Taas henkilöautokuski

pilasi rekkakuskin

7

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matikkaa lukenut

      Näissä ilmiselvissä itsaritapauksissa lienee syynä fysiikan lakien tuntemattomuus. Kuvitellaan, että ajamalla kahdeksaakymppiä samaa vauhtia kohti tulevan rekan eteen, niin törmäysenergia olisi sama, kuin ajaisi sataakuuttakymppiä paikallaanolevaan esteeseen. Näinhän se ei kuitenkaan ole. Energia on silloinkin juuri tuo 80 kilometriä tunnissa. Eli elämäänne lopettelevat; ajakaa vain siltapilariin tai ojarumpuun, tuho on täysin sama, kuin törmääminen kohtitulevaan kappaleeseen.

      • 87k

        Ei ei ei, vaan silloin energiaa on juurikin sen 160km/h edestä, uskomatonta, eikö totta?

        Mutta jos kaksi rekkaa tai henkilöautoa ajaa nokkakolarin 80km/h vauhdissa, niin silloinhan molemmat pysähtyy siihen paikkaan, eikö vain, voitaisi periaatteesa kuvitella siis "seinä" näiden autojen väliin, eli törmäys vastaa tosiaan 80km/h vauhtia kummallakin autolla.

        Kun taasen auto ajaa rekkaa päin, rekan nopeus ei juurikaan siitä hidastu, saati että pysähtyisi samaan kohtaan kuin henkilöauto, niin tällöin henkilöautoon kohdistuu energiaa 160km/h edestä, koska suunta muuttuu negatiiviseksi silmänräpäyksessä.

        Mutta tosiaan jos kaksi rekkaa tai kaksi henkilöautoa ajaa kolarin keskenään samaa vauhtia, on tulos sama kuin seinään päin ajattaessa


    • Ainstain

      Niinpä. Miksi pitää pilata toisen ihmisen päivä omien ongelmien vuoksi?

      • elämän kevät

        No onneksi kyseessä on vain päivä, toiselta meni elämä !


      • uddiz
        elämän kevät kirjoitti:

        No onneksi kyseessä on vain päivä, toiselta meni elämä !

        No onneksi kyseessä on vain päivä, toiselta meni elämä !

        No ei välttämättä olis mennyt vain päivä ku kyl meitä rekkuskejaki kuolee loppu pelis aika herkästi vaik onkin kyl iso kampe alla ja sit mitkä traumat siit jää taaske mut ihme että pomolle ei tullut minkäänlaisia traumoja tuosta tiistain onnettomuudesta


      • 87k
        uddiz kirjoitti:

        No onneksi kyseessä on vain päivä, toiselta meni elämä !

        No ei välttämättä olis mennyt vain päivä ku kyl meitä rekkuskejaki kuolee loppu pelis aika herkästi vaik onkin kyl iso kampe alla ja sit mitkä traumat siit jää taaske mut ihme että pomolle ei tullut minkäänlaisia traumoja tuosta tiistain onnettomuudesta

        Tottakai tulee traumoja, kun pahimmillaan päivä jää kesken, ja usein poliisikn tulee paikalle ja syynää digikortit ja kuormat myös tarkkaan, että jos rekkakuskitakin löytyisi jotain vikaa.

        samaten sitten sen auton korjaaminen saattaa kestää viikkoja, jolloin voi joutua ajamaan jollain huonommalla sijaisuatolla, jossa ei saa edes polttaa tupakkaa, ja tehoakin vähemmän kuin omassa menopelissä....

        Todelliset Trauman ainekset siis


    • 87k

      On ihanaa olla himpulanpimpula.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe