalainen laatuviski - itse en ole moiseen juomaan vielä törmännyt. Muutamaa olen juonnut ja myös sitä yhtä ja ainoaa Kanadalaista mallasviskiä - joka on omalla tavallaan aivan mielenkiintoinen juoma. Canadian Club, Seagram, Alberta Springs, Glen Breton ja Black Velvet ovat tuttuja tuotteita.

• tertsa 77

olen täysin eri mieltä yksityiskohdista koska olen alan erityisasiantuntija. No se siitä:) mutta tarkoitan kanadalaista laatuwhiskyä ja Alberta Springs on juuri sitä.

• Viskaaja
        tertsa 77 kirjoitti:

olen täysin eri mieltä yksityiskohdista koska olen alan erityisasiantuntija. No se siitä:) mutta tarkoitan kanadalaista laatuwhiskyä ja Alberta Springs on juuri sitä.

Alberta Springs on halpa perus ruisviski, 10 vuotias hintaa noin 20$ pullo - tämäkö on sitä mitä kannattaa kehua? Ei kiitos. Hinnat voit tarkistaa vaikka netistä esim:
        http://www.wine-searcher.com/wine-144330-0001-alberta-springs-10-year-old-rye-whisky-canada

Eiköhän tämä riitä tästä aihesta. Maistan kun sattuu eteen tulemaan, tilaamiseen ei ole tarvetta.

• vcxvxcvxccx

Paha sanoa varmasti, mutta miksi et voisi ostaa alkoholijuomia mistä lystäät yrityksen käyttöön? Kyllähän yritykset muutenkin hankkivat alkoholijuomat esimerkiksi pikkujouluihin. Eihän kukaan tiedä mihin nuo juomat todellisuudessa menevät. Tosin mitään järkyttäviä määriä ei kannata lähteä kuljettamaan.

• joopa joo

Yritykset ostavat Alkosta juomia omaan käyttöönsä eikä se kuulu verottajalle - ja maksavat verot siinä kuin muutkin. Mikäli he harjoittavat maahantuontia siihen pitää olla oma luopansa ja anniskelulle oma lupansa ja jos tarkkoja ollaan tarvitaan vielä alkoholin varastointia varten oma lupansa. Yksittäiset pullot ovat oma juttunsa - niistä ei ole kukaan kiinnostunut, ei edes viranomaiset.

Viina on viisasten juoma....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe