Miksiköhän jonoa ei voi kerralla ajaa tiiviiksi.

Välittäjä...

Liikennevaloihin pysähtyessä ylämäessä niin jonoa hinataan tiiviiksi vähän väliä.

Ok, on mulla automaattivaihteisto mutta eikä voi kerralla pysähtyä
oikeaan paikkaan. Järjetöntä polttoaineenkulutustakin kituuttaa
autoa ylämäkeen ryömintävauhtia.

Tasasella tiellä ei tuota ole niin usein, jonot menee kerralla tiiviiksi
eikä koko ajan joku aja 5 metrin väliä umpeen ja kohta
edessäsi 15 metriä tyhjää tilaa kun kaksi etummaista korjailee
asemaansa.

Ensimmäinen auto, pysähty siihen liikennevalon kohdalle.
Seuraava auto ensimmäisen taakse 2 metrin päähän ja
näin edelleen jatkuu jono eikä joku vatipää
jätä 5 metriä väliä ja taas seuraava 5 metriä ja välillä
sitten kurotaan ne raot umpeen.

23

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^^^^^^^^^^

Täällä Tampereella tuo jonossa nypytys onnistuu myös tasamaalla ja alamäessäkin.
      Koko punaisen valon ajan, joku jonossa nypyttää autoaan metrin kerrallaan eteenpäin, kunnes vaihtuu vihreä valo. Silloin kaikki liike lakkaa muutaman sekunnin ajaksi.
      Sitä samaa nypytystä harrastaa perustojotamiehet, rekkakuskit ja taksikuskit.

Olen itsekin ihmetellyt, että miksi nämä vatipäät käyttäytyy noin, eikö ne ollenkaan huomaa, ettei ne olekaan yksin siellä liikenteessä?

• amerikan serkku

Miksikähän suomessa kaikesta tehdään pientä? asunnot ahdetaan nippuun pienille tonteille, autot peräkkäin jonossa, amerikassa kaikesta tehdään SUURTA JA TILAVAA, onkohan suomalaisilla pienet aivot?

Eikö kantti kestä väliä edessä? Ketä pelkäät? Että joku toruu sinua? Veikö joku lelun lapsena?
        Ei siitä pääse sen aikasemmin liikkeelle eikä tila lopu kesken, tietä riittää eikä laki muutenkaan salli sinun jäädä keskelle risteystä vaan odottelet risteyksen toisella puolella.

• 17

Jotkut autokoulut opettavat, että kun pysähdytään liikennevaloihin toisen auton taa, niin ensin jätetään reippaasti väliä. Tällä tavoin saadaan tilaa siltä varalta, että seuraava jonossa meinaa ajaa perään. Sitten, kun seuraava on pysähtynyt taakse ja onnistuneesti välttänyt peräänajon, voi sen ylimääräisen välin ryömiä kiinni.

Sanomattakin on selvää, että tämä johtaa tuohon rasittavaan ja typerään jononykimiseen, josta ei paljon hyötyä kenellekään ole.

Autoilija! Tee kaikille palvelus, ja jätä ryömittämättä viisi metriä eteenpäin liikennevaloissa, vaikka edelläsi oleva tekisi niin.

• itsekkyys lisääntyy

Tuollainen isojen välien jättäminen on ymmärrettävissä ehkä juuri kortin saaneella jolla ei ole mäkilähtö ihan hallussa, mutta kun lian monet jättää tuollaisen välin tasamaalla, niin sitä ei voi todellakaan ymmärtää. Todella ajattelematonta ja itsekästä.
        Ruuhka aikoina ryhmityminen ei onnistu kun kaistat on tukittu pitkien välien takia ja kaikki kärsii muutaman dorkan takia jotka näppäilee kännykkää ja touhuaan jotain muuta.

• Valot korkealla

Kerralla 20 cm¨'iin, niillä on sitten edessä tilaa liikkua ja itse ei tarvitse enää nypyttää.
      Tosin pakulla kun menee 20cm iin niin se aiheuttaa edessä siirtymistä koska pakun valot häikäisee peileissä. Kaikki täytyy vaan kestää.....

• öljyäradalla.,

Minulla on sellainen harrastus, että valoissa yritän aina etten pysähtyisi ollenkaan, jään suhteellisen kauas, 5-8 metrin päähän edelläolevasta, ja sitten kytkintä ja kaasua käyttäen lähestyn niin hiljaa että jono lähtee ennenkuin olen tuon 5-8 metriä liikkunut. Joudun pysähtymää valoihin vain 2-3 kertaa viikossa, vaikka ajankin kaupungissa, tämä ei ole ihan niin helppoa kun luulisi, voitte itse kokeilla.

• KKXKXK

Ei kannata kai kysyä mitä järkeä tuossa on, paikallaan ollessasi polttoaineenkulus olisi 200% alhaisempi kuin tuossa sinun tyylissä.

• järkikuski

Minä säästelen kytkintä, joten ryömin ykkösellä jopa kymmeniä metrejä punaisten palaessa. Taustapeilistä näkee silloin tällöin myös punaisia naamoja, mutta se vain huvittaa!

• Pällin Kuu

Ihan sama vaikka nypytätte 100m, minä voin odotella kyllä paikallani enkä hinkkaa lammasmaisesti prolen nissanin perässä. Ei ole niin kiire hautaan.

• pieni kiusa

Jotkut liruttelevat hitaasti vapaalla valoihin yrittäen ilmeisesti säästää polttoainetta tai kytkintä tai jotain, mutta parasta on kun viereistä kaistaa käyttämällä onnistuu hurauttamaan ohi ja eteen, niin silloin nää "taloudellisuusajajat" käy kuumana kuin hellan koukku...!!!

• tietenkin ajan eteen

Itsepähän kuppaavat siinä eivätkä siirry heti seuraavan perään. Turha niiden on käydä kuumana, itse töpänneet.

Minä ainakin ajan aina jos joku sillä tavalla ajaa kuin kuolleen henkäys hidastaen ja lirutellen valoihin.

• tyrmääjä

Eikö kantti kestä väliä edessä? Ketä pelkäät? Että joku toruu sinua? Veikö joku lelun lapsena?
      Ei siitä pääse sen aikasemmin liikkeelle eikä tila lopu kesken, tietä riittää eikä laki muutenkaan salli sinun jäädä keskelle risteystä vaan odottelet risteyksen toisella puolella.

• dfddddddddd

liikkeellelähtö on helpompaa jonosta lähtiessä kun on kunnon väli toiseen autoon,

• Joolllsssss

Kerralla pysähtyy mihin pysähtyy eikä hilata vähän väliä eteenpäin.
      Tosin ei sitä väliä tartte hilata kiinni mutta on se nyt kummallista
      jos eteen jää jo 20 metriä tyhjää kun edessä olevat on välinsä
      hinannu pienemmiksi.

Eri asia joku todella huono ajokeli mutta ei niitä nyt joka päivä ole.

• todelliset ongelmat

Kyllä sinäkin jaksat turhista asioista huolta kantaa. Ottaisit mieluummin kantaa siihen että kun turvavälejä ei pidetä vaan kaikki nus*** toistensa pers**ssä.

• ^^^^^^^^^^

Enemmän mua häiritsee noi jonossa liruttelijat, kuin perässä lähellä ajavat.

• David L

Tänään Espoossa Espoon keskustasta Mikkelään päin ajaessa edellä meni 10-15 autoa ja ensimmäisenä jokin maansiirto-yhdistelmä..

Jono nyki muutenkin kuin taserista saanut epileptikko kohtauksen saatuaan.
      Mutta vielä elämäessä liikennevaloihin pysähdytyttyä melkein koko jono
      korjailisi välejään ja osa moneen kertaan. Itse pysäytin kerralla siihen mihin edellä oleva meinasi jo pysähtyä mutta jatkoi matkaa edelleen kytkintään luistatellen.
      Eteeni jäi noin 15 metriä tyhjää väliä kun edellä olevat vihdoin olivat löytäneet tontin johon jäädä asumaan.

No kaikenlaista riittää eikä kai siihen mikään auta..

• dilemmaa---

Tässäpä vasta dilemma. Että jono muodostuisi tiiviiksi, autojen pitäisi madella aika hidasta vauhtia, kuitenkin pysähtymättä, kunnes tiivis jono on saatu aikaiseksi. Toisaalta tällä palstalla on usein moitittu juuri tuota autojen hidasta matelua valoihin pysähtyessään. Millään siis ei voi miellyyttää kaikkia, tekee niin tai näin, aina on jonkun mielestä väärin.

• ecccweww

Ehkä asia korostuu useimmiten ylämäessä eikä niinkään
        taisella eikä alamäessäkään jossa nyt on helppoa
        korjailla välejä vain jarrua vapauttamalla.

Seisottaahan jotkut autoaankin kytkimellä liikennevaloissa,
        toki voi olla käsijarrukin päällä mutta kai se jotain paljastaa
        jos autoilija vähän väliä nytkyttelee autoaan eteenpäin
        että kytkimellä siellä autoa seisotetaan, liikennestressiä varmaan.

• ruuhkaa

nämä jotka jättävät turhia pitkiä välejä jonossa kaupungilla,ovat maalais- muna-aivo-juntin, kaupunkiin muuttaneita sikiöitä! omia aivoja ei osata käyttää kun sen ison sianpaskan autonajo-ohjeet on mielessä!
      jos se edellä ajava syttyy palamaan? tai se räjähtää? mitä sä silloin teet!
      on tosi itsekästä jättää väliä ahtaassa kaupunki liikenteessä! motutuntumalta
      nykyisin tämä itsekeskeinen käsittämätön tapa on yleistä!
      itse olen tehnyt montakertaa niin että ajan autoni siihen väliin vaikka se olisikin väärä kaista omaan tarpeeseen!
      näin kaupunkilaisena kaistan vahto ei tuota mitään ongelmaa,
      onse vaan vaikeeta joillekin toi auton ajaminen!
      esim ,keskustassa nyt vappuna nämä sankarit järjestivät jätti jonoja,onneksi täällä on yleensä 2-3 kaistaa joita voi huristella parikilometriä,tyhjää kaistaa?
      nämä sopulit jäi sinne nussimaan, kun eivät uskaltaneet laähteä jonosta ohi?.
      kun on 10 autoa jonossa niin se 11 kin tuuppa siihen perään vaikka vieressä olisi tyhjää kaistaa? varsinkin kun jono on vasemmalla.
      käsittämättömiä möllejä liikenteessä?
      kyllä kaupunkilaisen pitää osata ajaa omassa kaupungissaan!
      tosin nämä möllit olivat selvästi pohjalaisia kun ajoivat kaikkialla keskellä tietä varmuuden vuoksi.
      kun kapeammilla kaduilla tuli auto vastaan syntyi paniikki ja auto piti pysäyttää että vastaantulia meni ohi?
      ei siis minkäänlaista pelisilmää?

• blue or red pill?

Hienoa huomata, että olet ihan järjissäsi =)

• örkki.örk

Jo on pienet ihmisen murheet, jos ei muuta ole murehtia kuin tuo... No se on se turvallisuusväli.

• mulkku.mulk

Juu niin on. Vielä pienemmät ne on niillä, jotka murehtii siitä, mistä muut murehtivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe