päivä! Miksi pitää ajaa toista päin kun on keksitty vaikka mitä millä pääsee veloista?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012041015429966_uu.shtml
Taas henkilöautokuski
7
113
Vastaukset
- matikkaa lukenut
Näissä ilmiselvissä itsaritapauksissa lienee syynä fysiikan lakien tuntemattomuus. Kuvitellaan, että ajamalla kahdeksaakymppiä samaa vauhtia kohti tulevan rekan eteen, niin törmäysenergia olisi sama, kuin ajaisi sataakuuttakymppiä paikallaanolevaan esteeseen. Näinhän se ei kuitenkaan ole. Energia on silloinkin juuri tuo 80 kilometriä tunnissa. Eli elämäänne lopettelevat; ajakaa vain siltapilariin tai ojarumpuun, tuho on täysin sama, kuin törmääminen kohtitulevaan kappaleeseen.
- 87k
Ei ei ei, vaan silloin energiaa on juurikin sen 160km/h edestä, uskomatonta, eikö totta?
Mutta jos kaksi rekkaa tai henkilöautoa ajaa nokkakolarin 80km/h vauhdissa, niin silloinhan molemmat pysähtyy siihen paikkaan, eikö vain, voitaisi periaatteesa kuvitella siis "seinä" näiden autojen väliin, eli törmäys vastaa tosiaan 80km/h vauhtia kummallakin autolla.
Kun taasen auto ajaa rekkaa päin, rekan nopeus ei juurikaan siitä hidastu, saati että pysähtyisi samaan kohtaan kuin henkilöauto, niin tällöin henkilöautoon kohdistuu energiaa 160km/h edestä, koska suunta muuttuu negatiiviseksi silmänräpäyksessä.
Mutta tosiaan jos kaksi rekkaa tai kaksi henkilöautoa ajaa kolarin keskenään samaa vauhtia, on tulos sama kuin seinään päin ajattaessa
- Ainstain
Niinpä. Miksi pitää pilata toisen ihmisen päivä omien ongelmien vuoksi?
- elämän kevät
No onneksi kyseessä on vain päivä, toiselta meni elämä !
- uddiz
elämän kevät kirjoitti:
No onneksi kyseessä on vain päivä, toiselta meni elämä !
No onneksi kyseessä on vain päivä, toiselta meni elämä !
No ei välttämättä olis mennyt vain päivä ku kyl meitä rekkuskejaki kuolee loppu pelis aika herkästi vaik onkin kyl iso kampe alla ja sit mitkä traumat siit jää taaske mut ihme että pomolle ei tullut minkäänlaisia traumoja tuosta tiistain onnettomuudesta - 87k
uddiz kirjoitti:
No onneksi kyseessä on vain päivä, toiselta meni elämä !
No ei välttämättä olis mennyt vain päivä ku kyl meitä rekkuskejaki kuolee loppu pelis aika herkästi vaik onkin kyl iso kampe alla ja sit mitkä traumat siit jää taaske mut ihme että pomolle ei tullut minkäänlaisia traumoja tuosta tiistain onnettomuudestaTottakai tulee traumoja, kun pahimmillaan päivä jää kesken, ja usein poliisikn tulee paikalle ja syynää digikortit ja kuormat myös tarkkaan, että jos rekkakuskitakin löytyisi jotain vikaa.
samaten sitten sen auton korjaaminen saattaa kestää viikkoja, jolloin voi joutua ajamaan jollain huonommalla sijaisuatolla, jossa ei saa edes polttaa tupakkaa, ja tehoakin vähemmän kuin omassa menopelissä....
Todelliset Trauman ainekset siis
- 87k
On ihanaa olla himpulanpimpula.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664