esim. huhtikuun tulot (tuet) itsellä 741,76€. siihen vielä työkkärin kurssiraha 180€, vuokra maksettuna.
Ei ole valittamista kun tuon rahan saa tekemättä mitään ja saa päivät kulumaan mukavasti.
Köyhyys?
27
292
Vastaukset
- ilo elää
Minun tulot puhtaana käteen on 1180 €/kk, siitä maksan vuokran 395 € loput jää muihin kuluihin ja vähän säästöönkin, ihan hyvin pärjään kun ei ole velkaa eikä tarve soppailla joutavia.
- 145145
mulla 'vaan 1050e/kk, mutta pitkäveto antaa muutaman satasen kun hyvin pelaa joka kk lisää, hyvin menee vaikkei pelaisikaan, ei oo velkaa ollu 30v. velaton on talo, auto sekä muut viihdykkeet. säästössä senvrran ettei yllätykset haittaa ja voi silti elää niinku haluu.
- Duunarina
Huhtikuun verot 1283e. TV-lupa ja ajoneuvovero, jotta pääsee työhön.
Olisi käyttö lasten vaatteisiin tuollakin rahalla. - Pyttis
Jos saat työkkärin kurssirahaa, niin kai käyt siellä kurssilla? Ei ei ole totta, että et tee mitään. :)
Minä luulen, että köyhyydestä kärsivät eniten ne, jotka eivät saa noita tukia syystä tai toisesta eli ovat väliinputoajia. "Normaalitilanteessa" tuet riittävät.- .
Voi pyhä yksinkertaisuus!
Köyhäksi tekee siis yhteiskunta, tukemalla tilapäisesti toimeentuloa?
Varallisuus ja toimeentulo ei ole yhteiskunnan asia.
Palkkatulosta kertyy eläke ja siitä turvataan koko sosiaaliturva.
köyhyydestä ei voi puhua henkilöllä jotka elävät jatkuvasti yhteiskunnan tuilla.
- Pyttis
Kyllä varallisuus ja toimeentulo on yhteiskunnan(kin) asia, koska yhteiskunta säätelee näitä asioita mm. laeilla. Kyllä monet (kaikki?) elinkeinot ovat yhteiskunnan säätelyn alaisia. Ei voi alkaa toimimaan esim. lääkärinä ilman asianmukaisia valtuuksia. Se kuinka paljon palkkaa maksetaan, on säädeltyä. Ei voi alkaa edes myymään itse valmistamiaan tuotteita tuosta vaan, yrityksille on tietyt säädökset ja tuloista pitää maksaa veroa.
Yhteiskunta säätelee myös varallisuutta keräämällä veroja ja jakamalla varoja uudelleen eri tavoin. Kaikki me elämme enemmän tai vähemmän yhteiskunnan tuilla, myös rikkaat (käyvät mm. kouluja, käyttävät sairaanhoitopalveluita ym.).
Köyhyyden määritelmä on sinulla väärä, jos luulet sen koskevan vain ihmisiä, jotka eivät elä jatkuvasti yhteiskunnan tuilla.
Täysin hakoteillä olet myös väittäessäsi, etteivät varallisuus ja toimeentulo ole yhteiskunnan asioita. Etkö ole koskaan huomannut että yhteiskunnassa esim. eduskunnassa ja monien muidenkin toimijoiden taholta, puhutaan näistä asioista varsin usein? - 552288
huhtikuun menot, vakuutus 380 sähkö 180 lehti 270 kaasu250 vesi80 yht1160e ja tulot 1040e, milläs eläisit jos ei olisi minkäänlaista vararahaa, eli kun säästää saadessaan niin on mitä ottaa tarvitessaan.
- Hoitsu
Turha valittaa, itse olet asumismuotoisi ja elintasosi itse valinnu!
Säästöt ovat ihan ok, mutta valinnat jokainen tekee itse.
- vaaraton köhä
Mitä noin paljon tilaat lehtiä ja mihin tarttet noi paljo kaasua? Ja viälä sähkölaksu erikseen noi noi vakuutuslaksu! Hui helvata..
- 552288
hei, vaaraton köyhä ja hoitsu, enpä ole mitään valittanut, kerroinpa vaan että laskuja saattaa tulla ihan kelle vaan yhdellä kertaa paljon, mutta jos sen on oivaltanut niin ei mitään meinaa vaikka tuleekin.Se lehtimaksu on vain yhdestä, siis paikkakunnan sanomalehti, kertamaksu, maakaasu lasku on arvio ja reilusti yli sen, mitä oikeasti on mennyt, tuleehan se tasauslaskussa hyvityksenä ,210 neliön talon lämmitys tietysti vie jonkin verran enemmän kuin joku kertsiyksiön lämmitys.Sähköä on 2kk edestä tuossa laskussa, sekin arviolasku, sitä menee kun sorvaa, hitsaa ,poraa ja kaikkea muuta sähkötyökalua käyttelee. Ja vakuutus on 1/4 vuoden maksuista, sisältää talon täysarvo vak. piha-alue myös, auton kasko, kissan kasko, kunnes täyttää 10v., nyt on 2v.Mikä siinä mättää, minähän ne maksan, enkä tod. ala pätkimään mitään maksuja kk eriin. Kerralla joskus tulee näin enemmän, mutta sitten onkin pitkiä aikoja ettei tule mitään, esim. juuri se lehti, vuoden kuluttua vasta seuraava..Enkä tosissaan valittanut yhtään mitään, ei ole eds syytä valitella mitään, kerroin vaan niinkuin jo mainitsin että niitä laskuja saattaa tulla yht'aikaa monta.Ja ihan totta ,itse olen asumismuotoni valinnut ja aion myös sitä jatkaa kunnes vanhuus ja huonokuntoisuus siihen lopun tekee. Sinne saakka nautin elämästä ja huolettomasta toimeentulosta, ei se haittaa ketään jos niitä laskuja välillä onkin jos on siihen/kin varautunut, elämä jatkuu ihan samanlaisena kuin ennenkin. Hyvää kevättä myös kaikille muille.
- rahaa tulee
Niinpä, jos menet työharjoitteluun tai kurssille, tulosi laskee, eli ei mitään hyötyä. Itsekin elän paremmin kun olen työttömänä. Kun olin kurssilla tai palkkatukitöissä, käteen jäi paljon vähemmän kun työttömänä. Nyt menee taas paremmin.
- yksinyrittäjä
Huhtikuun tulot ja menot 1 miehen yksityisyrittäjänä:
alvit valtiolle: 4211€
palkan pakolliset sivukulut tuloverot: 1514 €
käteen itselle: 2215€ josta maksan elämisen, tukia en saa latin latia eikä kiinnostakaan, ainoastaan että käteen jäätävä enemmän 10-12h työpäivistä, yksi ns. vapaapäivä viikossa.
Kesällä siirtämässä yritykseni Viroon jossa jo tuhansia muita Suomi-yrityksiä. Suomessa pidän yhä yritystoiminnan, joka tekee /- tulosta, sillä voitot menee Viron firmalle.
Laskelmien mukaan silloin jää käteen semmoiset 800e kk enemmän eli /- 3000e
Tuloverot toki maksan tänne kuten laki vaatii, koska itse asun ja työskentelen kuten aikaisemminkin.
Lopputulos: palkka nousee, suurin osa veroista/sivukuluista Viroon. Joku päivä pystyn ehkä palkkaamaan virolaIsen työntekijänkin tekemään suomi keikkaa. Suomalaista en koskaan koska tulee liian kalliiksi, eikä täältä työntekijääkään saisi, patalaiskat tukiais elätit lotkottaa sängyissä päivät pitkät.
Odotan päivää jolloin tämä sosialistinen avustuspolitiikka romahtaa, ja oikeasti ahkerat saavat sen mitä kuuluukin ja laiskat lanttua.
Hasta ala vista! - ddrrg
Tunnetko itsesi luuseriksi? Elät kuin työssäkäyvä joka lomalla, mutta et vuoden yhtenäkään päivänä tuo yhteiskunnalle mitään hyvää kuten pitäisi, ainoastaan kuppaat sitä. Joku päivä kuluu pitkä vihellys ja huomaat olevasi tyhjän päällä - jolloin jouten olosi kostautuu.
- pippijuu
kelle tarkoitit kommenttisi, ddrrg.
- ap
Ilmoitin väärin, siis tuet 461€ kurssiraha. En edellekään valita (paitsi kurssi on syvältä)
- jitsujari
miksi mulla ei oo varaa mihinkään vaikka ei ole mitää menoja kun iskä maksaa kaiken.
- noh....,,,,.,.
Jos ei ole omia tienaamiasi varoja, niin alkaa kyllä ärsyttää. Ja en ole mikään todellisuudesta irtautunut toope tai oikeistolainen omahyväinen sosiaalitukipelle joka luulisi, että Suomessa muka saa sosiaalitukia tosta vaan, mutta otas vaikka tilanne, että sä olet opiskelija ja sulla todella paljon, kaikki, asianmukaisesti suoritettuja opintoja, sairastuu fyysisesti vakavasti yllättäen, yhteiskunta ei korvaa, yksityinen ei- elatusvelvollinen taho yhteiskunnan sijaan maksaa suurinpiirtein lähestulkoon kaiken ettet kuole nälkään ja saat lääkkeesi, sä et turvaudu yhteiskunnan tukiin mitenkään vuosiin, et edes saa mitään tukea mistään ja sun selviytyminen on sen varassa, että jaksatko sä tehdä tutkinnon, jonka olet _itse_ rahoittanut pääosin, käytännössä. Siinä vaihtoehdot: menisit kortistoon ja saisit 600- 800 tekemättä mitään jos lopetat opinnot kesken ja jos siis kouluttautuisit vaikka kaappikellon kokoajaksi tai teet merkonomitason hommia, _tai_ elät omillasi, koska sitä vaihtoehtoa EI Suomessa ole, että saisit yhteiskunnalta tilanteessasi apua, _vaan_ sosiaalitoimisto sanoo suurinpiirtein, että heille ei kuulu liian köyhien rehellisten ei- ylivelkaantuneiden nälän näkeminen ja sellaisten ihmisten tukeminen ja muuten yhteiskunta sanoo, että itseasiassa sinä saisit v*tusti rahaa, nos makaisit ja nostaisit tukia. Tai ja jos siis jos olisit joku avustettava pelle. Tai jos hankkisit lapsia: en tiedä yhtäkään pieniä lapsia omaavaa perhettä, jolla menisi taloudellisesti huonosti ja pöydässä olisi ruoasta pulaa, siten kuin itsellä usein...
Itse sanon vaan, että mä välitän pienten lasten ja lapisiperheiden hyvinvoinnista, mutta mua ärsyttää _se_, että jos jotkut perheet elelee niillä lapsillaan: tyyliin että levität ketarat, niin saat yhteiskunnalta sosiaaliavustuksia tästä "urotyöstä". Mä en lapsuudessani tai nytkään, tuntenut/ tunne yhtäkään perhettä, jotka ei itse elättäneet lapsiaan.- ...................
Joo kehoitetaan ottamaan lainaa, että saa maksettua edelliset lainat. Velkaantumisen kierre onkin sitten valmis. Eikä niitä kiinnosta, jos sulla menee luottotiedot.
- noh...,,,.,.
................... kirjoitti:
Joo kehoitetaan ottamaan lainaa, että saa maksettua edelliset lainat. Velkaantumisen kierre onkin sitten valmis. Eikä niitä kiinnosta, jos sulla menee luottotiedot.
MULLA, EI IKINÄ voisi mennä luottotiedot!! En ole kulkenut yksillä samoilla kengillä kahta talvea siksi, ETTÄ MINÄ kuluttaisin!! Saan niin kovan raivarin tollasen tesktin edes lukemisesta, etet edes arvaa, kuinka kiristelen hampaitani tässä.... Luottotiedot kuule on ihan kunnossa ihmisillä, jotka kuluttaa sen verran, kun on rahaakin.:)
Mulla on lainaa opintolainat,mutta se on ihan normisumma, mikä maksetaan kymmenessä vuodessa. Etelän lomilla olen käynyt viimeksi vuonna 2002 ja näin se pitää ollakin ihmisillä, joilla ei ole rahaa ylimääräistä.
Veikkais, että tulottomille ei edes myönnetä suurempia lainoja pankista ja toivottavasti ei. Vai halutaanko tässä uusi 90- luvun lama joidenkin kulutuskusipäiden vuoksi?
- on aikoihin eletty
Pomot nostaa palkkaa ja osinkoa, ja työntekijät alentaa palkkoja!! heh... niinhän se menee, ja kaikki salassa.
- Matilda
Onko tämä summa jonka esität brutto vai netto.
- rottarax
mulla on rutto...
- yhdenmiehenfirma
Pomot ja herrat ja herrat ja pomot. Voi että toi ininä ärsyttää. Suomessa yli 80% yrityksistä on pienyrityksiä, joissa porukka pomoja myöten (jos ylipäätään on työntekijöitä) vääntää niska limassa euroa tähän yhteiseen kassaamme, jotta kurssilla saisi istua töitä tekemättä, eikä yksikän taho tule auttamaan tai maksamaan laskuja puolesta.
Ja sitten inistään, että hei mekin maksetaan veroja. Ja pas&kat mitään maksa. Se veroi menee nimellisesti rahasta, joka annetaan ilmaiseksi.
Joku roti pitäisi tähän maahan saada. Työvelvoite tukia vastaan. Ei ennenkään kukaan leipää tullut suuhun kantamaan jos ei itse sitä saanut hankittua. Nyt se pitäisi ilmeisesti voidella ja ulostaa näiden inisijöiden puolesta ettei vaan herkkä ahteri kärsi. - vanha hyvä Suomi
ENNEN VANHAAN oli sauhupirtit joissa tehtiin kovaa työtä, silloin oli KURI JA JÄRJESTYS tässä maassa! Pummit laitettiin korkeintaan KÖYHÄINTALOIHIN joissa oppivat tavoille ja TYÖTÄ TEKEMÄÄN. Pummien pennut pistetiin taloihin huutolaisiksi, saivat tienata oman leipänsä ja kortteerinsa OMALLA TYÖLLÄÄN eivätkä seuranneet pummivanhempiensa jalanjäljissä.
- En minäkään valita
4 tonnia tulee kuussa käteen verojen jälkeen.
- pärjään
Nettotulot 800,00 asumien 150,00
Siivous 100,00
pakollinen uimahalli matkoineen 200,00 (muuten en pysty liikkumaan)
sairastaminen n. 100,00/kk
Loppu riittää jokapäiväiseen elämiseen...
Olenko silloin köyhä ?????
j - ::::,,,,,,,,,,,,,,,
Aiukinen ja yksi lapsi.Nettotulot(palkka) 3100e/kk elatusmaksu ja lapsilisä yhdestä lapsesta n. 380e/kk.
En valita, vaikkaa tiukkaa tekee. Asunto autolainaa on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1107133
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h955204Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1143463Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333372Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352504Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191846Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961481Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411431Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311336- 481094