Y-tunnuksen liittäminen tilaukseen

Nuori Yrittäjä

Moi,

Olen ollut yksityisenä elinkeinonharjoittajana ennakkoperintärekisterissä vuoden alusta asti, toimialana tietotekniikka.

Tilasin viikko sitten laitteistoa, jota tarvitsen työhön. Sain tuotteet opiskelijahintaan, sillä olen opiskelija. Tästä syystä ei tullut mieleen, että olisin antanut myös Y-tunnukseni, joka siis löytyy, tilaukseen mukaan. Eli en siis tilannut yritys-kaupasta.

Jotta laitteiston hinta voidaan poistaa verotuksesta, tulisiko Y-tunnus olla tilauksen yhteydessä annettu ja kuitissa? Vai riittääkö, että on normaali kuitti kirjanpidossa? Jos ei riitä, mitä tässä tilanteessa tulisi tehdä?

Kiitos avusta jo etukäteen.

4

54

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30

Kuitti vaan kirjanpitoon. Normallikäytäntö on onstaa omalla rahalla ja sitten rahat firman kassasta. Vielä kun vinguttaa s-korttia saa bonukset.

• ehrottomasti

Toki laitat kirjanpitoon vaan....voihan sitä vaikka:
      - unohtaa laittaa y-tunnuksen
      - myyyjä unohtaa merkkaa
      - myyjä kirjoittaa väärin yrityksen nimen
      - myyjä ei edes merkkaa tilaajaa tai maksajaa tms....

niin kyllähän sitä aina ne kuitit tilitykseen laittaa....

• 21

Myyjä ei tarvitse y-tunnustasi mihinkään jos kyse on käteiskaupasta. Yritykselle velaksi (laskulla)ostettaessa myyjä (jos kauppaan suostuu) luonnollisesti tarvitsee Y-tunnuksesi niin osaa usuttaa perintätoimiston oikeaan osoitteeseen jos rahoja ei kuulu.

• 24

Myyjä oikeastaan ei tarvitse Y-tunnustasi vaan yleensä tarkistaa ennen laskutekoa että läytyykö "Pekan putki oy ab ky tmi ltd" YTJ:stä.
        http://www.ytj.fi/yrityshaku.aspx?path=1547;1631;1678&kielikoodi=1

Varakkaammat yritykset käyttää muita palveluita jotka kertovat maksuhäiriöt.
        Jolloin esim toiminimen haltijan henkilökohtaiset maksuhäiriöt sitten estää kaupan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      81
      1344
    2. 72
      1194
    3. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      79
      1061
    4. 95
      889
    5. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      848
    6. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      30
      770
    7. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      49
      767
    8. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      55
      693
    9. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      73
      692
    10. 44
      622
    Aihe