Hinauksen hinta?

Konerikko

Onko kellään arviota siitä, mitä maksaa henkilöauton kuljettaminen hinausauton kyydissä Helsingistä Turkuun?

59

30203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jani

      Hinnoista ei kyllä tietoa, mutta voisitko hoitaa kuljetuksen itse?

      Itse joskus aikanaan kyselin samaa Hki-Tre välille ja lopulta päädyin vuokraamaan kuljetusauton ja tein itse hakureissun Helsinkiin. Hintoja en valitettavasti ihan tarkalleen muista, mutta noin puolet muistaakseni tuli säästöä. Jälkeenpäin vielä kaveri väänsi puukkoa haavassa ja sanoi että olisi tuttavapiiristä löytynyt myöskin traileri ja vetoauto lainaksi reilusti edullisemminkin.

    • kallista

      5 km maksaa jopa 100 euroa.

    • ville

      Muutama vuosi sitten markka-aikana yhden kilometrin siirto oli 550mk. Hinausliikkeitten taksat aivan järjettömiä, kehottavat vain kääntymään oman vakuutusyhtiön puoleen, jos on jotakin vakuutuksia.

    • Jussi

      Ota yhteyttä paikalliseen urheiluautoiluseuraan, siis sellaiseen, jonka porukat kiertää ympäri Suomea viikonloppuisin jokamieskisoissa tai ratakisoissa.
      Varmasti saat poikien kanssa tehtyä edullisen diilin auton siirrosta.
      Heillä on sopivaa , edullista kalustoa auton siirtoon.
      Voit tehdä homman itsekin, kun vuokraat trailerin.

    • Konerikko

      Kiitos vihjeistä. Käyttelin puhelinta. Viimeinen vihje toteutuu!

      • sorisorisori

        Sori, lipsahti väärään peukaloon, eli thumbs up piti painaa!


    • tulee

      kun purat auton ja kuljetat osat taksilla kotiin.Kerran hinautin auton,toista kertaa ei tule.

    • vigfe

      Ihme kusetusta monissa hinausfirmoissa, esim: 8km hinaus = 207e ... ja kilometreiksi merkataan 31 heti, siinä sit selitän että matkasta ei niin pitkää saa mitenkään niin sitten selitykset vaihtuu 'joo no toi on tollanen meidän perusmatkamäärä' ...

    • Täyskasko

      Täyskaskolla ei maksa mitään!

      Ja todisteeksi etten ole mikään vakuutusmyyjä tms..
      Oma Audini on jouduttu hinaamaan 3krt 2-vuoden aikana ja täyskaskoon tää hinauspalvelu kuuluu.

      Ja Audeja haukkuville (kun kuitenkin tällaiseen "Audin hinaamis"-kommenttiin tarraatte): Audi on ylihintainen peltilehmä eikä sen tasokkaampi kuin esim Seat tms mikä on tehty samaan koriin kuin esim Audin A4. Mukava ajaa, mutta helevetin kallis ostaa ja huoltaa.. Jollet osaa itse tai jollei lähipiiristä löydy osaavaa tyyppiä huoltamaan.

      Noin! Nyt ette pääse keulimaan koska jo itsekin tiedän autoni viat. >:D

      Jos vielä ihmettelette miksi hommasin Audin vaikka tiedän että siinä(kin) on vikoja, niin kertokaa toki missä autossa vikoja EI ole niin ostan heti sellaisen.
      Tokikin sen täytyy olla samankaltainen perus käyttöauto jolla ajaminen ei tule aivan liian kalliiksi ja joka on omaan silmääni kiva katsella.

      • kyl mäki Turuus

        eiköhän ketjun aloittaja ole saanut autonsa perillle. Kysymys asetettu vuonna 2004, et silleen.


      • elmeri invaramppi
        kyl mäki Turuus kirjoitti:

        eiköhän ketjun aloittaja ole saanut autonsa perillle. Kysymys asetettu vuonna 2004, et silleen.

        JOs on noin kädetön, niin en olisi niinkään varma onnistumisesta.


    • hinurihemmo

      Ei kannata hinata. On niin kallista. Tiedoksi vaan ekalle kyselijälle.

    • Lasketaas hiema

      Helsingistä turkuun ajaa 3 tuntia ja kolme tuntia takaisin.

      Auton tuntihinta on 45€ joten hinnaksi tulee 6x45=270€

    • safasdgdagag

      "Muutama vuosi sitten markka-aikana yhden kilometrin siirto oli 550mk. Hinausliikkeitten taksat aivan järjettömiä, kehottavat vain kääntymään oman vakuutusyhtiön puoleen, jos on jotakin vakuutuksia"

      Hmm mistähän olet hinauksia kysellyt?
      Itse olen joutunut vanhaa raatoa hinaamaan 2 kertaa kotiin kun jäi tien varteen, kerran tuli kokeiltua liikaa etuvedon maasto-ominaisuuksia ja jumiinhan sitä jäätiin. Vaimo päätti tussauttaa auton talviliukkailla ojaan (niimpä, naiset pois ratista)
      Joka kerralla yksi soitto ja hinausauto oli nopeesti paikalla. Jos auto oli jumissa, se vedettiin takasin tielle, hajoamiskerroilla kysyttiin vaan haluanko auton kotiin vai johonkin korjaamolle.
      Joka kerralla hinausauton kuski katto vaan auton rekkarin ja vakuutusyhtiön, sen jälkeen minun ei tarvinnu huolehtia mistään ja vakuutusyhtiö korvas.

      Ps. Vinkki vanhoilla pas*oilla ajaville, if antaa hinausvakuutuksen vanhoihin raatoihinkin

    • jepjep

      Viime talvena hinausauto kävi vetämässä autoni 2 metriä taaksepäin kun tyhmyyksissäni yritin väkisin talliin ja jäi katolta tulleen luminyppylän päälle.
      Hintaa kertyi kokemukselle 350 euroa.

      On ainakin kavereilla liksat kohdallaan.Tuollainen kuljettaminen on varmaan ainakin tonnin.Kannattaa selvittää korvaako vakuutusyhtiö.Minun tapauksessani korvasi.

    • itsemaksoin

      Hinaushinnastoa:
      Falck 75km 450€ sunnuntai klo. 03.00
      Hinaus Sjöberg 9km 175€ sunnuntai klo. 20.00

      • masa-entinen

        FALKIN OMISTAJAA KYLPEE RAHASSA ; SJÖBERG PESEE MUNAT VEDELLÄ


    • oloneuvos

      Onko auton hinaus mennyt lailliseksi rahastamiseksi ?
      Mielestäni se on laillista rosvoust jos arkipäivänä 3 km hinauksesta Hyvinkäällä Hinausliike Oksama oy veloittaa 201,61 alv 48,39 yhteensä 250 e kun Helsinkin taajamassa hinaus maksaa vain 150 e onneksi takuu maksaa.

    • HINURI YRITTÄJÄ

      OSTA OMA HINAUSAUOT JA MAKSA SIITÄ ENSIN 30T JA SITTEN MAKSA VIELÄ KUSKIN PALKKA(LOMAT,VEROT,SAIRASLOMAT) AUTON KULUT(KORJAUKSET VAKUUTUKSET) , EI OO KYLLÄ HIRVEETÄ RAHASTUSTA HOMMA. JOS ESIM KOLME HINAUSTA PÄIVÄSSÄ NI PITÄÄ YHTEENSÄ SAADA VÄHINTÄÄN 600-800 ETTÄ KATTAA EDES FIRMAN KULUT.. MIETTIKÄÄ VÄHÄN ENNEN KU AVAUDUTTE..

      • vileeni

        Kumma juttu, että täysperävaunullinen rekka kulkee suomen teillä edullisemmin kuin esim. taksi? Puhumattakaan näistä hinaajista...

        Kannattaa kysyä kuljetusliikkeeltä tarjousta rahdista oman auton siirtoon.


      • turha yrittää

        Koskas meinasit itte ruveta hinuriksi, meinaan kun tuota ikää ei ole senvertaa vielä että osaisit kirjoittaa.


      • vesku v

        luulisi että verottajakin puuttu näin suuriin firmakuluihin,yrittjä ei maksa palkka kun tuotosta,autokulut ei ole suuret. 600t/ vuosi niin jää taskuun 520 tuhatta ,mihin se riittäisi?merkillisellä koulutuksella hinurit laulaa


      • samir

        hurjat tuotot,falkilta kuulin 500t/auto ok


      • keikkakake
        vileeni kirjoitti:

        Kumma juttu, että täysperävaunullinen rekka kulkee suomen teillä edullisemmin kuin esim. taksi? Puhumattakaan näistä hinaajista...

        Kannattaa kysyä kuljetusliikkeeltä tarjousta rahdista oman auton siirtoon.

        taas rekkapena heitto et taksi kalliimpi ku rekka,no maksetut soarat 10km päästä maksoi 100km taksi matkan.Tää pari vuotta sit omakotitalo työmaalle ja sit vrt taksilla kentälle työkeikalle


    • Brysseliläinen

      Miten hinuri ottaa maksun myös paluumatkasta, eihän taksi, lentokone,
      tai Ruotsinlaivakaan ota...

      • tere tulemast

        Mutta Tallinnan laiva ottaa hinnan menopaluusta niinkuin VR ja vielä bonuksena myy puoliväkisin ainakin 5 koppaa kaljaa kärrit. Ja sitä ei itke kukaan !


    • ---

      Kai ne nyt ottaa pirusti liksaa kun vakuutusyhtiö maksaa melkein kaikki keikat..
      sama juttu kolarikorjaamo/maalaamo.. hirveät hinnat.. alle tonnin et saa mitään korjauttua.. vakuutushan ne aina maksaa

      • v1tuttaasaatana!!

        Kumma ettei vakuutusyhtiöillä ole mitään motivaatiota puuttua kiskurihinnoitteluun mutta senhän tietää että mitä nekään välittää hinausten utopistisista hinnoista kun vakuutusmaksut maksatetaan asiakkailla, pistetään vaan hinnankorotuksia korotusten perään.
        On se prkele kumma ettei tässä maassa tavallisen kansalaisen, kaiken maksajan sana kuulu ja vaikuta sitten pa8kan vertaa missään asiassa vaikka kaiken kalleus haittaa erittäin paljon tämän maan taloutta kokonaisuutena!! Verot, maksut, hinnat jne ovat tavallisen duunarin palkkatasoon verrattuna kohtuuttoman kalliita, vain rikas eliitti on onnistunut puljaamaan asiansa siten että hinnat ei tunnu missään kun ovat rikastuneet vielä hinnankorotuksiakin enemmän!!!

        KENELLE TÄMÄ MAA ON TARKOITETTU NYKYÄÄN??!!!


      • kohtuu kaikessa
        v1tuttaasaatana!! kirjoitti:

        Kumma ettei vakuutusyhtiöillä ole mitään motivaatiota puuttua kiskurihinnoitteluun mutta senhän tietää että mitä nekään välittää hinausten utopistisista hinnoista kun vakuutusmaksut maksatetaan asiakkailla, pistetään vaan hinnankorotuksia korotusten perään.
        On se prkele kumma ettei tässä maassa tavallisen kansalaisen, kaiken maksajan sana kuulu ja vaikuta sitten pa8kan vertaa missään asiassa vaikka kaiken kalleus haittaa erittäin paljon tämän maan taloutta kokonaisuutena!! Verot, maksut, hinnat jne ovat tavallisen duunarin palkkatasoon verrattuna kohtuuttoman kalliita, vain rikas eliitti on onnistunut puljaamaan asiansa siten että hinnat ei tunnu missään kun ovat rikastuneet vielä hinnankorotuksiakin enemmän!!!

        KENELLE TÄMÄ MAA ON TARKOITETTU NYKYÄÄN??!!!

        jos vastais tohon kysymykseen, kenelle tämä maa on tarkoitettu ?
        tämän maan hyvin tai pahoinvoinnin on rakentanut vasemmisto ja keskusta, koko kekkosen ajan istuivat hallituksissa, aina lakkoiltiin ja purnattiin, kun markka-aikaan palkkasin hitsareita, siihen aikaa palkkataso oli n 5-6000,-/kk niin tuli kavereita, jotka olleet telakoilla töissä, että pitää saada 17000,- kuussa, sen he telakallakin saivat, joo, että osaa ne duunaritkin hinnoitella,
        mites kävi telakoille ja paperityöläisille, hinnoittelivat itsensä ulos, sen arvas jo silloin kun menoa katseli, että pää tulee vetävän käteen,
        tekipä mitä työtä tahansa, kannattaa miettiä, ettei sahaa omaa oksaansa,
        suomi ja eurooppa on sahannut jo pitkään


      • vtuttaasaatana
        kohtuu kaikessa kirjoitti:

        jos vastais tohon kysymykseen, kenelle tämä maa on tarkoitettu ?
        tämän maan hyvin tai pahoinvoinnin on rakentanut vasemmisto ja keskusta, koko kekkosen ajan istuivat hallituksissa, aina lakkoiltiin ja purnattiin, kun markka-aikaan palkkasin hitsareita, siihen aikaa palkkataso oli n 5-6000,-/kk niin tuli kavereita, jotka olleet telakoilla töissä, että pitää saada 17000,- kuussa, sen he telakallakin saivat, joo, että osaa ne duunaritkin hinnoitella,
        mites kävi telakoille ja paperityöläisille, hinnoittelivat itsensä ulos, sen arvas jo silloin kun menoa katseli, että pää tulee vetävän käteen,
        tekipä mitä työtä tahansa, kannattaa miettiä, ettei sahaa omaa oksaansa,
        suomi ja eurooppa on sahannut jo pitkään

        kyllä euroaikana on työnantajat onnistuneet polkemaan duunarien palkat niin alas että työnteko ei monestikaan kannata enää!


    • Ymmi Hinaaja

      Aivan Aivan, todellakin todellakin...

    • kyllä se siitä

      Kyllä ne hinausautojen hinnat on kovia tottakai, mutta kuka teistä haluaa päivystää 24/7???? Autot on kalliita hankkia ja autoissa on omat kulunsa, sen takia hinnat on korkeampia kuin esim. normaalilla kuljetus yrityksellä. heillä kilometri hinta on pienempi ja auto liikkuu koko ajan joten tuotto on silti hyvä, kun taas hinausautot seisoo suurimman osan ajasta. Jos valitatte hinnoista nii se varmaan kannattaa harkita ostaa oma hinuri ja kokeilla millä taksalla kannattaa edes yrittää ajaa/tulla toimeen.

      • dkfberou

        Pitää nyt kumminkin osallistua aataminaikuisen ketjun rääpimiseen. Sinänsä olet oikeassa. Kuitenkin kun kyse ei ole päivystyskeikasta vaan aikataulultaan hyvinkin joustavasta kiilakeikasta niin asenteesi on vähintään mielenkiinoinen.
        Hinurifirmoja on kahta laatua:
        -Mä en liikahda mihinkään alta 200,-/h
        -Jos ei autolle muuta keikkaa ole niin voihan sitä sopuhinnallakin lähteä-

        Kukin taaplaa tyylillään


    • äläyritästna

      Sain hiljattain järjettömän hintatarjouksen 2 km hinauksesta kaupungin tuntumassa, 280 e!
      H€lvetti jäätyy ennen kuin alan sellaisia makselemaan.

      vuokra-auto 60 e/vrk, joku kortin omaava tuttu ja hinausköysi 9 eurolla tavaratalosta, näin se menee sitten.

      Toinen optio on pakettiauton ja autonkuljetusvaunun vuokra jotka esim. Turussa on transporter 94 e/vrk isoin 4 metr. 2500 kg kantavuuden kärry 45 e/3h eli yht. 139 e ja 6 euroa bussilippuihin 3 litraa dieseliä 5 eur eli kokonaispotiltaan jos täysin itse haluaa hoitaa asian niin 150 euroa.

    • Hinauksen hinta kannattaa AINA kysyä ennen, kuin kuski lähtee tulemaan kohteeseen. Ilman vakuutusta elämä vain on kalliimpaa. Ja hinauksen keskimääräinen hinta on 110-200e arkena ja päivystäessä tuplat, joten ihan kohtuu hintaista, jos vaikka hinautat autoasi 1krt/10v näin esimerkkinä. Yleensä kulurakenne on: halli-asiakkaan kohde-korjaamo-hallii, joten asiakkaan laskemat km eivät ole laskutus perusteisia.
      Hinauksessahan maksaa päivystys24/7 , jotta pääsee asiakkaan luokse heti!
      Hinausken hintoja kannattaa vertailla muiden hinausyritysten välillä eikä verrata niitä muihin palveluihin!(esim, maanajo,taxi)

      Miksi hinauttaa auto:
      -ammattilainen(vastuu yrityksellä)
      -nopeaa 24/7
      -auto ei vaurioidu enenpää

      Miksi järjestää auto korjaamolle itse:
      -halpaa

      Miksi ei kannata hoitaa itse:
      -järkyttävän työlästä vaikka vkl
      -hinauksessa riskinä hinattavan auton törmääminen hinaavaan autoon
      -hinattavan auton vaihteiston hajoaminen(automaatti ja takavetoiset)
      -lisävaurio riski SUURI
      -riski kolmannen osapuolen vaurioista esim: törmäys, tientukkeutuminen, liikenteen haitta
      -ulossuistumisissa hinaavan auton rikkoutuminen ja hinattavan auton rakenteelliset vauriot.

      Ymmärrän kyllä jos auto maksaa 500e ja hinaus 450e niin alkaa pohtimaan hinauksen tarpeellisuutta(silloin voi sopia hinausken halvemmalle ajankohdalle)

      Tämmöisiä mietteitä näin HInausautonkuljettajalta!
      Ps. Turvallisia kilometrejä!

      • Miksi hinata itse?

        Halpa

        Saa sovittua ajan koska vain

        Auto pysyy paremmin ehjänä kun on itse puikoissa

        Pääsee toisen auton kyydissä pois korjaamolta

        Pääsee itse käymään korjaamolla kertomassa vianyksituiskohdat jne jne


      • Bussissa kirjoitti:

        Miksi hinata itse?

        Halpa

        Saa sovittua ajan koska vain

        Auto pysyy paremmin ehjänä kun on itse puikoissa

        Pääsee toisen auton kyydissä pois korjaamolta

        Pääsee itse käymään korjaamolla kertomassa vianyksituiskohdat jne jne

        Ajan kyllä saa sovittua hinausyrityksen kanssa.
        Auto se paremmin ammattilaisen käsissä ehjänä pysyy.
        Ei korjaamolle ole pakko lähteä mukaan, koska asiat voi kertoa puhelimen välityksellä.


      • Niin voit sopia ajaksi "heti" tai "niin pian kuin mahfollista" ja tottakai omissa käsissä se ehjempänä pysyy.

        Ja kun itsekin vein auton pajalle nin oli paljon helpompi kertoa ja näyttää missä se vika 99% varmuudella on kuin koittaa hoitaa sitä puhelimessa :)

        Mihis asti sulla on tänään päivystys kun tuntuu asiakkaat olevan vähissä :D


      • Huoh


      • Eli pyri aina hinaamaan itse niin pääset paljon helpommalla.


        Jos on vakuutusyhtiö maksajana niin silloinkin tarkkana kun he haluu maksaa hinauksen vain lähimpään kykenevään korjaamoon.

        Esim. jos mun auto hajoaa hesassa ja asun itse Turussa niin tietenkin haluaisin mieluiten autoni korjattavaksi Turun lähellä olevaan korjaamoon. Taas itse tekemällä homma on paljon halvempi


      • ei.onnistu.yksin
        Bussissa kirjoitti:

        Eli pyri aina hinaamaan itse niin pääset paljon helpommalla.


        Jos on vakuutusyhtiö maksajana niin silloinkin tarkkana kun he haluu maksaa hinauksen vain lähimpään kykenevään korjaamoon.

        Esim. jos mun auto hajoaa hesassa ja asun itse Turussa niin tietenkin haluaisin mieluiten autoni korjattavaksi Turun lähellä olevaan korjaamoon. Taas itse tekemällä homma on paljon halvempi

        Aika hankala on kyllä hinata auto ihan itse edes parkkiruudusta toiseen, kyllä se on niin painava vehjas.


      • Kyllä se yksin tehdessä vaatii etupyörät trailerin päälle. Jos kaveri mukana niin köysi riittää....


    • suhteellista

      Onneksi ei mennyt auto ulos tieltä pitkälle suohon. Autonosturi lähtee vasta pihasta 500 €:n perustaksalla ja siihen lisätään sitten tuntitaksa kuluneen ajan mukaan. Hinuri halvempi ?

      • Aivan varmasti halvemmalla lähtee, jos et tarvi raskasta kalustoa paikalle!


      • ei.manitou
        Auraaja19 kirjoitti:

        Aivan varmasti halvemmalla lähtee, jos et tarvi raskasta kalustoa paikalle!

        Puhe oli autonosturista, ei pilkistä . Kyllä Palfinger nostaa läheltä autoa henkilöauton lavalle ja homma hoituu sillä helposti. Kauempaa penkan ojasta tai suosta vaatii jo järeämpää kalustoa.


    • kerran.kokenut

      Kerran olen joutunut tilaamaan hinausauton auton jäätyä tielle teknisen vian vuoksi. Lyhyehkö hinaus lähimmälle huoltoasemalle, vakuutusyhtiötä oli veloitettu muistaakseni n. 150 euron verran. Tosin auto ei tullut siellä kuntoon ensimmäisellä kerralla. Hinausauton kuski tosin ehdotti hinausta merkkikorjaamolle mutta en pitänyt sitä hyvänä vaihtoehtona kun auto oli jo 13 vuotias sillä hetkellä. Olisihan se voinut siellä tulla kerralla kuntoon mutta hintaakin olisi varmaan kertynyt auton arvoon nähden kohtuuttomasti.
      Elektroninen sytytysyksikkö hajosi joten kipinä katosi jättäen auton tielle. Juurisyynä oli todennäköisesti lähes poikkiruostunut maadoitusjohto vaihteiston ja korin välillä. Yleismittarin mukaan johdin oli ehjä mutta kuitenkin sen korjaamalla katosivat myös radiohäiriöt joten maadoitus ei liene ollut tarpeeksi hyvä ruostuneella johtimella. Aika vaikea tapaus oli tämä vika joten ehkä olisi merkkikorjaamollakin jäänyt tulematta kuntoon?

    • hinauskos

      Tosin kannattaa soittaa tutulle ja kysyy onko hinausköyttä mukana tai parempi jos omistaa trailerin niin hinta on jo kohtuullinen.

    • PuskuriRikki

      Kallista se on. Jos on hinausköysi niin vetäkää sillä. Senverran täytyy varoittaa että pääkaupunkiseudulla vaikuttavaa punavalkoista hinauspalvelu yritystä en voi suositella kenellekkään!! Rikkovat autot eikä kanna edes vastuuta teoistaan!

      • Tonni_Rikki

        V.ttu just tarvisin ja et voi ton enempää kertoo siitä yrityksestä.!


      • Anonyymi

        Hinaus sjöberg?


    • Anonyymi

      Paljonkohan kuorma-auton hinaus maksaa, jos auton hinaus on jo ton hintanen?

      • Anonyymi

        Paljonkohan Helikopterilla jos näyttää tiesululla poliisille kullia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkohan Helikopterilla jos näyttää tiesululla poliisille kullia?

        Paljonkohan kauppatavara ostaminen maksaa kun kauppa maksaa jo kauppatavaran mukaan


    • Anonyymi

      Kun katselee noista jenkkisarjoista sitä hinausauton jykevyyttä ja sitä valtavaa varusteiden määrää, mikä heillä pitää aina olla mukanaan, että hommat hoituu, niin on ihan turha puhua siitä, että hinausauto lähtisi mihinkään 100-200 €:n taksalla.
      Joku kevyt , pelkällä henkilöautolavetilla varustettu voi liikahtaa, mutta vähänkin raskaamman auton lähtö maksaa jo useita satasia.

      • Anonyymi

        kyllä on suolaset taksat,henkilö-auton hinaus,ajokilometrit 10km sunnuntaipäivä 250e, täällä Etelä-Savossa


    • Anonyymi

      Nykyisin usempikin pulju tarjoaa hinausvakuutusta muutamalla kympillä/vuosi : motonet 50, olikohan fixuksellakin, caravan, itse suosin autoliittoa, 108e siihen tulee akku- ja käynnistyspalvelut ynnä rengaspalvelut sekä alennuksia ympäri eurooppaa. Ja Moottori lehti.

    • Anonyymi

      Henkilöautoille tarkoitettu hinausauto maksaa 100-300 tonnia. Kun kuski päivystää hänen pitää lähteä vaikka keskellä yötä keikalle, siitä pitää saada korvaukset. Sitten vielä päälle dieselkulut ja mahdollisesti kuskin palkka. Eipähän ole kovin kovaa rahastusta. Rekkaa ei voi verrata hinuriin koska rekka on liikkeessä kokoajan joten se tekee rahaa vähän mutta kokoajan toisinkuin hinuri seisoo pihalla ja tekee keikkoja jonain päivänä 10 ja jonain päivänä 0.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe