Kuten lukijat ovat huomanneet, "palstaterrorit" ovat vauhdissa tällä Kepupalstalla.
Miksi ylläpito ei puutu tällaiseen, siksi koska se ylläpitää niitä Kepulaisia rakkaita arvoja ja arkumenttejä. Juuri tämäkin Kepupalsta vahvistaa sitä linjaa mitä Kepu on jo vuosikymmeniä ajanut.
Siis sen, että ainoastaan Kepua äänestävä ihminen on Kepumittarin mukaan yhteiskuntakelpoinen kansalainen. Voi Kiesus tuota Keputyperyyttä ja röyhkeyttä. Tästä juuri näemme mitä Kepulaisuus todella on, ylläpito katsoo vihreillä laseilla näitä "Palstaterroreita", ne kun niin mojovasti osaavat arvostella Suomen työväenluokan ihmisiä.
Kysynkin nyt suoraa ylläpidon Kaveriporukalta, ettekö te osaa edes hävetä toimintaanne, älkää vain halvetiassa vedotko Sumalaiseen sanontaan "vapaasta sananvapaudesta". Nämä yltiöpäiset avaukset Sonnimiehen ja muidenkin avaajien avaukset ovat selvää palstaterroria sanan täydessä merkityksessä.
Jos te ette tätä asiaa näe kuten me muut kirjoittajat, niin kehoitan teitä heti hakeutumaan muunlaisiin tehtäviin, kuin palstan valvojiin, ja tämä on myskin Taivahan totuus.?
Vielä ilmoitusasia.
16
87
Vastaukset
- oikeaa totuutta..
Ukki on hyvä ja näytää jällen esimerkkiä, miten palstalta poistutaan!
Kyllä te demupellet olette melkoisia rääkyjiä, teidänkö pitäisi yksin saada suoltaa valheellista sontaanne saitti täyteen?
Kaivelehan vain sitä demutunkioa, ja ilmoita kaikki löytämäsi demurötökset, niin sitten olet oikealla asialla.
Sinä reppana olet vain säälitävä höperehtijä, etkä saa ensimmäistäkään asiakirjoitusta aikaiseksi, jomppesi nuolun sekaan.
Palstaterriristeista pahimpia olette te demuhörhöt, jotka juoruatte omia asioitanne, kuin pikkulikat/pissikset päiväkirjoileen.
Palstavahdit ovat omiasi, ja ilmeisesti he haluavat että kaltaisesi eivät enää laskisi demujen kannatusta typerehtimisellään.- Uusi-Ukki, se vanha.
Mit tulee sinunkin "oikean totuuden perään huutavana", voin vain sanoa, että myöskin Hitleri oli aikoinaan oikean totuuden perään huutava ja vannova. Mutta kuinkas siinä kävikään, Hitler oli laillasi täysin väärässä. Myöskin sinä "totuudenpuhuja" olet juuri samaa lajia kuin tuo aikoinaan juuri Kepulaisten kannattama ja kunnioittama Hitleri oli.
Muistan elävästi kun silloinen Kepulainen opettajamma Kapteenismies ja koko Pitäjämme palvoma ja kunnioittama opettajamme, näytti kartalta meille 12-ta vuotiaille "Räkänokka lapsille" miten hitler antaa Suomelle lisämaata, jnka raja kulkee Vienanlahdelta Laatokkaan. Juuri kuten runoilijammekin ylistivät, "Vienan lahdelta Laatokkaan, miekalla piirrämme rajan".
Sanoisin sinulle sinä "Maisterintaimi" joka luulet osaavasi panna pilkut ja pisteet oikein, no miksipä et osaisi, mutta sinun sanomastasi puuttuu sisältö. O let toki yrittänyt saada sanomaasi tuota Kepulaista Probakantaa, jota sinä väität muiden puolueiden harjoittavan, sinä itse olet itsesi pahin "Paska" pane tämä mieleesi, niin kirjoitusmaikka kun oletkin.
Minä aina ärsyynnyn, kun tuollaiset kirjoittajatoukat, joilla ei ole mitään käsitystä todellisesta ihmiselämästä. Teikäläinenkin on valmis arvostelemaan palstan ylivoimaisesti loistavinta Journalistia kapteeni EVP- Korhosta. Ei kuule minun tarvitse mitenkään nuolla Korhosta, kun minä kerron vain sen tosiasian jotka kAIKI TÄLLÄ PALSTALLA KIRJOITTEL4EVAT. Siis että Jommppe onylivoimaisesti paras palstan pännämies.
Se, että Jomppe ei kuulu laillasi "Maalaisliittoon", on taas eri asia kuin Jompen kirjoitustaito. Mitä taas tulee minun palstalla lopettamiseeni, on yksinomaan minun asiani. Olen kyllä tässäasiassa tosin "Syonyt sanani", mutta kun lukee teidän Kepulireppanoiden tuotoksia palstalla, niin en millään malta olla tuomasta edes pikkuisen totuuksiakin teidän ,ah niin tyhmien ja ymmärtämättömien reppanoitten tietoisuuteen.
Tästä vastauksestani sinulle "Maistereintaimi" tuli nyt vähän pdempi kuin tarkoitin, mutta minulle totuudenkirjoittajalle tahtoo tuo totuus viedä mennessään. Niin sitähän sinun pikku aivoillasi et voi edes käsittää, kyllä näin on näreet, Jumalaparatkoon.???? - Jomppesi..
Uusi-Ukki, se vanha. kirjoitti:
Mit tulee sinunkin "oikean totuuden perään huutavana", voin vain sanoa, että myöskin Hitleri oli aikoinaan oikean totuuden perään huutava ja vannova. Mutta kuinkas siinä kävikään, Hitler oli laillasi täysin väärässä. Myöskin sinä "totuudenpuhuja" olet juuri samaa lajia kuin tuo aikoinaan juuri Kepulaisten kannattama ja kunnioittama Hitleri oli.
Muistan elävästi kun silloinen Kepulainen opettajamma Kapteenismies ja koko Pitäjämme palvoma ja kunnioittama opettajamme, näytti kartalta meille 12-ta vuotiaille "Räkänokka lapsille" miten hitler antaa Suomelle lisämaata, jnka raja kulkee Vienanlahdelta Laatokkaan. Juuri kuten runoilijammekin ylistivät, "Vienan lahdelta Laatokkaan, miekalla piirrämme rajan".
Sanoisin sinulle sinä "Maisterintaimi" joka luulet osaavasi panna pilkut ja pisteet oikein, no miksipä et osaisi, mutta sinun sanomastasi puuttuu sisältö. O let toki yrittänyt saada sanomaasi tuota Kepulaista Probakantaa, jota sinä väität muiden puolueiden harjoittavan, sinä itse olet itsesi pahin "Paska" pane tämä mieleesi, niin kirjoitusmaikka kun oletkin.
Minä aina ärsyynnyn, kun tuollaiset kirjoittajatoukat, joilla ei ole mitään käsitystä todellisesta ihmiselämästä. Teikäläinenkin on valmis arvostelemaan palstan ylivoimaisesti loistavinta Journalistia kapteeni EVP- Korhosta. Ei kuule minun tarvitse mitenkään nuolla Korhosta, kun minä kerron vain sen tosiasian jotka kAIKI TÄLLÄ PALSTALLA KIRJOITTEL4EVAT. Siis että Jommppe onylivoimaisesti paras palstan pännämies.
Se, että Jomppe ei kuulu laillasi "Maalaisliittoon", on taas eri asia kuin Jompen kirjoitustaito. Mitä taas tulee minun palstalla lopettamiseeni, on yksinomaan minun asiani. Olen kyllä tässäasiassa tosin "Syonyt sanani", mutta kun lukee teidän Kepulireppanoiden tuotoksia palstalla, niin en millään malta olla tuomasta edes pikkuisen totuuksiakin teidän ,ah niin tyhmien ja ymmärtämättömien reppanoitten tietoisuuteen.
Tästä vastauksestani sinulle "Maistereintaimi" tuli nyt vähän pdempi kuin tarkoitin, mutta minulle totuudenkirjoittajalle tahtoo tuo totuus viedä mennessään. Niin sitähän sinun pikku aivoillasi et voi edes käsittää, kyllä näin on näreet, Jumalaparatkoon.????Kiitos ukki! Nuolit taas niin innokkaasti, että anukseni on lähes vereslihalla.
- se siitä
Tästä vastauksestani sinulle "Maistereintaimi" tuli nyt vähän pdempi kuin tarkoitin, mutta minulle totuudenkirjoittajalle tahtoo tuo totuus viedä mennessään. Niin sitähän sinun pikku aivoillasi et voi edes käsittää, kyllä näin on näreet, Jumalaparatkoon.????Nyt kuule meni juttusi pahasti demariksi. Niin ja Jomppesi nuolemiseksi.
Jomppesi ei ole edes julkaissut ensimmäistäkään kirjaa, mitä joku on jo useitakin.
Onhan Jomppesi turannut jonkun kepukaunaisen monistenivaskan muiden kirjoittajien juttuja kopioiden ja muunnellen, mutta ei sillä vielä mikään pännämiehen titteli heltiä.
Niin ja sen oman itsekehu elämänkertaturauksensa, josta ei ole kukaan ollut kiinostunut. Eikä tuonkaltainen hupaelma/kyhäelmä täytä mitään elämäkertakirjailijan kriteeriä, minä hän itseänsä wikipediassakin mainostaa.
Johonkin varuskunnan vappulehteen kai sitä oli hieman hupimielkessä joskus kopioitu. Niin hupaisan narsistinen on tuo nuolentakohteesi.
En minä mikään maisterintaimi ole, vaan paljon erillaisemman loppututkinon suorittanut. Maistereitakin olen kylläkin "opettanut", mutta se onkin jo eri juttu.
En minä sinulle muuten viitsisi vastata, mutta kun tiedän että sinä vain jomppesi kanssa haluat imuroida tuon notskin tuohon reunan kyttelöimään, niin avitan sinua saamaan edes hieman mielihyvää yksinäisyyteesi, josta myöskin Jomppesikin kärsii.
Siis omastaan, hän hevopepun vertaa muuten sinusta välittäis, jos et nuolis häntä.
En minä olisi uskonut, että hän on saanut sinut noin liekaansa, kuin ikään SAK/demukoilla on tapana kaltaisesi saada ja alistaa. Muutenhan niillä ei olisi teitä tolloja äänestäjiäkään, enempää kuin saanut miljardeja kerättyä ökyrosvojensa rikastuttamiseksi jäsenmaksun/työttömyysturvan nimelllä.
Vai pikkuaivoilla sitä ajatellaankin teillä demareissa? :))
Mittaappa muuten aivojesi koko, ja lähetä saamasi arvo/tilavuus/tai mitä yksikköä nyt mahtaneetkaan käyttää, tälle palstalle. Tukkimiehen kirjanpitokin hyväksytään.
Niin ja "arkkimeedeen" lakiin perustuva virtsan yliläikkyminen.
Vai pitää sitä kuulua oitis "maalaisliittoon", jos ei demurosvoja kannata?
Nyt kylläkin uksin sohlo jäleen ampui hutilaukauksen.
Totuushan on se, etä Keskustan mahdollisimman suuri koko, on parasta demokratia, mitä voidaan politiikassa harrastaa. Painahan tuo sine hilsees alle.
Kokoomusksen kannatus oikeasti ei saisi ylittää 15%:a koskaan, eikä vasureiden 20%:a. Noilla lukemiilla maailma olisi kaikkein tasa-arvoisin.
Niin mihinkä katsot sitten demareiden kuuluvan. Katso nyt ihan mihin huvittaa, mutta noin on näppylät.
Tuosta sat ottaa pilkkuja,,,,,,, ja tuosta pisteitä......huutomerkkejä!!!! kysymysmerkkejä????? ja sitten noita demukoille tärkeitä lainausmerkkejä" " " " " " " " " " " " " " " " " " sijoitettavaksi vaikka Kreikkaan. - uujuukh
Jomppesi.. kirjoitti:
Kiitos ukki! Nuolit taas niin innokkaasti, että anukseni on lähes vereslihalla.
POlS PAKKORUOTSl
- Näin on näreet????
Kehoitan ukki hakeutumaan jomppensa peräröörin putkaukseen. Muuhun sinusta latvalahosta punikki-ruunasta ei ole. Kirjoittaa et osaa ja lahopääsi ei tuota yhtään normaalia ajatusta.
- Oikea ihminen..
Hampaaton Kempeleen kääkkä kitisee kuivuuttaan....;)
- Uusi-Ukki, se vanha.
Kyllä tuo "Kepuviha", minua kohtaan on kauheata, ymmärrän sen kyllä, koska minä Jompen lailla kirjoitan näistä kepulireppanoista, totuuden ja ainoastaan totuuden, kuten palstakunigas Jomppekin tekee. Ymärrän kuitenkin heidän "hatutuksensa" mutta sitä minä en ymärrä mikseivät he yritä sanan voimalla väittää vääräksi minun kannanottojani Kepusta ja Kepulaisuudesta.
Nyt kun Kepun syöksykierre on alkanut tuonne 4prossan tuntumaan, virhemarkinaali on vain alaspäin, tässä tutkimuksessa. Minä en voi teille reppanoille sanoa muuta, kuin hävetkää ja vetäkää hameet päällenne te onnettomat kepulireppanat, kyllä näin on näreet, Jumalaparatkoon. - Näin on näreet????
Kyllä tuo "Kepuviha", minua kohtaan on kauheata, ymmärrän sen kyllä, koska minä Jompen lailla kirjoitan näistä kepulireppanoista, totuuden ja ainoastaan totuuden, kuten palstakunigas Jomppekin tekee. Ymärrän kuitenkin heidän "hatutuksensa" mutta sitä minä en ymärrä mikseivät he yritä sanan voimalla väittää vääräksi minun kannanottojani Kepusta ja Kepulaisuudesta.
Nyt kun Kepun syöksykierre on alkanut tuonne 4prossan tuntumaan, virhemarkinaali on vain alaspäin, tässä tutkimuksessa. Minä en voi teille reppanoille sanoa muuta, kuin hävetkää ja vetäkää hameet päällenne te onnettomat kepulireppanat, kyllä näin on näreet, Jumalaparatkoon.Meneppä kääkkä jupisemaan muorisi hameenalle ja haaveilemaan jomppesi perärööristä.
Muorisi pieru herättää sinut sitten arkitodellisuuteen.Tämä on taivaan totuus????
- Yorma EVP
Heh heh! Kyllä on aika hapattanut ukkiparan hummeetin.
Liekö tuolla raukalla enää harteitten välissä muuta kuin
tyhjä koppa.
Siltä ainakin vahvasti vaikuttaa, kun tuonkin "tähtikirjoituksen"
lukaisee.
Kun menet ukki sinne kaihileikkaukseen niin pyydä sitä
"kirukia" leikkaamaan se kaihi siitä ohkaisesta kohtaa
lopullisesti irti ja heittämään se vaikka kylän koirille.
Puoleltani lopuksi, toivotan SINULLE kaikista vaivoistasi
huolimatta puolihauskaa juhannusta!- Uusi-Ukki, se vanha.
No tulihan sieltä Kepulandiasta edes yksi inhimillinenkin Juannustoivotus. Ymärsin kyllä tämän onnentoivotuksen pohjimmaisen tarkoituksen. Se on juuri sitä Kepupolitikkaa parhaimmillaan, ensin luvataan kymmenen hyvää, mutta sitten ne hyvät jossakinvaiheissa muuttuu täysin pahaksi. Niin oli tuokin sinun hyvän Juhannustoiveesi takaKyllähän sinä noinkin viisaana miehenä voisit tunnustaa, että Kepun Kuningstie Suomen Politiikassa on lopullisesti ohi.
Valitaampa Kepun johtoon Väykky, tai Pikku Mauri, niin Kepun alamäkeä kukaan ei voi myötämäeksi muuttaa, niin pahoin ovat kepun Johtomiehet sen puolueen asiat sotkeneet, kyllä näin on näreet. - Jomppesi
No tulihan sieltä Kepulandiasta edes yksi inhimillinenkin Juannustoivotus. Ymärsin kyllä tämän onnentoivotuksen pohjimmaisen tarkoituksen. Se on juuri sitä Kepupolitikkaa parhaimmillaan, ensin luvataan kymmenen hyvää, mutta sitten ne hyvät jossakinvaiheissa muuttuu täysin pahaksi. Niin oli tuokin sinun hyvän Juhannustoiveesi takaKyllähän sinä noinkin viisaana miehenä voisit tunnustaa, että Kepun Kuningstie Suomen Politiikassa on lopullisesti ohi.
Valitaampa Kepun johtoon Väykky, tai Pikku Mauri, niin Kepun alamäkeä kukaan ei voi myötämäeksi muuttaa, niin pahoin ovat kepun Johtomiehet sen puolueen asiat sotkeneet, kyllä näin on näreet.Näin on ukki ja me punikit sotkemme vain kalsarimme ryppyrenkaan valskatessa.
- Mr. Tamburin man
Valitaampa Kepun johtoon Väykky, tai Pikku Mauri, niin Kepun alamäkeä kukaan ei voi myötämäeksi muuttaa, niin pahoin ovat kepun Johtomiehet sen puolueen asiat sotkeneet, kyllä näin on näreet.Ukilta kun leikataan PUNAKAIHI pois, niin ehkäpä hänelle sitten avautuu demareiden valheellisuus. Tai paremminkin se totuus, minkä jo 85%:a kansastamme tietää, ja tuo luku on koko ajan kasvava.
Jokohan kuntavaaleissa pääsemme 90%:n tuntumaan, jolloin voimme alkaa lukea itsemme sivistyskansojen joukkon.
On se hyvä että löytyi syy ukinkin demariudelle.
Tuo kaihi muuten tulee, kun liukee lika uutispäivä demaria, tai pohjolan työtä.
Jomppesikin näet sitten oikeassa valossa, ja ehkä ymärrät paremmin mikä tuotakin demukkia henkisesti vaivaa järjenköyhyyden lisäksi.
Kyllä minäkin noin olisin sanonut lurps lurps, huomaatko kuinka hän piloutuu itseään viisaampien selän taakse.
Keskustalaisuus on nousussa.Ja se on hyvä asia se.
Tänään muuten esiteltiin "ajatuksiani" telkussakin jo. Joten on kiva olla oikeansuuntaisen kehityksen kärkikaartissa.
Suomi, Eurooppa, ja koko maailma kehittyy kokoajan keskustalaisempaan suuntaan.
Tästä on hyvä jatkaa.
- Etelän vaari
Älä ukki huoli, se kaihileikkaus on pikkujuttu ja sen jälkeen
näkö palautuu entiselleen. Mutta sen täytyy todella "kypsyä"
ensin. Se on vähän kuin finni, ei sitäkään auta mennä raakana
puristelemaan joten oottele vaan rauhassa.
Kyllä lääkäri tietää.
Varmaan sinä jo kunnanvaaleissa piirtelet "lumeroita" ihan nokko.
Vietä nyt kesä ihan rauhasa äläkä tuijottele sitä ruutua liikaa.
ps. Voisit sinä vaihteen vuoksi joskus kirjoitella "totuuksia"
muistakin politiikan toimijoista, kun nuo kepulaiset ovat nyt
enemmänkin kuin "hyllytettyinä".
pss. Kaihileikkauksen olen itse kokenut joten en
ihan tyhjiä jorinoi.- Uusi-Ukki se vanha.
Huomenta vaan" Etelän vaari" täältä raukoilta Pohjan rajoilta. Kannanotostasi huokuu selvä ystävällisyyden ja jopa "Toveruuden henki", vai oliko tuo sanonta Toveri, sinulle "!Porvarina" pahankuuloinen. Kiitos vilpittömästä kaihioperaatiostasi, sinulta lienee tuo operaatio tehty, kun osaat noinkin lohduttavasti neuvoa, kiitos myskin siitä.
Ja nyt Politiikkaan, minä olen puhtaalta Maalaisliittolaiselta pöydältä lähtenyt sieltä Eteläpohjanmaan Juonenkylältä, suureen maailmaan. Ja siinä maailmassa tulin nopeasti tuntemaan tämän maan Poliittisen tilanteen. Ainakin minulle, oli kokemusta silloisesta Maalaisliiton politiikasta.
Ja se oli tuolloin viisikymmenluvulla, sellaista, että minulle Maalaisliittolaiselle kaikki ja noille Kaupunkien sosialistikommunisteille ei mitään. Sitten kun vähän perehdyin "Työväenhistoriaan" huomasin nopeasti, kuinka auttamattoman väärässä olin noin niinkuin Poliittisesti elänyt.
No siinähän ei muuta tapahtunut, kuin Juonenkylän veljeni kanssa menivät välit poikki, kun toin hänen kuultavaksi tosiasiaa Oululaiselta Duunarilta. No meidän vaimot sittemmin saivat sen aikaan, että kun vierailtiin toistemme luona, niin ainoa asia mistä ei saanut puhua oli Politiikka, ja katso, sehän toimikin jopa vuosi kymmeniä. ¨'
Joten nyt kun Veljenikin on siirtynyt ajasta ijäisyyteen, voin vain kiittää meidän vaimojamme viisaasta ratkaisusta. Niin toin tässä sinulle "Etelän Vaari, vä'hän tosiasiaa minun Politiikan tuntemuksestani, hyvät voimat vain sinullekin, käytkö lenkillä?, jos kayt, niin hyvä, jos et käy, niin paha, ja tämäkin on Taivahan tosi.? - 19
Uusi-Ukki se vanha. kirjoitti:
Huomenta vaan" Etelän vaari" täältä raukoilta Pohjan rajoilta. Kannanotostasi huokuu selvä ystävällisyyden ja jopa "Toveruuden henki", vai oliko tuo sanonta Toveri, sinulle "!Porvarina" pahankuuloinen. Kiitos vilpittömästä kaihioperaatiostasi, sinulta lienee tuo operaatio tehty, kun osaat noinkin lohduttavasti neuvoa, kiitos myskin siitä.
Ja nyt Politiikkaan, minä olen puhtaalta Maalaisliittolaiselta pöydältä lähtenyt sieltä Eteläpohjanmaan Juonenkylältä, suureen maailmaan. Ja siinä maailmassa tulin nopeasti tuntemaan tämän maan Poliittisen tilanteen. Ainakin minulle, oli kokemusta silloisesta Maalaisliiton politiikasta.
Ja se oli tuolloin viisikymmenluvulla, sellaista, että minulle Maalaisliittolaiselle kaikki ja noille Kaupunkien sosialistikommunisteille ei mitään. Sitten kun vähän perehdyin "Työväenhistoriaan" huomasin nopeasti, kuinka auttamattoman väärässä olin noin niinkuin Poliittisesti elänyt.
No siinähän ei muuta tapahtunut, kuin Juonenkylän veljeni kanssa menivät välit poikki, kun toin hänen kuultavaksi tosiasiaa Oululaiselta Duunarilta. No meidän vaimot sittemmin saivat sen aikaan, että kun vierailtiin toistemme luona, niin ainoa asia mistä ei saanut puhua oli Politiikka, ja katso, sehän toimikin jopa vuosi kymmeniä. ¨'
Joten nyt kun Veljenikin on siirtynyt ajasta ijäisyyteen, voin vain kiittää meidän vaimojamme viisaasta ratkaisusta. Niin toin tässä sinulle "Etelän Vaari, vä'hän tosiasiaa minun Politiikan tuntemuksestani, hyvät voimat vain sinullekin, käytkö lenkillä?, jos kayt, niin hyvä, jos et käy, niin paha, ja tämäkin on Taivahan tosi.?Otappa horisko veljestäsi mallia ja päästä kylmä pieru.
Oulun ilmanlaatu paranee huomattavasti, eikä aina ole sääkartoissa punaisena....;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770