Ei huvita kirpparimyynti enää..

Paha mieli

Koetin pistää hintoja sen verran alas, että joku tarvitseva saisi halvalla..ja kuinkas kävi - omia tavaroita löytyi jonkun ajan päästä toisesta loosista kallliimmalla kuin olin itse myynyt. Ei niitä leluja ja lasten kirjoja ollut trokareille tarkoitettu, vaan tarvitseville.

18

1285

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paha mieli

Lisään ennen kuin joku kysyy, mistä tiesin että oli minun. Ei voi olla sattumaa, että useita samanlaisia tavaroita löytyy kuin mitä itsellä on ollut, ja esim. yhdessä katselukirjassa oli kannessa pieni mustekynän jälki, mutta muuten hyväkuntoinen. Eipä nuo sieltä trokarin(?) pöydästä kyllä kovin kauppaansa tehneet, ei ainakaan nopeasti lähtenyt.

• Ostan ja myyn

Minua ei kyllä haittaa, jos näen moista. Hyvä, että pääsen tavarasta eroon. Hinnoittelen tietoisesti alas, jotta niin tapahtuisi.

Tänä päivänä kirppismyynti on yhä vaikeampaa: kukaan ei osta mitään. No lastenvaatteita ehkä, mutta niitä ei minulla ole ollut kahteenkymmenenen vuoteen myynnissä. Ja jotain astianrompetta, mutta mitä väliä on kupilla ja kipolla?

• EnäänVainOstan
        Ostan ja myyn kirjoitti:

Minua ei kyllä haittaa, jos näen moista. Hyvä, että pääsen tavarasta eroon. Hinnoittelen tietoisesti alas, jotta niin tapahtuisi.

Tänä päivänä kirppismyynti on yhä vaikeampaa: kukaan ei osta mitään. No lastenvaatteita ehkä, mutta niitä ei minulla ole ollut kahteenkymmenenen vuoteen myynnissä. Ja jotain astianrompetta, mutta mitä väliä on kupilla ja kipolla?

"Tänä päivänä kirppismyynti on yhä vaikeampaa: kukaan ei osta mitään. No lastenvaatteita ehkä"

Itse ryttyynnyin kirpparipöydän pitämiseen aika nopeasti myös. Olen tykännyt ja aina välillä tykkään yhä asiakkaan koluta noita kirppareita joissa siis "vuokratut myyntipöydät ja henkilökunta hoitaa myynnin".

Kaksi turn-offia, umpitäyteen sullottu myyntihyllykkö ja toinen se että jotain umpimustia lusikoita ja tylsiä veitsiä kaupataan ihan älyttömillä pyynneillä. Siis romusta romun hinta.

Mikä kolahtaa, on siisti pöytä jossa sälää on vähemmän mutta vähän harkinnalla laitettu myyntiin ts mikä menee kaupaksi ja mikä ei.

Yhtä ärsyttäviä on nämä näppärät uuden tavaran myyjät, jotain joka maksaa Robin Hoodin Euron laarissa ostetaan näköjään takaluukku täyteen ja sitten lättäistään kahden tai kolmen euron hinta. No, tyhmyydestä sakotetaan ostajaa tässä tapuksessa, ei sitä myyjää.

Oma kirpparikokeilu. Vuokrasin emännän kanssa pöydän, tein sitten niin kuten edellä kirjoitin. Harkitusti mitä esim naistenvaatteita esille rekkiin, vähänkin "tuskin kukaan ostaa" -tapaukset kylmästi kärrättiin vaatekeräykseen. Mieltä lämmittää enemmän se että jossain maassa joku tositarvitseva voi olla yhtä hymyä korvasta korvaan kun jonkun em vaatteista saa ja voi palvella häntä vuositolkulla erinomaisesti.

Ei kyllä sujunut tuo pöydänpito kuten oltiin funtsittu. Pari krt viikko kipaisin siivoamassa koko halvatun loossin. Kaikki siististi hengarille sopivan väljästi laitetut vaatteet oli aina henkareineen yhtenä myttynä pöydällä.

ONKO NIIN TURKASEN VAIKEAA LAITTAA HENKARIIN TAKAISIN JOTAIN MITÄ KÄPISTELEE? Ettei voi 10 sekuntia uhrata moiseen? "Ei tämä ollutkaan sopiva" ja nakataan kuin koira paskansa vaate keskelle pöytää muiden esineiden päälle..

Itse kertakaikkiaan kyllästyin tuohon kirpparipöydän pitoon, jatkuvaa raivaamista ja hetken päästä näytti vuokrapläntti kuin kasapanos jysähtänyt pilttuussa.

Joo, ennen kuin joku kysyy, olen aina kirpparillaasiakkaana kierrellessäni laittanut kaiken käpistelemäni takaisin paikalleen ihan kuten olikin. Kivempi kaikkien katsella tarjontaa jos näkee mitä tyrkyllä ja siisti myyntipaikka kummasti on myös myyvempi. Ainakin tämän kirppisharrastajan mielestä.

• Ostan ja myyn
        EnäänVainOstan kirjoitti:

"Tänä päivänä kirppismyynti on yhä vaikeampaa: kukaan ei osta mitään. No lastenvaatteita ehkä"

Itse ryttyynnyin kirpparipöydän pitämiseen aika nopeasti myös. Olen tykännyt ja aina välillä tykkään yhä asiakkaan koluta noita kirppareita joissa siis "vuokratut myyntipöydät ja henkilökunta hoitaa myynnin".

Kaksi turn-offia, umpitäyteen sullottu myyntihyllykkö ja toinen se että jotain umpimustia lusikoita ja tylsiä veitsiä kaupataan ihan älyttömillä pyynneillä. Siis romusta romun hinta.

Mikä kolahtaa, on siisti pöytä jossa sälää on vähemmän mutta vähän harkinnalla laitettu myyntiin ts mikä menee kaupaksi ja mikä ei.

Yhtä ärsyttäviä on nämä näppärät uuden tavaran myyjät, jotain joka maksaa Robin Hoodin Euron laarissa ostetaan näköjään takaluukku täyteen ja sitten lättäistään kahden tai kolmen euron hinta. No, tyhmyydestä sakotetaan ostajaa tässä tapuksessa, ei sitä myyjää.

Oma kirpparikokeilu. Vuokrasin emännän kanssa pöydän, tein sitten niin kuten edellä kirjoitin. Harkitusti mitä esim naistenvaatteita esille rekkiin, vähänkin "tuskin kukaan ostaa" -tapaukset kylmästi kärrättiin vaatekeräykseen. Mieltä lämmittää enemmän se että jossain maassa joku tositarvitseva voi olla yhtä hymyä korvasta korvaan kun jonkun em vaatteista saa ja voi palvella häntä vuositolkulla erinomaisesti.

Ei kyllä sujunut tuo pöydänpito kuten oltiin funtsittu. Pari krt viikko kipaisin siivoamassa koko halvatun loossin. Kaikki siististi hengarille sopivan väljästi laitetut vaatteet oli aina henkareineen yhtenä myttynä pöydällä.

ONKO NIIN TURKASEN VAIKEAA LAITTAA HENKARIIN TAKAISIN JOTAIN MITÄ KÄPISTELEE? Ettei voi 10 sekuntia uhrata moiseen? "Ei tämä ollutkaan sopiva" ja nakataan kuin koira paskansa vaate keskelle pöytää muiden esineiden päälle..

Itse kertakaikkiaan kyllästyin tuohon kirpparipöydän pitoon, jatkuvaa raivaamista ja hetken päästä näytti vuokrapläntti kuin kasapanos jysähtänyt pilttuussa.

Joo, ennen kuin joku kysyy, olen aina kirpparillaasiakkaana kierrellessäni laittanut kaiken käpistelemäni takaisin paikalleen ihan kuten olikin. Kivempi kaikkien katsella tarjontaa jos näkee mitä tyrkyllä ja siisti myyntipaikka kummasti on myös myyvempi. Ainakin tämän kirppisharrastajan mielestä.

Minä puolestani käyn laskemassa jo alunperin alhaisia hintoja lähes päivittäin.

Harrastushan kirpparinpito on.

Sitä en oikein ymmärrä, että ihmisillä on niin jyrkkä asenne, ettei muka voi ostaa toisen vanhaa vaatetta. Ei vaikka siinä olisi hintalappu jäljellä, itselleni esimerkiksi kertyy ulkomaanmatkoilta tavaraa, jota jälkikasvu ei sitten haluakaan. Myös omia hetken mielijohteesta -hankintoja.

Ostan itse paljon kirppiksiltä jos kunnon tavaraa on, ei se rahakysymys ole, vaan harrastus sekin. Kyllä sama ihminen voi yöpyä maailman toisella puolella viiden tähden hotellissa ja kaksi viikkoa sen jälkeen ostaa tai myydä kirpparilla Suomessa.

• OstelenYhäVaan
        Ostan ja myyn kirjoitti:

Minä puolestani käyn laskemassa jo alunperin alhaisia hintoja lähes päivittäin.

Harrastushan kirpparinpito on.

Sitä en oikein ymmärrä, että ihmisillä on niin jyrkkä asenne, ettei muka voi ostaa toisen vanhaa vaatetta. Ei vaikka siinä olisi hintalappu jäljellä, itselleni esimerkiksi kertyy ulkomaanmatkoilta tavaraa, jota jälkikasvu ei sitten haluakaan. Myös omia hetken mielijohteesta -hankintoja.

Ostan itse paljon kirppiksiltä jos kunnon tavaraa on, ei se rahakysymys ole, vaan harrastus sekin. Kyllä sama ihminen voi yöpyä maailman toisella puolella viiden tähden hotellissa ja kaksi viikkoa sen jälkeen ostaa tai myydä kirpparilla Suomessa.

"Ostan itse paljon kirppiksiltä jos kunnon tavaraa on, ei se rahakysymys ole, vaan harrastus sekin. Kyllä sama ihminen voi yöpyä maailman toisella puolella viiden tähden hotellissa ja kaksi viikkoa sen jälkeen ostaa tai myydä kirpparilla Suomessa."

No miksei voi, yhtä hyvin täällä kotimaassa vaatteensa "vain Boutigue XX ":stä loimensa ostava voi kärvistellä Pattayalla yhden tähden majoituksessa.

Miksi itse alleviivaat että omalta kohdaltasi "ei rahakysymys"? Siis kirppisdyykkaus on jalo harrastus kunhan ei osta sieltä mitään tosi tarpeeseen? Sen kuvan vähän annat tuossa edellä. Oletko nyt ihan sinut itsesi ja kirpputorien kanssa?

Toi "vanha vaate" -vedenjakaja nyt mörkö monen omassa päässä. "Käytän jonkun toisen entistä vaatetta, ei hyvin mene ei...". Aika joutavaa, kun hirmuisesti pälistään suu vaahdossa nykyään kierrätyksestä ja luonnon säästämisestä ym ym, niin silloinhan pitäisi olla erinomaisen hyvä että hyväkuntoinen ehjä ja siisti vaateparsi päätyy jonkun toisen käyttöön kun se ei enään alkuperäistä ostajaansa palvele.

On minullakin varaa ostaa uusia vaatteita mutta samalla ei mitään estoja ostaa hyviä päällysvaatteita kirpparilta jos ultrahyvän tarjokkaan löydän. Jotain muuta kuin päällysvaatteita tai vanhoja kenkiä...juu ei. Alkaa kropassa syyhyttää jo kun ajattelenkin. *skraaps skraaaps*

Kirpparihinnoittelussa vielä usein se että kaupataan jotain tavaraa jolla aika marginaalinen ostajakunta. Kun pienoinen ihme tapahtuu ja ostaja löytyy, hintaa tuotteelle lätkäisty pari kertaa sen mitä joku olisi valmis siitä köyhtymään.

Hyvälle hyvän hinta, ei siinä mitään. Tuntuu vain että juuri noilla itsepalvelukirppiksillä (missä myyjä ei voi tinkiä hintaa tosiostajalle) moni hinnoittelee sälänsä juuri tuolla "ei ainakaan liian halvalla mene". Ei mene ei. Ei mene ollenkaan. Kukapa toisaalta nyt niin arvokkaasta esineestään edes eroon haluaisikaan...

• Ostan ja myyn
        OstelenYhäVaan kirjoitti:

"Ostan itse paljon kirppiksiltä jos kunnon tavaraa on, ei se rahakysymys ole, vaan harrastus sekin. Kyllä sama ihminen voi yöpyä maailman toisella puolella viiden tähden hotellissa ja kaksi viikkoa sen jälkeen ostaa tai myydä kirpparilla Suomessa."

No miksei voi, yhtä hyvin täällä kotimaassa vaatteensa "vain Boutigue XX ":stä loimensa ostava voi kärvistellä Pattayalla yhden tähden majoituksessa.

Miksi itse alleviivaat että omalta kohdaltasi "ei rahakysymys"? Siis kirppisdyykkaus on jalo harrastus kunhan ei osta sieltä mitään tosi tarpeeseen? Sen kuvan vähän annat tuossa edellä. Oletko nyt ihan sinut itsesi ja kirpputorien kanssa?

Toi "vanha vaate" -vedenjakaja nyt mörkö monen omassa päässä. "Käytän jonkun toisen entistä vaatetta, ei hyvin mene ei...". Aika joutavaa, kun hirmuisesti pälistään suu vaahdossa nykyään kierrätyksestä ja luonnon säästämisestä ym ym, niin silloinhan pitäisi olla erinomaisen hyvä että hyväkuntoinen ehjä ja siisti vaateparsi päätyy jonkun toisen käyttöön kun se ei enään alkuperäistä ostajaansa palvele.

On minullakin varaa ostaa uusia vaatteita mutta samalla ei mitään estoja ostaa hyviä päällysvaatteita kirpparilta jos ultrahyvän tarjokkaan löydän. Jotain muuta kuin päällysvaatteita tai vanhoja kenkiä...juu ei. Alkaa kropassa syyhyttää jo kun ajattelenkin. *skraaps skraaaps*

Kirpparihinnoittelussa vielä usein se että kaupataan jotain tavaraa jolla aika marginaalinen ostajakunta. Kun pienoinen ihme tapahtuu ja ostaja löytyy, hintaa tuotteelle lätkäisty pari kertaa sen mitä joku olisi valmis siitä köyhtymään.

Hyvälle hyvän hinta, ei siinä mitään. Tuntuu vain että juuri noilla itsepalvelukirppiksillä (missä myyjä ei voi tinkiä hintaa tosiostajalle) moni hinnoittelee sälänsä juuri tuolla "ei ainakaan liian halvalla mene". Ei mene ei. Ei mene ollenkaan. Kukapa toisaalta nyt niin arvokkaasta esineestään edes eroon haluaisikaan...

Ei tässä mistään harrastuksen jaloudesta ollut kysymys.

Minua vain ihmetyttää asenne että kirpparinpito ja kirpparinla ostaminen olisi jotenkin hävettävää. Olen kyllä sanonut muutaman kerran kun jotain vaatettani on työssä kehuttu, että ostin sen kirpputorilta, siinä menee vastapuolelta aina jauhot suuhun. Eli ihan hirveästi ei kannata mainostaa harrastustaan, joskaan se ei mikään salaisuuskaan ole. Mutta jotenkin toisten mielestä ihmetystä herättävä kuitenkin.

• ...

Niin, suotta murehdit. Trokari ottaa itse laskelmoidun riskin että tavara ei käykään kovemmalla hinnalla kaupaksi. Jos tavara ei liiku niin trokari ottaa persnettoa ja sen kattamiseen tarvitaan juuri ne korkeammat hinnat...

Riippuu tietysti että mitä myyt. Jos myyt jotain kovasti haluttua tavaraa (arabian posliinit, Kunnaksen lastenkirjat, ym.) sikahalvalla, ja muissa pöydissä sitä myydään tuplahinnalla ja kaupaksi käy silti, niin tietysti bisnesvainun omaava käy ostamassa kaiken mitä halvalla saa ja myy vallitsevalla hinnalla tai vähän yli.

Ainoa keino välttää kamasi joutuminen trokarin pöytään on pitää hinnat mahdollisimman lähellä yleistä hintatasoa, jonkun verran alle, niin ettei trokarille jää houkuttelevaaa voittoa.

• dealerfor ever

Ei pidä olla pikkumainen , on aivan sama kuka ostaa kuhan tavara ja raha vain liikkuu, toki joskus on tavaroita jotka soisi menevän tietyille asiakkaille. Teen jonkinverran kauppaa ja välittäjät tarvitsevat myös voittonsa .

• puhdasurheilu.fi

Ikävä kyllä ahneus ei ole vain rikkaiden tauti. Jos ahneutta ei olisi olemassa, niin huume ja hormonikauppakin häviäsi pikku hiljaa lähes olemattomiin.
      Kirpputorien ja kierrätyskeskusten luulisi olevan sellaisia paikkoja joissa ahneutta ei pitäisi esiintyä, mutta niin sitä vaan tuntuu aina löytyvän..

"Hyvät ihmiset kärsivät eniten" - Kiinalainen sananlasku

Yritetään silti pitää mieli virkeänä vaikka välillä maailman myrskyt meinaavatkin uskon ihmisen hyväntahtoisuuteen huuhtoa pöntöstä alas..

t.Tony
      http://puhdasurheilu.fi/

• kirpparit

heh no täällä trokataan aina...esim syrjäseltä viedään keskustaan...tänään taas näin omat roinat kalliimalla..trokataan ihan 50cntin voiton takia...huvittaa ;D ihan...trokaria ketuttaa kun löysin muumimukeja 1,50e kpl iisalmessa....aivan priimaa vieläpä :)

• Ahneus sokaisee

• kippari kirpparilla

Mikä siis menee kaupaksi kirpparilla? Jos ei oma vaate niin entä lasten hyväkuntoiset hameet, juhlatakit ja -kengät, hyväkuntoiset kirjat ja lelut, DVD:t tai CD:t, asusteet (huivit,vyöt, aurinkolasit, lasten laukut)? Mikä teillä on näistä mennyt kaupaksi? Kiitos vastauksista.

• jobbarit kunniaan

Tänä päivänä on hyvin vaikea saada mitään myytyä. Ihmiset ostavat mielellään euron tavaroita. Jos myy eurolla, niin pöytämaksua ei saa. Ainoastaan jobbarit ostavat tänä päivänä. Hyvä ja kiitos heille.
        Yhtä mitä en ymmärrä: likaiset , reikäiset vaatteet. Niitä näkyy useilla pöydillä.
        Minulta saa jobbarit ostaa ja myydä eteenpäin.

• myy-jä

Kaikki tuo mitä luettelit. Kannattaa käydä päivittäin järjestelemässä pöytää ja mahdollisesti muuttaa hintoja jos tarvetta. Hyviä kauppoja sinulle☺

• myy-ostaa-varastaa
        myy-jä kirjoitti:

Kaikki tuo mitä luettelit. Kannattaa käydä päivittäin järjestelemässä pöytää ja mahdollisesti muuttaa hintoja jos tarvetta. Hyviä kauppoja sinulle☺

Meiltä on mennyt oikeastaan kaikki mitä on viety. Ihan DVD:istä matkamuistokrääsään ja kirjoista farkkuihin. Taika piilee halvoissa hinnoissa ja siistissä pöydässä.

• uusisuomalainen

Minä etsin kirppareilta vanhanaikaisia mutta hyvästä villalangasta (ei akryylisia) neulottuja villatakkeja ja jumppereita, jotka sitten puran ja neulon itselleni uusia. Tällä viikolla löysin pitkän villatakin, kamalan näköisen, mutta pienellä vaivalla sain siitä pari kiloa hyvää valkoista villalankaa ja kohta puikot heilumaan.

Ostan myös taloustavaroita, koska olen juuri muuttanut maahan ja perustamassa omaa taloutta jälleen kerran. Halpaa mutta suhteellisen kunnollista, ei muovia, mutta terästä, lasia, pyrexiä, keramiikkaa. Kankaitakin katselen, työkaluja, huonekaluja jms.

• Tavara kiertoon

Kyllä se on monesti pienestä kiinni. Ostin uuden lehden Jäähallisn kirppikseltä 50 sentillä, luin ja pistin omaan pöytääni 20 sentillä menemään kuten kaikki lehdet olin hinnoitellut ja menihän se. Pari päivää myöhemmin löytyi muusta pöydästä 80 sentillä. Takakannessa alkuperäisen saajan nimi ja osoite, joten sama lehti se oli.

• Dumond

Kaupaksi meni hyvät luistimet, naistenlehtiä (kerran kuukaudessa ilmestyvä lehti jossa paksu kiiltävää paperia oleva kansi) ja muutama vaate, plussan puolelle jäätiin reilut parikymmentä euroa, aikaa ja vaivaa ehkä 2 tuntia, eli ihan hyvä tuntipalkka. Paljon tuli takaisinkin (vaatteita, lehtiä ja kenkiä). Pitää katsoa, jos syksyllä olis sen verran tavaraa että viitsis pöydän ottaa.

Viimeksi ostin merkkikengät, lähes käyttämättömät, kymmenesosalla uuden parin hinnasta. Tiesin mallin ja kokoni entuudestaan. Lapsille olen ostanut juhlavaatteitakin, nehän ei parilla käyttökerralla kulu yhtään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      108
      4876
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3972
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      213
      3886
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1364
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      171
      1361
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe