Kumpaa kannattaa uskoa ja miksi?

*

Koraanissa Allah kertoo meille, että on olemassa vain yksi Luoja, Allah, joka on luonut kaiken. Hän on Yksi. Hän on taivaan ja maan Herra, joka loi ihmisen ja asetti maan ihmisiä varten.
Raamatussa Jumala väittää samaa.
Kumpaa kannattaa uskoa ja miksi?

18

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allah=Jahve

Samasta Jumalasta on kyse. Nimi on luonnollisesti aina kyseessä olevan kielen mukainen.

• *

Ei ole mahdollista että sekä Raamattu että Koraani ovat oikeassa. Ne ovat ristiriidassa keskenään.
        Kumpaa kannattaa siis uskoa ja miksi?

• Minä olen lukenut, että "Allah" suomeksi käännettynä tarkoittaa yksinkertaisesti "Jumala" - eikä siis ole mikään nimi jollekin erikoiselle Jumalalle. Joten testasin Googlessa ja hyvin tuntuu täsmäävän.

الله هو "واحد" - ليس هناك آلهة أخرى من دونه = Jumala on "yksi" - ei ole muita jumalia Hänen rinnalleen..

alex

• Jumala=taruolento
        alex.kasi kirjoitti:

Minä olen lukenut, että "Allah" suomeksi käännettynä tarkoittaa yksinkertaisesti "Jumala" - eikä siis ole mikään nimi jollekin erikoiselle Jumalalle. Joten testasin Googlessa ja hyvin tuntuu täsmäävän.

الله هو "واحد" - ليس هناك آلهة أخرى من دونه = Jumala on "yksi" - ei ole muita jumalia Hänen rinnalleen..

alex

Kaksi eri satukirjaa kirjoitettu samasta taruolennosta. Mielenkiintoista.

• Niko.

Koraani kieltää Jumalan Pojan ja kieltää sen, että Jeesus on Jumala ja Herra.

• *

Eli kumpi (jos kumpikaan) on oikeassa ja miksi?

• Hmm...

Jotenkin luulen, että Helluntailaisuus-foorumi ei ole paras paikka kysyä, jos haluat puolueettomia ja objektiivisia vastauksia tähän.

• VP.

Jumala on YKSI, eivät kristitytkään oikeastaan väitä mitään muuta. Jumala on Luoja, "Alussa Luoja loi taivaan ja maan"...

• Allah=Jahve

Sekä Raamattu että Koraani kertovat ihan samaa, eli sen että, Jeesus ei ole Jumala, vaan Jumala on Allah eli Jahve.
      Joissakin Raamatun paikoissa sanotaan Jeesusta myös profeetaksi ja näin juutalaisetkin uskovat asian olevan. Toiset taas uskovat Jeesuksen olevan Jumalan, Jahven poika.
      Molemmissa, sekä Raamatussa ja Koraanissa on ristiriitaisia ja kyseenalaisia kirjoituksia.
      Kyseessä on kuitenkin yksi Jumala joka on ilmoittanut itsensä Israelin jälkeläisille nimellä Jahve ja Ismaelin jälkeläisille nimellä Allah.
      Tämä tapahtui sen jälkeen kun Jumala sekoitti kielet etteivät ihmiset pystyisi enään palvomaan yhteistä epäjumalaa.

• Huom!

Juutalaiset eivät usko Jeesuksen olevan profeetta! Jeesus on heille joko väärä tai (pienen vähemmistön mielestä) oikea Messias.

• Huom! kirjoitti:

Juutalaiset eivät usko Jeesuksen olevan profeetta! Jeesus on heille joko väärä tai (pienen vähemmistön mielestä) oikea Messias.

Eivätkö juutalaiset usko näitä raamatunkohtia:

5. Mooseksen kirja 18
        15 "Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle - p r o f e e t a n, - m i n u n -
        k a l t a i s e n i; - häntä kuulkaa.
        16 On tapahtuva aivan niin, kuin sinä Herralta, sinun Jumalaltasi, anoit Hoorebilla, silloin kun seurakunta oli koolla ja sanoit: 'Älköön minun enää suotako kuulla Herran, minun Jumalani, ääntä älköönkä nähdä tätä suurta tulta, etten kuolisi'.
        18 P r o f e e t a n -- minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki,"

Jesaja 42
        1 "Katso, - m i n u n - p a l v e l i j a n i, - jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden."

Jesaja 49
        6 "hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet
        - m i n u n - p a l v e l i j a n i, - kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.

Jesaja 52
        13 "Katso, - m i n u n - p a l v e l i j a n i, - menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva."

Netmissionissa eivät yhtään tykänneet, kun nostin siellä nämä nyt lainaamani jakeet kaikkien luettavaksi.

• *

Ei taida tulla vastausta siihen kumpi on oikeassa.
      Sekä kristityillä että muslimeilla on todisteena vanha kirja.
      Kummallakin on siis yhtä suuri todennäköisyys olla oikeassa.

Todennäköisintä on kuitenkin se että kummatkin ovat väärässä.

• Inhottava realisti

"Todennäköisintä on kuitenkin se että kummatkin ovat väärässä".

Totta.

• l-h

vain yksi ainoa uskonto maailmassa,jossa yksi on,Jeesus- kuollut sinunkin puolestasi sijaiskarsijana. kaikki muut uskonnot kertoo ,etta kun teet sita,tai tata --saavutat sita ,tai tata
      vain kristinuskossa on sanat ,ne tarkeat-- SE ON TAYTETTY..
      vain tallainen taydellinen uskonto kelpaa minulle..
      kelpaako sinulle nuo vajaat uskonnot?

• Ei Jeesus kuulunut mihinkään uskontoon. Ne kaikki on perustettu ihmisten toimesta ja niitä perustetaan yhä lisää.
        Teidän pitää oppia ymmärtämään, että kaikki uskonnot ovat ihmisten tekemiä.

• Inhottava realisti

"Ei Jeesus kuulunut mihinkään uskontoon."

Jeesus OLI juutalainen, mikäli tarinoihin on uskomista.

• Koraani ja islam liputtava yksijumalaisuutta.

Juutalaisuus ja sen kirjoitukset liputtavat yksijumalaisuutta.

Kristinusko ja UT liputtavat sitäsuntätä oppia ja josta on luettavissa monenlaisia jumalyhdistelmiä.

Kaikki ovat väärässä. Itsekukin uskonto kumoaa toisensa ja kansalaiselle ei käteen mitään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      131
      4635
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      103
      3921
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3549
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3320
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      44
      3097
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2559
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      28
      2539
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2226
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      20
      1878
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1755
    Aihe