Reborn vauvanuket

Emmi Karoliina

Laitoin keskustelun jo lelu osastolle mutta epäilin huomaako sitä siellä kukaan joten kopioin sen tänne.
Siis...olen haaveillut vauvanukesta, koska silloin kun itse olin lapsi sellaisia ei ollut. Lapseni ovat jo aikuisia ja olisi kiva ostaa vauvan vaatteita ja pukea niitä jollekin vaikka lapsen lapsia ei ole, eikä taida tullakaan.

Olen keskustellut asiasta joidenkin sukulaisten kanssa ja hämmästynyt miten ihmiset tuntuvat leimaavan oitis hulluksi jos asiasta edes puhuu.

Te jotka reborn nukkeja harrastatte, miten pitkälle harrastuksenne menee?
Oletteko kokeilleet nukkejen kanssa ihmisten ilmoille menemistä vai vaihteletteko niille vaatteita suljettujen verhojen takana?
Miten sukulaisenne ja ystävänne ovat asiaan suhtautuneet? Onko teitä leimattu höperöksi tai hulluksi asian takia?
Itse en aio nukkeja alkaa rakentelemaan vaan ostan nukkeni valmiina reborn taiteilijalta, joita tiedän jonkun verran olevan. Olen vain ihmetellyt onko nukeilla oikeasti ostajia kun ihmisten asenne tuntuu olevan mitä on. Viinan juomista ja räyhäämistä ei kukaan pidä sairauden merkkinä mutta jos haluaa helliä aidon vauvan näköistä nyyttiä. tuntuu olevan suljetun tarpeessa.

Uskaltaako kukaan tunnustaa pitävänsä aidon oloisista nukeista?

11

1677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ellu5442

      uskallan,haluisin minäkin rebornsin :) ne on ihania

    • reborn<3

      mäkin haluaisin rebornin , on niiin söpöjä ja aidon näköisiä :DD ebay :ssa on ollu kivan näköisiä :D

    • mama30

      heippa! minä omistan reborn nuken ja myös itse valmistan niitä jos joku on kiinnostunut. en voi saada biologisia lapsia, ei ole varaa adoptioon eikä myöskään hoitoihin joten tein itselleni rebon nuken. työntelen nukkea vaunuissa ja hoidan sitä kuin oikeaa vauvaa, tiedostaen kuitenkin ETTEI se ole oikea vauva!

      jos joku on kiinnostunut nukeista, laittakaa postia [email protected]

    • Minde1974

      Samoin täällä! :)
      Ensimmäinen reborn tytteli on etsimässä uutta kotia, kun tilauksesta odottelen reborn-kaksosia taloon saapuvaksi kesän aikana. :) Vaatteiden kanssa höösääminen, pikkusten nuttujen kutominen ja nyytin kantelu pitkin poikin on mielestäni ihan ok. Mutta ehkäpä olenkin rohkea rokansyöjä. ;)

      Omat lapset ovat jo isoja ja isännällä on omat harrastuksensa, joten minä unelmoin reborn-kurssista sekä omista suloisista vaunuista tuleville kaksos-reborneille. :) Olenpahan jopa kerran tavannut toisenkin naisen, joka toi näytille kaksi omaa reborniansa. Musta se oli mukavaa niin! :)

      Rohkeutta elää sillain, kuin itse haluaa!
      Ei ketään satuta se, jos toiset rassaa vanhoja autoja, toiset treenaa shakkia ja toiset pukee vauvalle näyttäviä nukkeja. :)

    • rebornnukk1

      Reborn-nukke voi olla...
      - keräilykohde
      - koriste-esine
      - harrastus (nuken tekeminen/muokkaus, valokuvaaminen)
      - mallinukke itse tehdyille vauvan vaatteille
      - lohtu lapsettomuudesta kärsivälle
      - piristys vauvaa kaipaavalle
      - näytelmän/elokuvan hahmo
      - lelu lapselle

      Ennakkoluuloisten ja asennevammaisten ihmisten mielipiteistä ei kannata välittää. Jokaisen tulisi saada elää ja käyttää oman elämänsä niin kuin itse parhaaksi näkee. Olipa harrastuksesi tai mieltymyksesi mikä tahansa, aina on ihmisiä jotka eivät sitä ymmärrä.

      Parhaimmillaan reborn-nukke on niin aidon näköinen ja tuntuinen, että sitä voisi luulla aidoksi vauvaksi. Nuket painotetaan oikean vauvan painoisiksi ja niiden hiukset istutetaan käsin päähän karva kerrallaan. Kalleimmilla nukeilla on jopa istutetut kulmakarvat ja ripset.

      Käytetyttyjä reborn-nukkeja myydään noin 150-400 eurolla. Uusista voit joutua pulittamaan jopa 500-2500 euroa. Hintaan vaikuttavat mm. taiteilija (onko tunnettu ja osaava) ja nuken materiaalit. Useimmissa nukeissa materiaali on vinyylin ja silikonin sekoitusta. Reborn-nukkeja voidaan tehdä myös täyssilikonisina, jolloin ne ovat huomattavasti pehmeämpiä, joustavampia ja aidomman tuntuisia. Silikoniset reborn-nuket ovat huomattavasti kalliimpia kuin vinyyliset.

      KALLIS NUKKE:
      - istutettua mohair-karvaa tai jopa aitoa ihmisen hiusta
      - ripset ja ehkä jopa kulmakarvat on istutettu
      - täysin saman painoinen kuin oikea vauva
      - maalattu vettä kestävillä maaleilla
      - mahdollista kylvettää, mikäli nukke ei ole kangasvartaloinen

      HALPA NUKKE:
      - hiukset: peruukki, maalatut tai täysin kalju
      - ripset ovat liimatut tekoripset
      - ei kulmakarvoja ollenkaan tai ne on maalattu
      - näyttää nukelta, ei oikealta vauvalta

    • Anonyymi

      Mun ehkä tällä hetkellä suurin unelma on saada reborn nukke, mieluiten taapero. Jos vauva niin ainakin silmät auki. Hoitaisin sitä kuin oikeaa vauvaa, en ehkä ottaisi julkiselle paikalle mukaan mutta ainakin kotipihassa ja sisällä se olisi aivan ihana vauva. Mutta ne on niin kalliita! Mä niin haluisin mut ei oo varaa enkä viitsi käyttää kaikkia rahoja ja sitten pelkään että se onkin joku ihan huijaus eikä yhtään aidon näköinen. Ja oon siis 13 vuotta ja synttärit siis puolen vuoden päästä niin en jaksa odottaa että saisin sen tai rahaa lahjaksi.

    • Anonyymi

      Reborn nuket ei kuulu leikkiin, nuket ovat taidetta ja niihin on käytetty urakalla aikaa. Ne on terpianukkeja, keräily nukkeja tai sitten niille, jotka vain hoivaavat niitä muttei leiki ja ihmisille jotka eivät voi saada biologisia lapsia jne..

      Pienelle lapselle reborn nukkea ei siis kannata koskaan ostaa, vaan silloin kun lapsi on sen ikäinen, että tajuaa olla leikkimättä rajuja leikkejä. En siis tietenkään kiellä leikkimistä reborn nukeilla, mutta jos leikkii niin pitää leikkiä varovasti varsinkin, jos nukke on aito reborn. :)

    • Anonyymi

      Mulla itselläni siis on sellainen reborn nukke, ja haluisin sen kanssa lähtä jouluna kylille mut en mä oikein uskalla, kun sinne menee kamalasti porukkaa.. Mut mietin tässä, et olen kuitsekin lapsi, et ehkä hyö tajuavat sen. Olen siis 14 v ja hoivaan reborn nukkeja/teen itse.

    • Anonyymi

      No, en kyl oikeen ymmärrä teitä…

      • Anonyymi

        Mun mielestä on jotenkin sairasta lässyttää nukelle. Youtubessa on yks video jossa nainen silittää nukkea ja sanoo että " on vähän valvottanut heitä" . Mitä? Miten nukke voi valvottaa? Kalliiksi tulee tollanen reborn nukke harrastus, no omia rahojaan pistävät likoon. Ootteko harrastajat syömättä että saatte nukkenne ja kaikki tykötarpeet? Jos ootte töissä tai opiskelette,viettekö nukkenne nukkepäivähoitoon ? ?


    • Anonyymi

      Voi ja mä haluaisin miehen. Kanna minut metsään apinamies!!!!! Miehen kanssa voi " leikkiä " ihan oikeita leikkejä ,ei nuken kans voi!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe