Helluntailaisten kirppari

kävijä

Miksi ihmeessä siellä on hinnat nostettu pilviin? Samaa tavaraa saa
kaupoista aivan uusina! Kuitenkin ajan henki olisi kierrättää hyvää tavaraa, mutta ei sentään hinnalla millä hyvänsä! Tavaraa taitaa jäädä myymättä... ilmaseksi saadaan, köyhät maksaa....! Miksi ihmeessä?

36

705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köyhän ropo

Pyhä henki maksaa tänään kirkossa niin paljon, että jollain rahat on haalittava - vaikka sitten köyhän rovolla.

• asiskas/ent.asiakas

Aloittajalta todella hyvä kysymys tuo " Ilamiseksi saadaan, köyhät maksaa...! Miksi ihmeessä?"
      Samaan on ihmetellyt moni. Työntekijöiden palkat ja paikan ylläpito toki maksaa jotain. Olisko hinnoittelussa kyse osittain siitä että ei oikeasti ole tietoa mitä monet koriste-esineet, astiat ja vaatteetkin maksaa kauppojen ale myynenissä. Useampaan kertaan olen laittanut merkille että jonkun tavaran tai vaatteen on saanut kaupasta jopa halvemmalla kuin tältä kirpparilta.
      Onko niin että tässäkään seurakunnassa ei enää tiedetä mitään todellisesta köyhyydestä, vai halutaanko oikeasti vain netota kirppiksen pidolla???
      Yksi selitys on sekin, että kirpparilla käy myös hyvätuloista porukkaa, joilla onkin varaa maksaa.
      Helluntaiseuraikunnassa olisi varmaan aika pohtia millä ajatuksella kirpparia halutaan eteenpäin viedä. Eli halutaanko kerätä rahaa? Halutaanko tarjota mahdollisuus kierrättämiseen... kohtuullisin vai kohtuuttomin hinnoin? Halutaanko oikeasi köyhiä paikkakuntalaisi ja lähikunnissakin asuvia, auttaa jotenkin... vai mikä tämän kirpparin filosofia oikein on???
      Samaan pohdintaan olisi syytä sisällyttää henkilökunnan perhedytys siihen miten asiakkaat kohdataan ja miten heitä kohdellaan. Kassan kautta kirpparilta poistuneen asiakkaan asioita ja elämän arvostelua ei muiden asiakkaiden aikana pitäisi tehdä! Sellaisen kuuleminen on ollut toistuvaa ja saa aikaan itselle (asiakkaana) tosi kiusallisen olon.
      Kirppari ja sen tilat ovat ihanteelliset, mutta olisiko todella aika panostaa suunnitteluun, pohdintaan ja asiakaspalveluun.
      Kaikkea kun ei kannata uskonkaan varjolla siistiä maton alle.

• asiat kuntoon

Henkilökunta kirpparilla suhtautuu asiakkaisiinsa todella nöyryyttävästi! Koko kylän juorut puhutaan suureen ääneen, jopa ihmisten oikeilla nimillä! Olenpahan kerran kuullut omasta serkustani ja hänen sairauksistaan siellä puhuttavan. Se tuntui kamalalta, etenkin, kun itse tiesin asioitten oikean laidan.
        Hintatasosta olen aivan samaa mieltä, aivan ylihinnoiteltua! Tavarat varmasti kiertäisivät nopeammin, JOS niitä saisi kohtuuhintaan.
        Kukahan näistä asioista vastaa siellä?
        Olisi niin kiva viedä vieraitani sinne, JOS paikka olisi asiallinen!

• peukut
        asiat kuntoon kirjoitti:

Henkilökunta kirpparilla suhtautuu asiakkaisiinsa todella nöyryyttävästi! Koko kylän juorut puhutaan suureen ääneen, jopa ihmisten oikeilla nimillä! Olenpahan kerran kuullut omasta serkustani ja hänen sairauksistaan siellä puhuttavan. Se tuntui kamalalta, etenkin, kun itse tiesin asioitten oikean laidan.
        Hintatasosta olen aivan samaa mieltä, aivan ylihinnoiteltua! Tavarat varmasti kiertäisivät nopeammin, JOS niitä saisi kohtuuhintaan.

Kokeilinpa tänään piipahtaa ko kirpparilla, mutta... henkilökunta oli netis, ilmeisestiki poistamassa näitä peukkuylös/alas-merkintöjä. Hehän voivat palakata vaikka yhren ihmisen tätä varten....

en viittiny kassalla orottaa, joten kotio lähärin

• toistokävijä
        asiat kuntoon kirjoitti:

Onpa kummallista. Käyn tällä kirpparilla usein, kun se on niin hyvin järjestetty, puhdas ja hoidettu, tavaraa löytyy rekeiltä melkein kuin kaupasta ja tulot menevät hyvään tarkoitukseen. En ole koskaan kuullut siellä mitään juoruja, vaan palvelu on ollut asiallista ja ystävällistä.

• kirppiskävijä

minulla on vain hyviä kokemuksia helluntailaisten kirpparista. palvelu ystävällistä ja auttavaista, hinnat kohdillaan ja neuvoteltavissa. kuljettivat ostamani huonekalut kotiin asti ja veivät luovuttamani samalla pois. todella upeaa palvelua. en tänne yleensä kirjoittele, mutta nyt oli pakko puolustaa. lapua on muutenkin tunnettu siitä, että siellä on monta hyvää kirppistä- ei huono meriitti kierrätysaikana.

• muuten en usko

Sinä taidat olla joku kuuluisa, tunnettu tai rikas?

• ELLOCO

Kyllä sinä olet yksin joka kehut kirpparia.paljonko maksoit kotiin kuljetuksesta?NE EI VIE MITÄÄN ILMAISEKSI.on tosi lahjoitiksia josta helluntaiseurakunta ei maksa LVVtamutta ei ihminen elä ainoastaan leivästä,joten uskon varjolla saa tehrä mitä tahtoo.mitä tulee käyttäymiseen niin niihin löytyy kursseja,joka on hyvin tärkeää miten tulee käyttäytä asiakkaan aikana.mutta helluntai seurakunnassa se on unohdettu täysin.huvä vihje ÄLKÄÄ LAHJOITTAKO MITÄÄN SINNE

• joe-the-joe

Kyllä näin on !

ittekki kerrelly maailman merillä ja turuilla ja missään en oo
      nähyny niin kalliita hintoja kuin Lapuan helluntai kirpparilla.

oisko jo aika tehdä siellä tulosta niin että myytäisiin tavarat
      halvoilla hinnoilla niin silloin kokonaismyytävien tuotteiden
      määrä olisi suurempi jolloin kokonaissaldo olisi myöskin
      suurempi . tulos tehdään myytävillä kappalemäärillä.

raha on parempi helluntaikirpparin kassassa kuin tavara
      makaa lattialla vuosi tolkulla.

no jokainen yrittää tehdä tulosta tapansa mukaan mutta
      tässä meneillään olevassa toiminassa ei oo päätä
      eikä häntää.....

lisäksi tavarat saadaan ilmaiseksi niin kaikki on voittoa ...

• ei serakuntalainen**

Jotain asiasta tietävänä sanon vaan,että eihän sielä pakko ole köyhän käydä jos on kallista:)---Helluntaiseurakunta ei saa verotuloja valtiolta kuten valtionkirkko,eli jostain niitä varoja tulee saada ja tämä on erittäin hyvä ja kannatettava keino,ei tarvi mielestäni hintoja laskea.-Lahjoitettujen tavaroiden ääneen arviointi ei ole järkevää työntekijöiltä, koska siinä nolataan ihminen, joka on itse arvioinut, että joku vois ehkä tätäkin puseroa haluta käyttää vielä; toimintahan on kiinni lahjoittajista.Tiedän senkin, että tekevät paljon hyväntekeväisyystyötä kys.lahjoituksilla eli lahjoittavat oikeesti köyhille.

• Kumpi kyseessä

Puhutteko nyt Seinäjoen vai P-joen kirpparista. P-joen kirppari on asiallinen ja hyvät pullat ja leivät kahvin kanssa.On sielläkin jotain salailukulttuuria mutta riippuu henkilöstä joka on myymässä.Kyllähän sielläkin jonkinlainen kööri istuu ja pui asioita mutta eikös niitä ole joka huoltoasemalla ym.

• öpoipoiep09
        Kumpi kyseessä kirjoitti:

Puhutteko nyt Seinäjoen vai P-joen kirpparista. P-joen kirppari on asiallinen ja hyvät pullat ja leivät kahvin kanssa.On sielläkin jotain salailukulttuuria mutta riippuu henkilöstä joka on myymässä.Kyllähän sielläkin jonkinlainen kööri istuu ja pui asioita mutta eikös niitä ole joka huoltoasemalla ym.

suksi sä kuule seinäjoen tai p-joen kirpparille ,,,
        ei tää sivu koske niiden juppien puheita .....
        sekoolet nyt omias

• ei enää sinne
        Kumpi kyseessä kirjoitti:

LAPUAN kirpparista. Jos haluaa kuulla kylän viimeiset juorut, niin kandii mennä helluntailaisten kirpparille. ja jos vielä on paljon rahaa kukkarossa, voi hankkia jotakin todella kohtuuttomilla hinnoilla. henkilökunta kyttää kierrostasi jos juoruilultaan kerkiää!

• ei jäsen

Se nyt vielä puutuis etä saisvat rahaa valtionkirkolta, eihä ne sine mitään maksakaan!

• Toiselta pk:lta
        ei jäsen kirjoitti:

Se nyt vielä puutuis etä saisvat rahaa valtionkirkolta, eihä ne sine mitään maksakaan!

Olen pitänyt paikkaa aika asiallisena aikaisemmin, mutta nyt oli pakko kirjoittaa asiasta, joka tapahtui kun olin siellä erään kerran käymässä, kun kerran juttua ko. kirpparista on.

Vietin aika paljon aikaa kirpparilla ja eräs mies tuli lahjoittamaan taulun sinne muiden tavaroiden lisäksi. Eräs myyjä kiikutti taulun heti takahuoneeseen. Noin vartin päästä mies tuli pyytämään taulua takaisin, kun eräs hänen sukulainen halusikin taulun itselleen.

Taulun takahuoneeseen vienyt nainen sanoi (valehteli kirkkain silmin) ettei taulua enää ole, se myitiin heti. Mies joutui poistumaan pettyneenä. Minä seurasin hölmistyneenä vierestä! Olisi tietysti pitänyt puuttua asiaan.

Tätä episodia seuratessani, minulle tuli sellainen olo, että ei tämmöinen moraali oikein sovi kyseisen kirpparin etiikalle. Käyntini sillä kirpparilla kyllä ovat vähenneet tämän tapahtuman seuraamisen jälkeen. Asun toisella paikkakunnalla ja lähdin usein ihan varta vasten tuolle kirpparille, en enää. Jäi paha maku suuhun...

• voi, voi, voi
        Toiselta pk:lta kirjoitti:

Olen pitänyt paikkaa aika asiallisena aikaisemmin, mutta nyt oli pakko kirjoittaa asiasta, joka tapahtui kun olin siellä erään kerran käymässä, kun kerran juttua ko. kirpparista on.

Vietin aika paljon aikaa kirpparilla ja eräs mies tuli lahjoittamaan taulun sinne muiden tavaroiden lisäksi. Eräs myyjä kiikutti taulun heti takahuoneeseen. Noin vartin päästä mies tuli pyytämään taulua takaisin, kun eräs hänen sukulainen halusikin taulun itselleen.

Taulun takahuoneeseen vienyt nainen sanoi (valehteli kirkkain silmin) ettei taulua enää ole, se myitiin heti. Mies joutui poistumaan pettyneenä. Minä seurasin hölmistyneenä vierestä! Olisi tietysti pitänyt puuttua asiaan.

Tätä episodia seuratessani, minulle tuli sellainen olo, että ei tämmöinen moraali oikein sovi kyseisen kirpparin etiikalle. Käyntini sillä kirpparilla kyllä ovat vähenneet tämän tapahtuman seuraamisen jälkeen. Asun toisella paikkakunnalla ja lähdin usein ihan varta vasten tuolle kirpparille, en enää. Jäi paha maku suuhun...

"Minä seurasin hölmistyneenä vierestä! Olisi tietysti pitänyt puuttua asiaan".

Opetus kaikille, avatkaa suunne. Sen jälkeen asia lakkaa vaivaamasta.

• onko tarina tosi?
        voi, voi, voi kirjoitti:

"Minä seurasin hölmistyneenä vierestä! Olisi tietysti pitänyt puuttua asiaan".

Opetus kaikille, avatkaa suunne. Sen jälkeen asia lakkaa vaivaamasta.

Jos taulutarina on tosi (mitä epäilen), niin olipa typerä teko, kun et asiaan puuttunut joskerran sen omin silmin ja korvin havainnoit.

• ei arvailla lisää
        onko tarina tosi? kirjoitti:

Jos taulutarina on tosi (mitä epäilen), niin olipa typerä teko, kun et asiaan puuttunut joskerran sen omin silmin ja korvin havainnoit.

En näe syytä epäillä tarinaa. Meitä on eri temperamenteilla varustettuja ihmisiä ja siitäkin syystä rohkeusasteet on hyvin erilaisia. Mutta oppia ja kehittyä voi. Tarinan kirjoittaja on nyt rohkeampi kuin ennen hämmentävää kokemustaan.

• Se toispaikkalainen
        ei arvailla lisää kirjoitti:

En näe syytä epäillä tarinaa. Meitä on eri temperamenteilla varustettuja ihmisiä ja siitäkin syystä rohkeusasteet on hyvin erilaisia. Mutta oppia ja kehittyä voi. Tarinan kirjoittaja on nyt rohkeampi kuin ennen hämmentävää kokemustaan.

Ihmiset ovat todellakin erilaisia eri tilanteissa. Jotkut puuttuvat ja sekaantuvat kaikkiin ja kaikkien asioihin ja puhuvat (juoruavat) vaikka ei ole mitään syytäkään eivätkä totuutta tiedä, puhuvat silti. Ehkä minulla oli oma syyni miksi en puuttunut asiaan. En tuonut sitä aikaisemmassa kirjoituksessani julki, koska en kokenut sitä tarpeelliseksi. Lisäksi olin todella hämmentynyt tilanteesta, koska en olisi ikinä "uskonut" uskovaisten putiikissa moista tapahtuvan.

Tarina on tosi ja tapahtui noin kaksi vuotta sitten. Sama rouvapa siellä näyttää edelleen tavaroita ottavan vastaan ja niitä hinnoittelevan. Luulen, että hän kyllä tunnistaa ja muistaa tapauksen. Samoin taulun lahjoittanut herra. Ehkäpä tilanteessa ei ollut sittenkään mitään ihmeellistä. Rouva hinnoitteli taulun mielessään, päätti sen ostaa itselleen ja kiikutti sen pois ja se siitä! Kunkin moraalikäsitys tilanteesta voi sitten vaihdella samoin kuin omantunnon joustavuus...

Ja sinulle joka voivottelit sekä sinulle, joka epäilit tarinaani, tiedoksi: joskus viisas vaikenee joissain tilanteissa...

• syntiä?
        Toiselta pk:lta kirjoitti:

Joka kerta, kun sinne tulee uusi lahjoitus, myyjä (johtaja) tarkistaa tavarat, ottaa parhaat päältä ja vie takahuoneeseen, oon ihan itte nähny useamman kerran. Ja tämä on tosi.

• jhkhkhkhkh

aika harvoin sinne hellareiden kirppikselle päätyy myyntiin pitkäksi aikaa
      hyväkuntoisia ja edullisia tavaroita esim huonekaluja tms kun heti niihin
      tulee henkilökunnan varauslappu.

kerrankin olin tarjoamas muutamasta muovinpalasta 100 ekuu mutta ei
      huolittu .... no ne muovinpalat makaa siellä erellehensä ....

melokoosta touhua ,,,,joo ja se juoruulu ..... ittekki kerran kuulin
      kun musta puhuttihin pahaa ja en ittekkään tienny ett noin mulle kuuluu ja
      mulla menöö nyt sitten noin huonosti !

no silloon mä panin kukkaron visusti syvemmälle taskuun ja säästin
      2- saturaaset muuhun kauppahan !

mulla menöö huonosti , kuulemma !

• ahkerapahkera

On kovat hinnat joo. Varsinkin huonekalut ja tavarat aivan järkyttävän ylihinnoiteltuja. Mutta kauppa se on mikä kannattaa ja tavallisia ahneita ihmisiä ne uskovatkin vain ovat.

• Salailua asiassa

Pjoen helluntaikirpparilla kysyin kerran miksi ei enää tule nk.ternimaitoa määrätyltä tilalta teille myyntiin niin sanottiin että syytä ei voi kertoa, miksi uskovaisella voi olla niin salaista toimintaa aivan selvässä asiassa .

• INTIANNI
        Salailua asiassa kirjoitti:

Pjoen helluntaikirpparilla kysyin kerran miksi ei enää tule nk.ternimaitoa määrätyltä tilalta teille myyntiin niin sanottiin että syytä ei voi kertoa, miksi uskovaisella voi olla niin salaista toimintaa aivan selvässä asiassa .

Voi sun kohtaloa, että et saanut ternimaitoa. Olisit vielä
        hoksinut kysellä hota-pulveria, olisko niitäkään ollu varastossa.
        Eriparia vilttitossut vois saada mukavasti näin kesällä.

• MÄ VAAN

Tavarahan on toisen romu,mut toisen aarre! Löytyyhän sieltä hyvääkin tavaraa sopu hintaan kun vähän kysylee.MULLE henkilö kunta on tosi MUKAVIA JA AUTTAVAISIA .ELI KYSYVÄ EI TIELTÄ EKSY.Onhan LAPUALLA muitakin kirppiksiä ja kun katsoo hintoja niin OIKEEN NAURATTAA hinnoittelu.Eli EI OLE HULLU JOKA PYYTÄÄ,VAAN JOKA MAKSAA.En ole uskovainen,. vain tarjous haukka.

• ropo köyhältä

Toinen: miksi ihmeessä?--- täältä poistetaan mielipiteitten peukutukset? Tiedän kyllä, että jos on yksi , sen voi kumota yhdellä miinuksella, mutta mutta?????

• Ma5ianne

Siksi, jos käyt peukuttamassa yhdestä ja samasta IP- osoitteesta useaan kertaan. ja ei niitä kukaan ylläpitäjä käy poistamassa, vaan sivusto poistaa ne automaattisesti. Voit tarkistaa sen päivittämällä sivusi uudelleen ja naps, onkin peukkumäärä palannut entiselleen. Ei kannata olla vainoharhainen ihan joka asiassa. ;-)
        Miksi täällä edes kirjoitellaan monella nimimerkillä yhdestä ja samasta osoitteesta? Naurettavaa toimintaa.
        Taitaa olla nyt jolla kulla enemmänkin jotain henkilökohtaista kirppistätejä kohtaan. Muistetaan kuitenkin, että se mitä ja miten puhumme/ kirjoitamme toisista täällä, kertoo aina eniten itsestämme.
        Heitetyt kivet on vielä kerättävä.

• kirpputoritädit

joka ei ole tyytyväinen meidän hintoihin, niin ostaa sitten halvemmalla mistä saa. se on kaikilla oma vapaus. meillä on halvat hinnat ja kulut myöskin tästä tilasta. teemme lähetystyötä joka on tärkeää. sinä joka olet noin kovasti nähnyt huonoa tästä kirpputorista, niin voisit miettiä onko kaikki aivan totta. teemme tätä työtä koko sydämmellä asiakkaittenkin parhaaksi. emme tietenkään ole täydellisiä, taivaan isä siunatkoon sinua runsaasti

• Asiakas 2

"Sinä, joka olet noin kovasti nähnyt huonoa...

voisit miettiä onko kaikki aivan totta". Eli häh?

Epäilette asiakkaiden korvia ja silmiä?

Herra antaa ja herra ottaa, uskovaisten tavara on todellakin yhteistä.

Aamen.

• Joe-the-columbo

No äläkäähän nyt tätiset vedättäkö viisaita ihmisiä sillä niinkuin tiedetään
        yleisesti niin tavaroiden hinnat on hatusta vedetty luottaen siihen että saadaan
        ilman saadut , käytetyt , vailla arvoa olevat tavarat myydyksi kallilla hinnalla

ja saadaan omalle suojatyölle palkaa.

suurin osa tavaroista ei ole siinä' kunnossa että niistä olisi syytä
        maksaa pyytämäänne hintaa vaan suoralta kädeltä' voisin sanoa
        että hinnoissa on jopa puolet ilmaa !

eli näihin seikkoihin vedoten älkää , please , pliisi , viittikö puhua
        halvoista hinnoista !

toki teette tärkeää työtä auttamalla avun tarvitsijoita mutta olisiko
        mieleen juolahtanut sellainen seikka että avuntarvitsijoille voisi
        myöskin muilla tavoilla saada tukia esim muilla rahankeräys-
        muodoilla tai lahjoittamalla itseltä pois kaikki turha ja maallinen.

jos koko sydämellä tekee työtä ihmisparkojen eteen niinkuin
        esim äiti Teresa aikoinaan niin sellainen ihminen ei omista oikeastaan mitään
        ja tekee pyyteetöntä työtä ihmisparkojen eteen eli se siitä ......

• omatunto?

Eikö "kirpparitätien" omaatuntoa yhtään kolkuta? Aamen!
        Oletteko sitä mieltä, että nämä täällä olleet kertomukset eivät ole totta???

• työohjausta tädeille
        Joe-the-columbo kirjoitti:

No äläkäähän nyt tätiset vedättäkö viisaita ihmisiä sillä niinkuin tiedetään
        yleisesti niin tavaroiden hinnat on hatusta vedetty luottaen siihen että saadaan
        ilman saadut , käytetyt , vailla arvoa olevat tavarat myydyksi kallilla hinnalla

ja saadaan omalle suojatyölle palkaa.

suurin osa tavaroista ei ole siinä' kunnossa että niistä olisi syytä
        maksaa pyytämäänne hintaa vaan suoralta kädeltä' voisin sanoa
        että hinnoissa on jopa puolet ilmaa !

eli näihin seikkoihin vedoten älkää , please , pliisi , viittikö puhua
        halvoista hinnoista !

toki teette tärkeää työtä auttamalla avun tarvitsijoita mutta olisiko
        mieleen juolahtanut sellainen seikka että avuntarvitsijoille voisi
        myöskin muilla tavoilla saada tukia esim muilla rahankeräys-
        muodoilla tai lahjoittamalla itseltä pois kaikki turha ja maallinen.

jos koko sydämellä tekee työtä ihmisparkojen eteen niinkuin
        esim äiti Teresa aikoinaan niin sellainen ihminen ei omista oikeastaan mitään
        ja tekee pyyteetöntä työtä ihmisparkojen eteen eli se siitä ......

Halleluja kirpparitädit! Nythän tämä sitten tuli oikein kirjoitettuna julkisuuteen...
        Ensinnäkin: Ette kai oleta että kyseessä on vain yksi kirjoittaja????
        Nykypäivänä olisi kirpparitätienkin syytä ottaa vaarin asiakaspalautteesta ja tehdä parannus asioihin, ilman loukkaantumisia ja sen jälkeistä "Jumalan selän" taakse menemistä.
        Mikä siinä mahtaa olla, jos rohkenee esittää pohdintaa, jopa kriittisiä mielipiteitä uskoa, uskoon liittyviä asioita, tekoja, lähimmäsen kohtelua tai tässä tapauksessa helluntaiseurakunnan ylläpitämää kirpputoria kohtaan, niin heittäydytään martyyreiksi, paetaan sen taakse että kaikkihan me ollaan epätäydellisiä (uksovaisetkin) ja lopuksi toivotellaan herran siunaukset.
        Oikeesti... Olisko tässä farisealaisuudessa tarkastelun paikka.

Ok. Jokainen voi ostaa sielä mistä haluaa ja tykkää, mutta niissä juoruisissa jutuissa ja asiakkaiden kommentoiminen selän takana ilkeästi, silloin kun he ovat juuri postuneet paikalta, olisi syytä pikaisesti saada kunnon muutos aikaan... Esim venäläisasiakkaiden ruma arvostelu, tympeä vastaus, ei meillä sellaisa oo. JA jos vaikka kuitenkin edes pieni "kiitos" sille, joka tavaraa teille tuo. Kiitosta en ole kuullut aikoihin, mutta sen sijaan noloja tilanteita kun myyjä alkaakin moittia sitä että on tuotu liian huonoa tavaraa.
        Siinä toivottelen teille kyllä Jumalanne eteen menemistä ja parannuksen tekoa aivan aidosti.

• Tarmo-Elmeri

Lähdekritiikki on tärkeä asia, joka asiassa... muutamien senttien ja eurojen hintaiset tuotteet kattavat vielä tilavuokrat ja hyväntekeväisyyden.... pienistä puroista saadaan toimivaa työtä, hatunnostoni! Saisivat yhteiskunnan suurituloiset ottaa mallia.

• No mutta..

Tottakai kirpparitädeillä on etuoikeus ostaa tuoduista tavaroista ekana, jos on tarvetta. Niin kaupoissakin myyjät ostavat alennusmyynneissä ensimmäisenä sen mitä tarvitsevat. Se on myyjän etuoikeus. Olin kaupassa töissä ja käytin tätä etuoikeutta itsekkin hyvällä omallatunnolla, alentaessani tuotteita annettujen ohjeiden mukaan.

• jduhdi

vai etuoikeus , HAH ! pyllistän lausunnollesi ! etuoikeus

myyjän etuoikeus ,,heh kun mua rupes naurattamahan kesken unien ...

hehhehehe myyjän etuoikeus , voi kissan w-i-tt-u !

• Joo..

Naura vaan jos naurattaa ja pyllistelekkin ihan rauhassa.. Ihan samoin tekisit itsekkin jos myyjänä olisit. En usko, että olisit yhtään sen 'pyhempi'. Sulla taitaa olla jotain henkilökohtaista tuon kirpputorin myyjiä kohtaan??

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      151
      11359
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5413
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      42
      4296
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3622
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      37
      2701
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1916
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      104
      1623
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      360
      1586
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      90
      1473
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1406
    Aihe