tarkoitus vaihtaa diesel bensa autoon,niin kyseisen auton kulutus kiinnostaa
normaali ajossa
millainen skoda octavian 1,4 tsi dsg kulutus
34
10723
Vastaukset
- Tyytyväinen
Tervehdys. Minulla on 2010 uutena ostamani Octavia 1.4TSI DSG Combi ajettu 22500km sekalaista ajoa kirjanpito on kokoajalta tankkauksista ja laskin keskikulutuksen olevan tällä hetkellä 6.8 l/100km.
Autoa käyttää kaksi keski ikäistä kuljettajaa eli minä ja vaimoni,ajotyylimme on noudatamme nopeusrajoituksia käytämme paljon vakionopeussäädintä.
Tässä ainakin sinulle ihan oikea käyttäjän kokemus, ollaan ihan tyytyväisiä autoomme.
Jos haluat kysyä enemmän vastaan kyllä mielelläni enkä kuulu tuohon pilailijoiden porukkaan.- uimurikammio
Aika reippaasti saa lisätä EU-keskiarvoon. Moottori-lehti ajeli 1,2 Tourania, missä kulutus piti olla 5,8, mutta todellisuudessa 7-8 litraa/100 km.
- Anonyymi
Minulla on myös skoda oktavia 1.4 tsi dsg 2009 ajettu 220000 ei mitään vikaa jakoketju vaihdettu kertaalleen ja dsg öljyt kaksi kertaa ja hyvin pelittää
- itestä kii
Kirjassa kerrotaan kulutuslukemat hyvissä olosuhteissa ja "oikein" ajettuna.
Ajetuista olosuhteista ja kuskin kaasujalan painokkuudestahan kaikki on kiinni, mutta todella pienellä tuon saa kulkemaan halutessaan.- octavia
tulee enää niin vähän km että kun auton vaihto esillä niin varmaan bensa auto
3 octavia nyt menossa ja muuta ei köyhän kannata ostaa tosi tyytyväinen olen ollut - Tyytyväinen
octavia kirjoitti:
tulee enää niin vähän km että kun auton vaihto esillä niin varmaan bensa auto
3 octavia nyt menossa ja muuta ei köyhän kannata ostaa tosi tyytyväinen olen ollutOlen se eilen kirjottanut nimimerkki Tyytyväinen.
Diesel ei enää kannata jos kilometrit jää alle 25000km vuodessa niin taloudellinen 1.4TSI DSG on todellisuudessa.
Että näin tänään.
PS. Onnea autokaupoillesi.
- Taneli65
Pääasiassa päivittäistä työmatka-ajoa Tampere-Vesilahti muu sekalainen ajelu, keski-ikäinen pariskunta. Kesällä n. 6,3 ja talvisin n. 6,5l/100km.
72 000km octavian 1,4 tsi dsg 2009. - timing problems
Enemmän olisin ko. koneen kanssa muista asioista kuin kulutuksesta huolissani.
http://www.autolatest.ro/auto-editorial/problems-with-the-timing-chain-of-the-vw-1-4-tsi-petrol-engine-- 1.4tsi täällä, octav
Joo tällaisia ongelmia oli tosiaan 2006-2007 malleissa. Mutta itsellä on 2010 malli ja eipä ole mitään vikoja ollut tuossa mainitussa 60 000-70 000 km-välillä, nyt jo 110 000 taulussa eikä ole kuin normihuollot tehty. Öljyä ei tarvi lisätä huoltovälillä
- Ocu2
Normaaliajoa 5 tkm, keskikulutus 6,6. Melkein kaikki kilometrit nastarenkailla. Nuo siis hatchbackin kulutuksia, combi näköjään pari desiä enemmän.
Hyvä että palstalla on oikeitakin asioita. Yksi trolli tosin tähänkin tullut jo mukaan. On se kummallista, että joku valmistaja pääsee maailman suurimmaksi ja samanaikaisesti tekee trollien mukaan pelkkää sutta ja sekundaa. Itsellä ollut seitsemää muuta merkkiä ja nyt Octavia. Sillä pääsee varmasti ja kohtuullisen mukavasti pisteestä A pisteeseen B. Ajonautinnot otan moottoripyörästä.- Minikone vie
Just..öljyäkin menee muutama litra per 5000km kaikissa testeissä.esim tm.n kestotestissä todellinen kulutus lähes 8l jopa ylikin
- ocu2
Minikone vie kirjoitti:
Just..öljyäkin menee muutama litra per 5000km kaikissa testeissä.esim tm.n kestotestissä todellinen kulutus lähes 8l jopa ylikin
Tulithan kuitenkin sieltä esille. Kas kun et kyykyttänyt tullessasi. Elämä on aika rankkaa, kun joutuu koko ajan päivystämään, josko joku kirjoittaisi Skodasta neutraalisti. En siis mitenkään kehunut, kerroin vain faktat, mitä ajotietokone näyttää. Öljyä en ole lisännyt yhtään. Ja jos Skoda osoittautuu skeidaksi, ei haittaa mitään. Vähäinen vaihtoarvokin on köyhien ongelma, eikä se edes taida olla vähäinen. Ihmettelen vain stadin taksijonoja, paljon Skodia, ei yhtään sitä edellistä merkkiäni, jossa olisi ollut paljon paremmin tilaa taksiksi. Hei haloo, menkää kertomaan sinne, että olette väärällä tiellä.
- simo 45
ocu2 kirjoitti:
Tulithan kuitenkin sieltä esille. Kas kun et kyykyttänyt tullessasi. Elämä on aika rankkaa, kun joutuu koko ajan päivystämään, josko joku kirjoittaisi Skodasta neutraalisti. En siis mitenkään kehunut, kerroin vain faktat, mitä ajotietokone näyttää. Öljyä en ole lisännyt yhtään. Ja jos Skoda osoittautuu skeidaksi, ei haittaa mitään. Vähäinen vaihtoarvokin on köyhien ongelma, eikä se edes taida olla vähäinen. Ihmettelen vain stadin taksijonoja, paljon Skodia, ei yhtään sitä edellistä merkkiäni, jossa olisi ollut paljon paremmin tilaa taksiksi. Hei haloo, menkää kertomaan sinne, että olette väärällä tiellä.
minulla siis 3 octavia menossa kerran olen tähän viimeiseen lisännyt öljyä ennen huoltoa,turha puhua jos ei tiedä asiasta,ja nyt oikeaa tietoa kysyin näistä tsi konesita niin huolto päällikkö sanoi että ensinmäisiä koneita on hajonnut,mutta näitä missä on laitettu vahvempi ketju niin ei yhtään siis ei yhtään,katsoi vielä koneelta
että hyvät ihmiset lopettakaa turha paskan puhuminen ja sama koskee wv koneita - Erkki 75
simo 45 kirjoitti:
minulla siis 3 octavia menossa kerran olen tähän viimeiseen lisännyt öljyä ennen huoltoa,turha puhua jos ei tiedä asiasta,ja nyt oikeaa tietoa kysyin näistä tsi konesita niin huolto päällikkö sanoi että ensinmäisiä koneita on hajonnut,mutta näitä missä on laitettu vahvempi ketju niin ei yhtään siis ei yhtään,katsoi vielä koneelta
että hyvät ihmiset lopettakaa turha paskan puhuminen ja sama koskee wv koneitaMitäs teini.katsos kun nyt noita vasta hajookin ja ihan uusista.saksassa ja ruotsissa pääotsikoissa.ja tl lehti kiinnostui myös ja lähetti asiasta kyselyn.katsotaan mitä tulee.asiasta kuuluu vielä paljon.loppuu vw.n kiemurtelu tsi ja dsg vikojen kieltämiseksi
- jkl 2012
Erkki 75 kirjoitti:
Mitäs teini.katsos kun nyt noita vasta hajookin ja ihan uusista.saksassa ja ruotsissa pääotsikoissa.ja tl lehti kiinnostui myös ja lähetti asiasta kyselyn.katsotaan mitä tulee.asiasta kuuluu vielä paljon.loppuu vw.n kiemurtelu tsi ja dsg vikojen kieltämiseksi
Kulutus maantiellä 5.4 l/100km.Ostettu viime vappuna. Öljyä ei ole lisätty. Tämä ns.varma tieto.
- luotettavuutta.
simo 45 kirjoitti:
minulla siis 3 octavia menossa kerran olen tähän viimeiseen lisännyt öljyä ennen huoltoa,turha puhua jos ei tiedä asiasta,ja nyt oikeaa tietoa kysyin näistä tsi konesita niin huolto päällikkö sanoi että ensinmäisiä koneita on hajonnut,mutta näitä missä on laitettu vahvempi ketju niin ei yhtään siis ei yhtään,katsoi vielä koneelta
että hyvät ihmiset lopettakaa turha paskan puhuminen ja sama koskee wv koneitaUusia ketjuja ei ole yhtään hajonnut !! No sillähän pääsee miltei samaan laatutasoon kuin muissa automerkeissä jo on tehtaalta lähtiessä.
Muissa merkeissä ketju näet kestää moottorin iän eli satoja tuhansia km:jä.
Merkillistä tuo moottoriöljyn jatkuva lisääminen. Japseissa lisätään vaan harvakseltaan pissapojan nestettä, talvella metanolia ja kesällä vettä ja astista.
- vähällä menee
Vaimo ajoi viime kesänä Hyvinkää-Orivesi-Hyvinkää todellinen keskikulutus oli ällistyttävä: 4.8 litraa / 100 km tankattu lähtiessä neste Hyvinkää ja palatessa samalta asemalta samalta mittarilta.
Niin Automme on Skoda Octavia 1.4TSI Combi DSG. - tyytyväinen2
itselläni on 1.8tsi dsg ja se vie n. 7 litraa keskimäärin, tosin annan sille aika rivakasti kenkää. 1.4tsi dsg vie n. 1,5 litraa vähemmän eli n. 5,5 jos siististi ajelet eli kiihdytät nopeasti siihen nopeuteen mitä aiot ajaakin. (etkä kiihdyttele hitaasti kuten vanhoja 70-luvun kaasari autoja taloudellisuusajajat kiihdyttelivät)
- pieleen meni
Nyt taisi tulla puuta heinää. Nimenomaan kaasariautoilla piti kiihdyttää reippaasti, koska hyötysuhde on huono matalilla kierroksilla.
Jos olet yhtään seurannut taloudellisuuskisoja, niin kiihdytykset on hitaasti.
Samoin jos olet lukenut lainkaan EU-testin virheellisten tuloksien perusteluja, niin siellä on juuri mainittu se, että kiihdytykset tapahtuvat epäinhimillisen hitaasti, koska rättisitikankin pitää pystyä tekemään niin, ja siksi EU-testin lukemiin on varsin vaikea päästä normaaleissa olosuhteissa. Nykyaikainen moottoriohjaus pystyy pitämään seoksen laihalla varovaisessa kiihdytyksessä, ja siten hyötysuhde on hyvä hitaissakin kiihdytyksissä. Fysiikan laeista voit laskea sen, että jos hyötysuhde on sama, niin kumpi vie enemmän energiaa. Ripeä, vai hidas kiihdytys. - Halvalla saa korjattavaa
pieleen meni kirjoitti:
Nyt taisi tulla puuta heinää. Nimenomaan kaasariautoilla piti kiihdyttää reippaasti, koska hyötysuhde on huono matalilla kierroksilla.
Jos olet yhtään seurannut taloudellisuuskisoja, niin kiihdytykset on hitaasti.
Samoin jos olet lukenut lainkaan EU-testin virheellisten tuloksien perusteluja, niin siellä on juuri mainittu se, että kiihdytykset tapahtuvat epäinhimillisen hitaasti, koska rättisitikankin pitää pystyä tekemään niin, ja siksi EU-testin lukemiin on varsin vaikea päästä normaaleissa olosuhteissa. Nykyaikainen moottoriohjaus pystyy pitämään seoksen laihalla varovaisessa kiihdytyksessä, ja siten hyötysuhde on hyvä hitaissakin kiihdytyksissä. Fysiikan laeista voit laskea sen, että jos hyötysuhde on sama, niin kumpi vie enemmän energiaa. Ripeä, vai hidas kiihdytys.Minikone vie kuormattuna yli 8l satasella.ja tuo 1.4tsi varustettuna dsg laatikolla on todellinen harakiri ostos.noita on liikkeet täynnä.vaihdettu takuun loputtua paniikissa pois
- Alusta asti Skoda
Halvalla saa korjattavaa kirjoitti:
Minikone vie kuormattuna yli 8l satasella.ja tuo 1.4tsi varustettuna dsg laatikolla on todellinen harakiri ostos.noita on liikkeet täynnä.vaihdettu takuun loputtua paniikissa pois
Sinulle halvalla saa korjattavaa.
On kokemusta heti alusta alkaen kun Skoda Octavia uudistui Volkkarin mukaantulon myötä, nyt neljäs uusi Octavia alla ja ainoat negatiiviset asiat mitä on tullut koettua oli ensimmäisen mallisarjan vuotavat ovitiivisteet ja toisessa eli 2-sarjassa oli sähköissä aikalailla vikoja.
kolmannessa Octaviassa teetin vain huollot 30000 km välein ja kilometrit on olleet kaikissa vaihtohetkellä yli 200000km. Nyt on moottorina 1.4TSI ja DSG-vaihteet hyvin tuntuu toimivan.
Täällä kirjoittaa monesti sellaiset joilla ei todennäköisesti ole edes ajokokemusta Octavialla minullakin vasta vähän yli 650000 km yhteensä neljällä Octaviallani jotenkin tuntuu siltä että minä voin sanoa olevani asiantuntija täällä koska olen ajanut koko mallisarjalla ja niin teen vaikka haukkusi koirat ja kirahvit se kun ei aikamiestä pelota nämä asiotten vääntäjät.
En väitä etteikö vikoja ole ollut varmasti monellakin Octavialla ajavalla mutta mikäs merkki se sitten aina on kunnossa jos se on päivittäisessä käytössä. - Oisko ehkis fabiaa
Alusta asti Skoda kirjoitti:
Sinulle halvalla saa korjattavaa.
On kokemusta heti alusta alkaen kun Skoda Octavia uudistui Volkkarin mukaantulon myötä, nyt neljäs uusi Octavia alla ja ainoat negatiiviset asiat mitä on tullut koettua oli ensimmäisen mallisarjan vuotavat ovitiivisteet ja toisessa eli 2-sarjassa oli sähköissä aikalailla vikoja.
kolmannessa Octaviassa teetin vain huollot 30000 km välein ja kilometrit on olleet kaikissa vaihtohetkellä yli 200000km. Nyt on moottorina 1.4TSI ja DSG-vaihteet hyvin tuntuu toimivan.
Täällä kirjoittaa monesti sellaiset joilla ei todennäköisesti ole edes ajokokemusta Octavialla minullakin vasta vähän yli 650000 km yhteensä neljällä Octaviallani jotenkin tuntuu siltä että minä voin sanoa olevani asiantuntija täällä koska olen ajanut koko mallisarjalla ja niin teen vaikka haukkusi koirat ja kirahvit se kun ei aikamiestä pelota nämä asiotten vääntäjät.
En väitä etteikö vikoja ole ollut varmasti monellakin Octavialla ajavalla mutta mikäs merkki se sitten aina on kunnossa jos se on päivittäisessä käytössä.Eipä ole skeida kestäny kun muka neljäs kiulu jo menossa.oikealla autolla.ei vag.ajellaan rapiat 300 000km ennen kuin harkitaan auton vaihtoo.elikkäs 10 skeidan verran..ok
- Veikko Vennamom
Halvalla saa korjattavaa kirjoitti:
Minikone vie kuormattuna yli 8l satasella.ja tuo 1.4tsi varustettuna dsg laatikolla on todellinen harakiri ostos.noita on liikkeet täynnä.vaihdettu takuun loputtua paniikissa pois
Yritähän taas päättää mitä sanomaasi haluat levittää. Toisinaan ilmoitat meille, että TSI/DSG:tä kukaan huoli vaihdossa ja nyt taas kerrot, että vaihtoautohallit on täynnä niitä.
Kumpaa sanomaa haluat levittää? - Molemmat sanomat
Veikko Vennamom kirjoitti:
Yritähän taas päättää mitä sanomaasi haluat levittää. Toisinaan ilmoitat meille, että TSI/DSG:tä kukaan huoli vaihdossa ja nyt taas kerrot, että vaihtoautohallit on täynnä niitä.
Kumpaa sanomaa haluat levittää?Uusien myynti tökkii, kun kukaan ei halua niitä riskikumuloitumia vaihdossa.
Vaihtoautohallit pullottaa kun kukaan ei halua ostaa edes vähän ajettua, mutta niin epävarmaa autoa käytettynä. ne joutuu varmaan lopulta paalattaviksi.
Toivotan teillekin huoletonta tojo-kesää. - Anonyymi
Halvalla saa korjattavaa kirjoitti:
Minikone vie kuormattuna yli 8l satasella.ja tuo 1.4tsi varustettuna dsg laatikolla on todellinen harakiri ostos.noita on liikkeet täynnä.vaihdettu takuun loputtua paniikissa pois
Älä puhu puuta heinää kun et tiedä asioista yhtään, itse olet harakiri
- alusta asti Skoda
Mikäs viisas nyt tuli kummittelemaan palstalle. "muka neljäs kiulu jo menossa" sanot.
Aja sinä vaikka miljoona kilometriä jos haluat ei se sinusta silti sankaria tee.
Mikäs se on "neidin" automerkki kun noin fiksusti juttuuni vastailit? - Skodallakulkee
Minulla oli octavia 2,0fsi 2006 neljä vuotta. Ajoin kilometrit 80 000-180 000. Ei yhtään mitään ylimääräistä vikaa. Vain huollot ja nekin edulliset.
Nyt on honda accord, jonka aion vaihtaa octavia 1,4tsi manuaaliin lähiaikoina. Mieluummin ottaisin 1,8 litraisen, mutta siinä koneessa taitaa vieläkin olla öljynkulutusongelmaa.- Ocu1.8TSI
Minulla on Skoda Octavia 1.8 TSI vm. 2014. Ei syö moottoriöljyä. Kyllä lähtee hyvin liikennevaloista.
- helkaman.trollit
näin se menee kun vastailee itselleen
- kokemuksesta_tiedän
Ei ole. Osta pois vaan. Minulla on kolmas 1.8 TSI, eikä yksikään ole syönyt öljyä
- bmnje
Uudet 1.4 octaviat 2014 eteenpäin ei vie kun yhdistetyllä sen 5l/100km,
- motomara
Itselläni Oktavia kombi 1,4 tsi vm.2018. Autollani ajettu 20000 km, ensimmäiset viisituhatta oljyä joutui lisäämään. Sitten lisäystä ei ole tarvinnut. Todellinen kulutus asiallisella ajolla pyörii viiden litran molemmin puolin. Kerran 5,8 kun ajoin reippaasti täydellä lastilla. Vaihteisto toimiin moitteettomasti. Suosittelen !!!
- Anonyymi
Osta 1.6 TDI. Omassa työmatka-ajossa kulutus kesäisin 3,5l / 100km.
- Anonyymi
Et sitten yhtään katso kuinka vanhoihin juttuihin vastailet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234